Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Το ράλι στα ομόλογα, τα επόμενα deals στις e-πληρωμές και η ομάδα κρούσης του ΤΑΙΠΕΔ

Τον Σεπτέμβριο ξεκινά το PPF του ΤΑΙΠΕΔ

– Ξεκίνησαν οι συζητήσεις για τον ρόλο και την στελέχωση του Preparation Project Facility (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ. Η μονάδα αυτή τελικά θα αναλάβει έργα άνω των 30 εκατ. ευρώ, αντί 40 εκατ. ευρώ που είχε ανακοινωθεί αρχικά, τόσο στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης όσο και του ΕΣΠΑ. Οι ανακοινώσεις δεν θα αργήσουν, αλλά η ψήφιση του σχετικής ρύθμισης θα γίνει μέσα στο ερχόμενο μήνα και βεβαίως αφού ανοίξει η Βουλή. Επικεφαλής του νέου μηχανισμού θα τεθεί ο εντεταλμένος σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Παναγιώτης Σταμπουλίδης.

….που μετακομίζει στην Καραγιώργη Σερβίας

– Παρεμπιπτόντως για όσους δεν το γνωρίζουν, το ΤΑΙΠΕΔ τελικά δεν θα μετακινηθεί στην οδό Μιχαλακοπούλου και στο πρώην κτίριο του ΔΟΛ, όπως είχε γίνει ευρύτερα γνωστό στο παρελθόν. Αντίθετα θα στεγαστεί στο κέντρο της πόλης. Μάλιστα θα είναι μεσοτοιχία με την «μαμά» εταιρεία, την ΕΕΣΥΠ. Φαίνεται ότι κάποιοι θεώρησαν μάλλον αλμυρό το τίμημα της συμφωνημένης μίσθωσης στο πρώην κτίριο του ΔΟΛ και έστριψαν το τιμόνι γι’ άλλού και
συγκεκριμένα για την Καραγιώργη Σερβίας. Πάντως οι νέοι ένοικοι του κτιρίου που ανάπλασε η Trastor στην Μιχαλακοπούλου, κάνουν λόγο για μια ιδιαίτερα πολυτελή κατασκευή.

Τα container δεν επαρκούν

– Ξεσπάθωσε ο Απ. Βακάκης της Jumbo με αφορμή την εκτόξευση του κόστους μεταφοράς container από την Ασία προς την Ευρώπη (και αντίστροφα) σε πενταπλάσια και εξαπλάσια επίπεδα έναντι του 2020. Μέχρι και για καρτέλ μίλησε! Η κατάσταση είναι, πάντως, αρκετά περίπλοκη όπως προκύπτει και από τα στοιχεία που παρουσίασε προ ημερών η διοίκηση της Triton International, της μεγαλύτερης εταιρείας μίσθωσης container παγκοσμίως.

– Η τεράστια έλλειψη container είναι μία από τις αιτίες για την έκρηξη τιμών με τη διοίκηση της Triton να υποστηρίζει πως το κόστος για ένα νέο εμπορευματοκιβώτιο κινείται πλέον κοντά στα 3.800 δολάρια ανά TEU όταν προ διετίας δεν ξεπερνούσε τα 1.600 δολάρια. Μάλιστα στο πρώτο εξάμηνο του 2021 κατασκευάστηκαν στα κινεζικά εργοστάσια περισσότερα container από το σύνολο του 2020 χωρίς να αντιμετωπιστούν οι ελλείψεις.

Θα δούμε και άλλα deals στις ηλεκτρονικές πληρωμές

– Η συμφωνία της Alpha Bank με την ιταλική Nexi για τον τομέα αποδοχής συναλλαγών καρτών, που ήρθε λίγους μήνες μετά την αντίστοιχη συμφωνία της Πειραιώς με την Euronet, δεν θα είναι και οι τελευταίες. Πολλά αλλάζουν στον τομέα των ηλεκτρονικών πληρωμών, λένε στελέχη της αγοράς τεχνολογίας. Υπενθυμίζουν το κύμα συγχωνεύσεων που είχαν την τελευταία διετία στην Ευρώπη και οδήγησε την Nexi στην κορυφή του κλάδου με κύριο αντίπαλο την Worldline. Τα ίδια στελέχη προσθέτουν πως βρίσκεται σε εξέλιξη και η προσπάθεια της Ε.Ε. για τη δημιουργία ενός ευρωπαϊκού συστήματος πληρωμών ώστε να ανταγωνιστεί τις Visa και Mastercard, αλλά και τους Κινέζους.

Το Μοναστήρι δεν είναι καλά

– Παράπονα έχουν οι έμποροι στο Μοναστήρι της Βόρειας Μακεδονίας καθώς όπως ισχυρίζονται ο τζίρος τους έχει πέσει στο 10% καθώς οι Έλληνες, παρά το άνοιγμα του τελωνείου της Νίκης, δεν επισκέπτονται την γειτονική χώρα για ψώνια. Κύρια αιτία είναι η γραφειοκρατία λόγω covid που χρειάζονται ακόμη και οι Έλληνες πολίτες για επανείσοδο στη χώρα. Για τον Ιούλιο υπολογίζεται ότι τα σύνορα πέρασαν περίπου 2.700 Έλληνες, δηλαδή κάτι λιγότερο από 100 την ημέρα όταν παλαιότερα ο μέσος όρος ήταν γύρω στους 600. Αντίθετα είχαμε την κάθοδο 6.800 κατοίκων της γειτονικής χώρας κυρίως για τουρισμό
στις παραλίες της Μακεδονίας.

Βγάζοντας τα «σπασμένα» του Covid

– Ενοικίαση ή αγορά αυτοκινήτου στις διακοπές; Μπορεί το ερώτημα να ακούγεται τρελό όμως όταν και οι τιμές που ζητούν οι εταιρείες ενοικιάσεως αυτοκινήτων έχουν ξεφύγει μάλλον δεν είναι και τόσο. Σύμφωνα με έρευνα του thisismoney.co.uk η Κέρκυρα είναι ο πλέον ακριβός τουριστικός προορισμός στην Ευρώπη καθώς για να ενοικιάσεις ένα μεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο για δύο εβδομάδες τον Αύγουστο θα χρειαστείς πάνω από 3.000 ευρώ (2.868 λίρες) ενώ στην έκτη θέση της λίστας είναι το Ηράκλειο με πάνω από 2.000 ευρώ (1.860 λίρες). Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ με λιγότερα λεφτά η οικογένεια θα μπορούσε να περάσει το ίδιο διάστημα σε ένα all inclusive ξενοδοχείο, ή να αγοράσει ένα παλιό μεταχειρισμένο αυτοκίνητο στον τόπο που ταξιδεύει.

Καλά κρατεί το ράλι στα ομόλογα

– Συνεχίζεται το τρελό ράλι για τα ελληνικά ομόλογα! Το 10ετές “παίζει” στο 0,54% και κονταροχτυπιέται με το αντίστοιχο ιταλικό, το 5ετές βρίσκεται προ πολλού σε αρνητική τιμή και σπάει τα κοντέρ (-0,23%), ενώ ακόμα και το 20ετές βρίσκεται στο 0,73% όταν το ιταλικό διαπραγματεύεται στο 1,27%. Αν υποστήριζε κανείς ότι πριν καλά- καλά τελειώσουμε με την
πανδημία κι ενώ το ελληνικό χρέος έχει φτάσει στο… Θεό, οι επενδυτές θα κυνηγούσαν σαν… τρελοί τα ελληνικά χαρτιά, μάλλον θα τον περνούσαν για παλαβό, αλλά, πλέον, οι Κασσάνδρες πρέπει να καταπιούν τη γλώσσα τους… Και για να μην ξεχνιόμαστε. Η Ελλάδα βγήκε και δανείστηκε χθες με έντοκα και για μια ακόμα φορά μας… πλήρωσαν για να τους δώσουμε “χαρτιά”. Η απόδοση διαμορφώθηκε στο -0,40%, δηλαδή όσο και στην έκδοση του
Ιουλίου…

Ζωντανεύει το λιανεμπόριο

-Πολύ ισχυρή η ζήτηση στο λιανικό εμπόριο ή μάλλον για να είμαστε πιο ακριβείς, πολύ πιο ισχυρή από το μέσο όρο της Ευρωζώνης και κάπως έτσι στο υπουργείο Οικονομικών έχουν κάθε λόγο να τρίβουν τα χέρια τους από ικανοποίηση. Τα τελευταία συγκριτικά στοιχεία που δημοσιοποίησε η Eurostat έδειξαν ότι οι λιανικές πωλήσεις στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά
17,8% σε σχέση με πέρσι και κατά 5% σε σχέση με τον Απρίλιο. Ζητούμενο είναι να διατηρηθεί αυτή η τάση και τους επόμενους μήνες, με τη βοήθεια φυσικά των ξένων επισκεπτών που τόσο έλειψαν πέρσι…

Το κόστος των μεταλλάξεων

-“Μαύρα” τα μαντάτα από το ΔΝΤ. Σύμφωνα με το Ταμείο, οι νέες και πολύ μεταδοτικές μεταλλάξεις μπορούν να επιφέρουν νέα περιοριστικά μέτρα  στις μετακινήσεις και να ανακόψουν την άνοδο της οικονομικής δραστηριότητας. Το ΔΝΤ εκτιμά ότι η εμφάνιση εξαιρετικά μολυσματικών μεταλλάξεων θα μπορούσε να εκτροχιάσει την παγκόσμια οικονομική ανάκαμψη και να αφαιρέσει αθροιστικά 4,5 τρισ. δολάρια ΗΠΑ από το παγκόσμιο ΑΕΠ έως το 2025!

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!