Από σήμερα θέτει σε εφαρμογή (προαιρετικά) η φορολογική διοίκηση το ψηφιακό πελατολόγιο, το οποίο θα παρέχει στοιχεία στον ελεγκτικό μηχανισμό για τους πελάτες των επαγγελματιών και μέσω των MyDATA θα ελέγχεται εάν έχουν εκδοθεί και οι απαραίτητες αποδείξεις.
Συνεργεία αυτοκινήτων, βουλκανιζατέρ, εταιρείες πάρκινγκ και ενοικίασης οχημάτων περιλαμβάνονται στην πρώτη λίστα των επαγγελματικών κλάδων που θα τηρούν το ψηφιακό πελατολόγιο. Σε δεύτερη φάση θα επεκταθεί και σε άλλες κατηγορίες επαγγελμάτων, όπως δεξιώσεις γάμων και εκδηλώσεις. Το ψηφιακό πελατολόγιο αποτελεί ουσιαστικά ένα ψηφιακό βιβλίο πελατών που θα τηρούν υποχρεωτικά συγκεκριμένοι κλάδοι ελεύθερων επαγγελματιών και επιτηδευματιών. Η λειτουργία της εφαρμογής θα γίνεται μέσω του κινητού τηλεφώνου και θα ενταχθεί στην πλατφόρμα MyDΑΤΑapp, που χρησιμοποιούν οι επαγγελματίες και οι επιχειρήσεις.
Σύμφωνα με το σχέδιο της φορολογικής διοίκησης, το ψηφιακό πελατολόγιο θα λειτουργεί ως εξής:
- Κάθε φορά που ένα όχημα θα εισέρχεται ή στο συνεργείο, πάρκινγκ, πλυντήριο ή εταιρεία ενοικίασης ο επαγγελματίας θα σκανάρει με το κινητό του τηλέφωνο την πινακίδα του οχήματος.
- Σε πραγματικό χρόνο, ο αριθμός κυκλοφορίας του οχήματος θα συμπληρώνεται στο ψηφιακό πελατολόγιο στην εφαρμογή MyDATAapp.
- Όταν θα εξέρχεται, θα σκανάρεται η απόδειξη και θα κλείνει η συναλλαγή και η ενημέρωση της ΑΑΔΕ.
Σημειώνεται ότι το καλοκαίρι το ψηφιακό πελατολόγιο θα επεκταθεί στις επιχειρήσεις που διοργανώνουν δεξιώσεις και εκδηλώσεις, όπως γάμους, βαφτίσεις και πάρτι. Στις εν λόγω επιχειρήσεις τα στοιχεία της ΑΑΔΕ δείχνουν μεγάλης κλίμακας φοροδιαφυγή και στόχος είναι να αντιμετωπισθεί ριζικά το πρόβλημα.
Το ψηφιακό πελατολόγιο αποτελεί τη μετεξέλιξη του βιβλίου πελατών που τηρούσαν παλαιότερα αρκετές επαγγελματικές ομάδες. Τα βιβλία πελατών στην προηγούμενη μορφή τους απαιτούσαν άπειρες ελεγκτικές επαληθεύσεις για την αποκάλυψη φοροδιαφυγής ή μη, αλλά η σύγχρονη εκδοχή τους κάνει τις διασταυρώσεις και τους ελέγχους απλή υπόθεση, χωρίς να απαιτείται καν σε πρώτο στάδιο επίσκεψη των ελεγκτών στην έδρα της επιχείρησης.
Για τους επαγγελματίες το ψηφιακό πελατολόγιο προσφέρει αυτοματοποίηση στη διαχείριση των πελατών τους και συμμόρφωση με τις φορολογικές απαιτήσεις, μέσω μιας σειράς προηγμένων λειτουργιών, όπως καταχώριση νέων πελατών, ενημέρωση και τροποποίηση υφιστάμενων εγγραφών, ακύρωση πελατών χωρίς την ανάγκη χειροκίνητης υποβολής εγγράφων, συσχέτιση των εγγραφών με αποδείξεις και παραστατικά. Το σύστημα, σύμφωνα με την ΑΑΔΕ, θα διευκολύνει τις επιχειρήσεις να παρακολουθούν τις συναλλαγές τους και να μειώσουν την πιθανότητα λαθών που μπορεί να οδηγήσουν σε πρόστιμα.
Τι θα δηλώνεται από τις εταιρείες ενοικίασης οχημάτων
Για κάθε όχημα θα δηλώνουν:
- Αριθμό Κυκλοφορίας Οχήματος
- Αριθμό Κυκλοφορίας Αλλοδαπής
- Κατηγορία Οχήματος
- Εργοστάσιο Οχήματος
- Σκοπός Κίνησης Οχήματος (Ενοικίαση, Επισκευή, Ιδιόχρηση, Δωρεάν Υπηρεσία, Λοιπά)
- Περιγραφή Σκοπού Διακίνησης
- Διαφορετικός Τόπος Παραλαβής Οχήματος
- Τόπος Παραλαβής Οχήματος
- Πάρκινγκ / Πλυντήρια Οχημάτων
- Συνεργεία οχημάτων.
Από τη στιγμή που ο φοροελεγκτικός μηχανισμός θα γνωρίζει τον αριθμό των πελατών και οχημάτων, θα μπορεί σε πραγματικό χρόνο μέσα από την πλατφόρμα myDATA να βλέπει τις αποδείξεις που έχουν εκδοθεί. Η δήλωση περιορισμένου αριθμού πελατών από τον επαγγελματία θα χτυπάει καμπανάκι στην ΑΑΔΕ και θα αποτελεί κριτήριο για την πραγματοποίηση επιτόπιου ελέγχου.
Όπως προαναφέρθηκε, το ψηφιακό πελατολόγιο προσφέρει στους επαγγελματίες αυτοματοποίηση στη διαχείριση των πελατών τους και συμμόρφωση με τις φορολογικές απαιτήσεις, μέσω μιας σειράς προηγμένων λειτουργιών, όπως:
- Καταχώριση νέων πελατών.
- Ενημέρωση και τροποποίηση υφιστάμενων εγγραφών.
- Ακύρωση πελατών χωρίς την ανάγκη χειροκίνητης υποβολής εγγράφων.
- Συσχέτιση των εγγραφών με αποδείξεις και παραστατικά.
Το σύστημα θα διευκολύνει τις επιχειρήσεις να παρακολουθούν τις συναλλαγές τους και να μειώσουν την πιθανότητα λαθών που μπορεί να οδηγήσουν σε πρόστιμα.