THEPOWERGAME
Ενεργοποιείται εντός του Ιανουαρίου το ψηφιακό πελατολόγιο, το οποίο θα παρέχει στοιχεία στη φορολογική διοίκηση για τους πελάτες των επαγγελματιών και μέσω των MyDATA θα ελέγχεται εάν έχουν εκδοθεί και οι απαραίτητες αποδείξεις. Συνεργεία αυτοκινήτων, βουλκανιζατέρ, εταιρείες πάρκινγκ και ενοικίασης οχημάτων, καθώς και πλυντήρια αυτοκινήτων, είναι οι πρώτοι που θα υποχρεωθούν να εφαρμόσουν τη νέα ψηφιακή εφαρμογή. Στη συνέχεια θα επεκταθεί και σε άλλες κατηγορίες επαγγελμάτων, όπως εκδηλώσεις, catering κ.λπ.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της ΑΑΔΕ, στη λίστα με τους υπόχρεους βρίσκονται:
- Επαγγελματίες που σχετίζονται με την παροχή υπηρεσιών σε οχήματα όπως συνεργεία οχημάτων, ηλεκτρολογεία αυτοκινήτων, βουλκανιζατέρ, φανοποιεία, επιχειρήσεις πώλησης ανταλλακτικών και αξεσουάρ οχημάτων, χώροι στάθμευσης οχημάτων, πλυντήρια αυτοκινήτων, επιχειρήσεις ενοικίασης οχημάτων, επιχειρήσεις πώλησης καινούργιων και μεταχειρισμένων οχημάτων.
- Επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των εκδηλώσεων, από χώρους (κτήματα και αίθουσες) μέχρι εταιρείες catering και εταιρείες διοργάνωσης.
Τo νέο ψηφιακό εργαλείο, σε συνδυασμό με τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS, τα ψηφιακά δελτία αποστολής και τα ηλεκτρονικά τιμολόγια θα συνδράμει σημαντικά στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής. Με όλα τα ανωτέρω εργαλεία οι φορολογικές Αρχές θα έχουν πλήρη και άμεση εικόνα για την «πελατειακή κίνηση» ενός επαγγελματία και θα μπορούν να διασταυρώνουν τα δεδομένα με τα στοιχεία για τις αποδείξεις που εμφανίζει ο φορολογούμενος στα ηλεκτρονικά βιβλία στο MyData της ΑΑΔΕ.
Ουσιαστικά πρόκειται για τη σύγχρονη ψηφιακή έκδοση των πρόσθετων βιβλίων που τηρούσαν μέχρι το 2012 χιλιάδες επαγγελματίες. Συγκεκριμένα, τα πρόσθετα βιβλία σε χειρόγραφη μορφή ήταν υποχρεωτικά για αρκετές δεκαετίες σε πολλούς επαγγελματικούς κλάδους, όπως γιατροί, οδοντίατροι, εκμεταλλευτές χώρων διαμονής ή φιλοξενίας, εκπαιδευτήρια, κλινικές, θεραπευτήρια, κέντρα αισθητικής, γυμναστήρια, συνεργεία κ.λπ. Σε αυτά καταγράφονταν όλοι όσοι εισέρχονταν στην επαγγελματική εγκατάσταση και με την αναγραφή ενός πελάτη θα έπρεπε να εκδοθεί και η απόδειξη παροχής υπηρεσιών. Με την καθιέρωση του νέου Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών καταργήθηκε ο Κώδικας Βιβλίων και Στοιχείων και στο πλαίσιο της απλοποίησης καταργήθηκαν και τα πρόσθετα βιβλία.
Το Ψηφιακό Πελατολόγιο αποτελεί ένα ψηφιακό εργαλείο που καταγράφει αυτόματα τον αριθμό των πελατών κάθε επαγγελματία και συγκρίνει τα δεδομένα αυτά με τις αποδείξεις παροχής υπηρεσιών που εκδίδονται. Η εφαρμογή είναι διασυνδεδεμένη με το TAXIS, διασφαλίζοντας τη μη παραβίαση και αλλοίωση των δεδομένων. Σε περίπτωση που εντοπιστούν αποκλίσεις -όπως για παράδειγμα ελάχιστες αποδείξεις σε σχέση με τους πελάτες που δηλώνονται-, οι φορολογικές Αρχές θα ξεκινούν διασταυρώσεις και ελέγχους.
Από την άλλη πλευρά, το Ψηφιακό Πελατολόγιο προσφέρει στους επαγγελματίες αυτοματοποίηση στη διαχείριση των πελατών τους και συμμόρφωση με τις φορολογικές απαιτήσεις, μέσω μιας σειράς προηγμένων λειτουργιών, όπως:
- Καταχώριση νέων πελατών.
- Ενημέρωση και τροποποίηση υφιστάμενων εγγραφών.
- Ακύρωση πελατών χωρίς την ανάγκη χειροκίνητης υποβολής εγγράφων.
- Συσχέτιση των εγγραφών με αποδείξεις και παραστατικά.
Το σύστημα θα διευκολύνει τις επιχειρήσεις να παρακολουθούν τις συναλλαγές τους και να μειώσουν την πιθανότητα λαθών που μπορεί να οδηγήσουν σε πρόστιμα.
Διαβάστε επίσης
Τηλεπικοινωνίες: Μάχη Nova και Vodafone για τη δεύτερη θέση
Πεδίο μάχης ο τουρισμός μεταξύ δήμων & επαγγελματιών: Τα νέα αυξημένα τέλη
Εντείνονται οι ενεργειακές συνεργασίες Ελλάδας Αιγύπτου, τι ακολουθεί