Γ.Δ.
1429.73 0,00%
ACAG
0,00%
5.88
BOCHGR
0,00%
4.51
CENER
0,00%
9.75
CNLCAP
0,00%
7.2
DIMAND
0,00%
9.49
NOVAL
0,00%
2.62
OPTIMA
0,00%
12.82
TITC
0,00%
34
ΑΑΑΚ
0,00%
4.36
ΑΒΑΞ
0,00%
1.476
ΑΒΕ
0,00%
0.482
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.36
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
0,00%
3.01
ΑΛΦΑ
0,00%
1.49
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.54
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.42
ΑΣΚΟ
0,00%
2.65
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.06
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.7
ΑΤΤ
0,00%
2.45
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.25
ΒΙΟ
0,00%
5.57
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.635
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.52
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.22
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.385
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.16
ΔΑΑ
0,00%
7.5
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.26
ΔΕΗ
0,00%
11.5
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.1
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.297
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.55
ΕΕΕ
0,00%
32.76
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.562
ΕΛΒΕ
0,00%
5.6
ΕΛΙΝ
0,00%
1.98
ΕΛΛ
0,00%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.86
ΕΛΠΕ
0,00%
7.05
ΕΛΣΤΡ
0,00%
1.98
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.664
ΕΛΧΑ
0,00%
1.826
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.16
ΕΤΕ
0,00%
7.702
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.2
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.54
ΕΥΡΩΒ
0,00%
1.9815
ΕΧΑΕ
0,00%
4.44
ΙΑΤΡ
0,00%
1.48
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.318
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.81
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.9
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.42
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.1
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.98
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.32
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.15
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.99
ΚΑΡΕΛ
0,00%
350
ΚΕΚΡ
0,00%
1.405
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.54
ΚΛΜ
0,00%
1.57
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.386
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.226
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.11
ΚΡΙ
0,00%
13.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.98
ΛΑΒΙ
0,00%
0.779
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.5
ΛΑΜΨΑ
0,00%
38.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.26
ΛΕΒΠ
0,00%
0.252
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.35
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.65
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.75
ΜΕΒΑ
0,00%
3.86
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.28
ΜΕΡΚΟ
0,00%
44
ΜΙΓ
0,00%
3.325
ΜΙΝ
0,00%
0.525
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
21.12
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.75
ΜΟΤΟ
0,00%
2.67
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.71
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.76
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.62
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.99
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
0,00%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
0,00%
0.754
ΞΥΛΚ
0,00%
0.27
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21.8
ΟΛΠ
0,00%
27.5
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.41
ΟΠΑΠ
0,00%
15.97
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.817
ΟΤΕ
0,00%
15.73
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.72
ΠΑΙΡ
0,00%
0.99
ΠΑΠ
0,00%
2.3
ΠΕΙΡ
0,00%
3.755
ΠΕΡΦ
0,00%
6.53
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.06
ΠΛΑΘ
0,00%
3.725
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
0,00%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.242
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.5
ΠΡΟΦ
0,00%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.715
ΣΑΡ
0,00%
10.66
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.34
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.65
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.28
ΣΠΙ
0,00%
0.618
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.54
ΤΖΚΑ
0,00%
1.26
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.09
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.598
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.25
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.286
ΦΡΛΚ
0,00%
3.88
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.615

Γιατί θα είναι αυξημένα κατά 2,47 δισ. τα φορολογικά έσοδα το 2025

Επιπλέον φορολογικά έσοδα, ύψους 2,47 δισ. ευρώ, υπολογίζει να εισπράξει το επόμενο έτος η κυβέρνηση σε σχέση με το 2024, τα οποία θα προέλθουν από τη μεγέθυνση της οικονομίας, την αύξηση του κατώτατου μισθού, με αποτέλεσμα κάποιοι να κληθούν να πληρώσουν φόρο, και αντίστοιχα την αύξηση των συντάξεων και των αποδοχών σε ορισμένες κατηγορίες δημόσιων υπαλλήλων.

Σύμφωνα με το προσχέδιο του Προϋπολογισμού, τα έσοδα από τον φόρο εισοδήματος αναμένεται να ανέλθουν στο ποσό των 24,941 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 1,065 εκατ. ευρώ ή 4,5% έναντι του 2024. Ειδικότερα:

  • Ο φόρος εισοδήματος φυσικών προσώπων προβλέπεται να διαμορφωθεί στο ποσό των 15,052 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 878 εκατ. ευρώ έναντι του 2024, ως απόρροια της μεγέθυνσης της οικονομίας και της αναμενόμενης νέας αύξησης του κατώτατου μισθού και
  • ο φόρος εισοδήματος νομικών προσώπων προβλέπεται να ανέλθει στο ποσό των 7,972 δισ. ευρώ, αυξημένος κατά 180 εκατ. ευρώ έναντι του 2024.
  • Αυξημένα θα είναι και τα έσοδα από τους έμμεσους φόρους. Συγκεκριμένα, θα ανέλθουν στο ποσό των 37,798 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 1,528 εκατ. ευρώ ή 4,2% έναντι του 2024.
    Ειδικότερα:
  1. Τα έσοδα από ΦΠΑ αναμένεται να ανέλθουν στο ποσό των 26,508 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 1,254 δισ. ευρώ έναντι του 2024 και
  2. οι ΕΦΚ προβλέπονται στο ποσό των 7,239 εκατ. ευρώ και είναι αυξημένοι κατά 47 εκατ. ευρώ έναντι του 2024.

Οι συνολικές δαπάνες του Κρατικού Προϋπολογισμού για το 2025 προβλέπεται ότι θα διαμορφωθούν σε 80,562 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 4,344 εκατ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη εκτίμηση έτους 2024, κυρίως λόγω της επιτάχυνσης των έργων που χρηματοδοτούνται από το ΤΑΑ, των αυξημένων φυσικών παραλαβών των οπλικών συστημάτων του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, της κάλυψης της δαπάνης λόγω απώλειας εσόδων του ΕΟΠΥΥ από τη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών, της αύξησης των αποδοχών των δημόσιων υπαλλήλων και των αυξημένων μεταβιβάσεων για την ενίσχυση της λειτουργίας των νοσοκομείων του ΕΣΥ.

Αυξημένα τα έσοδα του 2024

Η αλλαγή του τρόπου φορολόγησης των επαγγελματιών, αλλά και οι υψηλότερες αμοιβές για δημόσιους υπαλλήλους, συνταξιούχους και μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα προσέθεσαν επιπλέον έσοδα στον Προϋπολογισμό του 2024, που δεν είχαν υπολογιστεί. Συγκεκριμένα, τα έσοδα από φόρους αναμένεται να ανέλθουν το 2024 στο ύψος των 66,247 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 3,288 δισ. ευρώ. Η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως:

  1. Στη μείωση της φοροδιαφυγής, σε συνδυασμό με την αύξηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών (σημειώνεται ότι τα έσοδα από τον φόρο εισοδήματος νομικών προσώπων εκτιμώνται υψηλότερα κατά 1,1 δισ. ευρώ και του ΦΠΑ κατά 0,87 δισ. ευρώ σε σχέση με τον Προϋπολογισμό),
  2. στην αύξηση των αμοιβών, γεγονός που επηρεάζει κυρίως τα έσοδα από τον φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων (αύξηση κατά 0,84 δισ. ευρώ σε σχέση με τον Προϋπολογισμό).

Οι έμμεσοι φόροι εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν στο ύψος των 36,270 δισ. ευρώ, αυξημένοι κατά 1,102 δισ. ευρώ έναντι του στόχου του Προϋπολογισμού 2024. Ειδικότερα, τα έσοδα από τον ΦΠΑ θα είναι αυξημένα κατά 875 εκατ. ευρώ από τον στόχο, ενώ τα έσοδα από τους ΕΦΚ κατά 125 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου.

Φόρος εισοδήματος

Το ύψος του φόρου εισοδήματος (φυσικών προσώπων, νομικών προσώπων και λοιπών κατηγοριών) αναμένεται να διαμορφωθεί στο ποσό των 23,876 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 2,224 δισ. ευρώ. Ειδικότερα, εκτιμάται ότι τα έσοδα από τον φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων θα καταγράψουν αύξηση 837 εκατ. ευρώ από τον στόχο, κυρίως λόγω της αύξησης των μισθών και των συντάξεων, καθώς και λόγω της μείωσης της ανεργίας. Τα έσοδα από τον φόρο εισοδήματος νομικών προσώπων εκτιμάται ότι θα αυξηθούν κατά 1,096 δισ. ευρώ από τον στόχο ή 16,4% και αντανακλούν, σύμφωνα με το οικονομικό επιτελείο, αφενός τη βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων των επιχειρήσεων κατά το προηγούμενο οικονομικό έτος, αφετέρου τη θέσπιση, και για το έτος 2024, της έκτακτης Προσωρινής Συνεισφοράς Αλληλεγγύης στις εταιρείες διύλισης, η οποία δεν είχε προβλεφθεί.

Διαβάστε επίσης

Ακίνητα: Οι 10 εμβληματικές επενδύσεις στην Αττική

Η κρίσιμη απόφαση του Ισραήλ πριν από την επίθεση στο Ιράν

Μπίτσιος: Η ζήτηση ενέργειας και η αποβιομηχάνιση της Ευρώπης

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!