THEPOWERGAME
Τέλος στην ταλαιπωρία των πολιτών και των επιχειρήσεων που χρειάζονται φορολογική αλλά και ασφαλιστική ενημερότητα μπαίνει στα τέλη Σεπτεμβρίου. Σύμφωνα με τον κυβερνητικό σχεδιασμό τα δύο ανωτέρω έγγραφα γίνονται ένα ενιαίο πιστοποιητικό το οποίο θα εκδίδεται, άμεσα μέσω της ψηφιακής πύλης στο gov.gr. Θα είναι έγκυρο για κάθε προβλεπόμενη χρήση ενώ θα γίνεται υποχρεωτικά αποδεκτό από φορείς του ιδιωτικού και του δημοσίου τομέα
Έτσι λοιπόν από τα τέλη Σεπτεμβρίου οι ενδιαφερόμενοι θα υποβάλουν την αίτησή τους στη νέα ψηφιακή πλατφόρμα. Μετά την υποβολή της αίτησης θα ακολουθεί αυτόματος έλεγχος των στοιχείων που υποβλήθηκαν και κατόπιν, εφόσον πληρούνται όλα τα κριτήρια, θα εκδίδεται το πιστοποιητικό οικονομικής ενημερότητας, με τους ίδιους όρους που ισχύουν σήμερα στην έκδοση της φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας.
Τι αλλάζει με το ενιαίο πιστοποιητικό
- Κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα δύναται να αιτηθεί, μέσω ειδικής πλατφόρμας προσβάσιμης μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr-ΕΨΠ), την έκδοση ενιαίου πιστοποιητικού οικονομικής ενημερότητας. Το πιστοποιητικό περιλαμβάνει τα στοιχεία του αποδεικτικού φορολογικής ενημερότητας και του αποδεικτικού ασφαλιστικής ενημερότητας και εκδίδεται σε ψηφιακή μορφή.
- Το πιστοποιητικό οικονομικής ενημερότητας θεωρείται έγκυρο για κάθε νόμιμη χρήση και γίνεται υποχρεωτικά αποδεκτό από όλους τους φορείς του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, καθώς και από φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες, τα δικαστήρια όλων των βαθμών και τις εισαγγελίες όλης της χώρας όταν είναι κατά νόμον υποχρεωτική η προσκόμιση των ανωτέρω αποδεικτικών ενημερότητας.
- Για την έκδοση του πιστοποιητικού οικονομικής ενημερότητας η πλατφόρμα αντλεί μέσω διαλειτουργικότητας τα αναγκαία δεδομένα από το πληροφοριακό σύστημα φορολογικού μητρώου της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων και το πληροφοριακό σύστημα του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης. Οι απαιτούμενες διαλειτουργικότητες διασφαλίζονται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Η παραγωγική λειτουργία πλατφόρμας αναμένεται να ξεκινήσει στις 30 Σεπτεμβρίου 2024.
Σημειώνεται ότι ήδη οι διαδικασίες έκδοσης ενημερότητας έχουν γίνει ευκολότερες για τους φορολογούμενους που θέλουν να μεταβιβάσουν ακίνητα ή να εισπράξουν χρήματα αλλά δεν μπορούν να λάβουν φορολογική ενημερότητα καθώς έχουν ληξιπρόθεσμα και αρρύθμιστα χρέη στην Εφορία. Πλέον η βεβαίωση οφειλής που απαιτείται για την ολοκλήρωση των συναλλαγών εκδίδεται ψηφιακά στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της ΑΑΔΕ. Η νέα αυτοματοποίηση διαδικασία αφορά πάνω από 300.000 συναλλαγές τον χρόνο διευκολύνοντας τους φορολογούμενους καθώς σήμερα εξετάζονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες δεκάδες δικαιολογητικά, ενώ την ίδια στιγμή το δημόσιο θα εισπράττει χρέη τα οποία είτε καθυστερούσαν, είτε ακυρωνόταν η διαδικασία από τα νομικά τμήματα των εφοριών.
Η βεβαίωση οφειλής εκδίδεται ψηφιακά για είσπραξη χρημάτων ή για μεταβίβαση ακινήτου κατόπιν υποβολής της αίτησης για χορήγηση αποδεικτικού ενημερότητας για είσπραξη χρημάτων ή μεταβίβαση ακινήτου ή σύσταση εμπράγματου δικαιώματος επ’ αυτού από επαχθή αιτία με τίμημα από τον οφειλέτη δικαιούχο της πληρωμής ή τον μεταβιβάζοντα το ακίνητο ή το εμπράγματο δικαίωμα.
Διαβάστε επίσης
Velos Rotors: Τα drones από το Ξυλόκαστρο στις Ένοπλες Δυνάμεις της Ταϊλάνδης
Σούπερ μάρκετ vs βιβλιοπωλεία: Φουντώνει ο ανταγωνισμός για τα σχολικά
Repsol: Στροφή στα βιοκαύσιμα, επένδυση 250 εκατ. στην Ισπανία