Γ.Δ.
1452.5 0,00%
ACAG
0,00%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
0,00%
9.11
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
0,00%
7.82
NOVAL
0,00%
2.285
OPTIMA
0,00%
12.56
TITC
0,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.494
ΑΒΕ
0,00%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
0,00%
4.56
ΑΛΦΑ
0,00%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.19
ΒΙΟ
0,00%
5.27
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.865
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
0,00%
11.6
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.755
ΕΕΕ
0,00%
32.18
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
0,00%
2.18
ΕΛΛ
0,00%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
0,00%
7.3
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.08
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.856
ΕΛΧΑ
0,00%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
0,00%
7.84
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.25
ΕΧΑΕ
0,00%
4.47
ΙΑΤΡ
0,00%
1.5
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.334
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.975
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.83
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.75
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.998
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.86
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.429
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.18
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.86
ΚΡΙ
0,00%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
0,00%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΟΗ
0,00%
20.56
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.56
ΜΟΤΟ
0,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
0,00%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
0,00%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
0,00%
30.05
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.34
ΟΠΑΠ
0,00%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.798
ΟΤΕ
0,00%
14.85
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.36
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
0,00%
3.891
ΠΕΡΦ
0,00%
5.39
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.24
ΠΛΑΘ
0,00%
3.92
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.55
ΠΡΟΦ
0,00%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
0,00%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.575
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.94
ΣΠΙ
0,00%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20.02
ΤΖΚΑ
0,00%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
0,00%
3.7
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Νέου τύπου έλεγχοι για τον εντοπισμό 550.000 ανασφάλιστων ΙΧ

Από τον ερχόμενο Νοέμβριο θα ξεκινήσουν οι ηλεκτρονικές διασταυρώσεις για τα ανασφάλιστα οχήματα, τα οποία υπολογίζονται από την ασφαλιστική αγορά σε 550.000 «κινητές βόμβες», με τους υπαίτιους να απειλούνται με πρόστιμα 250, 500 και 1.000 ευρώ, αν πρόκειται για δίκυκλο, ΙΧ ή λεωφορείο-φορτηγό αντίστοιχα. Oι έλεγχοι θα είναι τριπλοί στους παραβάτες, καθώς θα υπάρξει διασταύρωση για ΚΤΕΟ και τέλη κυκλοφορίας.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ασφαλιστικής αγοράς, μέχρι τότε θα πρέπει να έχουν συνδεθεί και να βρίσκονται online τα συστήματα του υπουργείων Συγκοινωνιών, Οικονομίας και ΕΑΕΕ, με την τελευταία να δίνει τα στοιχεία των ανασφάλιστων, ώστε να επιβάλλονται τα αντίστοιχα πρόστιμα.

Γιατί απέτυχαν στο παρελθόν οι διασταυρώσεις

Κάτι αντίστοιχο, χωρίς όμως την ηλεκτρονική διακλάδωση των σημερινών υπηρεσιών, είχε επιχειρηθεί το 2013, στο πλαίσιο Ευρωπαϊκής Οδηγίας και τότε. Συγκεκριμένα, θεσπίστηκε για πρώτη φορά σύστημα ηλεκτρονικών ελέγχων για οχήματα που έχουν δηλωθεί σε κυκλοφορία, αλλά δεν είχαν ασφαλιστική κάλυψη. Υπό την απειλή προστίμων, το μέτρο στάθηκε αφορμή να ασφαλιστούν άμεσα 300.000 ΙΧ αυτοκίνητα, φορτηγά και μοτοσικλέτες, που κυκλοφορούσαν ανασφάλιστα.

Το μέτρο ατόνησε, όμως, στη συνέχεια. Το 2016 το υπουργείο Οικονομικών έφερε νέες διατάξεις, για να γίνονται διασταυρώσεις κάθε εξάμηνο (2 φορές τον χρόνο). Ούτε αυτό συνέβη τελικά. Το 2018 έγινε διασταύρωση, που εντόπισε 385.000 ιδιοκτήτες να μην έχουν ασφαλίσει τα οχήματά τους. Άλλη μια διασταύρωση το 2019 είχε μάλλον πενιχρά αποτελέσματα, αφού ελάχιστοι απ’ όσους εντοπίστηκαν υποχρεώθηκαν τελικά να ασφαλιστούν.

Τι αλλάζει και πώς θα λειτουργεί το νέο σύστημα

Εκτός από τον τρόπο ελέγχου, αλλάζει και ο τρόπος επιβολής των κυρώσεων, ώστε να μη μένει ανεφάρμοστο το μέτρο. Σήμερα οι παραλείψεις ασφάλισης οχημάτων εντοπίζονται μόνο από τυχαίους επιτόπιους ελέγχους της ΕΛΑΣ. Αντιθέτως, οι ποινές και τα πρόστιμα που είχαν προκύψει από την ηλεκτρονική διασταύρωση δεν ανάγκασαν τελικά τους παραβάτες να συμμορφωθούν. Το αποτέλεσμα ήταν να συνεχίζουν χιλιάδες οχήματα να κυκλοφορούν ανασφάλιστα.

Με βάση στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το ΥΠΕΘΟ, τουλάχιστον 500.000 οχήματα κυκλοφορούν σήμερα ανασφάλιστα, με τον πραγματικό αριθμό να εκτιμάται ότι ξεπερνά τα 550.000. Ο νέος μηχανισμός εντοπισμού ανασφάλιστων οχημάτων θα μπορεί να βρίσκει άμεσα ποια είναι αυτά και οι ιδιοκτήτες τους.

Με το νέο ισχύον πλαίσιο καταργείται το άρθρο 5α του Π.Δ. 237/1986, το οποίο καθορίζει μέχρι σήμερα τις διαδικασίες εντοπισμού ανασφάλιστων οχημάτων. Πρόκειται για ρύθμιση που δεν εφαρμόστηκε στην πράξη ουσιαστικά ποτέ, λόγω της επιχειρησιακής αδυναμίας της ΕΛΑΣ να επιβάλει τις κυρώσεις που προβλέπονται (πρόστιμο έως 500 ευρώ) στους ιδιοκτήτες των οχημάτων, όπως προέκυπταν από τους καταλόγους που έστελνε η ΓΓΠΣ.

Πώς θα επιβάλλονται και θα διαγράφονται τα πρόστιμα

Ανά εξάμηνο θα διενεργούνται οι ηλεκτρονικοί έλεγχοι για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων οχημάτων. Όταν θα εντοπίζονται τα ανασφάλιστα οχήματα θα βεβαιώνονται τα ανάλογα πρόστιμα. Με την επιβολή του προστίμου οι ιδιοκτήτες θα έχουν προθεσμία πέντε ημερών, μέσα στην οποία θα μπορούν να κάνουν ένσταση. Η ένσταση θα πρέπει να απευθύνεται στην αρχή που έχει εκδώσει το πρόστιμο, η οποία θα πρέπει μέσα σε 30 εργάσιμες ημέρες να απαντήσει.

Σε περίπτωση αποδοχής της ένστασης, τα πρόστιμα διαγράφονται. Εφόσον εντός 10 εργάσιμων από την επομένη της κοινοποίησης της επιβολής προστίμου ή της απορριπτικής απόφασης επί της ένστασης ο ιδιοκτήτης συμμορφωθεί με τις υποχρεώσεις του όσον αφορά την ασφάλιση του οχήματος, τα σχετικά πρόστιμα διαγράφονται.

Για την επιβολή των προστίμων οι αρμόδιες υπηρεσίες της Γ.Δ. Σ.Δ.Ο.Ε. δύνανται να έχουν πρόσβαση σε εφαρμογές της και να λαμβάνουν μέσω διαλειτουργικότητας κάθε αναγκαίο στοιχείο και πληροφορία από το υπουργείο Μεταφορών, την ΑΑΔΕ, καθώς και από κάθε άλλον αρμόδιο φορέα, κατά παρέκκλιση των γενικών και ειδικών διατάξεων, συμπεριλαμβανομένων των διατάξεων περί απορρήτου.

Αν, δε, διαπιστώνεται οφειλή τελών κυκλοφορίας ενός τουλάχιστον έτους, τα οφειλόμενα τέλη μετά του προστίμου καταλογίζονται από την ΑΑΔΕ στο σύνολό τους. Επίσης, αν το όχημα δεν έχει υποβληθεί σε περιοδικό έλεγχο Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων, επιβάλλεται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το πρόστιμο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Όταν από τον ηλεκτρονικό διασταυρωτικό έλεγχο διαπιστώνεται παράβαση, διενεργείται υποχρεωτικά δεύτερος εντός τριών μηνών από την κοινοποίηση της πράξης επιβολής προστίμου. Αν κατά τον έλεγχο αυτόν διαπιστωθεί μη συμμόρφωση του κατόχου της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος (ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος) με τις υποχρεώσεις, η άδεια κυκλοφορίας και οι κρατικές πινακίδες του οχήματος αφαιρούνται.

Η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες του οχήματος επιστρέφονται μόνο με την προσκόμιση του σχετικού συμβολαίου ασφάλισης ή του ισχύοντος δελτίου τεχνικού ελέγχου του οχήματος ή της βεβαίωσης περί μη οφειλής των τελών κυκλοφορίας, κατά περίπτωση, και της απόδειξης καταβολής του προστίμου. Σε περίπτωση υποτροπής, επιβάλλεται πρόστιμο διπλάσιο του προβλεπομένου και αφαιρούνται η άδεια κυκλοφορίας και οι κρατικές πινακίδες του οχήματος.

Διαβάστε επίσης:

Ψυχικό: Συνελήφθη 44χρονος για τη δολοφονία του τοπογράφου

Ολυμπιακοί Αγώνες: Περιβαλλοντικό πλήγμα τα ταξίδια των θεατών

Πώς η Ελλάδα μπαίνει στον ευρωπαϊκό διάλογο για την πυρηνική ενέργεια

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!