THEPOWERGAME
Η Eφορία εκσυγχρονίζεται και άμεσα θα παρέχει τη δυνατότητα στους φορολογούμενους, τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες μέσω του κινητού τους τηλεφώνου να διεκπεραιώνουν τις φορολογικές τους υποχρεώσεις. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της ΑΑΔΕ, το προσεχές διάστημα θα ενεργοποιηθεί εφαρμογή με την οποία οι επαγγελματίες και οι επιχειρήσεις θα μπορούν να εκδίδουν τιμολόγια μέσω του κινητού τους τηλεφώνου.
Το app που θα δημιουργήσει η ΑΑΔΕ θα προσφέρεται δωρεάν σε όλους όσοι εγγραφούν στην εφαρμογή και με τον τρόπο αυτόn θα μπορούν ανά πάσα στιγμή, απ’ όπου κι αν βρίσκονται, να εκδίδουν τιμολόγια, τα οποία αυτόματα θα ανεβαίνουν και στα ηλεκτρονικά βιβλία.
Δεν είναι όμως η μοναδική εφαρμογή που «τρέχει» αυτό το διάστημα η ΑΑΔΕ. Σύντομα θα δοθεί η δυνατότητα πληρωμής φόρων, λήψης ειδοποιήσεων, παρακολούθησης των υποχρεώσεων μέσα από εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα. Ουσιαστικά, η Εφορία θα βρίσκεται μέσα στο κινητό των φορολογουμένων. Παράλληλα, στη νέα αυτή εφαρμογή θα υπάρχει η δυνατότητα αποθήκευσης εγγράφων και πιστοποιητικών που χρειάζεται συχνά ο φορολογούμενος, χωρίς να χρειάζεται να τα αναζητεί με τους κωδικούς του taxis.
Παράλληλα, ετοιμάζεται και το ψηφιακό δελτίο αποστολής, το οποίο επίσης θα μπορεί να αποστέλλεται μέσω του κινητού. Με το ψηφιακό δελτίο αποστολής ελέγχεται η διακίνηση των προϊόντων (οικοδομής και αγροτικά). Το ψηφιακό δελτίο αποστολής θα παρέχει, σε πραγματικό χρόνο, τη δυνατότητα στον ελεγκτικό μηχανισμό να γνωρίζει, για παράδειγμα, εάν κάποιος κατασκευαστής έχει παραγγείλει σκυρόδεμα και τον προορισμό του. Έχουν διαπιστωθεί περιπτώσεις που αλλά γράφει το δελτίο αποστολής και άλλα μεταφέρονται.
Έρχεται και το ψηφιακό πελατολόγιο
Εντός του έτους θα υποχρεωθούν πολλές επαγγελματικές ομάδες να τηρούν ψηφιακό πελατολόγιο. Σύμφωνα με πληροφορίες, το ψηφιακό πελατολόγιο θα αφορά σε πρώτη φάση κέτερινγκ και συναφείς δραστηριότητες, πάρκινγκ και συνεργεία αυτοκινήτων. Το ψηφιακό πελατολόγιο θα επεκταθεί αργότερα σε κάμπινγκ, τουριστικές επιχειρήσεις, ιδιωτικά σχολεία, κλινικές και θεραπευτήρια, διαγνωστικά κέντρα, γιατρούς, δικηγόρους κ.λπ. Ουσιαστικά θα επανέλθουν τα πρόσθετα βιβλία που τηρούσαν μέχρι το 2012 όλες οι ανωτέρω επαγγελματικές ομάδες. Έτσι, λοιπόν, θα πρέπει να τηρούν ψηφιακό πελατολόγιο, το οποίο θα είναι διαθέσιμο στον έλεγχο και θα συγκρίνεται με τα δηλωθέντα εισοδήματα.
Το ψηφιακό πελατολόγιο θα είναι ένα λογιστικό πρόγραμμα που θα είναι ανοικτό κατά τη διάρκεια λειτουργίας της επαγγελματικής εγκατάστασης και θα είναι διασυνδεδεμένο με το Τaxis, προκειμένου να μην μπορεί να παραβιαστεί και να αλλοιωθούν τα δεδομένα.
Με αυτόν τον τρόπο θα καταχωρίζεται ο αριθμός των πελατών κάθε επαγγελματία και θα συγκρίνεται με τον αριθμό των αποδείξεων παροχής υπηρεσιών που θα εκδίδονται. Εφόσον διαπιστώνεται ότι σε μια επαγγελματική εγκατάσταση δηλώνεται περιορισμένος αριθμός πελατών, τότε αυτό θα αποτελεί κριτήριο για την πραγματοποίηση επιτόπιου ελέγχου.
Το ψηφιακό πελατολόγιο θα διασυνδεθεί με το MyDATA, με τον έλεγχο να μπορεί να γίνεται και από το γραφείο του ελεγκτή, για να διασταυρώνει εάν και πότε, για παράδειγμα, κάποιος επισκέφθηκε τον γιατρό του.