Γ.Δ.
1384.6 +1,31%
ACAG
+1,30%
5.45
BOCHGR
+0,68%
4.43
CENER
+3,31%
8.42
CNLCAP
0,00%
7.3
DIMAND
-1,65%
8.36
NOVAL
+0,66%
2.285
OPTIMA
+0,32%
12.6
TITC
+4,41%
35.55
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+2,24%
1.37
ΑΒΕ
+2,23%
0.459
ΑΔΜΗΕ
+0,43%
2.34
ΑΚΡΙΤ
-1,44%
0.685
ΑΛΜΥ
+2,92%
3.695
ΑΛΦΑ
+1,17%
1.555
ΑΝΔΡΟ
+0,63%
6.42
ΑΡΑΙΓ
+2,22%
9.43
ΑΣΚΟ
0,00%
2.54
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
+0,69%
8.76
ΑΤΤ
-29,95%
0.746
ΑΤΤΙΚΑ
+0,98%
2.06
ΒΙΟ
+0,91%
5
ΒΙΟΚΑ
+1,18%
1.72
ΒΙΟΣΚ
-0,37%
1.36
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+4,40%
1.305
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,47%
17.16
ΔΑΑ
+0,93%
7.798
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+0,78%
11.56
ΔΟΜΙΚ
+2,59%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,44%
0.294
ΕΒΡΟΦ
+3,66%
1.415
ΕΕΕ
+0,79%
33
ΕΚΤΕΡ
+0,14%
1.392
ΕΛΒΕ
0,00%
4.7
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
+0,38%
13.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,37%
1.644
ΕΛΠΕ
+0,45%
6.65
ΕΛΣΤΡ
+1,98%
2.06
ΕΛΤΟΝ
-3,19%
1.82
ΕΛΧΑ
-0,12%
1.646
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+2,27%
1.125
ΕΤΕ
+1,98%
7.016
ΕΥΑΠΣ
+0,65%
3.12
ΕΥΔΑΠ
+0,52%
5.77
ΕΥΡΩΒ
+0,96%
1.996
ΕΧΑΕ
+1,34%
4.17
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.525
ΙΚΤΙΝ
+2,65%
0.31
ΙΛΥΔΑ
+4,20%
1.735
ΙΝΚΑΤ
+1,49%
4.77
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.874
ΙΝΤΕΚ
+1,11%
5.45
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
-4,90%
0.97
ΙΝΤΚΑ
-0,59%
2.535
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
+3,18%
1.135
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,06%
1.425
ΚΟΡΔΕ
+0,25%
0.409
ΚΟΥΑΛ
+4,40%
1.044
ΚΟΥΕΣ
+3,70%
5.6
ΚΡΙ
+3,37%
13.8
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,12%
0.88
ΛΑΒΙ
+0,42%
0.723
ΛΑΜΔΑ
+1,72%
7.08
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.23
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
-2,16%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,49%
2.04
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-2,32%
2.95
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,26%
19.25
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.53
ΜΟΤΟ
+0,20%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,41%
24.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+2,99%
2.07
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+1,76%
31.28
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.06
ΝΑΥΠ
-2,05%
0.86
ΞΥΛΚ
+0,39%
0.255
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+1,47%
20.7
ΟΛΠ
+1,01%
30
ΟΛΥΜΠ
+0,43%
2.32
ΟΠΑΠ
+1,21%
15.03
ΟΡΙΛΙΝΑ
-2,01%
0.78
ΟΤΕ
+2,19%
14.92
ΟΤΟΕΛ
+2,20%
10.24
ΠΑΙΡ
+8,44%
0.976
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,69%
3.63
ΠΕΡΦ
+1,40%
5.07
ΠΕΤΡΟ
+1,04%
7.8
ΠΛΑΘ
+1,39%
4
ΠΛΑΚΡ
-4,14%
13.9
ΠΡΔ
-2,34%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-1,00%
1.186
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,81%
5
ΡΕΒΟΙΛ
+3,61%
1.58
ΣΑΡ
+1,93%
10.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.329
ΣΙΔΜΑ
+0,98%
1.55
ΣΠΕΙΣ
+0,36%
5.64
ΣΠΙ
+0,39%
0.514
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.77
ΤΖΚΑ
+4,74%
1.435
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,63%
1.61
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+0,88%
0.23
ΦΡΛΚ
+3,62%
3.575
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.565

Καθυστερούν, αναβάλλονται ή υπολειτουργούν τα μέτρα πάταξης του λαθρεμπορίου

Εγκατάσταση συστήματος εισροών-εκροών στα πλωτά εφοδιαστικά-μεταφορικά μέσα ναυτιλιακού καυσίμου, καθυστέρηση έξι μήνες. Υλοποίηση μηχανισμού παρακολούθησης εφοδιαστικής αλυσίδας καπνικών προϊόντων, καθυστέρηση τρεις μήνες. Είναι μόνο δύο από τις δεκάδες αλλαγές στα χρονοδιαγράμματα της ΑΑΔΕ.

Εδώ και χρόνια επιχειρείται ο περιορισμός του λαθρεμπορίου καυσίμων και καπνικών ωστόσο ακόμα και σήμερα τα συστήματα υπολειτουργούν, ενώ οι ανάδοχοι, χωρίς καμία ρήτρα, ζητούν επαναλαμβανόμενες παρατάσεις. Το ίδιο συμβαίνει και με τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS. Όπου το έργο, εάν και έχει ανακοινωθεί ότι θα μπει σε παραγωγική λειτουργία τον Μάρτιο, πληροφορίες αναφέρουν ότι θα χρειαστεί μια ακόμα μικρή παράταση 1-2 μηνών! Ας ελπίσουμε ότι δεν θα έχει την τύχη του συστήματος εισροών-εκροών.

Φθάσαμε λίγο πριν από το τέλος του έτους, όταν η ΑΑΔΕ εξέδωσε απόφαση με αλλαγές και τροποποιήσεις του επιχειρησιακού σχεδίου του 2023. Σε αυτό, μεταξύ άλλων, τονίζεται ότι η εγκατάσταση στα πλωτά μέσα του συστήματος εισροών-εκροών θα καθυστερήσει έξι μήνες και η τοποθέτηση θα γίνει τον Ιούνιο του 2024. Βέβαια, και αυτός ο νέος στόχος, το νέο χρονοδιάγραμμα, είναι εξαιρετικά αμφίβολο ότι θα τηρηθεί. Η προηγούμενη εμπειρία δείχνει ότι τα περισσότερα μέτρα που αφορούν το λαθρεμπόριο καθυστερούν, αναβάλλονται ή τροποποιούνται. Είναι ενδεικτικό ότι το ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρονικής μετάδοσης δεδομένων εισροών και εκροών καυσίμων στο σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας (στις φορολογικές αποθήκες και στις αντλίες των πρατηρίων), που θεσμοθετήθηκε πρώτη φορά το 2009, υπολειτουργεί. Από τότε με διάφορους νόμους και αποφάσεις άλλαζαν οι ημερομηνίες εγκατάστασης, η επέκτασή του και οι δικλίδες ασφαλείας προκειμένου να μην παραβιάζεται. Δεν είναι λίγες οι φορές που εντοπίζονται (κατόπιν καταγγελιών) παραβιάσεις στο σύστημα εισροών-εκροών.

Αν και τα τελευταία δύο χρόνια καταβάλλονται προσπάθειες εντοπισμού των παραβατών, χρειάζεται μεγάλη ένταση από τις ελεγκτικές Αρχές. Ακόμα και εάν υποθέσουμε ότι το σύστημα εισροών-εκροών λειτουργεί στην εντέλεια και μεταδίδονται τα δεδομένα στην ΑΑΔΕ, ποιος ακριβώς τα ελέγχει; Από τη μία το προσωπικό του φοροεισπρακτικού και ελεγκτικού μηχανισμού είναι μικρό (ο αριθμός των ελεγκτών είναι από τους μικρότερους στην ΕΕ), από την άλλη τα δεδομένα χρησιμοποιούνται και ελέγχονται μόνο εάν υπάρχουν πληροφορίες φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου. Εκατομμύρια δεδομένα, λοιπόν, παραμένουν αναξιοποίητα.

Στα θετικά πάντως είναι η πρόσφατη νομοθεσία, που προβλέπει σφράγισμα των πρατηρίων για δυο έτη για όσους εντοπιστούν από τους ελεγκτές της Εφορίας είτε να πωλούν νοθευμένα καύσιμα, είτε να εμπλέκονται σε λαθρεμπόριο, είτε να έχουν παραποιήσει τους φορολογικούς μηχανισμούς έκδοσης αποδείξεων.

Ωστόσο, οι μεγάλες ποινές που προβλέπει ο πρόσφατος φορολογικός νόμος ενδεχομένως να φοβίσουν όσους νοθεύουν καύσιμα ή παραποιούν τους μηχανισμούς. Παράλληλα, και σύμφωνα με τον νόμο, οι εταιρείες εμπορίας καυσίμων θα είναι συνεπεύθυνες για τη λειτουργία των πρατηρίων τους ή τουλάχιστον αυτών που έχουν το εμπορικό τους σήμα. Συγκεκριμένα, θα πρέπει να ελέγχουν εάν έχει εγκατασταθεί στα πρατήρια και λειτουργεί το σύστημα εισροών-εκροών, να διενεργούν ετήσιους ελέγχους ποιότητας καυσίμων και να διακόπτουν τη συνεργασία με παραβατικά πρατήρια. Για τις εταιρείες ο νέος νόμος προβλέπει μέτρα δέουσας επιμέλειας, η παραβίαση των οποίων οδηγεί σε πρόστιμα από 5.000 έως και 30.000 ευρώ ανά πρατήριο. Μάλιστα, όπως αναφέρεται στον νόμο, η ΑΑΔΕ θα προβαίνει σε ετήσια δημοσιοποίηση των κυρώσεων που επιβάλλει στα υπόχρεα νομικά πρόσωπα τήρησης μέτρων δέουσας επιμέλειας. Οι εταιρείες θα πρέπει να ενημερώσουν εντός 24 ωρών την ΑΑΔΕ στην περίπτωση που διαπιστώσουν παραποίηση του συστήματος εισροών-εκροών ή νοθεία στα καύσιμα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!