Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Καθυστερούν, αναβάλλονται ή υπολειτουργούν τα μέτρα πάταξης του λαθρεμπορίου

Εγκατάσταση συστήματος εισροών-εκροών στα πλωτά εφοδιαστικά-μεταφορικά μέσα ναυτιλιακού καυσίμου, καθυστέρηση έξι μήνες. Υλοποίηση μηχανισμού παρακολούθησης εφοδιαστικής αλυσίδας καπνικών προϊόντων, καθυστέρηση τρεις μήνες. Είναι μόνο δύο από τις δεκάδες αλλαγές στα χρονοδιαγράμματα της ΑΑΔΕ.

Εδώ και χρόνια επιχειρείται ο περιορισμός του λαθρεμπορίου καυσίμων και καπνικών ωστόσο ακόμα και σήμερα τα συστήματα υπολειτουργούν, ενώ οι ανάδοχοι, χωρίς καμία ρήτρα, ζητούν επαναλαμβανόμενες παρατάσεις. Το ίδιο συμβαίνει και με τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS. Όπου το έργο, εάν και έχει ανακοινωθεί ότι θα μπει σε παραγωγική λειτουργία τον Μάρτιο, πληροφορίες αναφέρουν ότι θα χρειαστεί μια ακόμα μικρή παράταση 1-2 μηνών! Ας ελπίσουμε ότι δεν θα έχει την τύχη του συστήματος εισροών-εκροών.

Φθάσαμε λίγο πριν από το τέλος του έτους, όταν η ΑΑΔΕ εξέδωσε απόφαση με αλλαγές και τροποποιήσεις του επιχειρησιακού σχεδίου του 2023. Σε αυτό, μεταξύ άλλων, τονίζεται ότι η εγκατάσταση στα πλωτά μέσα του συστήματος εισροών-εκροών θα καθυστερήσει έξι μήνες και η τοποθέτηση θα γίνει τον Ιούνιο του 2024. Βέβαια, και αυτός ο νέος στόχος, το νέο χρονοδιάγραμμα, είναι εξαιρετικά αμφίβολο ότι θα τηρηθεί. Η προηγούμενη εμπειρία δείχνει ότι τα περισσότερα μέτρα που αφορούν το λαθρεμπόριο καθυστερούν, αναβάλλονται ή τροποποιούνται. Είναι ενδεικτικό ότι το ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρονικής μετάδοσης δεδομένων εισροών και εκροών καυσίμων στο σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας (στις φορολογικές αποθήκες και στις αντλίες των πρατηρίων), που θεσμοθετήθηκε πρώτη φορά το 2009, υπολειτουργεί. Από τότε με διάφορους νόμους και αποφάσεις άλλαζαν οι ημερομηνίες εγκατάστασης, η επέκτασή του και οι δικλίδες ασφαλείας προκειμένου να μην παραβιάζεται. Δεν είναι λίγες οι φορές που εντοπίζονται (κατόπιν καταγγελιών) παραβιάσεις στο σύστημα εισροών-εκροών.

Αν και τα τελευταία δύο χρόνια καταβάλλονται προσπάθειες εντοπισμού των παραβατών, χρειάζεται μεγάλη ένταση από τις ελεγκτικές Αρχές. Ακόμα και εάν υποθέσουμε ότι το σύστημα εισροών-εκροών λειτουργεί στην εντέλεια και μεταδίδονται τα δεδομένα στην ΑΑΔΕ, ποιος ακριβώς τα ελέγχει; Από τη μία το προσωπικό του φοροεισπρακτικού και ελεγκτικού μηχανισμού είναι μικρό (ο αριθμός των ελεγκτών είναι από τους μικρότερους στην ΕΕ), από την άλλη τα δεδομένα χρησιμοποιούνται και ελέγχονται μόνο εάν υπάρχουν πληροφορίες φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου. Εκατομμύρια δεδομένα, λοιπόν, παραμένουν αναξιοποίητα.

Στα θετικά πάντως είναι η πρόσφατη νομοθεσία, που προβλέπει σφράγισμα των πρατηρίων για δυο έτη για όσους εντοπιστούν από τους ελεγκτές της Εφορίας είτε να πωλούν νοθευμένα καύσιμα, είτε να εμπλέκονται σε λαθρεμπόριο, είτε να έχουν παραποιήσει τους φορολογικούς μηχανισμούς έκδοσης αποδείξεων.

Ωστόσο, οι μεγάλες ποινές που προβλέπει ο πρόσφατος φορολογικός νόμος ενδεχομένως να φοβίσουν όσους νοθεύουν καύσιμα ή παραποιούν τους μηχανισμούς. Παράλληλα, και σύμφωνα με τον νόμο, οι εταιρείες εμπορίας καυσίμων θα είναι συνεπεύθυνες για τη λειτουργία των πρατηρίων τους ή τουλάχιστον αυτών που έχουν το εμπορικό τους σήμα. Συγκεκριμένα, θα πρέπει να ελέγχουν εάν έχει εγκατασταθεί στα πρατήρια και λειτουργεί το σύστημα εισροών-εκροών, να διενεργούν ετήσιους ελέγχους ποιότητας καυσίμων και να διακόπτουν τη συνεργασία με παραβατικά πρατήρια. Για τις εταιρείες ο νέος νόμος προβλέπει μέτρα δέουσας επιμέλειας, η παραβίαση των οποίων οδηγεί σε πρόστιμα από 5.000 έως και 30.000 ευρώ ανά πρατήριο. Μάλιστα, όπως αναφέρεται στον νόμο, η ΑΑΔΕ θα προβαίνει σε ετήσια δημοσιοποίηση των κυρώσεων που επιβάλλει στα υπόχρεα νομικά πρόσωπα τήρησης μέτρων δέουσας επιμέλειας. Οι εταιρείες θα πρέπει να ενημερώσουν εντός 24 ωρών την ΑΑΔΕ στην περίπτωση που διαπιστώσουν παραποίηση του συστήματος εισροών-εκροών ή νοθεία στα καύσιμα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!