Γ.Δ.
1423.56 +1,17%
ACAG
+1,72%
5.9
CENER
+1,02%
9.9
CNLCAP
0,00%
7.4
DIMAND
0,00%
8.5
NOVAL
-0,02%
2.7195
OPTIMA
-0,50%
11.84
TITC
+0,87%
28.9
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+1,42%
1.426
ΑΒΕ
+2,49%
0.453
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.235
ΑΚΡΙΤ
+20,55%
0.88
ΑΛΜΥ
+0,19%
2.665
ΑΛΦΑ
+3,21%
1.61
ΑΝΔΡΟ
+0,62%
6.46
ΑΡΑΙΓ
+2,31%
11.52
ΑΣΚΟ
+1,02%
2.98
ΑΣΤΑΚ
+0,90%
6.7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.5
ΑΤΤ
+0,45%
11.05
ΑΤΤΙΚΑ
+7,92%
2.59
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+3,49%
5.93
ΒΙΟΚΑ
-1,21%
2.45
ΒΙΟΣΚ
+0,39%
1.295
ΒΙΟΤ
0,00%
0.232
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-4,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,22%
16.6
ΔΑΑ
+0,57%
7.76
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
+1,25%
11.32
ΔΟΜΙΚ
-1,30%
3.81
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,52%
0.323
ΕΒΡΟΦ
+1,69%
1.505
ΕΕΕ
+1,59%
32
ΕΚΤΕΡ
+0,12%
4.205
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+2,68%
2.3
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,01%
2.54
ΕΛΠΕ
+0,13%
7.85
ΕΛΣΤΡ
+2,84%
2.17
ΕΛΤΟΝ
-0,59%
1.686
ΕΛΧΑ
+0,54%
1.87
ΕΝΤΕΡ
-1,26%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,79%
1.27
ΕΤΕ
+1,07%
7.78
ΕΥΑΠΣ
+0,65%
3.1
ΕΥΔΑΠ
+0,18%
5.42
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.055
ΕΧΑΕ
-1,86%
4.755
ΙΑΤΡ
0,00%
1.53
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,87%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+0,40%
5.06
ΙΝΛΙΦ
-0,42%
4.73
ΙΝΛΟΤ
+3,27%
1.2
ΙΝΤΕΚ
+0,54%
5.55
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,83%
2.42
ΙΝΤΕΤ
+3,29%
1.255
ΙΝΤΚΑ
+2,94%
3.325
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
-1,10%
1.35
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
-2,48%
1.57
ΚΟΡΔΕ
+0,63%
0.479
ΚΟΥΑΛ
-1,30%
1.214
ΚΟΥΕΣ
+0,38%
5.28
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,78%
11.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+1,79%
1.14
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.859
ΛΑΜΔΑ
+2,37%
6.9
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
+2,17%
0.94
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
+2,14%
0.286
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,72%
1.4
ΛΟΥΛΗ
-3,35%
2.6
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.812
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,11%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
+0,28%
3.63
ΜΙΝ
-7,58%
0.61
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,26%
23
ΜΟΝΤΑ
+5,16%
3.26
ΜΟΤΟ
+0,74%
2.725
ΜΟΥΖΚ
-2,17%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+1,42%
27.1
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.43
ΜΠΡΙΚ
+1,35%
1.875
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+2,65%
36.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
+1,08%
0.94
ΞΥΛΚ
+0,77%
0.262
ΞΥΛΠ
+7,36%
0.496
ΟΛΘ
+1,95%
20.9
ΟΛΠ
0,00%
25.3
ΟΛΥΜΠ
-0,81%
2.46
ΟΠΑΠ
+0,89%
14.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,89%
0.894
ΟΤΕ
+1,77%
13.8
ΟΤΟΕΛ
+0,70%
11.48
ΠΑΙΡ
+5,12%
1.13
ΠΑΠ
+1,22%
2.48
ΠΕΙΡ
+2,10%
3.592
ΠΕΤΡΟ
+2,45%
8.38
ΠΛΑΘ
+0,26%
3.825
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
+1,25%
1.136
ΠΡΟΝΤΕΑ
-9,87%
6.85
ΠΡΟΦ
+2,43%
4.645
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
2
ΣΑΡ
-2,68%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.339
ΣΙΔΜΑ
+0,32%
1.56
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.54
ΣΠΙ
+3,18%
0.648
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+0,97%
19.7
ΤΖΚΑ
+7,19%
1.49
ΤΡΑΣΤΟΡ
+5,26%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,49%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-3,36%
0.23
ΦΡΛΚ
+0,78%
3.9
ΧΑΙΔΕ
-2,27%
0.645

Καθυστερούν, αναβάλλονται ή υπολειτουργούν τα μέτρα πάταξης του λαθρεμπορίου

Εγκατάσταση συστήματος εισροών-εκροών στα πλωτά εφοδιαστικά-μεταφορικά μέσα ναυτιλιακού καυσίμου, καθυστέρηση έξι μήνες. Υλοποίηση μηχανισμού παρακολούθησης εφοδιαστικής αλυσίδας καπνικών προϊόντων, καθυστέρηση τρεις μήνες. Είναι μόνο δύο από τις δεκάδες αλλαγές στα χρονοδιαγράμματα της ΑΑΔΕ.

Εδώ και χρόνια επιχειρείται ο περιορισμός του λαθρεμπορίου καυσίμων και καπνικών ωστόσο ακόμα και σήμερα τα συστήματα υπολειτουργούν, ενώ οι ανάδοχοι, χωρίς καμία ρήτρα, ζητούν επαναλαμβανόμενες παρατάσεις. Το ίδιο συμβαίνει και με τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS. Όπου το έργο, εάν και έχει ανακοινωθεί ότι θα μπει σε παραγωγική λειτουργία τον Μάρτιο, πληροφορίες αναφέρουν ότι θα χρειαστεί μια ακόμα μικρή παράταση 1-2 μηνών! Ας ελπίσουμε ότι δεν θα έχει την τύχη του συστήματος εισροών-εκροών.

Φθάσαμε λίγο πριν από το τέλος του έτους, όταν η ΑΑΔΕ εξέδωσε απόφαση με αλλαγές και τροποποιήσεις του επιχειρησιακού σχεδίου του 2023. Σε αυτό, μεταξύ άλλων, τονίζεται ότι η εγκατάσταση στα πλωτά μέσα του συστήματος εισροών-εκροών θα καθυστερήσει έξι μήνες και η τοποθέτηση θα γίνει τον Ιούνιο του 2024. Βέβαια, και αυτός ο νέος στόχος, το νέο χρονοδιάγραμμα, είναι εξαιρετικά αμφίβολο ότι θα τηρηθεί. Η προηγούμενη εμπειρία δείχνει ότι τα περισσότερα μέτρα που αφορούν το λαθρεμπόριο καθυστερούν, αναβάλλονται ή τροποποιούνται. Είναι ενδεικτικό ότι το ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρονικής μετάδοσης δεδομένων εισροών και εκροών καυσίμων στο σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας (στις φορολογικές αποθήκες και στις αντλίες των πρατηρίων), που θεσμοθετήθηκε πρώτη φορά το 2009, υπολειτουργεί. Από τότε με διάφορους νόμους και αποφάσεις άλλαζαν οι ημερομηνίες εγκατάστασης, η επέκτασή του και οι δικλίδες ασφαλείας προκειμένου να μην παραβιάζεται. Δεν είναι λίγες οι φορές που εντοπίζονται (κατόπιν καταγγελιών) παραβιάσεις στο σύστημα εισροών-εκροών.

Αν και τα τελευταία δύο χρόνια καταβάλλονται προσπάθειες εντοπισμού των παραβατών, χρειάζεται μεγάλη ένταση από τις ελεγκτικές Αρχές. Ακόμα και εάν υποθέσουμε ότι το σύστημα εισροών-εκροών λειτουργεί στην εντέλεια και μεταδίδονται τα δεδομένα στην ΑΑΔΕ, ποιος ακριβώς τα ελέγχει; Από τη μία το προσωπικό του φοροεισπρακτικού και ελεγκτικού μηχανισμού είναι μικρό (ο αριθμός των ελεγκτών είναι από τους μικρότερους στην ΕΕ), από την άλλη τα δεδομένα χρησιμοποιούνται και ελέγχονται μόνο εάν υπάρχουν πληροφορίες φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου. Εκατομμύρια δεδομένα, λοιπόν, παραμένουν αναξιοποίητα.

Στα θετικά πάντως είναι η πρόσφατη νομοθεσία, που προβλέπει σφράγισμα των πρατηρίων για δυο έτη για όσους εντοπιστούν από τους ελεγκτές της Εφορίας είτε να πωλούν νοθευμένα καύσιμα, είτε να εμπλέκονται σε λαθρεμπόριο, είτε να έχουν παραποιήσει τους φορολογικούς μηχανισμούς έκδοσης αποδείξεων.

Ωστόσο, οι μεγάλες ποινές που προβλέπει ο πρόσφατος φορολογικός νόμος ενδεχομένως να φοβίσουν όσους νοθεύουν καύσιμα ή παραποιούν τους μηχανισμούς. Παράλληλα, και σύμφωνα με τον νόμο, οι εταιρείες εμπορίας καυσίμων θα είναι συνεπεύθυνες για τη λειτουργία των πρατηρίων τους ή τουλάχιστον αυτών που έχουν το εμπορικό τους σήμα. Συγκεκριμένα, θα πρέπει να ελέγχουν εάν έχει εγκατασταθεί στα πρατήρια και λειτουργεί το σύστημα εισροών-εκροών, να διενεργούν ετήσιους ελέγχους ποιότητας καυσίμων και να διακόπτουν τη συνεργασία με παραβατικά πρατήρια. Για τις εταιρείες ο νέος νόμος προβλέπει μέτρα δέουσας επιμέλειας, η παραβίαση των οποίων οδηγεί σε πρόστιμα από 5.000 έως και 30.000 ευρώ ανά πρατήριο. Μάλιστα, όπως αναφέρεται στον νόμο, η ΑΑΔΕ θα προβαίνει σε ετήσια δημοσιοποίηση των κυρώσεων που επιβάλλει στα υπόχρεα νομικά πρόσωπα τήρησης μέτρων δέουσας επιμέλειας. Οι εταιρείες θα πρέπει να ενημερώσουν εντός 24 ωρών την ΑΑΔΕ στην περίπτωση που διαπιστώσουν παραποίηση του συστήματος εισροών-εκροών ή νοθεία στα καύσιμα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!