THEPOWERGAME
Περισσότερες από 30 καταγγελίες για φορολογικές παραβάσεις, ως επί το πλείστον, υποβάλλονται σε καθημερινή βάση από πολίτες στη νέα πλατφόρμα που έχει δημιουργήσει η ΑΑΔΕ. Σύμφωνα με τα στοιχεία, σε διάστημα 60 ημερών έχουν υποβληθεί συνολικά 2.075 καταγγελίες, εκ των οποίων οι 394 επώνυμες και οι 1.681 ανώνυμες. Από το σύνολο των καταγγελιών οι:
- 1.807 αφορούν φορολογικές παραβάσεις επιχειρήσεων και επαγγελματιών
- 72 τελωνειακές παραβάσεις στις οποίες έχουν υποπέσει επιχειρήσεις και
- 196 θέματα ακεραιότητας των υπαλλήλων που διενεργούν τους ελέγχους.
Σημειώνεται ότι μέσω της πλατφόρμας «Καταγγελίες Πολιτών» παρέχεται η δυνατότητα στον καταγγέλλοντα, είτε επώνυμα είτε ανώνυμα, να παρέχει πληροφορίες, επιλέγοντας μία ή περισσότερες από τις εξής θεματικές κατηγορίες: 1. Διαφθορά – παραβάσεις ακεραιότητας, 2. Φορολογικές παραβάσεις, 3. Τελωνειακές παραβάσεις. Οι υποβληθείσες μέσω της εφαρμογής καταγγελίες/πληροφορίες διοχετεύονται αυτοματοποιημένα, ανάλογα με το αντικείμενο και το περιεχόμενό τους, στις αρμόδιες δομές για περαιτέρω διενέργεια έρευνας ή ελέγχου κατά περίπτωση. Προς το παρόν, πάντως, δεν έχει γίνει γνωστό πόσες από τις καταγγελίες έχουν οδηγήσει τον ελεγκτικό μηχανισμό στον έλεγχο επιχειρήσεων ή επαγγελματιών και εάν έχουν διαπιστώσει παραβάσεις, σύμφωνα με τα όσα καταγγέλλονται. Πάντως, ο αριθμός είναι μεγάλος και σίγουρα οι καταγγελίες βοηθούν τη φορολογική διοίκηση στον περιορισμό της φοροδιαφυγής.
Οι καταγγελίες φορολογικού περιεχομένου, για τις οποίες δεν έχει πραγματοποιηθεί καμία ενέργεια σε ελεγκτικό επίπεδο εντός έξι ετών από την υποβολή τους, μεταφέρονται σε διακριτό ηλεκτρονικό αρχείο, το οποίο τηρείται για λόγους ιστορικότητας ή για τυχόν αξιοποίησή τους κατόπιν συσχετισμού του περιεχομένου τους με νέες καταγγελίες/πληροφορίες.
Εφόσον εντός δέκα ετών από την υποβολή της καταγγελίας/πληροφορίας αυτή δεν έχει αξιοποιηθεί καθ’ οποιονδήποτε τρόπο, διαγράφεται οριστικά από το Ο.Π.Σ. Διαχείρισης καταγγελιών/πληροφοριών.
Σε ό,τι αφορά τις καταγγελίες τελωνειακού περιεχομένου, για τις οποίες δεν έχει πραγματοποιηθεί καμία ενέργεια σε ελεγκτικό επίπεδο εντός επτά ετών από την υποβολή τους, μεταφέρονται σε διακριτό ηλεκτρονικό αρχείο, το οποίο τηρείται για λόγους ιστορικότητας ή για τυχόν αξιοποίησή τους κατόπιν συσχετισμού του περιεχομένου τους με νέες καταγγελίες/πληροφορίες.
Εφόσον εντός δώδεκα ετών από την υποβολή της καταγγελίας, αυτή δεν έχει αξιοποιηθεί καθ’ οποιονδήποτε τρόπο, διαγράφεται οριστικά από το Ο.Π.Σ. Διαχείρισης καταγγελιών/πληροφοριών.
Πώς να υποβάλετε καταγγελία
Όσοι επιθυμούν να υποβάλουν καταγγελία θα πρέπει να συνδεθούν στην ψηφιακή πύλη http://www.aade.gr και να επιλέξουν Καταγγελίες Πολιτών. Στη συνέχεια θα πρέπει να διαλέξουν αν η καταγγελία θα είναι επώνυμη ή ανώνυμη. Εφόσον πρόκειται για φορολογική παράβαση, θα πρέπει να επιλέξουν την εν λόγω κατηγορία και να συμπληρώσουν τα υποχρεωτικά πεδία:
- Περιεχόμενο Καταγγελίας
- Τρόπος Διαπίστωσης
- Χρονικός Προσδιορισμός
Εάν κάποιος θέλει να καταγγείλει φαινόμενο Διαφθοράς – παραβίασης ακεραιότητας που αφορά υπηρεσία ή υπάλληλο της ΑΑΔΕ θα πρέπει να συμπληρώσει τη συγκεκριμένη κατηγορία και να συμπληρώσει τα υποχρεωτικά πεδία:
- Περιεχόμενο Καταγγελίας
- Τρόπος Διαπίστωσης
- Χρονικός Προσδιορισμός