THEPOWERGAME
Με τις ψηφιακές υπηρεσίες που εγκαινίασε την τελευταία περίοδο η ΑΑΔΕ μείωσε τις επισκέψεις των πολιτών στις εφορίες κατά 2 εκατομμύρια εν μέσω τη πανδημίας και όπως υποστήριξε ο διοικητής της Γιώργος Πιτσιλής κάνοντας τον απολογισμό των πεπραγμένων, «δώσαμε μια πολύ δύσκολη μάχη για την εξυπηρέτηση των πολιτών εν μέσω πανδημίας, ό,τι καταφέραμε βασίστηκε στην ψηφιοποίηση που υπήρχε ήδη πριν το ξέσπασμα της κρίσης», σημειώνοντας πως στόχος είναι να κεφαλαιοποιηθούν τα επιτεύγματα της περασμένης χρονιάς και να εξελιχθούν ώστε η εξυπηρέτηση των πολιτών και των επιχειρήσεων να γίνεται εύκολα, χωρίς γεωγραφικούς περιορισμούς.
Σύμφωνα με τα όσα είπε ο Διοικητής για το 2021, προγραμματίζονται σειρά έργων αναβάθμισης των ψηφιακών έργων της ΑΑΔΕ με «όχημα» τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.
Μέσα στο επόμενο δίμηνο, αναμένεται να τεθεί σε πρακτική εφαρμογή για όλες τις επιχειρήσεις η ψηφιακή έκδοση παραστατικών τιμολογίων και αποδείξεων με ταυτόχρονη ενημέρωση των ηλεκτρονικών βιβλίων, ενώ μέσα από τα δεδομένα του Mydata θα προσυμπληρώνονται οι δηλώσεις ΦΠΑ.
Με το ήμισυ των εργαζομένων στην υπηρεσία λόγω των περιορισμών, η ΑΑΔΕ κατάφερε μέσα στο 2020 να ανταποκριθεί ψηφιακά σε πάνω από 4 εκατ. πολίτες και επιχειρήσεις, με 850.000 ψηφιακά έγγραφα, ενώ όπως είπε ο κ. Πιτσιλής, «γλιτώσαμε πάνω από 1,8 εκατομμύριο επισκέψεις στην εφορία».
Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε στον απολογισμό, «καταφέραμε:
- Να ανταποκριθούμε σε πάνω από 4.000.000 αιτήματα πολιτών και
επιχειρήσεων μέσα στο 2020. - Οι ΔΟΥ μας απέστειλαν με ψηφιακή κοινοποίηση 850.000 έγγραφα που
ζήτησαν πολίτες και οι επιχειρήσεις στη θυρίδα τους στο myTAXISnet. - Μέσα από πλατφόρμες όπως το myCAR, την ψηφιακή χορήγηση
κλειδαρίθμου, γλιτώσαμε 1.8 εκ επισκέψεις πολιτών στις ΔΟΥ. - Ενισχύσαμε τις ψηφιακές πληρωμές του δημοσίου προς τους πολίτες:
Μόνο το 2020 συγκεντρώσαμε σχεδόν 2,7 εκ ΙΒΑΝ, πλησιάζοντας πλέον τα 4 εκ
ΙΒΑΝ.
Κάνοντας έναν απολογισμό των ψηφιακών μας υπηρεσιών, μπορώ να σας πω ότι
προσφέρουμε ήδη πάνω από 80 ψηφιακές υπηρεσίες προς πολίτες, επιχειρήσεις και
φορείς του δημοσίου.
Σχεδιάσαμε, δημιουργήσαμε, διαχειριστήκαμε και μάλιστα επιτυχώς ενισχύσαμε
οικονομικά τις επιχειρήσεις.
myBusinessSupport:
- 6 κύκλοι επιστρεπτέας.
- 5 αποζημιώσεις ειδικού σκοπού.
- Ψηφιακά, πάνω από 7,822 δισεκ. δόθηκαν σε 737.600 επιχειρήσεις με πάνω από 2
εκατομμύρια μοναδικές ψηφιακές πληρωμές. - Σε εξέλιξη βρίσκεται η 7η επιστρεπτέα προκαταβολή, με πάνω από 230.000 αιτήσεις
εκδήλωσης ενδιαφέροντος μέχρι στιγμής.
myΘΕΡΜΑΝΣΗ
Ικανοποιήθηκαν σχεδόν 690.000 αιτήσεις, με συνολικό ποσό που ξεπέρασε τα 70 εκ.
Δηλώσεις COVID
1. Συμψηφισμοί Μαρτίου – Οκτωβρίου (ΑΦΜ και ποσά):
ΑΦΜ 232.000 – 44,508,988.12€.
Έχουμε 15.000 εκκαθαρισμένες, που είναι έτοιμες να συμψηφιστούν μόλις προκύψουν φορολογικές υποχρεώσεις των δικαιούχων.
2. Πληρωμές Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου (ΑΦΜ και ποσά) και Ιανουαρίου:
ΑΦΜ 307.000 – 142,541,833.27€.
Εκ των οποίων 13,5 εκ σε 4.500 ΝΠ.
Συνολικά ΑΦΜ και ποσά:
ΑΦΜ 365.000 – 187,050,821.39 €.
Δώσαμε διέξοδο στους ιδιοκτήτες οχημάτων, με λύσεις όπως:
myCAR
Ψηφιακές ακινησίες 135.000.
Αποδεικτικά μη οφειλής τελών κυκλοφορίας 685.000.
myDATA
Είναι η πιο σημαντική ψηφιακή μεταρρύθμιση της σχέσης των επιχειρήσεων με το
Δημόσιο.
Στηρίζουμε τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες μέσω του σχεδιασμού και της
υλοποίησης του myDATA (Έχει τύχει διεθνούς αναγνώρισης. Έχει αναγνωριστεί ως
καλή πρακτική και μας ζητείται να το παρουσιάσουμε και σε άλλες χώρες, όπως στην
Πορτογαλία)
Έχουμε λάβει 27,2 εκατομμύρια παραστατικά Τιμολόγια που αφορούν 160.000
επιχειρήσεις. Ήτοι, 400.000 παραστατικά την ημέρα, με αυξητικές τάσεις.
Κλειδάριθμοι
1. Μέσω ταυτοποίησης κινητού 125.000.
2. Μέσω myAADElive 12.500.
myProperty
Πρόκειται για την πρώτη πλατφόρμα ψηφιοποίησης των δηλώσεων ΦΜΑ, η οποία σχεδιάζεται να επεκταθεί και στις υπόλοιπες δηλώσεις απόκτησης περιουσίας.
Θέλει λιγότερο από 15 λεπτά για να συμπληρωθεί η δήλωση.
Αποτελεί όφελος για τον πολίτη, το συμβολαιογράφο και την υπηρεσία.
Επισκέψεις συμβολαιογράφων: Ένας στους τέσσερις.
Σύνολο δηλώσεων: περίπου 600 δηλώσεις.
Συνεχίζουμε και διευρύνουμε τις ενημερωτικές – εκπαιδευτικές παρουσιάσεις στους
συμβολαιογράφους. Μπορείτε να ρωτήσετε και τον Πρόεδρο του ΣΣΑ κ. Ρούσκα, με τον οποίο έχουμε στενή συνεργασία όλο το διάστημα για την εμπειρία των συμβολαιογράφων από τη χρήση της πλατφόρμας.
Διαλειτουργικότητα
Πλήθος αιτημάτων διαλειτουργικότητας με φορείς δημοσίου:
– έχουν ξεπεράσει το δισεκατομμύριο.
Επιγραμματικά:
Το 2020 πετύχαμε:
– Επιτάχυνση, ανάπτυξη και διεύρυνση του συνόλου των ψηφιακών
έργων
– Εξέλιξη της νοοτροπίας. Περισσότερη έμφαση στο πως οι εφαρμογές θα είναι πιο αποτελεσματικές και πιο φιλικές για το χρήστη. Προσπαθούμε να δούμε τις εφαρμογές μας με τα δικά του μάτια. Να μπούμε στη θέση του και να δούμε πως αυτός εξυπηρετείται καλύτερα.
Στόχος, να κεφαλαιοποιήσουμε τα ψηφιακά επιτεύγματα της περασμένης χρονιάς, να τα εξελίξουμε στην κατεύθυνση αυτού που ονομάζουμε «ψηφιακή σχέση με τον πολίτη».
Μέσα από αυτή την εξέλιξη της ψηφιακής μας σχέσης με τους πολίτες και τις επιχειρήσεις στρέφουμε καθημερινά το σύνολο των λειτουργιών μας στην εξυπηρέτησή τους, χωρίς τους γεωγραφικούς περιορισμούς του παρελθόντος.
Έτσι αντιλαμβανόμαστε την ψηφιακή εποχή, με αυτή τη στρατηγική θέλουμε να αξιοποιήσουμε όλα τα εργαλεία που έχουμε στη διάθεσή μας, αλλά και τα καινούργια που έρχονται.
Για το 2021:
Προτεραιότητά μας ήταν και παραμένει η προάσπιση της δημόσιας υγείας, της υγείας
των εργαζομένων, της οικονομίας, των φορολογούμενων πολιτών και της κοινωνίας
στο σύνολό της.
Στο πλαίσιο αυτό, μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας προγραμματίζουμε σειρά έργων για την αναβάθμιση της ΑΑΔΕ.
Για τα έργα αυτά θα έχουμε την ευκαιρία να μιλήσουμε εκτενέστερα προσεχώς.
Σήμερα, θα ήθελα να αναφερθώ σε ορισμένα από τα έργα που προγραμματίζουμε
φέτος το 2021 και τα οποία σηματοδοτούν την έμφαση που δίνουμε στην
εξυπηρέτηση του πολίτη και της επιχείρησης:
1. myDATA: Ψηφιακή Έκδοση Παραστατικών και προσυμπλήρωση δηλώσεων ΦΠΑ.
Η ΑΑΔΕ υλοποιεί εφαρμογή ψηφιακής έκδοσης παραστατικών (αποδείξεων και τιμολογίων) που μπορούν να χρησιμοποιούν ελεύθερα οι επιχειρήσεις, ενημερώνοντας, ταυτόχρονα με την έκδοση, τα ηλεκτρονικά βιβλία Επίσης, σχεδιάζει την προσυμπλήρωση των δηλώσεων ΦΠΑ, με βάση τα δεδομένα του myDATA
2. Χορήγηση ΑΦΜ μέσω της πλατφόρμας myAADElive.
Με τη συμπλήρωση αίτησης ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει ΑΦΜ μετά την ταυτοποίησή του σε πραγματικό χρόνο μέσω βιντεοκλήσης.
3. Άμεση πίστωση πληρωμών για φορολογικές οφειλές. Εισαγωγή του συστήματος IRIS για άμεση πίστωση πληρωμών μέσω web banking.
Με το σύστημα αυτό, οι πληρωμές θα μπορούν να εμφανίζονται σε πραγματικό χρόνο, επισπεύδοντας έτσι τις συναλλαγές που εξαρτώνται από την εξόφληση φορολογικών οφειλών (όπως ο Φόρος Μεταβίβασης Ακινήτων), αλλά και την άμεση έκδοση φορολογικής ενημερότητας
4. Ψηφιακές Μεταβολές Στοιχείων Επιχείρησης.
Δίνουμε τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να μεταβάλλουν τα στοιχεία τους, όπως τους ΚΑΔ, και να δηλώσουν τη σύσταση υποκαταστημάτων μέσω ΤAXISnet
Στόχος μας είναι με συνέπεια και συνέχεια να εξυπηρετούμε επιχειρήσεις, φορολογούμενους πολίτες και το κοινωνικό σύνολο.