Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Αναγνωστόπουλος: Τι είπε για τη φοροδιαφυγή των influencers

«Η φοροδιαφυγή των influencers που δεν αποκαλύπτουν επιχειρηματική δραστηριότητα είναι ένα ζήτημα, κάνουν εμπόριο στο διαδίκτυο και δεν τηρείται η φορολογική νομοθεσία», ανέφερε ο γενικός γραμματέας Εμπορίας και προστασίας του Καταναλωτή, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, μιλώντας στα Παραπολιτικά 90,1.

Ο κ. Αναγνωστόπουλος σημείωσε πως δεν δηλώνεται ότι είναι μια πληρωμένη καταχώρηση και φαίνεται σαν μια αθώα κίνηση του προΪόντος από τον influencer, ενώ είπε πως η πώληση πρέπει να υπόκειται σε κανόνες.

Είπε ακόμη πως όταν υπάρχει προσέλκυση καταναλωτή τότε μιλάμε για εμπόριο.

Αναλυτικά όσα είπε: 

«Η φοροδιαφυγή των influencers δηλαδή των εμπόρων στο διαδίκτυο οι οποίοι δεν αποκαλύπτουν πάντα ότι έχουν μια εμπορική δραστηριότητα  είναι ένα ζήτημα το οποίο είναι πολύ σημαντικό, ωστόσο επίσης πολύ σημαντικό είναι ότι επειδή αυτοί οι άνθρωποι κάνουν εμπόριο  στο διαδίκτυο  δεν τηρείται και η καταναλωτική νομοθεσία η οποία είναι απαραίτητο να τηρείται προκειμένου κάποιος να έχει μια σωστή εμπορική δραστηριότητα και υπεύθυνη απέναντι στον καταναλωτή. Άρα δεν είναι μόνο φορολογική η διάσταση του προβλήματος αλλά είναι πρωτίστως καταναλωτική υπό την έννοια ότι όταν αγοράζουμε κάτι στο διαδίκτυο θα πρέπει να είμαστε τόσο προστατευμένοι όσο όταν αγοράζουμε κάτι σε ένα φυσικό κατάστημα.

Σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να διαφημίζεται ένα προϊόν και να παραπέμπεται κάποιος σε ένα e shop για να κάνει την αγορά του ωστόσο η προσέλκυση του καταναλωτή γίνεται μέσω του influencer. Ένα πολύ μεγάλο κομμάτι των παραβάσεων της καταναλωτικής νομοθεσίας γίνεται στην προσέλκυση του πελάτη, όχι απευθείας στην πώληση οπότε αν έχουμε μια προσέλκυση με χρήση αθέμιτης εμπορικής πρακτικής πράγματι  εκεί υπάρχει ένα πολύ σοβαρό ζήτημα. Ένα παράδειγμα αθέμιτης εμπορικής πρακτικής θα ήταν να μπορούσε να διαφημίζει μια έκπτωση η οποία δεν είναι πραγματική ή να διαφημίζει ιδιότητες του προϊόντος οι οποίες δεν είναι στην πράξη ειλικρινείς. Σε αυτή την περίπτωση και ο ίδιος ο influencer φέρει ευθύνη για παράβαση καταναλωτικής νομοθεσίας. Άλλο ένα πρόβλημα που συνήθως εντοπίζεται είναι ότι συνήθως δεν δηλώνεται ουσιαστικά ότι είναι μια πληρωμένη καταχώρηση ή μια διαφήμιση προς τον καταναλωτή και φαίνεται σαν κάποια αθώα κίνηση από τον influencer. Αυτό δεν είναι σωστό για τον καταναλωτή υπό την έννοια ότι ο καταναλωτής θα πρέπει να είναι σε γνώση ότι προσπαθεί ο influencer είτε απευθείας είτε δια μέσου κάποιων άλλων τρόπων να πραγματοποιήσει μια πώληση στο καταναλωτικό κοινό άρα η πώληση αυτή θα πρέπει να υπόκειται σε κανόνες έτσι ώστε ο καταναλωτής να μην παραπλανάται.  Υπάρχουν περιπτώσεις όμως που είναι πολύ πιο ξεκάθαρες όπως για παράδειγμα το να πωλεί απευθείας ένας influencer μέσα από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είτε δικό του είτε ηλεκτρονικό κατάστημα στο οποίο παίρνει ποσοστά από τις πωλήσεις σε αυτές τις περιπτώσεις καθίσταται έμπορος ουσιαστικά ο influencer και για αυτό το λόγο θα πρέπει να τηρεί την καταναλωτική νομοθεσία και ότι προβλέπει αυτή αλλά έχει και φορολογικά ζητήματα υπό την έννοια ότι γίνονται πωλήσεις που πρέπει να καταγράφονται».

Ερωτηθείς αν έχει η πολιτεία τη δυνατότητα να ελέγξει μεγάλους influencer

«Έχουν δημιουργηθεί πολύ ισχυρά εργαλεία τα οποία χρησιμοποιούν τεχνολογίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη που όλοι γνωρίζουμε αλλά και άλλες τεχνολογίες πιο απλές όπως το machine learning που μας  επιτρέπουν να κάνουμε μαζικούς ελέγχους στο σύνολο των social media προκειμένου να εντοπίζουμε αυτού του είδους τις  πρακτικές».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!