Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Νέο TAXIS: Υλοποιείται σε δύο φάσεις με διαγωνισμό 100 εκατ.

Αν το αρχικό TAXIS κόστισε περί τα 20 δισ. δρχ. (περίπου 60 εκατ. ευρώ), το νέο TAXIS, που ετοιμάζεται από το υπουργείο Οικονομικών και την ΑΑΔΕ, θα κοστίσει κοντά στα 100 εκατ. ευρώ. Τριάντα χρόνια μετά το πρώτο TAXIS, που υλοποίησε ο τότε υπουργός Οικονομικών, Αλ. Παπαδόπουλος, το ελληνικό κράτος είναι έτοιμο να προχωρήσει στο TAXIS II.

Tο TAXIS ΙΙ θα αναπτυχθεί μέχρι το τέλος του 2028 και θα απαιτήσει πόρους πάνω από 100 εκατ. ευρώ. Από αυτά, τα 29 εκατ. ευρώ θα διατεθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης, επιπλέον 6 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και άλλα περίπου 65 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ/Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Αρχικά και έως το 2025 τις δαπάνες θα καλύψει το Ταμείο Ανάκαμψης και στη συνέχεια το ΕΣΠΑ.

Αντικείμενο του έργου θα είναι η αντικατάσταση των τριών βασικών συστημάτων φορολογίας της ΑΑΔΕ, των γνωστών TAXIS, TAXISnet και ELENXIS. Παράλληλα, βασικός στόχος είναι ο επιχειρησιακός εκσυγχρονισμός της ΑΑΔΕ, καθώς με τα νέα συστήματα αναμένεται vα αναθεωρηθούν και να απλοποιηθούν οι υφιστάμενες διαδικασίες. Στο ίδιο πλαίσιο, αναμένεται και η αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες, με την προσφορά αναβαθμισμένων-εξατομικευμένων υπηρεσιών.

Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων, σύμφωνα με το Τεχνικό Δελτίο του έργου, το  TAXIS II θα αναζητήσει υβριδική λύση. Αυτή θα συνδυάζει τη προμήθεια έτοιμης λύσης «COTS» (Commercial Off the Shelf), με την αγορά των απαραίτητων αδειών χρήσης λογισμικού, με custom λύσεις προσαρμοσμένες και ευθυγραμμισμένες στις εκάστοτε απαιτήσεις. Τα στάδια υλοποίησης περιλαμβάνουν τους εξής στόχους και παραδοτέα, τα οποία θα υλοποιηθούν σε δύο φάσεις:

Φάση Α (Σήμερα – τέλος 2025): Προβλέπεται η παράδοση του λογισμικού (εγκατεστημένου) και η μετάπτωση σε αυτό των εφαρμογών του TAXIS, Μητρώο Φορολογουμένων, Μητρώο Κινητών και Ακινήτων Στοιχείων Περιουσίας, Λογιστική, Εικόνα Φορολογουμένου, Γνωστοποιήσεις – Κοινοποιήσεις, Υπηρεσίες Δηλώσεων Φορολογουμένων, Βεβαίωση Φόρου και Πληρωμές για τις δύο μεγάλες κατηγορίες φόρων (Φόρος εισοδήματος, ΕΝΦΙΑ). Η φάση αυτή θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΠΔΕ με περίπου 35 εκατ. ευρώ.

Φάση Β (2026 – τέλος 2028): Παράδοση της ανάθεσης και διαχείρισης υποθέσεων, μαζί με τις λοιπές κατηγορίες φόρων που δεν περιλαμβάνονται στη Φάση Α και της συμμόρφωσης (εθελοντική και υποχρεωτική) και του μητρώου ηλεκτρονικών μέσων φορολογουμένου. Παράλληλα, περιλαμβάνει την προηγμένη επιλογή υποθέσεων για έλεγχο (αποτελεί μέρος του αντικειμένου της λειτουργικής περιοχής «Υποστήριξη ελέγχων και επιτόπιων ελέγχων»), τη Δημιουργία Αναφορών και Διαμόρφωση Πολιτικών Συμμόρφωσης. Η φάση αυτή θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ και το ΠΔΕ με 65 εκατ. ευρώ.

Στο TAXIS II θα υπάρξει ενσωμάτωση και αξιοποίηση υφιστάμενων εφαρμογών και υπηρεσιών, όπως είναι το EISPRAXIS, myDATA, myPROPERTY, μητρώο πλοίων, κ.λπ. Φυσικά, το νέο σύστημα θα πρέπει να αξιοποιεί και να διαλειτουργεί με όλα τα συστήματα της ΑΑΔΕ, να παρέχει τη δυνατότητα διασύνδεσης με νέα μελλοντικά συστήματα ή συστήματα τρίτων φορέων, όπως για παράδειγμα τα ΟΠΣ Ανθρώπινου Δυναμικού, Κεντρικού Συστήματος Διαχείρισης Εγγράφων, Κτηματολόγιο κ.λπ., τα οποία θα αλληλεπιδρούν με τα δομικά στοιχεία του νέου συστήματος φορολογίας.

Σύμφωνα με τον χρονοπρογραμματισμό του έργου, το έργο θα δημοπρατηθεί σε μια σύμβαση που θα αφορά την αντικατάσταση των τριών βασικών συστημάτων φορολογίας της ΑΑΔΕ, δηλαδή του TAXIS, TAXISnet και ELENXIS, με ένα ενιαίο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα (ΟΠΣ), τον επιχειρησιακό εκσυγχρονισμό της των φορολογικών διαδικασιών, καθώς και τη μετάπτωση δεδομένων και διαδικασιών. Η εκκίνηση του σχετικού διαγωνισμού αναμένεται μέχρι το τέλος Ιουλίου, με στόχο την έναρξη υλοποίησης του έργου τον Μάρτιο του 2024.

Το πρώτο TAXIS εκτιμάται ότι κόστισε περίπου 60 εκατ. ευρώ. Εξ αυτών 40 εκατ. ευρώ κόστισαν οι Η/Υ (hardware) και τα υπόλοιπα αφορούν το λογισμικό. Την εποχή εκείνη η μεγάλη αξία ήταν στο hardware και η μικρότερη στο λογισμικό, αντίστροφα δηλαδή με ό,τι ισχύει σήμερα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!