THEPOWERGAME
Από την έναρξη της υγειονομικής κρίσης μέχρι σήμερα η Εφορία έχει ανασυνταχθεί και πλέον οι περισσότερες επαφές των φορολογουμένων με αυτήν γίνονται ηλεκτρονικά. Επιχειρήσεις και φυσικά πρόσωπα μεταβαίνουν στην Εφορία για ελάχιστες περιπτώσεις, οι οποίες το προσεχές διάστημα θα γίνονται ηλεκτρονικά.
Την επόμενη διετία, σύμφωνα με τον σχεδιασμό της ΑΑΔΕ, η ψηφιακή εξυπηρέτηση αναμένεται να έχει φτάσει στο 100%. Τελειώνει, παράλληλα, η τοπική αρμοδιότητα των εφοριών, καθώς οι επιχειρήσεις δεν θα ανήκουν φορολογικά σε κάποια γεωγραφική περιοχή, αλλά θα εξυπηρετούνται αποκλειστικά ηλεκτρονικά. Στόχος της νέας ψηφιακής Εφορίας είναι η διεύρυνση των ηλεκτρονικών συναλλαγών με την Εφορία για πληρωμές, συμψηφισμούς και επιστροφές φόρων, η υποβολή δηλώσεων και μεταβιβάσεων ακινήτων, η έναρξη, διακοπή και μεταβολή επαγγελματικής δραστηριότητας και η έκδοση πιστοποιητικών και εγγράφων. Αν και οι περισσότερες εφαρμογές που καταγράφονται παρακάτω θα έπρεπε να ενεργοποιηθούν εντός του έτους, η ενεργειακή κρίση, όπου απαιτήθηκαν νέες εφαρμογές για τη στήριξη του κυβερνητικού έργου, μετέθεσε την έναρξη λειτουργίας τους.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, εντός του τρέχοντος έτους ενεργοποιούνται:
- Ανάπτυξη συστήματος αξιοποίησης καταγγελιών και πληροφοριών.
- Εφαρμογή κινητών συσκευών για σάρωση πινακίδων κυκλοφορίας και έλεγχο ακινησίας.
- Επικαιροποίηση και επέκταση της εφαρμογής ψηφιακής υποβολής δηλώσεων Φόρου Κερδών από Τυχερά Παίγνια.
- Επικαιροποίηση και επέκταση της εφαρμογής ψηφιακής υποβολής δηλώσεων Φόρου Χρηματικής Δωρεάς/Γονικής Παροχής.
Το 2023 θα ενεργοποιηθούν οι εξής εφαρμογές:
- Ανάπτυξη εφαρμογής (application) κινητών συσκευών για πρόσβαση σε υπηρεσίες της ΑΑΔΕ.
- Ανάπτυξη εφαρμογής μερικού επιτόπιου ελέγχου μέσω tablets (ElenxisLive). Πρόσβαση στο προφίλ φορολογουμένου Ψηφιακή Έκδοση Σημειώματος Διαπιστώσεων Ελέγχου στους επιτόπιους ελέγχους.
- Πλήρης αυτοματοποίηση της διαδικασίας πίστωσης των υπερεισπράξεων στους λογαριασμούς των φορολογουμένων ή συμψηφισμού με άλλες οφειλές τους, χωρίς την παρεμβολή οποιασδήποτε διοικητικής διαδικασίας.
- Ανάπτυξη διαδικτυακής υπηρεσίας (Web Service) με πιστωτικά ιδρύματα για περιορισμό υπερεισπράξεων.
- Διαδικασίες και ενέργειες για την αποδοχή καρτών εξωτερικού στις πληρωμές φορολογικών και τελωνειακών υποχρεώσεων.
- Πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα επιστροφών φόρου. Υλοποίηση ψηφιακής διαδικασίας κεντρικών επιστροφών φόρου εισοδήματος ΝΠ που είναι ενήμερα, χωρίς αίτηση.
- Ψηφιακή έκδοση φορολογικής ενημερότητας σε περιπτώσεις οφειλής, με κριτήριο το προφίλ οφειλετών.
- Δημιουργία πλατφόρμας ψηφιακής υποβολής δηλώσεων λοιπών φόρων που υποβάλλονται χειρόγραφα.
- Ανάπτυξη ηλεκτρονικής εφαρμογής για τα πιστοποιητικά ΕΝΦΙΑ που εκδίδονται με χειρόγραφη διαδικασία.
- Αυτόματη ενημέρωση βάσης Μητρώου Φορολογουμένων μέσω διασύνδεσης με το Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ).
- Ψηφιοποίηση του φορολογικού μητρώου. Έναρξη και μεταβολή Νομικών Οντοτήτων που δεν συστήνονται στο ΓΕΜΗ. Διακοπή των υπό ίδρυση Νομικών Οντοτήτων. Μεταβολές και διαγραφή Νομικών Προσώπων και Νομικών Οντοτήτων που συστήνονται στο ΓΕΜΗ.