Γ.Δ.
1408.05 0,00%
ACAG
0,00%
5.34
BOCHGR
0,00%
4.39
CENER
0,00%
8.44
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
0,00%
8.2
NOVAL
0,00%
2.27
OPTIMA
0,00%
12.74
TITC
0,00%
38.4
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.48
ΑΒΕ
0,00%
0.466
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.395
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.665
ΑΛΦΑ
0,00%
1.515
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
0,00%
9.66
ΑΣΚΟ
0,00%
2.63
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.94
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
0,00%
0.57
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
0,00%
5.27
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.76
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.36
ΔΑΑ
0,00%
8.15
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
0,00%
11.55
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.665
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.299
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.385
ΕΕΕ
0,00%
33.7
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.512
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
0,00%
1.99
ΕΛΛ
0,00%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.734
ΕΛΠΕ
0,00%
6.765
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.87
ΕΛΧΑ
0,00%
1.852
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.115
ΕΤΕ
0,00%
6.99
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.12
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.74
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.058
ΕΧΑΕ
0,00%
4.4
ΙΑΤΡ
0,00%
1.51
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.301
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.9
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.88
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.31
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.929
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.85
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.998
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.71
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.195
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.455
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.419
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.088
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.54
ΚΡΙ
0,00%
14.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.922
ΛΑΒΙ
0,00%
0.734
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.15
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.56
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.08
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
2.995
ΜΙΝ
0,00%
0.5
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
19.37
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.69
ΜΟΤΟ
0,00%
2.51
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.635
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.7
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.1
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
0,00%
31.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.818
ΞΥΛΚ
0,00%
0.252
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21
ΟΛΠ
0,00%
31.25
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.32
ΟΠΑΠ
0,00%
15.78
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.79
ΟΤΕ
0,00%
14.98
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.2
ΠΑΙΡ
0,00%
0.988
ΠΑΠ
0,00%
2.36
ΠΕΙΡ
0,00%
3.599
ΠΕΡΦ
0,00%
5.4
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.88
ΠΛΑΘ
0,00%
3.935
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.7
ΠΡΔ
0,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.57
ΣΑΡ
0,00%
10.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.333
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.54
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.52
ΣΠΙ
0,00%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.81
ΤΖΚΑ
0,00%
1.44
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.61
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.208
ΦΡΛΚ
0,00%
3.61
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

Δεύτερη ευκαιρία για εξωδικαστική επίλυση φορολογικών διαφορών

Τη δυνατότητα να επιλύσουν τις διαφορές τους με την εφορία υποβάλλοντας αίτηση μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου στην Επιτροπή Εξώδικης Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών έχουν οι φορολογούμενοι που έχουν προσφύγει στα δικαστήρια και οι υποθέσεις τους δεν έχουν εκδικαστεί ακόμα.

Επί της ουσίας, το υπουργείο Οικονομικών παρατείνει το έργο της Επιτροπής Εξώδικης Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών καθώς όπως αναφέρουν πηγές του ΥΠΟΙΚ, το ενδιαφέρον είναι μεγάλο και μπορεί να αποφέρει σημαντικά έσοδα στο Δημόσιο.

Σύμφωνα με τη διάταξη νόμου στη νέα ρύθμιση, που παρέχει και τη σχετική δυνατότητα, συμπεριλαμβάνονται τόσο παλαιές φορολογικές υποθέσεις για τις οποίες οι αιτήσεις εξωδικαστικής επίλυσης απορρίφθηκαν για τυπικούς λόγους από την αρμόδια Επιτροπή Εξώδικης Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών, όσο και υποθέσεις που κατέστησαν εκκρεμείς ή θα καταστούν εκκρεμείς ενώπιον του ΣτΕ και των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων κατά το χρονικό διάστημα από την 1η Ιανουαρίου 2021 έως και τις 29 Ιουλίου 2022. 

Για τις υποθέσεις αυτές, ο φορολογούμενος μπορεί να υποβάλει αίτηση ενώπιον της Επιτροπής για την εξώδικη επίλυση της φορολογικής διαφοράς που έχει προκύψει από πράξη επιβολής φόρου ή προστίμων. Η αίτηση πρέπει να υποβληθεί ηλεκτρονικά το αργότερο έως τις 30 Δεκεμβρίου 2022. Πάντως, προς το παρόν δεν υπάρχουν στοιχεία για τον αριθμό των υποθέσεων που έχουν κλείσει και πόσα χρήματα έχει εισπράξει το ελληνικό δημόσιο μέσω αυτής της διαδικασίας.

Σύμφωνα με τον νόμο, οι φορολογούμενοι μπορούν να επικαλούνται κάποιον ή περισσότερους από τους παρακάτω ισχυρισμούς προκειμένου να προσφύγουν στην Επιτροπή Εξώδικης Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών:

  • Παραγραφή του δικαιώματος του Δημοσίου να επιβάλει τον επίδικο φόρο, λόγω παρόδου του χρόνου εντός του οποίου η φορολογική διοίκηση είχε δικαίωμα να διενεργήσει τον φορολογικό έλεγχο ή να καταλογίσει τη φορολογική οφειλή.
  • Παραγραφή του δικαιώματος του Δημοσίου να επιβάλει τον επίδικο φόρο, λόγω λήψης φορολογικού πιστοποιητικού χωρίς επιφύλαξη.
  • Εσφαλμένος καταλογισμός του φόρου, λόγω πρόδηλης έλλειψης φορολογικής υποχρέωσης ή αριθμητικού σφάλματος.
  • Αναδρομική εφαρμογή της ευμενέστερης φορολογικής κύρωσης.
  • Μείωση του πρόσθετου φόρου, του τόκου, των προσαυξήσεων και των προστίμων.

Η Επιτροπή, έπειτα από έλεγχο των ισχυρισμών, υποβάλλει πρόταση στον αιτούντα, η οποία, εφόσον γίνει αποδεκτή από τον φορολογούμενο και καταβληθεί το 30% του οφειλόμενου κύριου φόρου, έχει ως αποτέλεσμα την παροχή δυνατότητας καταβολής του υπολοίπου σε έως 24 δόσεις με μείωση των αναλογούντων πρόσθετων φόρων, τόκων, προσαυξήσεων και προστίμων.

Η Επιτροπή μπορεί να προτείνει την εν όλω ή εν μέρει αποδοχή ή την απόρριψη του αιτήματος, υποβάλλει δε, σε κάθε περίπτωση, συγκεκριμένη θετική ή απορριπτική πρόταση στον αιτούντα. Εάν ο αιτών αποδεχθεί την πρόταση της Επιτροπής εντός πέντε εργάσιμων ημερών, συντάσσεται σχετικό πρακτικό εξώδικης επίλυσης, το οποίο δημοσιεύεται στον ιστότοπο του υπουργείου Οικονομικών. Το πρακτικό επιλύει αμετάκλητα την εκκρεμή διαφορά και δεν προσβάλλεται με κανένα ένδικο βοήθημα ή μέσο, εφόσον επί του συνολικού ποσού που προκύπτει για τον φορολογούμενο καταβληθεί ποσοστό τουλάχιστον 30% του κύριου φόρου που οφείλεται, εντός πέντε εργάσιμων ημερών από την υπογραφή του. Το υπόλοιπο ποσό μπορεί να καταβληθεί σε δόσεις με μείωση των αναλογούντων πρόσθετων φόρων, τόκων και προστίμων ανάλογα με την εξόφληση του. Για παράδειγμα, εφόσον το ποσό καταβληθεί σε μία δόση το ποσοστό της έκπτωσης φθάνει το 75%.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!