Γ.Δ.
1603.96 -0,88%
ACAG
-1,79%
6.05
AEM
-0,78%
4.5095
AKTR
-2,75%
5.3
BOCHGR
+1,12%
5.4
CENER
-0,63%
9.44
CNLCAP
-1,38%
7.15
DIMAND
+0,36%
8.27
EVR
-1,72%
1.715
NOVAL
-0,79%
2.52
OPTIMA
+0,57%
14.12
TITC
-1,68%
40.95
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+0,22%
2.255
ΑΒΕ
-0,23%
0.428
ΑΔΜΗΕ
+0,36%
2.825
ΑΚΡΙΤ
+0,67%
0.755
ΑΛΜΥ
-0,58%
4.285
ΑΛΦΑ
-2,35%
1.8455
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-2,46%
11.12
ΑΣΚΟ
-0,93%
3.19
ΑΣΤΑΚ
+0,27%
7.3
ΑΤΕΚ
-9,27%
1.37
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,86%
0.692
ΑΤΤΙΚΑ
-2,08%
2.35
ΒΙΟ
-1,20%
5.76
ΒΙΟΚΑ
-4,16%
1.845
ΒΙΟΣΚ
-1,29%
1.53
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-0,81%
2.46
ΓΕΒΚΑ
-1,27%
1.55
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,63%
18.78
ΔΑΑ
+8,04%
8.98
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-2,55%
12.99
ΔΟΜΙΚ
-1,24%
2.785
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,53%
0.378
ΕΒΡΟΦ
-2,05%
1.915
ΕΕΕ
+2,04%
40
ΕΚΤΕΡ
-2,18%
2.015
ΕΛΒΕ
-1,82%
5.4
ΕΛΙΝ
-0,46%
2.17
ΕΛΛ
-1,01%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,22%
2.27
ΕΛΠΕ
-2,24%
7.86
ΕΛΣΤΡ
-1,24%
2.39
ΕΛΤΟΝ
-1,29%
1.834
ΕΛΧΑ
-1,62%
2.13
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,89%
1.115
ΕΤΕ
-2,98%
8.39
ΕΥΑΠΣ
-1,45%
3.4
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.08
ΕΥΡΩΒ
-0,40%
2.474
ΕΧΑΕ
0,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-2,44%
2
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.36
ΙΛΥΔΑ
-1,13%
1.745
ΙΝΛΙΦ
-1,65%
4.77
ΙΝΛΟΤ
-0,19%
1.07
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.89
ΙΝΤΕΤ
-3,13%
1.085
ΙΝΤΚΑ
-2,79%
3.14
ΚΑΡΕΛ
-1,84%
320
ΚΕΚΡ
-0,39%
1.27
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
-1,09%
0.454
ΚΟΥΑΛ
-0,31%
1.306
ΚΟΥΕΣ
-1,27%
6.22
ΚΡΙ
-1,52%
16.25
ΚΤΗΛΑ
-1,52%
1.95
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
-2,22%
0.794
ΛΑΜΔΑ
-2,72%
6.8
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
-3,64%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
0,00%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-2,06%
3.33
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
0,00%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-0,44%
2.24
ΜΕΡΚΟ
-1,01%
39.2
ΜΙΓ
-0,70%
2.845
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
-0,63%
22.26
ΜΟΝΤΑ
+1,59%
3.84
ΜΟΤΟ
-2,30%
2.76
ΜΟΥΖΚ
-1,59%
0.62
ΜΠΕΛΑ
-2,00%
27.38
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-1,24%
2.39
ΜΠΤΚ
0,00%
0.615
ΜΥΤΙΛ
-0,54%
36.76
ΝΑΚΑΣ
-1,27%
3.1
ΝΑΥΠ
-2,17%
0.81
ΞΥΛΚ
-0,38%
0.261
ΞΥΛΠ
-5,56%
0.374
ΟΛΘ
-0,35%
28.4
ΟΛΠ
0,00%
33.65
ΟΛΥΜΠ
-0,38%
2.59
ΟΠΑΠ
-1,58%
16.87
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
-0,67%
14.9
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.02
ΠΑΙΡ
-3,88%
0.966
ΠΑΠ
-1,53%
2.57
ΠΕΙΡ
-1,62%
4.73
ΠΕΡΦ
-1,85%
5.3
ΠΕΤΡΟ
-2,00%
7.84
ΠΛΑΘ
-2,10%
3.965
ΠΛΑΚΡ
-0,66%
15.1
ΠΡΔ
0,00%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,31%
1.276
ΠΡΟΝΤΕΑ
+2,56%
6
ΠΡΟΦ
-1,90%
5.17
ΡΕΒΟΙΛ
-2,56%
1.71
ΣΑΡ
-1,75%
12.36
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.352
ΣΙΔΜΑ
+1,60%
1.59
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
-3,17%
0.61
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
+0,77%
1.31
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,84%
1.648
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+7,56%
0.256
ΦΡΛΚ
-2,10%
4.19
ΧΑΙΔΕ
-6,25%
0.75

Ηλεκτρικές συσκευές: Στα πρόθυρα λουκέτου αρκετές ελληνικές εταιρείες

Όταν πριν από λίγες εβδομάδες ο Απόστολος Βακάκης των Jumbo μιλούσε για πρωτοφανή γεγονότα εξαιτίας της κατακόρυφης αύξησης των μεταφορικών από τις αγορές της Ασίας κάποιοι τον θεώρησαν υπερβολικό. Στα λεγόμενα του ήρθε να συμφωνήσει πριν από λίγες ημέρες και ο Γιάννης Βασιλάκος, ο CEO της Κωτσόβολος ο οποίος έκανε λόγο για αρκετές ελληνικές εταιρείες ηλεκτρικών, κυρίως μικρές και μεσαίες, που είχαν χτίσει brands, στην κατηγορία των οικονομικών προϊόντων, που πλέον δεν τους συμφέρει να εισάγουν εξαιτίας του μεταφορικού κόστους.

Πίεση στα φθηνά προϊόντα

Το μεταφορικό κόστος τους τελευταίους μήνες έχει αυξηθεί γεωμετρικά, και σε αντίθεση με τους μεγάλους παίκτες που έχουν λόγου ρευστότητας τη δυνατότητα να προσυμφωνήσουν τιμές μεταφορικών είτε λόγου μεγέθους να πιέσουν για συγκράτηση, οι μικροί εισαγωγείς που κινούνται στο όριο αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα. Το αρνητικό για τους περισσότερους είναι ότι η αυξητική τάση δε δείχνει σημάδια αποκλιμάκωσης και πλέον η συγκράτηση της υφιστάμενης κατάστασης θέτει εν αμφιβόλω την ύπαρξη τους. Η κατάσταση γίνεται χειρότερη καθώς πέρα από τα μεταφορικά κόστη έχουν αυξηθεί και τα παραγωγικά καθώς υπάρχει έλλειψη βασικών υλικών.

Για να μιλάμε όμως με πραγματικά στοιχεία, υπό κανονικές συνθήκες το κόστος μεταφοράς ενός κοντέινερ από την Κίνα στην Ελλάδα ανέρχονταν σε 1.500 – 1.700 δολάρια. Το τελευταίο διάστημα το κόστος αυτό έχει αυξηθεί κατακόρυφα στα 12.000 ή 13.000 δολάρια και πιθανολογείται ότι το επόμενο διάστημα το κόστος αυτό μπορεί να συνεχίσει να κινείται ανοδικά. Σε αυτές τις περιπτώσεις το μεγαλύτερο πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι εισαγωγείς μεγάλων λευκών συσκευών όπως ψυγεία, πλυντήρια και κουζίνες.

Μεταφορικά μεγαλύτερα από το κόστος παραγωγής

Για παράδειγμα ένα ψυγείο Έλληνα εισαγωγέα με κατασκευαστικό κόστος στα 200 ευρώ στην Κίνα έχει πλέον μεταφορικό κόστος που μπορεί να ανέλθει έως 250 ευρώ (σ.σ. ένα κοντέινερ χωράει εξήντα ψυγεία). Υπό αυτές τις συνθήκες όταν φθάνει στο κατάστημα η τιμή δεν μπορεί να είναι ανταγωνιστική ή βιώσιμη σε σχέση με προϊόντα πολυεθνικών που έχουν καθιερωθεί στις συγκεκριμένες αγορές με το σήμα τους. Σύμφωνα με ανθρώπους της αγοράς η κατάσταση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί τουλάχιστον για το σύνολο του 2021.

Δεν είναι όμως μόνο οι εταιρείες λευκών συσκευών που έχουν επηρεαστεί από τις εξελίξεις. Για παράδειγμα στα προϊόντα τεχνολογίας έχουν εξαφανιστεί ή θα εξαφανιστούν το αμέσως επόμενο διάστημα τα φθηνά laptop και υπολογιστές. Η έλλειψη στην αγορά επεξεργαστών και πλακετών έχει οδηγήσει τις εταιρείες να παράγουν μόνο ακριβότερης μέσης τιμής προϊόντα καθώς οι πρώτες ύλες δεν φτάνουν για όλη την γκάμα που ανέπτυσσαν στο παρελθόν.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!