Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Επεκτάσεις και νέες γραμμές προαστιακού σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Έβρο

Ο διαγωνισμός για την προαστιακή γραμμή Άνω Λιόσια – Ελευσίνα – Μέγαρα, με αναβάθμιση τμήματος της παλαιάς μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Πατρών, είναι μόνο μία από τις νέες γραμμές προαστιακού που σχεδιάζονται, παράλληλα με τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα. Η προαστιακή γραμμή που θα συνδέει τα Άνω Λιόσια με τα Μέγαρα, προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ, θα προκηρυχθεί άμεσα καθώς είναι ένα από τα έργα υποδομών που εντάχθηκαν στο Ταμείο Ανάκαμψης με προθεσμία ολοκλήρωσης τον Δεκέμβριο του 2025.

Μέσα στο καλοκαίρι προκηρύσσεται, με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου ως ενιαία εργολαβία η σύνδεση του 6ου προβλήτα του Οργανισμού Λιμένα Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) με το σιδηροδρομικό δίκτυο και η ανάπτυξη του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στη Δυτική Θεσσαλονίκη.

Όπως δήλωσε την Πέμπτη ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Χρ. Βίνης ο προαστιακός της Δυτικής Θεσσαλονίκης θα λειτουργεί επί υφιστάμενων σιδηροδρομικών γραμμών ή / και νέων τμημάτων γραμμών. Το δίκτυο θα έχει μορφή «Χ» με δυο διασταυρούμενες γραμμές και κοινό ενδιάμεσο τμήμα. Τερματικοί σταθμοί στα δυτικά θα είναι η Σίνδος και τα Διαβατά και τερματικοί σταθμοί προς το κέντρο της πόλης θα είναι ο Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός του ΟΣΕ και αφετέρου στην περιοχή του Λιμένα πλησίον του Προβλήτα 1. Ο προαστιακός σιδηρόδρομος είναι αίτημα κατοίκων και φορέων της Θεσσαλονίκης εδώ και πολλά χρόνια καθώς θα συνδέσει με μέσο σταθερής τροχιάς τη βιομηχανική περιοχή της Σίνδου.

Πρόβλεψη για τη λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο ως προαστιακού σιδηροδρόμου κατά μήκος του ποταμού Έβρου υπάρχει και στο τεύχος δημοπράτησης για το μεγάλο έργο των 815 εκατ. ευρώ. Όπως και το έργο της Θεσσαλονίκης η κατασκευή της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής των 178 χιλιομέτρων εντάσσεται στα έξι έργα που προωθεί η ΕΡΓΟΣΕ με ανταγωνιστικό διάλογο.

Ο ανάδοχος θα αναλάβει την αναβάθμιση υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής μέχρι τα Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα, την εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης, την αντιπλημμυρική θωράκιση της σιδηροδρομικής γραμμής και της περιοχής όδευσης και τη βελτίωση σύνδεσης της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής με το Βουλγαρικό Σιδηρόδρομο στο Ορμένιο.

Στο πακέτο των έξι έργων έχουν ενταχθεί και δύο επεκτάσεις του προαστιακού στην Αττική που σχεδιάζονται εδώ και χρόνια χωρίς να προχωρούν. Η πρώτη είναι η επέκταση του προαστιακού στο τμήμα Κορωπί – Λαύριο μήκους 31,7 χιλιομέτρων και εκτιμώμενου κόστους 380 εκατ. ευρώ. Προβλέπονται δύο σιδηροδρομικοί σταθμοί (Κορωπί, Λαύριο) και επτά σιδηροδρομικές στάσεις (Μαρκόπουλο, Καλύβια, Κουβαράς, Κερατέα, Δασκαλειό, Καλοπήγαδο, Θορικό). Σε όλους του σταθμούς και στάσεις θα λειτουργούν χώροι στάθμευσης ώστε, όπως είπε ο κ. Βίνης, να εξυπηρετούνται ευρύτερες ζώνες οικιστικής ανάπτυξης με δυνατότητα πρόσβασης με αυτοκίνητο ή άλλο τοπικό μέσο μαζικής μεταφοράς.

Όπως έγραψε και την Παρασκευή το Powergame.gr, η ΕΡΓΟΣΕ προωθεί την επέκταση του προαστιακού προς το λιμάνι της Ραφήνας με δύο εναλλακτικά σενάρια. Το πρώτο με σύνδεση της υφιστάμενης στάσης του προαστιακού στην Παλλήνη μέσω του κατασκευασμένου σιδηροδρομικού διαδρόμου της οδού Σταυρού – Ραφήνας με το λιμάνι της τελευταίας. Το δεύτερο σενάριο προβλέπει σύνδεση του λιμανιού Ραφήνας μέσω της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής με τη βόρεια έξοδο του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος». Το κόστους του έργου εκτιμάται στα 300 εκατ. ευρώ ενώ οι σημερινές μελέτες
προβλέπουν σταθμούς στην Παλλήνη, την Αρτέμιδα και την Ραφήνα.

Τέλος, την εξασφάλιση της λειτουργίας του προαστιακού, με τη διατήρηση των οκτώ σιδηροδρομικών στάσεων που λειτουργούν σήμερα, προβλέπει ο σχεδιασμός της ΕΡΓΟΣΕ για την σύνδεση του νέου λιμένα Πάτρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Πρόκειται για κρίσιμο έργο που αφορά το τμήμα Ρίο – νέος λιμένας Πατρών, εκτιμώμενου κόστους 429 εκατ. ευρώ. Για να κατευναστούν οι αντιδράσεις της τοπικής δημοτικής αρχής και κατοίκων, το υπουργείο Υποδομών προωθεί λύση που περιλαμβάνει υπόγεια διέλευση από τον πυκνό αστικό ιστό της Πάτρα (μέσω τεχνικής λύσης Cut and Cover) συνολικού μήκους 5,16 χιλιομέτρων από τα 10,9 χιλιόμετρα. Και αυτό το έργο είναι στο πακέτο των έξι διαγωνισμών με ανταγωνιστικό διάλογο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!