Γ.Δ.
1450.94 +0,14%
ACAG
-0,35%
5.7
BOCHGR
0,00%
4.52
CENER
-0,86%
9.22
CNLCAP
-1,39%
7.1
DIMAND
+0,38%
8.03
NOVAL
+0,22%
2.305
OPTIMA
-0,63%
12.7
TITC
-0,13%
39.95
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,66%
1.51
ΑΒΕ
-1,14%
0.433
ΑΔΜΗΕ
-0,19%
2.585
ΑΚΡΙΤ
-0,71%
0.7
ΑΛΜΥ
-1,10%
4.51
ΑΛΦΑ
+0,38%
1.582
ΑΝΔΡΟ
-0,63%
6.28
ΑΡΑΙΓ
+1,09%
10.19
ΑΣΚΟ
+0,71%
2.83
ΑΣΤΑΚ
+5,43%
7.38
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+0,91%
0.668
ΑΤΤΙΚΑ
-0,90%
2.21
ΒΙΟ
+0,75%
5.37
ΒΙΟΚΑ
+1,59%
1.92
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.6
ΒΙΟΤ
-2,33%
0.252
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+6,42%
2.32
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.38
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
18.4
ΔΑΑ
+0,28%
7.996
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.52
ΔΕΗ
-0,25%
11.84
ΔΟΜΙΚ
-1,61%
2.755
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,94%
0.315
ΕΒΡΟΦ
-0,58%
1.71
ΕΕΕ
+0,67%
32.84
ΕΚΤΕΡ
-1,54%
1.792
ΕΛΒΕ
+1,26%
4.84
ΕΛΙΝ
-1,79%
2.19
ΕΛΛ
-0,68%
14.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+8,12%
2.13
ΕΛΠΕ
+1,53%
7.295
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-0,86%
1.836
ΕΛΧΑ
+0,75%
1.884
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,42%
1.19
ΕΤΕ
+0,21%
7.608
ΕΥΑΠΣ
-0,91%
3.25
ΕΥΔΑΠ
-0,68%
5.82
ΕΥΡΩΒ
+0,22%
2.229
ΕΧΑΕ
0,00%
4.52
ΙΑΤΡ
-1,66%
1.48
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.336
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.98
ΙΝΚΑΤ
+0,41%
4.91
ΙΝΛΙΦ
-0,85%
4.66
ΙΝΛΟΤ
+2,94%
1.05
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.91
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.54
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
+1,41%
2.88
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+1,67%
1.22
ΚΕΠΕΝ
-8,82%
1.86
ΚΛΜ
-0,34%
1.46
ΚΟΡΔΕ
-2,82%
0.414
ΚΟΥΑΛ
+3,88%
1.232
ΚΟΥΕΣ
-0,17%
5.83
ΚΡΙ
-0,33%
14.9
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.994
ΛΑΒΙ
+2,11%
0.776
ΛΑΜΔΑ
+0,14%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-1,40%
2.82
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
-2,26%
3.9
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.15
ΜΕΡΚΟ
+1,58%
38.6
ΜΙΓ
0,00%
2.84
ΜΙΝ
0,00%
0.5
ΜΟΗ
+0,40%
20.24
ΜΟΝΤΑ
-2,71%
3.59
ΜΟΤΟ
-2,42%
2.625
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
+0,24%
25.22
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,46%
2.17
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-0,12%
33.14
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.86
ΝΑΥΠ
-2,97%
0.784
ΞΥΛΚ
-0,37%
0.268
ΞΥΛΠ
+7,78%
0.36
ΟΛΘ
0,00%
21.9
ΟΛΠ
-1,48%
29.9
ΟΛΥΜΠ
-0,43%
2.33
ΟΠΑΠ
+1,03%
15.66
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,37%
0.815
ΟΤΕ
-0,61%
14.63
ΟΤΟΕΛ
+0,19%
10.28
ΠΑΙΡ
+0,81%
1
ΠΑΠ
-0,42%
2.36
ΠΕΙΡ
-0,65%
3.829
ΠΕΡΦ
+0,18%
5.42
ΠΕΤΡΟ
+0,48%
8.32
ΠΛΑΘ
0,00%
3.94
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14
ΠΡΔ
+5,19%
0.284
ΠΡΕΜΙΑ
+0,47%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.8
ΠΡΟΦ
+0,57%
5.25
ΡΕΒΟΙΛ
-2,86%
1.7
ΣΑΡ
-0,18%
10.88
ΣΑΡΑΝ
-6,54%
1
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
-1,58%
1.56
ΣΠΕΙΣ
+1,36%
5.98
ΣΠΙ
+1,19%
0.51
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,50%
19.89
ΤΖΚΑ
+1,33%
1.52
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,74%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
-0,62%
8.05
ΦΡΙΓΟ
+3,54%
0.234
ΦΡΛΚ
+1,47%
3.79
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Επεκτάσεις και νέες γραμμές προαστιακού σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Έβρο

Ο διαγωνισμός για την προαστιακή γραμμή Άνω Λιόσια – Ελευσίνα – Μέγαρα, με αναβάθμιση τμήματος της παλαιάς μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Πατρών, είναι μόνο μία από τις νέες γραμμές προαστιακού που σχεδιάζονται, παράλληλα με τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα. Η προαστιακή γραμμή που θα συνδέει τα Άνω Λιόσια με τα Μέγαρα, προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ, θα προκηρυχθεί άμεσα καθώς είναι ένα από τα έργα υποδομών που εντάχθηκαν στο Ταμείο Ανάκαμψης με προθεσμία ολοκλήρωσης τον Δεκέμβριο του 2025.

Μέσα στο καλοκαίρι προκηρύσσεται, με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου ως ενιαία εργολαβία η σύνδεση του 6ου προβλήτα του Οργανισμού Λιμένα Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) με το σιδηροδρομικό δίκτυο και η ανάπτυξη του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στη Δυτική Θεσσαλονίκη.

Όπως δήλωσε την Πέμπτη ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Χρ. Βίνης ο προαστιακός της Δυτικής Θεσσαλονίκης θα λειτουργεί επί υφιστάμενων σιδηροδρομικών γραμμών ή / και νέων τμημάτων γραμμών. Το δίκτυο θα έχει μορφή «Χ» με δυο διασταυρούμενες γραμμές και κοινό ενδιάμεσο τμήμα. Τερματικοί σταθμοί στα δυτικά θα είναι η Σίνδος και τα Διαβατά και τερματικοί σταθμοί προς το κέντρο της πόλης θα είναι ο Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός του ΟΣΕ και αφετέρου στην περιοχή του Λιμένα πλησίον του Προβλήτα 1. Ο προαστιακός σιδηρόδρομος είναι αίτημα κατοίκων και φορέων της Θεσσαλονίκης εδώ και πολλά χρόνια καθώς θα συνδέσει με μέσο σταθερής τροχιάς τη βιομηχανική περιοχή της Σίνδου.

Πρόβλεψη για τη λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο ως προαστιακού σιδηροδρόμου κατά μήκος του ποταμού Έβρου υπάρχει και στο τεύχος δημοπράτησης για το μεγάλο έργο των 815 εκατ. ευρώ. Όπως και το έργο της Θεσσαλονίκης η κατασκευή της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής των 178 χιλιομέτρων εντάσσεται στα έξι έργα που προωθεί η ΕΡΓΟΣΕ με ανταγωνιστικό διάλογο.

Ο ανάδοχος θα αναλάβει την αναβάθμιση υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής μέχρι τα Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα, την εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης, την αντιπλημμυρική θωράκιση της σιδηροδρομικής γραμμής και της περιοχής όδευσης και τη βελτίωση σύνδεσης της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής με το Βουλγαρικό Σιδηρόδρομο στο Ορμένιο.

Στο πακέτο των έξι έργων έχουν ενταχθεί και δύο επεκτάσεις του προαστιακού στην Αττική που σχεδιάζονται εδώ και χρόνια χωρίς να προχωρούν. Η πρώτη είναι η επέκταση του προαστιακού στο τμήμα Κορωπί – Λαύριο μήκους 31,7 χιλιομέτρων και εκτιμώμενου κόστους 380 εκατ. ευρώ. Προβλέπονται δύο σιδηροδρομικοί σταθμοί (Κορωπί, Λαύριο) και επτά σιδηροδρομικές στάσεις (Μαρκόπουλο, Καλύβια, Κουβαράς, Κερατέα, Δασκαλειό, Καλοπήγαδο, Θορικό). Σε όλους του σταθμούς και στάσεις θα λειτουργούν χώροι στάθμευσης ώστε, όπως είπε ο κ. Βίνης, να εξυπηρετούνται ευρύτερες ζώνες οικιστικής ανάπτυξης με δυνατότητα πρόσβασης με αυτοκίνητο ή άλλο τοπικό μέσο μαζικής μεταφοράς.

Όπως έγραψε και την Παρασκευή το Powergame.gr, η ΕΡΓΟΣΕ προωθεί την επέκταση του προαστιακού προς το λιμάνι της Ραφήνας με δύο εναλλακτικά σενάρια. Το πρώτο με σύνδεση της υφιστάμενης στάσης του προαστιακού στην Παλλήνη μέσω του κατασκευασμένου σιδηροδρομικού διαδρόμου της οδού Σταυρού – Ραφήνας με το λιμάνι της τελευταίας. Το δεύτερο σενάριο προβλέπει σύνδεση του λιμανιού Ραφήνας μέσω της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής με τη βόρεια έξοδο του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος». Το κόστους του έργου εκτιμάται στα 300 εκατ. ευρώ ενώ οι σημερινές μελέτες
προβλέπουν σταθμούς στην Παλλήνη, την Αρτέμιδα και την Ραφήνα.

Τέλος, την εξασφάλιση της λειτουργίας του προαστιακού, με τη διατήρηση των οκτώ σιδηροδρομικών στάσεων που λειτουργούν σήμερα, προβλέπει ο σχεδιασμός της ΕΡΓΟΣΕ για την σύνδεση του νέου λιμένα Πάτρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Πρόκειται για κρίσιμο έργο που αφορά το τμήμα Ρίο – νέος λιμένας Πατρών, εκτιμώμενου κόστους 429 εκατ. ευρώ. Για να κατευναστούν οι αντιδράσεις της τοπικής δημοτικής αρχής και κατοίκων, το υπουργείο Υποδομών προωθεί λύση που περιλαμβάνει υπόγεια διέλευση από τον πυκνό αστικό ιστό της Πάτρα (μέσω τεχνικής λύσης Cut and Cover) συνολικού μήκους 5,16 χιλιομέτρων από τα 10,9 χιλιόμετρα. Και αυτό το έργο είναι στο πακέτο των έξι διαγωνισμών με ανταγωνιστικό διάλογο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!