Γ.Δ.
1366.72 -1,85%
ACAG
-2,36%
5.38
BOCHGR
-2,00%
4.4
CENER
-2,28%
8.15
CNLCAP
+2,10%
7.3
DIMAND
-2,19%
8.5
NOVAL
-2,99%
2.27
OPTIMA
-1,57%
12.56
TITC
-2,16%
34.05
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-4,29%
1.34
ΑΒΕ
-4,26%
0.449
ΑΔΜΗΕ
-0,64%
2.33
ΑΚΡΙΤ
+2,21%
0.695
ΑΛΜΥ
-3,49%
3.59
ΑΛΦΑ
-1,73%
1.537
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
-3,20%
9.225
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.54
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,68%
8.7
ΑΤΤ
-29,70%
1.065
ΑΤΤΙΚΑ
-3,77%
2.04
ΒΙΟ
-2,84%
4.955
ΒΙΟΚΑ
-1,73%
1.7
ΒΙΟΣΚ
-6,19%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-2,86%
2.04
ΓΕΒΚΑ
-3,85%
1.25
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,50%
17.08
ΔΑΑ
-1,70%
7.726
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
-4,97%
11.47
ΔΟΜΙΚ
-7,53%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-4,33%
0.287
ΕΒΡΟΦ
-3,87%
1.365
ΕΕΕ
-0,73%
32.74
ΕΚΤΕΡ
-6,08%
1.39
ΕΛΒΕ
0,00%
4.7
ΕΛΙΝ
-2,96%
1.97
ΕΛΛ
-1,50%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,27%
1.638
ΕΛΠΕ
-2,14%
6.62
ΕΛΣΤΡ
-1,94%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-0,53%
1.88
ΕΛΧΑ
-3,06%
1.648
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-4,35%
1.1
ΕΤΕ
-0,12%
6.88
ΕΥΑΠΣ
-1,90%
3.1
ΕΥΔΑΠ
-0,69%
5.74
ΕΥΡΩΒ
-1,45%
1.977
ΕΧΑΕ
-3,18%
4.115
ΙΑΤΡ
-3,49%
1.52
ΙΚΤΙΝ
+0,33%
0.302
ΙΛΥΔΑ
-4,31%
1.665
ΙΝΚΑΤ
-2,08%
4.7
ΙΝΛΙΦ
+0,23%
4.29
ΙΝΛΟΤ
-2,13%
0.874
ΙΝΤΕΚ
-3,41%
5.39
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.02
ΙΝΤΚΑ
-4,49%
2.55
ΚΑΡΕΛ
+0,59%
340
ΚΕΚΡ
-8,33%
1.1
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
-2,39%
0.408
ΚΟΥΑΛ
-5,84%
1
ΚΟΥΕΣ
-3,23%
5.4
ΚΡΙ
-4,98%
13.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-5,12%
0.89
ΛΑΒΙ
-6,49%
0.72
ΛΑΜΔΑ
-3,60%
6.96
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
+0,79%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
-2,38%
1.23
ΛΟΥΛΗ
-1,47%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
-3,14%
3.7
ΜΕΝΤΙ
-3,33%
2.03
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-4,88%
3.02
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,54%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-2,75%
3.53
ΜΟΤΟ
-2,78%
2.445
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
-2,03%
24.1
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,50%
2.01
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-4,89%
30.74
ΝΑΚΑΣ
-1,92%
3.06
ΝΑΥΠ
-0,90%
0.878
ΞΥΛΚ
+0,40%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-2,39%
20.4
ΟΛΠ
+2,59%
29.7
ΟΛΥΜΠ
-0,86%
2.31
ΟΠΑΠ
-0,87%
14.85
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,25%
0.796
ΟΤΕ
-2,60%
14.6
ΟΤΟΕΛ
-2,91%
10.02
ΠΑΙΡ
-7,02%
0.9
ΠΑΠ
+0,85%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,72%
3.535
ΠΕΡΦ
-8,59%
5
ΠΕΤΡΟ
-2,53%
7.72
ΠΛΑΘ
-1,38%
3.945
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
-8,57%
0.256
ΠΡΕΜΙΑ
-0,99%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-3,50%
4.96
ΡΕΒΟΙΛ
-6,15%
1.525
ΣΑΡ
+1,76%
10.38
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-2,65%
0.33
ΣΙΔΜΑ
-2,85%
1.535
ΣΠΕΙΣ
-1,06%
5.62
ΣΠΙ
-3,40%
0.512
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.76
ΤΖΚΑ
-3,86%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,23%
1.6
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-0,87%
0.228
ΦΡΛΚ
-3,63%
3.45
ΧΑΙΔΕ
-2,59%
0.565

Μπουρλάς: Αυτά είναι τα επόμενα βήματα για Public – MediaMarkt

Έχουν περάσει ακριβώς δύο χρόνια από την ένωση δυνάμεων της Public του Πάνου Γερμανού και της γερμανικής Media Markt. Σε αυτά τα δύο χρόνια πέρα από την πανδημία που τα σάρωσε όλα σαρωτική ήταν και η αλλαγή και στην διοίκηση του ομίλου Olympia στον οποίο ανήκει και η PMM (Public-Media Markt). CEO στην εταιρεία είναι πλέον ο Ρόμπυ Μπουρλάς ο οποίος χθες σε δημοσιογραφική εκδήλωση με αφορμή τα εγκαίνια του διευρυμένου καταστήματος της αλυσίδας Public στο Golden Hall, μίλησε τόσο για τα βήματα που έγιναν τα δύο αυτά χρόνια αλλά κυρίως για την επόμενη ημέρα συνύπαρξης των Public-MediaMarkt.

Κοιτώντας πίσω, η νέα εταιρεία λίγο πριν την έλευση της πανδημίας προχώρησε σε επένδυση ύψους 15 εκατ. ευρώ με το μεγαλύτερο μέρος της να αφορά στην ολοκλήρωση logistic center στην Ελευσίνα μεγέθους 22.000 τ.μ. καθώς στην δημιουργία ιδιόκτητου στόλου 25 αυτοκινήτων και την στελέχωση call center, κινήσεις οι οποίες υπήρξαν κομβικές για κατακόρυφη αύξηση των ηλεκτρονικών παραγγελιών τον τελευταίο χρόνο. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ηλεκτρονικές πωλήσεις τόσο των Public όσο και της Media Markt δεκαπλασιάστηκαν μέσα στην καραντίνα φθάνοντας σήμερα έως και το 20% των συνολικών πωλήσεων ενώ δεν αποκλείεται σύμφωνα με την διοίκηση να αγγίξει και το 25% το 2022.

Σε επίπεδο οικονομικών μεγεθών ο κ. Μπουρλά ανέφερε ότι η στροφή προς το ηλεκτρονικό εμπόριο οδήγησε σε μονοψήφια μείωση των πωλήσεων το 2020 και αυτό καθώς τα Public ήταν «χτισμένα» στο να προσφέρουν εμπειρία καταστήματος στον πελάτη. Για την φετινή χρονιά οι εκτιμήσεις της διοίκησης κάνουν λόγο για κύκλο εργασιών μεγαλύτερο από αυτόν του 2019.

Για την τρέχουσα χρονιά πέρα από την επέκταση του Public στους χώρους που φιλοξενούσαν το Notos Galleries στο Golden Hall – και πλέον αποτελεί, με 3.200 τ.μ., το δεύτερο μεγαλύτερο κατάστημα μετά από αυτό του Συντάγματος – οι επενδύσεις ύψους 15 εκατ. ευρώ αφορούν και στην δημιουργία δύο καταστήματων στην Κύπρο και συγκεκριμένα σε Λεμεσό και Λάρνακα. Παράλληλα κεφάλαια θα χρησιμοποιηθούν για την ανακαίνιση παλαιότερων καταστημάτων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο ανακαινισμένο Public στο Golden Hall υπάρχουν νέες προϊόντικές κατηγορίες όπως είναι οι λευκές συσκευές και οι μικροσυσκευές καθώς και τα εποχικά είδη. Αντίστοιχα ο κ. Μπουρλά ανέφερε ότι εξετάζεται το πως προϊόντα από τις κατηγορίες των Public θα εισέλθουν στα καταστήματα των MediaMarkt.

To διευρυμένο κατάστημα της αλυσίδας Public στο Golden Hall © Olympia
To διευρυμένο κατάστημα της αλυσίδας Public στο Golden Hall © Olympia

Ξεκαθάρισμα στρατηγικής

Το εάν θα διατηρηθούν και τα δύο σχήματα (Public και Media Markt) είναι κάτι που θα εξεταστεί, σε συνεργασία και με τους Γερμανούς που κατέχουν το 25% της κοινής εταιρείας, μέσα στα επόμενα τρία με πέντε χρόνια. Μία από τις κινήσεις που θα δούμε το επόμενο διάστημα θα είναι η μεταστέγαση σε μεγαλύτερους χώρους και η πιθανή «συγκατοίκηση» στα πρότυπα του καταστήματος στην Συγγρού. Ο όμιλος βρίσκεται παράλληλα σε συζητήσεις με την Lamda Development για την παρουσία στο Ελληνικό όπου αυτή το πιθανότερο είναι να γίνει μέσω του Public στο Mall και μέσω του Media Markt στο εμπορικό πάρκο.

To διευρυμένο κατάστημα της αλυσίδας Public στο Golden Hall © Olympia
To διευρυμένο κατάστημα της αλυσίδας Public στο Golden Hall © Olympia

Συνεργασίες και εξαγορές

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του PowerGame.gr ο κ. Μπουρλάς παραδέχτηκε το ενδιαφέρον για χρήση του instant delivery με το πιθανότερο σενάριο να μην γίνεται μέσω των δύο υπαρχόντων ισχυρών παικτών (e-fοοd ή Wolt). Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε «έχουν δημιουργηθεί τόσα startups στην Ελλάδα που κάνουν αυτή την δουλειά που δεν θα δυσκολευτούμε να βρούμε συνεργάτη που θα παραλαμβάνει την παραγγελία από το κατάστημα μας για να την πάει στον πελάτη». Ένας από τους λόγος που απομακρύνεται το ενδεχόμενο συνεργασίας με τους δύο ισχυρούς της αγοράς είναι ότι η Public θέλει οι κινήσεις να πραγματοποιούνται μέσα απο την δική της πλατφόρμα. Ως προς την τελευταία θα υπάρξει ανανέωση με το πιθανότερο να λανσάρεται στα τέλη του φετινού καλοκαιριού.

Τέλος ο κ. Μπουρλάς ανέφερε ότι «έχουμε ανοιχτά τα μάτια και τα αυτιά μας» και για εξαγορές τόσο στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου όσο και στους τομείς που δραστηριοποιείται τώρα ο όμιλος με φυσικά καταστήματα, καθώς θεωρεί ότι η ελληνική αγορά έχει ακόμη σημαντικά περιθώρια συγκέντρωσης. «Ως όμιλος Olympia έχουμε αποδείξει, όλα αυτά τα χρόνια, ότι μας αρέσουν τα deals, οι συνεργασίες, οι εξαγορές και οι συγχωνεύσεις» σημείωσε όμως ξεκαθάρισε ότι οι κινήσεις αυτές πρέπει να γίνονται στον σωστό χρόνο και στην σωστή τιμή.

To διευρυμένο κατάστημα της αλυσίδας Public στο Golden Hall © Olympia
To διευρυμένο κατάστημα της αλυσίδας Public στο Golden Hall © Olympia
To διευρυμένο κατάστημα της αλυσίδας Public στο Golden Hall © Olympia
To διευρυμένο κατάστημα της αλυσίδας Public στο Golden Hall © Olympia
To διευρυμένο κατάστημα της αλυσίδας Public στο Golden Hall © Olympia
To διευρυμένο κατάστημα της αλυσίδας Public στο Golden Hall © Olympia
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!