THEPOWERGAME
Να ενισχύσει περαιτέρω το ανεκτέλεστο υπόλοιπο, που φτάνει τα 2 δισ. ευρώ μετά την πρόσφατη υπογραφή της μεγάλης σύμβασης για το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 του μετρό, επιδιώκει η διοίκηση της ΑΒΑΞ. Όπως υποστήριξε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Κ. Μιτζάλης, μέχρι το τέλος του χρόνου θα προκηρυχθούν νέα δημόσια έργα ύψους 1,5 δισ. ευρώ, ενώ αναμένεται να κατατεθούν οικονομικές προσφορές σε έξι έως οκτώ διαγωνισμούς για έργα με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) συνολικού ύψους δύο με 2,5 δισ. ευρώ.
Ο κ. Μιτζάλης εκτίμησε, επίσης, πως μέσα στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου θα ανοιχθούν από το ΤΑΙΠΕΔ οι οικονομικές προσφορές για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού. Η ΑΒΑΞ συμμετέχει στην κοινοπραξία των Μυτιληναίος – Vinci, με αντίπαλο την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – Aegis Projects. «Είμαι αρκετά αισιόδοξος σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια» είπε ο επικεφαλής της ΑΒΑΞ που μίλησε για «νέα περίοδο με έντονη δραστηριότητα στις κατασκευές, αλλά και στις ιδιωτικές επενδύσεις με το μεγαλύτερο τμήμα να αφορά το Ελληνικό που έχει πρόγραμμα από 2,5 – 5 δισ. την επόμενη πενταετία. Έχουμε αφήσει πίσω την αδράνεια».
Για το πρώτο τμήμα (Αλσος Βεϊκου – Γουδή) της γραμμής 4 του μετρό, ο κ. Μιτζάλης υποστήριξε πως το συμβατικό χρονοδιάγραμμα προβλέπει πως εντός 1,5 χρόνου θα παραδοθούν οι χώροι που θα γίνουν οι σταθμοί της γραμμής. Η υποχρέωση της κοινοπραξίας ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom είναι να εκπονήσει τις μελέτες, να εγκριθούν και μέσα στο 2022 να ξεκινήσει η κατασκευή αρχής γενομένης από τα δύο φρεάτια στις άκρες της γραμμής από τα οποία θα γίνει η είσοδος των δύο ΤΒΜ (μετροπόντικες). Ο ίδιος είπε πως «στόχος να ξεκινήσουμε προς τα τέλη του 2021 και να επιταχύνουμε καθώς είμαστε έτοιμοι από πλευράς οργάνωσης και έμψυχου δυναμικού». Σε σχέση με τις αρχαιότητες εκτίμησε πως τα προβλήματα δεν θα είναι μεγάλα με πιθανές εξαιρέσεις του σταθμούς Ευαγγελισμού και Ακαδημίας.
Ο πρόεδρος της ΑΒΑΞ Χρ. Ιωάννου είπε πως προχωρά η απόσχιση των παραχωρήσεων και η εισφορά τους στη θυγατρική ΑΒΑΞ Παραχωρήσεις και τόνισε πως πρόκειται για σύνθετη διαδικασία. Ο αναπληρωτής πρόεδρος και εντεταλμένος σύμβουλος, Κώστας Κουβαράς, τόνισε πως μέσω της συγκεκριμένης διαδικασίας θα αναδειχθεί η πραγματική αξία και να αναπτυχθεί περαιτέρω το χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων του ομίλου. Ο κ. Κουβαράς εξήγησε πως εξαιτίας της πανδημίας υπήρξε πέρυσι υστέρηση στην κατασκευαστική δραστηριότητα κατά περίπου 40 εκατ. ευρώ σε σχέση με το επιχειρηματικό πλάνο. «Θα το αναπληρώσουμε φέτος και στη συνέχεια» τόνισε. Πρόσθεσε πως ο όμιλος «εκμεταλλεύτηκε τη δύσκολη περίοδο για την λειτουργική αναδιάρθρωση. Εφαρμόστηκε νέο οργανόγραμμα με νέα στελέχη σε θέσεις ευθύνης. Ολοκληρώθηκε η αύξηση κεφαλαίου με μετοχική ισχυροποίηση της οικογένειας Ιωάννου ενώ η ομάδα διοίκησης έχει συνολικά το 49%. Επιπλέον επιστρέψαμε σε κερδοφόρο τροχιά».
Η θυγατρική Volterra στην ενέργεια ολοκλήρωσε πέρυσι ένα αιολικό πάρκο ισχύος 57 MW και ένα φωτοβολταϊκό. Φέτος ξεκινούν δύο αιολικά συνολικής ισχύος 36 MW ενώ εντατικοποιεί την προσπάθεια ανάπτυξης χαρτοφυλακίου 285 MW στο οποίο περιλαμβάνεται και το έργο των 100 MW στη Σαμοθράκη.
Για τις οδικές παραχωρήσεις αναφέρθηκε πως από τα πρώτα στοιχεία μετά την καραντίνα προκύπτει αισιοδοξία για αύξηση κυκλοφορίας και εσόδων κατά 6% – 10% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2020. Στην Αττική Οδό η κυκλοφορία έχει επανέλθει και όταν το αεροδρόμιο λειτουργήσει κανονικά θα ανακτήσει το χαμένο έδαφος. Το ίδιο προβλέπεται και για τους σταθμούς στάθμευσης.