THEPOWERGAME
Αν υπάρχει ένας τομέας στην εστίαση στον οποίο η Ελλάδα μπορεί να υπερηφανεύεται ότι έχει καταφέρει να διαπρέψει στο εξωτερικό αυτός δεν είναι άλλος από τα καφέ. Mikel και Coffee Island είναι μεταξύ των πρωταγωνιστών στην διεθνή αυτή εξάπλωση με την πρώτη να έχει παρουσία πλέον σε 14 χώρες και την αλυσίδα που ξεκίνησε από την Πάτρα σε έξι. Οι δύο τους έχουν κοινή παρουσία σε πέντε χώρες (Ελλάδα, Κύπρο, Ηνωμένο Βασίλειο, Καναδά και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα) και το επόμενο διάστημα θα «ανταγωνιστούν» πιο έντονα στην αγορά του Ντουμπάι όπου η Coffee Island αναμένεται να αυξήσει την παρουσία της.
Σύμφωνα με τοπικά δημοσιεύματα, στο ήδη ένα υπάρχον σημείο που ξεκίνησε τη λειτουργία του πριν από ένα χρόνο περίπου στο Nakheel Mall στο Palm Jumeirah το επόμενο διάστημα θα προστεθούν δύο ακόμη καταστήματα στο Dubai International Financial Center και στο Dubai Festival City Mall. Παράλληλα ενδιαφέρον υπάρχει από την διοίκηση της Coffee Island για επέκταση και στην πρωτεύουσα των Εμιράτων, το Άμπου Ντάμπι.
Στην αγορά του Ντουμπάι δραστηριοποιείται από το 2016 και η Mikel. Ήταν η πρώτη αγορά για την αλυσίδα του Λευτέρη Κυριακάκη εκτός Ελλάδος καθώς προηγήθηκε ακόμη και της Κύπρου που εισήλθε το 2017. Σήμερα διαθέτει πέντε καταστήματα στο Ντουμπάι και ένα στην Αλ Αυν και στόχος είναι μετά την ομαλοποίηση της κατάστασης η περαιτέρω ανάπτυξη στην χώρα.
Το Ντουμπάι και γενικότερα τα Αραβικά Εμιράτα αποτελούν από τις αγορές στόχους για τις αλυσίδες καφέ, και όχι μόνο, καθώς η μέση κατανάλωση είναι πολύ μεγαλύτερη από ότι στα ελληνικά καταστήματα. Δεν είναι τυχαίο ότι η Mikel στο Ντουμπάι λειτουργεί περισσότερο στον τομέα του snack (σάντουιτς, σαλάτες, γλυκά) παρά ως καφέ. Τα Mikel έχουν επίσης παρουσία στην αραβική χερσόνησο με τέσσερα καφέ στην Σαουδική Αραβία ενώ από τον περασμένο Μάρτιο απέκτησαν παρουσία και στο Κουβέιτ ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των καταστημάτων σε σχεδόν 300 σε 14 χώρες.
Τα Coffee Island με 481 σημεία βρέθηκαν στο τέλος του 2020 στην 7η θέση στην Ευρώπη από πλευράς αριθμού καταστημάτων στην ετήσια έκδοση του Food Service Europe & Middle East. Στην ίδια λίστα ο Γρηγόρης βρίσκεται στην ένατη θέση με 360 καταστήματα. Και οι δύο ελληνικές αλυσίδες παρουσίασαν μεγαλύτερη αύξηση του δικτύου τους από ότι ο μέσος όρος (2,9%). Συγκεκριμένα τα Coffee Island αυξήθηκαν κατά 5,9% και ο Γρηγόρης κατά 3,2%.