THEPOWERGAME
Ο βασικός μέτοχος του ΟΛΘ δεν προτίθεται να βγάλει εκτός ταμπλό τη μετοχή. Τη διαβεβαίωση αυτή έδωσε χθες ο εκτελεστικός πρόεδρος της εταιρείας, Αθανάσιος Λιάγκος, στη διάρκεια της ετήσιας τακτικής Γενικής Συνέλευσης των μετόχων της εταιρείας. Ωστόσο, η εταιρεία θα προχωρήσει στην διατύπωση αιτιολογημένης γνώμης, καθώς αυτό επιβάλλουν οι κανονισμοί.
Η εταιρεία, σύμφωνα με τις αποφάσεις των μετόχων θα διανείμει φέτος μέρισμα, συνολικού ποσού 14,3 εκατ. ευρώ ή 1,42 ευρώ ανά μετοχή. Η ημέρα αποκοπής του μερίσματος θα είναι η Τετάρτη, 30 Ιουνίου 2021, ημέρα προσδιορισμού των δικαιούχων λήψης μερίσματος (record date) η Πέμπτη, 1 Ιουλίου 2021 και ως ημερομηνία έναρξης καταβολής του μερίσματος προτείνεται η Τετάρτη, 7 Ιουλίου 2021.
Η εταιρεία διανέμει περίπου τα 2/3 των κερδών της χρήσης και σύμφωνα με τη διοίκηση του οργανισμού, η υψηλή μερισματική πολιτική θα συνεχιστεί. Η εταιρεία διαθέτει ρευστότητα ύψους 110 εκατ. ευρώ, ενώ εκτιμά κάθε χρόνο θετικές χρηματικές ροές ύψους 20 εκατ. ευρώ.
Έτσι, το επενδυτικό πρόγραμμα συνεχίζεται ανεπηρέαστο. Η εταιρεία, σύμφωνα με τις δηλώσεις στελεχών της , πρόσφατα παρήγγειλε δύο νέες γερανογέφυρες αξίας 15,8 εκατ. ευρώ, οι οποίες εκτιμάται ότι θα λειτουργήσουν μέχρι το τέλος του έτους. Παράλληλά τέθηκαν σε λειτουργία 12 μηχανές στοίβαξης εμπορευματοκιβωτίων (stackers). Σύμφωνα με τον κ. Λιάγκο, το πρόγραμμα επενδύσεων ύψους 180 εκατ. ευρώ συνεχίζεται απρόσκοπτα.
Αναφορικά με τη δημιουργία του προβλήτα 6, η διοίκηση του ΟΛΘ ανέφερε ότι αυτή τη περίοδο, εξετάζονται οι προσφορές των ενδιαφερομένων που υπέβαλαν τον περασμένο Φεβρουάριο τις δεσμευτικές προσφορές. Η διαδικασία επιλογής αναδόχου αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τον τέλος του καλοκαιριού και η ανάπτυξη του νέου προβλήτα θα διαρκέσει στη συνέχεια 32-34 μήνες. Η δημιουργία του νέου προβλήτα, όπως αναφέρθηκε θα δώσει τη δυνατότητα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης να φιλοξενήσει μεγάλα σκάφη (24.000 τόνων) και να διαχειρίζεται ετησίως 2,0 έως 2,5 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 0,5 εκατ. εμπορευματοκιβώτια πέρυσι.
Επίσης, στους στρατηγικούς στόχους που έχει θέσει το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, συγκαταλέγεται η προώθηση της Θεσσαλονίκης ως προορισμό κρουαζιέρας, αλλά και η ακτοπλοϊκή σύνδεση του λιμένα με νησιά του Αιγαίου. Αναφορικά με την κρουαζιέρα, για το 2021 έχουν προγραμματιστεί 14 αφίξεις home port κρουαζιερόπλοιων με έναρξη στις 29 Ιουνίου 2021.
Σχετικά με την ακτοπλοϊκές συνδέσεις, επιδίωξη είναι η απευθείας ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με τα νησιά των Σποράδων. Συγκεκριμένα από 19 Ιουνίου και μέχρι τις 3 Οκτωβρίου η Θεσσαλονίκη θα συνδέεται με τις Σποράδες με τρία δρομολόγια την εβδομάδα, ενώ κατά τη διάρκεια της τουριστικής αιχμής του καλοκαιριού, θα εμπλουτιστεί με ένα επιπλέον δρομολόγιο.
Τα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας για το α’ εξάμηνο του έτους, όπως αναφέρθηκε από τη διοίκηση της εταιρείας, κινούνται καλύτερα απ’ ότι το α’ εξάμηνο του 2020. Επίσης η διοίκηση του οργανισμού εμφανίσθηκε συγκρατημένα αισιόδοξη για την πορεία μέσα στους επόμενους μήνες. Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος Φράνκ Κούπολο, η αστάθεια στις αγορές θα συνεχιστεί, αλλά εκτίμησε ότι ο ΟΛΘ θα ξεπεράσει τις ατραπούς.
Τέλος, στη χθεσινή Γ.Σ. των μετόχων του ΟΛΘ εγκρίθηκαν οι αλλαγές στο καταστατικό, βάση των οποίων επεκτείνονται οι επιχειρηματικοί σκοποί της εταιρείας. Ειδικότερα με τις νέες τροποποιήσεις ο ΟΛΘ μπορεί να συμμετέχει σε άλλα λιμάνια ή και σε τρίτες δραστηριότητες που αφορούν τον ΟΛΘ ή και άλλα λιμάνια. Επίσης τροποποίησε το καταστατικό με τρόπο έτσι ώστε να προσαρμοστεί στη νέα νομοθεσία που έφερε η κυβέρνηση περί εταιρικής διακυβέρνησης.