THEPOWERGAME
Μιάμιση φορά ο Εθνικός Δρυμός της Πάρνηθας. Τόσα δέντρα χρειάζεται να φυτευτούν, ώστε να αντισταθμιστούν οι ετήσιοι ρύποι από τα συμβατικά -θερμικής καύσης- ταξί της Αττικής. Αν από αύριο, κάθε νέο ταξί στην Αττική, ήταν ηλεκτρικό, αυτό θα μείωνε ετησίως τις εκπομπές αερίων κατά ~226.000 τόνους CO2.
Το παράδειγμα αυτό χρησιμοποίησε ο γενικός διευθυντής της εφαρμογής ταξί, ΒΕΑΤ, Βασίλης Ντάνιας, ανακοινώνοντας το φιλόδοξο πλάνο της εταιρείας να εκμηδενίσει μέχρι το 2025 το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των διαδρομών της, στις ελληνικές πόλεις, που δραστηριοποιείται.
Η μεγαλύτερη εφαρμογή κλήσης ταξί στην Ελλάδα, συμπληρώνοντας δέκα χρόνια ζωής, προωθεί ένα μακροπρόθεσμο πλάνο για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στους ελληνικούς δρόμους, «πριμοδοτώντας» τους οδηγούς ταξί που θα συμμετάσχουν στον σχεδιασμό της.
Με τη στροφή στην ηλεκτροκίνηση, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρείας, ένας Έλληνας οδηγός ταξί, με δυνατότητα να φορτίσει στο σπίτι του, συνεργαζόμενος με τη BEAT, θα μπορεί να κερδίζει 2.000-6.000 ευρώ επιπλέον τον χρόνο, παύοντας παράλληλα να επιβαρύνει με 13tn CO2 το περιβάλλον.
«Φιλοδοξία μας είναι από το 2025 να συνεργαζόμαστε μόνο με οχήματα μηδενικών ρύπων, αποτελώντας την πρώτη αγορά σε όλη την Ευρώπη που θα πετύχει καθαρό μηδενικό επίπεδο εκπομπών» τόνισε ο γενικός διευθυντής της BEAT» τόνισε ο κ. Ντάνιας σε ειδική εκδήλωση με αφορμή τα δεκαετή γενέθλια της εταιρείας.
Πριμοδότηση 100 εκατ. ευρώ
Η μητρική της BEAT, το group FREE NOW, κοινοπραξία των BMW Group και Daimler, θα επενδύσει συνολικά 100 εκατ. ευρώ στην Ευρώπη, ώστε να βοηθήσει του οδηγούς να κάνουν τη μετάβαση. Στην Ελλάδα, η BEAT θα παρέχει κίνητρα, όπως επιδοτήσεις και εκπτώσεις μέσα από συνεργάτες, στις τιμές των οχημάτων και του ρεύματος.
Επιπλέον, προκειμένου να δώσει κίνητρο στους οδηγούς της να αντικαταστήσουν τα θερμικής καύσης οχήματά τους με ηλεκτρικά, οι οδηγοί ταξί μηδενικών ρύπων θα λαμβάνουν διαδρομές κατά προτεραιότητα σε σχέση με τα οχήματα θερμικής καύσης, μέσω ενός νέου, καινοτόμου συστήματος Έξυπνης Ανάθεσης Διαδρομών.
Όπως αποκάλυψε ο κ. Ντάνιας, το σύστημα, που βασίζεται σε ειδικό αλγόριθμο, δημιουργήθηκε στην Ελλάδα, και θα δοκιμαστεί από τον όμιλο της FREE NOW για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά.
Το σύστημα, με βάση τον αλγόριθμο, θα πριμοδοτεί, μεταξύ των κοντινών στον επιβάτη οχημάτων, εκείνα τα ταξί με τους μηδενικούς ή τους λιγότερους δυνατούς ρύπους. Συνολικά, η εφαρμογή θα επιλέγει το όχημα που θα στέλνει σε κάθε διαδρομή, υπολογίζοντας παραμέτρους, όπως η ηλικία και οι ρύπους του, ο χρόνος αναμονής του επιβάτη, αλλά και τη βαθμολογία που έχουν συγκεντρώσει οι οδηγοί από τους επιβάτες του BEAT.
«Ο ρόλος της BEAT στη μετάβαση σε μηδενικών ρύπων μετακινήσεις με ταξί είναι κρίσιμος, καθώς έχει τον μεγαλύτερο συνεργαζόμενο στόλο με πάνω από 8.000 οδηγούς ταξί. Η τεχνολογία μας μπορεί να μεγιστοποιεί το utilisation των οχημάτων, το οποίο αποτελεί κλειδί για τη βιωσιμότητα».
Τι λένε οι οδηγοί;
Σύμφωνα με έρευνα που διενήργησε η BEAT, 8 στους 10 συνεργαζόμενους οδηγούς ενδιαφέρονται να αποκτήσουν ηλεκτρικό όχημα. Πάντως, οι 5 στους 10 οδηγούς της BEAT υποστηρίζουν πως το υψηλό κόστος αγοράς είναι το βασικό αντικίνητρο απόκτησης ενός ηλεκτρικού οχήματος. Στην ίδια αναλογία σημειώνουν πως η υψηλότερη επιδότηση θα ήταν ένας κρίσιμος παράγοντας για να αποφασίσουν να αλλάξουν το όχημά τους σε ηλεκτρικό.
Στο μεταξύ, θετικό στην ηλεκτροκίνηση είναι και το ίδιο το επιβατικό κοινό στην Ελλάδα. Σχεδόν οι 9 στους 10 επιβάτες θα επέλεγαν μετακίνηση με ταξί μηδενικών ρύπων, έστω και αν έπρεπε να το περιμένουν μερικά λεπτά παραπάνω. Ακόμη, οι 8 στους 10 επιβάτες, αν γνώριζαν πόσο ρυπαίνει η διαδρομή τους, θα επέλεγαν την επόμενη φορά ένα όχημα που ρυπαίνει λιγότερο.
Ποια είναι η ΒΕΑΤ
Το BEAT είναι μια δωρεάν εφαρμογή για «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα και δημιουργεί μια νέα εμπειρία μετακίνησης, συνδέοντας χιλιάδες επιβάτες με διαθέσιμους επαγγελματίες οδηγούς. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2011 και είναι μέρος του FREE NOW Group, της κοινοπραξίας των BMW Group και Daimler για τις αστικές μεταφορές.
Εκτός από την Ελλάδα, η ΒΕΑΤ εφαρμογή είναι διαθέσιμη σε Περού, Χιλή, Κολομβία, Μεξικό, Αργεντινή και στόχος της εταιρείας είναι η άμεση επέκτασή της σε περισσότερα σημεία της Λατινικής Αμερικής. Η εταιρεία απασχολεί σήμερα πάνω από 700 εργαζομένους και εξυπηρετεί περισσότερους από 15 εκατ. επιβάτες στις χώρες όπου λειτουργεί.