Γ.Δ.
1399.66 +0,65%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
+0,24%
4.23
CENER
-0,68%
8.71
CNLCAP
+0,72%
6.95
DIMAND
0,00%
9.2
NOVAL
-0,80%
2.48
OPTIMA
-0,16%
12.78
TITC
+0,76%
33
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,14%
1.408
ΑΒΕ
-0,42%
0.476
ΑΔΜΗΕ
-1,27%
2.33
ΑΚΡΙΤ
+0,71%
0.71
ΑΛΜΥ
+2,77%
3.34
ΑΛΦΑ
+0,96%
1.4145
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+0,46%
9.8
ΑΣΚΟ
+0,38%
2.63
ΑΣΤΑΚ
-1,12%
7.06
ΑΤΕΚ
0,00%
0.392
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.74
ΑΤΤ
-2,16%
6.34
ΑΤΤΔ
0,00%
1.495
ΑΤΤΙΚΑ
-0,47%
2.1
ΒΙΟ
-0,19%
5.25
ΒΙΟΚΑ
+3,63%
1.715
ΒΙΟΣΚ
+0,68%
1.485
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.14
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.285
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,47%
17.14
ΔΑΑ
+0,97%
7.886
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
+0,17%
12.05
ΔΟΜΙΚ
-1,34%
2.585
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,97%
0.288
ΕΒΡΟΦ
-0,35%
1.415
ΕΕΕ
+0,06%
33.06
ΕΚΤΕΡ
+0,14%
1.456
ΕΛΒΕ
0,00%
4.86
ΕΛΙΝ
+2,02%
2.02
ΕΛΛ
0,00%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,45%
1.754
ΕΛΠΕ
+0,30%
6.75
ΕΛΣΤΡ
-0,49%
2.03
ΕΛΤΟΝ
+0,80%
1.766
ΕΛΧΑ
+0,91%
1.766
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,91%
1.11
ΕΤΕ
+2,85%
7.518
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+1,55%
1.97
ΕΧΑΕ
+1,29%
4.315
ΙΑΤΡ
0,00%
1.48
ΙΚΤΙΝ
+2,30%
0.2895
ΙΛΥΔΑ
+2,34%
1.75
ΙΝΚΑΤ
-0,31%
4.83
ΙΝΛΙΦ
+0,47%
4.32
ΙΝΛΟΤ
+3,89%
1.016
ΙΝΤΕΚ
-0,50%
5.95
ΙΝΤΕΡΚΟ
+5,08%
2.48
ΙΝΤΕΤ
+3,47%
1.045
ΙΝΤΚΑ
+3,15%
2.785
ΚΑΡΕΛ
+0,58%
346
ΚΕΚΡ
+3,20%
1.29
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
-2,88%
1.52
ΚΟΡΔΕ
+0,24%
0.419
ΚΟΥΑΛ
+2,08%
1.078
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.58
ΚΡΙ
0,00%
13.65
ΚΤΗΛΑ
-1,76%
1.67
ΚΥΡΙΟ
-2,57%
0.91
ΛΑΒΙ
+1,24%
0.735
ΛΑΜΔΑ
-1,09%
7.29
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.89
ΛΕΒΚ
-8,96%
0.244
ΛΕΒΠ
-11,76%
0.3
ΛΟΓΟΣ
-0,78%
1.28
ΛΟΥΛΗ
+0,37%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
-0,92%
2.15
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,70%
3.185
ΜΙΝ
-4,76%
0.5
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,31%
19.58
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.74
ΜΟΤΟ
-0,38%
2.645
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-1,14%
24.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.68
ΜΠΡΙΚ
+1,48%
2.06
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,50%
32.1
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.12
ΝΑΥΠ
+1,79%
0.908
ΞΥΛΚ
-0,37%
0.267
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,96%
21
ΟΛΠ
-0,68%
29
ΟΛΥΜΠ
+1,27%
2.39
ΟΠΑΠ
+0,20%
15.28
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,12%
0.802
ΟΤΕ
+1,24%
15.47
ΟΤΟΕΛ
-0,90%
10.96
ΠΑΙΡ
0,00%
1.01
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
+1,58%
3.655
ΠΕΡΦ
-0,34%
5.84
ΠΕΤΡΟ
-0,75%
7.9
ΠΛΑΘ
+0,83%
3.665
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
+4,80%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.142
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.17
ΡΕΒΟΙΛ
-0,92%
1.62
ΣΑΡ
-1,27%
10.86
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+2,41%
0.34
ΣΙΔΜΑ
+2,27%
1.58
ΣΠΕΙΣ
-1,34%
5.9
ΣΠΙ
-0,71%
0.56
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.7
ΤΖΚΑ
0,00%
1.39
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.608
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-1,90%
0.206
ΦΡΛΚ
-0,40%
3.72
ΧΑΙΔΕ
+1,71%
0.595

Μετρό: Έρχονται οι συρμοί χωρίς οδηγούς – Η σύμβαση με την Alstom

Και στην Ελλάδα έρχονται οι συρμοί του μετρό χωρίς οδηγό, αφού η Alstom, στο πλαίσιο κοινοπραξίας με τις εταιρείες ΑΒΑΞ και Ghella, υπέγραψε σήμερα τη σύμβαση για την κατασκευή του πρώτου τμήματος της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας. Το αντικείμενο της εταιρείας στο έργο ανέρχεται σε περίπου 320 εκατομμύρια ευρώ.

Ολόκληρη η νέα Γραμμή 4, γνωστή και ως «Γραμμή U», χάρη στο χαρακτηριστικό της σχήμα, θα περιλαμβάνει συνολικά 35 σταθμούς και θα διασχίζει τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας, τέμνοντας τις ήδη υπάρχουσες Γραμμές 2 και 3 του μετρό. Η γραμμή θα απαρτίζεται από πέντε τμήματα, τα οποία φτάνουν συνολικά τα 38 χιλιόμετρα. Το τρέχον έργο της εταιρείας αφορά το τμήμα Α, για τη διαδρομή Γουδή – Άλσος Βεϊκου, που αποτελείται από 12,8 χιλιόμετρα και 15 σταθμούς, με την κατασκευή του να εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί σε 8 χρόνια.

Η Alstom, στο πλαίσιο της Σύμβασης, θα παράσχει τροχαίο υλικό και λύσεις σηματοδότησης και υποδομών, παράλληλα με 20 πλήρως αυτοματοποιημένους συρμούς 4 βαγονιών, την υπερσύγχρονη λύση CBTC Urbalis 400, συστήματα ασφαλείας και ελέγχου Iconis, καθώς και το σύστημα εξοικονόμησης ενέργειας Hesop .

«Η Alstom είναι έτοιμη να ξεκινήσει τις εργασίες για ένα από τα μεγαλύτερα έργα υποδομών στην Ευρώπη αυτή τη στιγμή, που θα αναδείξει πολλές από τις πρωτοποριακές λύσεις της, οι οποίες έχουν σχεδιαστεί για να προσφέρουν ασφαλέστερες, γρηγορότερες και πιο αποδοτικές αστικές μεταφορές. Πιστεύουμε ότι η ηγετική θέση και η μεγάλη εμπειρία μας στην βιώσιμη κινητικότητα θα έχει υποδειγματική εφαρμογή σε αυτό το εμβληματικό έργο», σχολίασε ο κ. Σταύρος Βλάχος, Managing Director της Alstom στην Ελλάδα.

Με το έργο της Γραμμής 4, η Alstom θα εγκαινιάσει, επίσης, μια νέα εποχή για το μετρό της πρωτεύουσας, με συρμούς χωρίς οδηγούς. Τα κύρια οφέλη από το πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα είναι η αυξημένη συχνότητα των τρένων, που με τη σειρά της οδηγεί σε μεγαλύτερη μεταφορική δυναμικότητα και υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας. Η Alstom είναι η εταιρεία που εφάρμοσε κάποια από τα πρώτα συστήματα συρμών χωρίς οδηγούς σε μετρό σε όλο τον κόσμο και σε πόλεις όπως η Σιγκαπούρη, το Παρίσι και η Λυόν. Πλέον, ο αριθμός των γραμμών που χρησιμοποιούν συρμούς χωρίς οδηγό φτάνει τις 30 παγκοσμίως.

Η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας είναι επίσης το πρώτο μεγάλο έργο υποδομών στην Ελλάδα το οποίο θα κατασκευαστεί με το σύστημα Building Information Modelling (BIM), φέρνοντας τον ψηφιακό μετασχηματισμό στον κλάδο του σχεδιασμού και κατασκευής έργων υποδομών. Η Alstom θα ηγηθεί της διαδικασίας εφαρμογής του BIM για να μεγιστοποιήσει την αποδοτικότητα στον σχεδιασμό και στην υλοποίηση του έργου.

Η Alstom είναι μια εταιρεία με ηγετική θέση και αποδεδειγμένα ευρύτατη εμπειρία στην επιτυχή κατασκευή, λειτουργία και παράδοση νέων ενοποιημένων συστημάτων για μετρό σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς επίσης και στην ασφαλή, αξιόπιστη και αποδοτική λειτουργία τους. Μια από τις πιο πρόσφατες επιτυχίες για την Alstom σε ενοποιημένα συστήματα έργων μετρό αποτελεί η Διαδρομή 2020 στο Ντουμπάι (Dubai Metro Route 2020), μήκους 15 χιλιομέτρων που εγκαινιάστηκε τον Ιούλιο του 2020.

Με τη λύση CBTC Urbalis 400, η εταιρεία παρέχει ένα προηγμένο σύστημα ελέγχου και σηματοδότησης τρένων που βασίζεται στην επικοινωνία και το οποίο συμβάλλει στη μείωση της κυκλοφορικής συμφόρησης, καθώς αυτό το σύστημα αυξάνει τη μεταφορική δυναμικότητα μειώνοντας την απόσταση μεταξύ των προπορευόμενων τρένων σε 90 δευτερόλεπτα ή και λιγότερο. Το Urbalis CBTC έχει αποδεδειγμένη αποτελεσματικότητα εδώ και παραπάνω από 15 χρόνια, σε περισσότερες από 100 γραμμές μετρό σε χώρες όπως οι Ιταλία, Ολλανδία, Κίνα, Ινδία και Καναδάς. Πάνω από το 25% των συστημάτων CBTC σε όλο τον κόσμο λειτουργούν με τις λύσεις Urbalis της Alstom. Στην Ευρώπη, το σύστημα χρησιμοποιείται ήδη στο Μιλάνο, στη Μάλαγα και στο Άμστερνταμ.

Επιπρόσθετα, το Hesop είναι μια υπερσύγχρονη λύση εξοικονόμησης ενέργειας η οποία έχει ήδη υιοθετηθεί από πληθώρα αστικών δικτύων, όπως στα συστήματα μετρό σε Ντουμπάι, Λονδίνο, Παναμά και Ριάντ και σε τραμ, σε Σίδνεϋ και Μιλάνο. Χάρη στη δυνατότητα ρύθμισης της δυναμικής τάσης, αυτή η λύση μπορεί να προσαρμόζει την παροχή ρεύματος ανάλογα με τις απαιτήσεις του κάθε δικτύου: σε περίπτωση αύξησης της κίνησης, η ηλεκτροδότηση μπορεί να αυξηθεί χωρίς να αλλάξει η υποδομή. Το Hesop έχει επίσης τη δυνατότητα να συγκεντρώνει περισσότερη από 99% της ανακτήσιμης ενέργειας πέδησης του τροχαίου υλικού και να την επαναπροωθεί στο δίκτυο τροφοδοσίας ή να την επαναχρησιμοποιήσει σε εγκαταστάσεις σταθμών, όπως κυλιόμενες σκάλες, φωτισμό και εξαερισμό.

Με παρουσία άνω των 40 ετών στην Ελλάδα, η Alstom έχει συμμετάσχει με επιτυχία στα μεγαλύτερα κατασκευαστικά έργα υποδομών μεταφορών και συγκοινωνιών της χώρας, όπως στις Γραμμές 2 & 3 του Μετρό της Αθήνας (οι οποίες εγκαινιάστηκαν το 2000), στις επεκτάσεις των 3 σταθμών της Γραμμής 3 προς Βορρά και προς Πειραιά, όπου επίκειται η παράδοση και του τελευταίου τμήματος στο Πειραιά, καθώς επίσης στον Προαστιακό Σιδηρόδρομο της Αττικής και σε άλλα σιδηροδρομικά έργα. Επιπλέον, η Alstom είναι η κατασκευάστρια και προμηθεύτρια των τελευταίας γενιάς συρμών τραμ Citadis X05 για το δίκτυο τραμ Αθήνας και Πειραιά.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!