Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Μετρό: Έρχονται οι συρμοί χωρίς οδηγούς – Η σύμβαση με την Alstom

Και στην Ελλάδα έρχονται οι συρμοί του μετρό χωρίς οδηγό, αφού η Alstom, στο πλαίσιο κοινοπραξίας με τις εταιρείες ΑΒΑΞ και Ghella, υπέγραψε σήμερα τη σύμβαση για την κατασκευή του πρώτου τμήματος της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας. Το αντικείμενο της εταιρείας στο έργο ανέρχεται σε περίπου 320 εκατομμύρια ευρώ.

Ολόκληρη η νέα Γραμμή 4, γνωστή και ως «Γραμμή U», χάρη στο χαρακτηριστικό της σχήμα, θα περιλαμβάνει συνολικά 35 σταθμούς και θα διασχίζει τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας, τέμνοντας τις ήδη υπάρχουσες Γραμμές 2 και 3 του μετρό. Η γραμμή θα απαρτίζεται από πέντε τμήματα, τα οποία φτάνουν συνολικά τα 38 χιλιόμετρα. Το τρέχον έργο της εταιρείας αφορά το τμήμα Α, για τη διαδρομή Γουδή – Άλσος Βεϊκου, που αποτελείται από 12,8 χιλιόμετρα και 15 σταθμούς, με την κατασκευή του να εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί σε 8 χρόνια.

Η Alstom, στο πλαίσιο της Σύμβασης, θα παράσχει τροχαίο υλικό και λύσεις σηματοδότησης και υποδομών, παράλληλα με 20 πλήρως αυτοματοποιημένους συρμούς 4 βαγονιών, την υπερσύγχρονη λύση CBTC Urbalis 400, συστήματα ασφαλείας και ελέγχου Iconis, καθώς και το σύστημα εξοικονόμησης ενέργειας Hesop .

«Η Alstom είναι έτοιμη να ξεκινήσει τις εργασίες για ένα από τα μεγαλύτερα έργα υποδομών στην Ευρώπη αυτή τη στιγμή, που θα αναδείξει πολλές από τις πρωτοποριακές λύσεις της, οι οποίες έχουν σχεδιαστεί για να προσφέρουν ασφαλέστερες, γρηγορότερες και πιο αποδοτικές αστικές μεταφορές. Πιστεύουμε ότι η ηγετική θέση και η μεγάλη εμπειρία μας στην βιώσιμη κινητικότητα θα έχει υποδειγματική εφαρμογή σε αυτό το εμβληματικό έργο», σχολίασε ο κ. Σταύρος Βλάχος, Managing Director της Alstom στην Ελλάδα.

Με το έργο της Γραμμής 4, η Alstom θα εγκαινιάσει, επίσης, μια νέα εποχή για το μετρό της πρωτεύουσας, με συρμούς χωρίς οδηγούς. Τα κύρια οφέλη από το πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα είναι η αυξημένη συχνότητα των τρένων, που με τη σειρά της οδηγεί σε μεγαλύτερη μεταφορική δυναμικότητα και υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας. Η Alstom είναι η εταιρεία που εφάρμοσε κάποια από τα πρώτα συστήματα συρμών χωρίς οδηγούς σε μετρό σε όλο τον κόσμο και σε πόλεις όπως η Σιγκαπούρη, το Παρίσι και η Λυόν. Πλέον, ο αριθμός των γραμμών που χρησιμοποιούν συρμούς χωρίς οδηγό φτάνει τις 30 παγκοσμίως.

Η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας είναι επίσης το πρώτο μεγάλο έργο υποδομών στην Ελλάδα το οποίο θα κατασκευαστεί με το σύστημα Building Information Modelling (BIM), φέρνοντας τον ψηφιακό μετασχηματισμό στον κλάδο του σχεδιασμού και κατασκευής έργων υποδομών. Η Alstom θα ηγηθεί της διαδικασίας εφαρμογής του BIM για να μεγιστοποιήσει την αποδοτικότητα στον σχεδιασμό και στην υλοποίηση του έργου.

Η Alstom είναι μια εταιρεία με ηγετική θέση και αποδεδειγμένα ευρύτατη εμπειρία στην επιτυχή κατασκευή, λειτουργία και παράδοση νέων ενοποιημένων συστημάτων για μετρό σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς επίσης και στην ασφαλή, αξιόπιστη και αποδοτική λειτουργία τους. Μια από τις πιο πρόσφατες επιτυχίες για την Alstom σε ενοποιημένα συστήματα έργων μετρό αποτελεί η Διαδρομή 2020 στο Ντουμπάι (Dubai Metro Route 2020), μήκους 15 χιλιομέτρων που εγκαινιάστηκε τον Ιούλιο του 2020.

Με τη λύση CBTC Urbalis 400, η εταιρεία παρέχει ένα προηγμένο σύστημα ελέγχου και σηματοδότησης τρένων που βασίζεται στην επικοινωνία και το οποίο συμβάλλει στη μείωση της κυκλοφορικής συμφόρησης, καθώς αυτό το σύστημα αυξάνει τη μεταφορική δυναμικότητα μειώνοντας την απόσταση μεταξύ των προπορευόμενων τρένων σε 90 δευτερόλεπτα ή και λιγότερο. Το Urbalis CBTC έχει αποδεδειγμένη αποτελεσματικότητα εδώ και παραπάνω από 15 χρόνια, σε περισσότερες από 100 γραμμές μετρό σε χώρες όπως οι Ιταλία, Ολλανδία, Κίνα, Ινδία και Καναδάς. Πάνω από το 25% των συστημάτων CBTC σε όλο τον κόσμο λειτουργούν με τις λύσεις Urbalis της Alstom. Στην Ευρώπη, το σύστημα χρησιμοποιείται ήδη στο Μιλάνο, στη Μάλαγα και στο Άμστερνταμ.

Επιπρόσθετα, το Hesop είναι μια υπερσύγχρονη λύση εξοικονόμησης ενέργειας η οποία έχει ήδη υιοθετηθεί από πληθώρα αστικών δικτύων, όπως στα συστήματα μετρό σε Ντουμπάι, Λονδίνο, Παναμά και Ριάντ και σε τραμ, σε Σίδνεϋ και Μιλάνο. Χάρη στη δυνατότητα ρύθμισης της δυναμικής τάσης, αυτή η λύση μπορεί να προσαρμόζει την παροχή ρεύματος ανάλογα με τις απαιτήσεις του κάθε δικτύου: σε περίπτωση αύξησης της κίνησης, η ηλεκτροδότηση μπορεί να αυξηθεί χωρίς να αλλάξει η υποδομή. Το Hesop έχει επίσης τη δυνατότητα να συγκεντρώνει περισσότερη από 99% της ανακτήσιμης ενέργειας πέδησης του τροχαίου υλικού και να την επαναπροωθεί στο δίκτυο τροφοδοσίας ή να την επαναχρησιμοποιήσει σε εγκαταστάσεις σταθμών, όπως κυλιόμενες σκάλες, φωτισμό και εξαερισμό.

Με παρουσία άνω των 40 ετών στην Ελλάδα, η Alstom έχει συμμετάσχει με επιτυχία στα μεγαλύτερα κατασκευαστικά έργα υποδομών μεταφορών και συγκοινωνιών της χώρας, όπως στις Γραμμές 2 & 3 του Μετρό της Αθήνας (οι οποίες εγκαινιάστηκαν το 2000), στις επεκτάσεις των 3 σταθμών της Γραμμής 3 προς Βορρά και προς Πειραιά, όπου επίκειται η παράδοση και του τελευταίου τμήματος στο Πειραιά, καθώς επίσης στον Προαστιακό Σιδηρόδρομο της Αττικής και σε άλλα σιδηροδρομικά έργα. Επιπλέον, η Alstom είναι η κατασκευάστρια και προμηθεύτρια των τελευταίας γενιάς συρμών τραμ Citadis X05 για το δίκτυο τραμ Αθήνας και Πειραιά.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!