Ο γίγαντας των αθλητικών ειδών Adidas δήλωσε την Τρίτη ότι οι δασμοί του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ θα έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση των τιμών για όλα τα αμερικανικά προϊόντα της.
Η εταιρεία δήλωσε ότι δεν γνωρίζει ακόμη κατά πόσο θα αυξήσει τις τιμές, σημειώνοντας επίσης ότι η παγκόσμια εμπορική διαμάχη την εμποδίζει να αυξήσει τις προοπτικές της για το σύνολο του έτους, παρά την αλματώδη αύξηση των κερδών του πρώτου τριμήνου.
«Οι υψηλότεροι δασμοί θα προκαλέσουν τελικά υψηλότερο κόστος για όλα τα προϊόντα μας για την αγορά των ΗΠΑ», ανέφερε η Adidas σε ανακοίνωσή της.
Η εταιρεία δήλωσε ότι είναι «κάπως εκτεθειμένη» στους δασμούς του Λευκού Οίκου στο Πεκίνο – που επί του παρόντος είναι σε πραγματικό ποσοστό 145% – αλλά ότι έχει ήδη μειώσει στο ελάχιστο τις εξαγωγές των προϊόντων της που κατασκευάζονται στην Κίνα προς τις ΗΠΑ. Ωστόσο, δήλωσε ότι ο μεγαλύτερος αντίκτυπος προέρχεται από τη γενική αύξηση των δασμών των ΗΠΑ σε όλες τις άλλες χώρες, οι οποίοι διατηρούνται σε μεγάλο βαθμό στο 10%, ενώ διεξάγονται εμπορικές διαπραγματεύσεις.
«Δεδομένης της αβεβαιότητας γύρω από τις διαπραγματεύσεις μεταξύ των ΗΠΑ και των διαφόρων εξαγωγικών χωρών, δεν γνωρίζουμε ποιοι θα είναι οι τελικοί δασμοί», συνεχίζει η ανακοίνωση της Adidas.
«Ως εκ τούτου, δεν μπορούμε να λάβουμε καμία “τελική” απόφαση σχετικά με το τι θα κάνουμε. Οι αυξήσεις του κόστους λόγω των υψηλότερων δασμών θα προκαλέσουν τελικά αυξήσεις τιμών, όχι μόνο στον τομέα μας, αλλά είναι προς το παρόν αδύνατο να τις ποσοτικοποιήσουμε ή να συμπεράνουμε τι αντίκτυπο θα μπορούσε να έχει αυτό στη ζήτηση των καταναλωτών για τα προϊόντα μας», συμπλήρωσε.
Η Adidas δήλωσε ότι επί του παρόντος δεν είναι σε θέση να παράγει σχεδόν κανένα από τα προϊόντα της στις ΗΠΑ.
Η εταιρεία, η οποία είναι περισσότερο γνωστή για τα αθλητικά παπούτσια, όπως τα Superstar, Sambas, Stan Smiths και Gazelles, καθώς και για τα αθλητικά ρούχα, χρησιμοποιεί εργοστάσια σε χώρες όπως το Βιετνάμ και η Καμπότζη – οι οποίες αντιμετωπίζουν δασμούς των ΗΠΑ άνω του 40% σε περίπτωση απουσίας εμπορικής συμφωνίας.
Ένα παρόμοιο δίλημμα σχετικά με τις αυξήσεις των τιμών και τον αντίκτυπο στη ζήτηση αντιμετωπίζουν σχεδόν όλες οι επιχειρήσεις λιανικής που εξυπηρετούν τις ΗΠΑ, από ηλεκτρονικές εταιρείες λιανικής πώλησης εξαιρετικά χαμηλού κόστους, όπως η Temu, μέχρι κολοσσούς πολυτελείας, όπως η Hermès.
Η Adidas διατήρησε τις προβλέψεις της για το έτος, άλμα κερδών 155% στο τρίμηνο
Χωρίς το σύννεφο των αμερικανικών δασμών, η Adidas θα είχε αυξήσει τις προοπτικές της για το σύνολο του έτους όσον αφορά τα έσοδα και τα λειτουργικά κέρδη, λόγω του ισχυρού βιβλίου παραγγελιών και του θετικού κλίματος της μάρκας, δήλωσε η εταιρεία. Αντ’ αυτού επιβεβαίωσε τις υφιστάμενες προοπτικές της, αλλά δήλωσε ότι το «εύρος των πιθανών αποτελεσμάτων έχει αυξηθεί».
Στα αποτελέσματα που είχαν σε μεγάλο βαθμό προδημοσιευθεί, τα καθαρά κέρδη από συνεχιζόμενες δραστηριότητες σημείωσαν άλμα 155% το πρώτο τρίμηνο στα 436 εκατ. ευρώ (496,5 εκατ. δολάρια), πάνω από τα 383 εκατ. ευρώ που προέβλεπε η συναίνεση που συνέταξε η LSEG. Οι καθαρές πωλήσεις σκαρφάλωσαν κατά 12,7% στα 6,15 δισ. ευρώ, καθώς το λειτουργικό περιθώριο κέρδους αυξήθηκε κατά 3,8 ποσοστιαίες μονάδες στο 9,9%.
Η εταιρεία ξεπέρασε επιτέλους τον πολυετή πονοκέφαλο από τη συνεργασία της με τον αμφιλεγόμενο μουσικό Ye, με τον οποίο διέκοψε τους δεσμούς της το 2022 λόγω αντισημιτικών σχολίων. Ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα ότι πούλησε τις τελευταίες μετοχές της Yeezy.
Οι αναλυτές της Deutsche Bank ανέφεραν σε σημείωμά τους την Τρίτη ότι η Adidas παρέδωσε ένα «καλό αποτύπωμα με την εταιρεία να σημειώνει πρόοδο σε όλους τους τομείς», παρά την υψηλότερη αβεβαιότητα.
«Μέχρι στιγμής φέτος, η Adidas παρουσιάζει διψήφια αύξηση των πωλήσεων σε όλες τις περιοχές και τα κανάλια, με τη χονδρική να ξεπερνά την προσφορά απευθείας στον καταναλωτή», ανέφερε σε σημείωμά της η Mamta Valechha, αναλύτρια καταναλωτικών προϊόντων στην Quilter Cheviot.
«Τα υποδήματα συνεχίζουν να έχουν ισχυρές επιδόσεις, με τους καταναλωτές να επιλέγουν επίσης ρούχα lifestyle, ενώ η κατηγορία επιδόσεων συνεχίζει επίσης να πηγαίνει καλά. Η Adidas θα ελπίζει ότι αυτές οι τάσεις θα συνεχιστούν εν όψει της οικονομικής αβεβαιότητας που δημιουργούν οι δασμοί στις ΗΠΑ, αλλά δυστυχώς θα πρέπει σε μεγάλο βαθμό να περιμένουμε να δούμε πριν από τον πλήρη αντίκτυπο», πρόσθεσε.