Η παγκόσμια πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου που ειδικεύεται στη γρήγορη μόδα, Shein, αυξάνει έως και 377% τις τιμές στα προϊόντα της στις ΗΠΑ, από ρούχα έως μαγειρικά σκεύη, ενόψει των επικείμενων δασμών στα μικρά τεμάχια, ως μια πρώτη κίνηση στις πιθανές επιπτώσεις του εμπορικού πολέμου, στους Αμερικανούς καταναλωτές.
Οι περισσότερες από τις αυξήσεις των τιμών έγιναν την Παρασκευή, με τις προσαυξήσεις να είναι σημαντικά υψηλότερες σε ορισμένες κατηγορίες από άλλες, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg News.
Η μέση τιμή για τα 100 κορυφαία προϊόντα στην κατηγορία ομορφιάς και υγείας αυξήθηκε κατά 51% από την Πέμπτη, με αρκετά από τα προϊόντα να υπερδιπλασιάζουν την τιμή τους. Για τα είδη σπιτιού, το μέσο άλμα ήταν πάνω από 30%, με αιχμή του δόρατος την τεράστια αύξηση 377% στην τιμή ενός σετ πετσετών κουζίνας 10 τεμαχίων. Για τα γυναικεία είδη ένδυσης η αύξηση ήταν 8%.
Οι πλατφόρμες όπως Shein και Temu έρχονται αντιμέτωπες με δασμούς 120% σε πολλά από τα προϊόντα τους λόγω της απόφασης Τραμπ να τερματίσει την εξαίρεση «de minimis» για τα μικρά πακέτα από την ηπειρωτική Κίνα και το Χονγκ Κονγκ.
Οι εξαγωγείς τα τελευταία χρόνια είχαν επωφεληθεί από την εξαίρεση αυτή, η οποία επέτρεπε σε προϊόντα αξίας κάτω των 800 δολαρίων να εισέρχονται στις ΗΠΑ χωρίς τελωνειακούς δασμούς. Η Ουάσινγκτον θα αυξήσει επίσης το τέλος ανά ταχυδρομικό αντικείμενο για τα εμπορεύματα που εισέρχονται μετά τις 2 Μαΐου σε 100 δολάρια και ακόμη υψηλότερα μετά την 1η Ιουνίου.
Μόλις στις 21 Απριλίου, ο Τραμπ ανέφερε σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι «δεν υπάρχει σχεδόν κανένας πληθωρισμός» λόγω της πτώσης των τιμών της ενέργειας και των τροφίμων. Αλλά η αύξηση των τιμών της Shein αντανακλά τις τελευταίες προσπάθειες των κινεζικών πλατφορμών να μετακυλήσουν τουλάχιστον μέρος του επιπλέον κόστους εισαγωγών στους Αμερικανούς καταναλωτές.
Τον Φεβρουάριο, προκειμένου να αναζητήσει κάλυψη από τη δασμολογική πολιτική του Τραμπ, η Shein προσέφερε κίνητρα σε ορισμένους από τους Κινέζους προμηθευτές της για τη δημιουργία παραγωγικής ικανότητας στο Βιετνάμ.
Η Temu και η Shein είδαν τις πωλήσεις να ανακάμπτουν τον Μάρτιο και στις αρχές Απριλίου, καθώς οι Αμερικανοί αγοραστές αποθήκευαν τα πάντα, από πινέλα μακιγιάζ μέχρι οικιακές συσκευές, προτού αρχίσουν να αυξάνονται οι τιμές λόγω δασμών, σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg. Και οι δύο εταιρείες ανακοίνωσαν νωρίτερα αυτό το μήνα ότι θα αυξήσουν τις τιμές στις ΗΠΑ.
Σε γενικές γραμμές, οι τιμές αυξήθηκαν κατά περίπου 10% για τη Shein στις ΗΠΑ από τις 24 έως τις 26 Απριλίου με βάση ένα δείγμα καλαθιού αγορών που συμπλήρωσε το Bloomberg News με 50 αντικείμενα από διάφορες κατηγορίες. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, 7 από τα 50 είδη του δείγματος διαγράφηκαν από την λίστα στις ΗΠΑ. Αντίθετα, οι τιμές της Shein στο Ηνωμένο Βασίλειο παρέμειναν ως επί το πλείστον αμετάβλητες και κανένα είδος δεν αποσύρθηκε από την λίστα.
Ενώ οι ευρύτερες αναπροσαρμογές των τιμών έγιναν την Παρασκευή, ορισμένα αγαθά είχαν ήδη γίνει ακριβότερα. Οι τιμές για δεκάδες κορυφαία προϊόντα της κατηγορίας ένδυσης στο Shein αυξήθηκαν στις 22 Απριλίου, ωθώντας τη μέση τιμή για τα 100 κορυφαία προϊόντα της κατηγορίας στα 9,06 δολάρια, από 8,68 δολάρια, μια αύξηση άνω του 4%.