THEPOWERGAME
Η Jysk είναι μια αλυσίδα με πρωτότυπη παρουσία. Μια εταιρεία που έχει βάλει διοικητικά και οργανωτικά τη χώρα μας στο ίδιο καλάθι κρατών κι αγορών με την Ουγγαρία, τη Σλοβενία και την Κροατία και για το λόγο αυτό διοικείται από τον Ούγγρο μάνατζερ Sándor Szimeiszter. Έναν μάνατζερ υψηλών ομολογουμένως ταχυτήτων ο οποίος μπορεί να μη γνωρίζει σε βάθος την Ελλάδα, όμως έχει διαχειριστεί με επάρκεια και ευφυΐα ένα διεθνές μοντέλο που φέρνει κέρδη κι αποτελέσματα. Δεν είναι τυχαίο πως η Jysk, η διεθνής αλυσίδα στο χώρο του οικιακού εξοπλισμού παρά την πανδημία, και τα προβλήματα που αυτή προκάλεσε, κατέγραψε σημαντική ανάπτυξη κατά την οικονομική χρήση 2019-2020 . Ειδικότερα, για τη χρήση που ολοκληρώθηκε την 31η Αυγούστου 2020, ο κύκλος εργασιών ανήλθε στο ποσό των 39 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 21,75% σε σχέση με τα 32,1 εκατ. ευρώ της χρήσης 2018-2019. Επίσης, η αλυσίδα κατέγραψε κέρδη της τάξεως των 21.430 ευρώ, όταν στην αμέσως προηγούμενη χρήση είχε ζημιές 1,24 εκατ. ευρώ. Ζημιές φυσικά, λόγω των συνεχόμενων επενδύσεων που κάνει στην αγορά της χώρας μας.
Επίσης, τα ΕΒΙΤDA εκτινάχθηκαν κατά 1.208% από τα 111.800 ευρώ στα 1,47 εκατ. ευρώ. Φυσικά κανένας δεν μπορεί να μένει ήσυχος από την κατάσταση αυτή και τον τρόπο με τον οποίο η πανδημία έπληξε με ρυθμούς πρωτόγνωρους τη χώρα αλλά και τον πλανήτη.
Η εταιρεία στην πρόσφατη οικονομική της έκθεση αναφέρεται στις προκλήσεις που έχει δημιουργήσει η κρίση της πανδημίας στο χώρο του λιανεμπορίου, αλλά τονίζει πως η επίδοση της ίδιας είναι πολύ καλύτερη από τον μέσο όρο της αγοράς. Όπως σημειώνεται, «ο κύκλος εργασιών έως την 31η Μαρτίου 2021 σημειώνει περιορισμένη μεταβολή (αύξηση 1,1%) σε σχέση με την αντίστοιχη επίδοση του προηγούμενου έτους». Σε αυτό το πλαίσιο, ως στόχοι για το 2021 ορίζονται η αύξηση των πωλήσεων της εταιρείας κατά τουλάχιστον 40% σε σχέση με το 2020, η δημιουργία ενός πρωτοποριακού online καταστήματος και η δυναμική ανάπτυξη των πωλήσεών του και η αύξηση των υποκαταστημάτων. Όσον αφορά την ανάπτυξη του δικτύου, γίνεται λόγος για επέκταση με τη δημιουργία 11 νέων καταστημάτων σε διάφορες ελληνικές πόλεις κατά το τρέχον οικονομικό έτος, με μερικά από αυτά να έχουν ήδη παρουσιαστεί. Υπενθυμίζεται πως η Jysk είναι μια διεθνής αλυσίδα καταστημάτων η οποία πουλάει τα πάντα για το σπίτι, με περισσότερα από 3.000 καταστήματα σε 51 χώρες. Στην Ελλάδα δραστηριοποιείται από το 2015 και πλέον διαθέτει 44 φυσικά καταστήματα σε όλη τη χώρα. Πρόσφατα άνοιξε νέο τμήμα εταιρικών πελατών στην Ελλάδα, κάνοντας την είσοδό της στις υπηρεσίες B2B.
Ο Ούγγρος μάνατζερ Sándor Szimeiszter δίνει πάντως μεγαλύτερη βαρύτητα στην αναπτυσσόμενη αγορά της πατρίδας του, με τη Jysk εκεί να διατηρεί 82 καταστήματα, ιδιαίτερα ενεργό online shop, άνω των 700 εργαζόμενων και να αποτελεί τον δεύτερο μεγαλύτερο retailer οικιακού εξοπλισμού στη χώρα. Η Ελλάδα έχει πολύ δρόμο για να φθάσει σε αυτά τα δεδομένα, αν κρίνουμε μάλιστα ότι το μάνατζμεντ της δεν είναι καν ελληνικό και η διεύθυνση του ομίλου και της μεσογειακής ανάπτυξης του γκρουπ παραμένει στην κεντρική Ευρώπη. Μια περιφέρεια με διαφορετικές ανάγκες και χαρακτηριστικά από τα δικά μας.
Ο Ούγγρος επικεφαλής θεωρείται ένα ικανότατος μάνατζερ. Στη Jysk κοντεύει 14 χρόνια και έχει σπουδές στη Μεγάλη Βρετανία. Είναι ο άνθρωπος που έδωσε πνοή σε σειρά αγορών για τη μεγάλη αυτή αλυσίδα από τη Δανία ή οποία ιδρύθηκε το 1979 και «πατά»πολύ στο μοντέλο της επίσης επιτυχημένης ΙΚΕΑ.