Η Pernod Ricard, δεύτερος μεγαλύτερος παραγωγός δυτικών αλκοολούχων ποτών παγκοσμίως και γνωστή για τα Jameson και Mumm, ανακοίνωσε πτώση 3% στις πωλήσεις του τρίτου τριμήνου, ξεπερνώντας προς το χειρότερο τις προσδοκίες των αναλυτών, οι οποίοι ανέμεναν πτώση 2%.
Η υποχώρηση αποδίδεται στην αβεβαιότητα γύρω από τους δασμούς, που συνεχίζει να επιβαρύνει τον ήδη ευάλωτο κλάδο των ακριβών ποτών, καθώς και σε:
- Διαδικασίες εκτελωνισμού και διακοπή παραγωγής στην Ινδία, βασική αγορά της εταιρείας.
- Καθυστερημένο Πάσχα, που μετέθεσε εποχική ζήτηση.
- Δασμούς στην Κίνα, οι οποίοι επηρέασαν αρνητικά τις εξαγωγές κονιάκ.
- Κατάρρευση του ταξιδιωτικού λιανεμπορίου (-31%), λόγω της αναστολής αφορολόγητων πωλήσεων κονιάκ.
Παρά τη δύσκολη συγκυρία, η Pernod Ricard διατήρησε αμετάβλητη την πρόβλεψή της για το σύνολο του έτους, αν και προηγουμένως είχε αναθεωρήσει προς τα κάτω την προοπτική για το 2025 και την ανάπτυξη 2027–2029 λόγω γεωπολιτικών αβεβαιοτήτων και εμπορικών εντάσεων.
Η αμερικανική αγορά παρέμεινε σε θετική τροχιά με αύξηση πωλήσεων 2%, όμως αυτή αντισταθμίστηκε από μειώσεις στην Ευρώπη, την Κίνα και τη διεθνή ταξιδιωτική λιανική.
Η προσπάθεια των ΗΠΑ να επανακαθορίσουν τις παγκόσμιες εμπορικές σχέσεις έχει βυθίσει ολόκληρο τον κλάδο των αλκοολούχων ποτών σε αβεβαιότητα, με την Pernod και άλλους παραγωγούς κονιάκ να αντιμετωπίζουν ξεχωριστούς δασμούς στην Κίνα.
Η κλιμάκωση των εμπορικών εντάσεων απειλεί επίσης τη καταναλωτική εμπιστοσύνη, τη στιγμή που η ζήτηση για ακριβά ποτά βρίσκεται ήδη υπό πίεση.
Οι πωλήσεις αλκοολούχων παρουσιάζουν γενική κάμψη, ιδιαίτερα στις ΗΠΑ, όπου η δυναμική της μετά-COVID περιόδου εξασθενεί, επιβαρυμένη από υψηλά επιτόκια και πληθωρισμό.
Στην Ινδία, μια ακόμη βασική αγορά για την εταιρεία, τα αποτελέσματα επιβαρύνθηκαν από την εφαρμογή νέων διαδικασιών εκτελωνισμού και μια προσωρινή διακοπή παραγωγής σε σημαντική πολιτεία, πρόβλημα που, σύμφωνα με την Pernod, έχει πλέον επιλυθεί.