Στο “φουλ” οι μηχανές για το νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου

Με εντατικούς ρυθμούς συνεχίζονται οι εργασίες για την κατασκευή του νέου διεθνή αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης

Νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου © ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Με εντατικούς ρυθμούς προχωρούν οι εργασίες για την κατασκευή του νέου διεθνή αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης, ο οποίος με την ολοκλήρωση του θα είναι ένας από τους πιο σύγχρονους της Μεσογείου.

Μάλιστα οι βαριές κατασκευαστικές εργασίες του αεροδρομίου τείνουν προς την ολοκλήρωση τους, ενώ ο πύργος ελέγχου εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος της άνοιξης. Όμως αν και οι εργασίες προχωρούν με ταχείς ρυθμούς δεν είναι δυνατόν να προσδιοριστεί ο χρόνος λειτουργίας του νέου αεροδρομίου. Αυτός εξαρτάται από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας η οποία είναι υπεύθυνη για την τοποθέτηση των αεροναυτιλιακών συστημάτων.

Κατασκευαστικές εργασίες στο νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου © ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Κατασκευαστικές εργασίες στο νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου © ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Πιο αναλυτικά το νέο αεροδρόμιο αναπτύσσεται από την εταιρεία Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης, με μετόχους το ελληνικό Δημόσιο (με ποσοστό 45,9%), τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (32,46%) και τον ινδικό Όμιλο GMR (21,64%). Το έργο της κατασκευής έχει αναλάβει η η ΤΕΡΝΑ Α.Ε., ο κατασκευαστικός βραχίονας του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Σε ότι αφορά την πρόοδο της κατασκευής, τείνουν προς την ολοκλήρωσή τους οι βαριές κατασκευαστικές εργασίες του αεροδρομίου που θα εκτείνεται σε 6.030 στρέμματα, με την πρόοδο υλοποίησης να διαμορφώνεται σε περίπου 50%. Ο πύργος ελέγχου εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος της άνοιξης, ενώ ο αεροσταθμός βρίσκεται σε προχωρημένο κατασκευαστικό στάδιο. Επίσης η διάστρωση της τελικής επιφάνειας των ειδικών οδοστρωμάτων προσγείωσης – απογείωσης – στάθμευσης αεροσκαφών βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη με ποσοστό υλοποίησης 60%.

Κατασκευαστικές εργασίες στο νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου © ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Κατασκευαστικές εργασίες στο νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου © ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Ο φέρων οργανισμός του αεροσταθμού έχει ήδη ολοκληρωθεί (65.000 κυβικά μέτρα οπλισμένου σκυροδέματος), η κατασκευή των οικοδομικών και Η/Μ εργασιών βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Τέλος η πρόοδος υλοποίησης των εργασιών της νέας οδικής σύνδεσης βρίσκεται στο 60%. Όπως προαναφέραμε παρά το γεγονός ότι οι κατασκευαστικές εργασίες υλοποιούνται από την ΤΕΡΝΑ με ταχύτατο ρυθμό, ο ακριβής χρόνος έναρξης λειτουργίας του αερολιμένα θα εξαρτηθεί από τον χρόνο παράδοσης και τοποθέτησης των αεροναυτιλιακών συστημάτων από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), καθώς και από την εκπαίδευση του προσωπικού από την ΥΠΑ.

Κατασκευαστικές εργασίες στο νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου © ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Κατασκευαστικές εργασίες στο νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου © ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Πιο αναλυτικά το νέο αεροδρόμιο θα περιλαμβάνει:

  • Έναν διάδρομο προσγείωσης-απογείωσης μήκους 3.200 μέτρων κατηγορίας κατά ICAO 4E
  • Έναν παράλληλο τροχόδρομο κίνησης αεροσκαφών ίσου μήκους
  • Οκτώ συνδετήριους τροχόδρομους του διαδρόμου με τον παράλληλο τροχόδρομο
  • Δύο συνδετήριους τροχόδρομους με τον διάδρομο του Στρατιωτικού Αεροδρομίου
  • Χώρο στάθμευσης αεροσκαφών (Αpron) που αποτελείται από 5 σταθερές θέσεις κατηγορίας Ε , 27 απομακρυσμένες θέσεις κατηγορίας C και 1 θέση κατηγορίας Ε, 16 θέσεις για Γενική Αεροπλοΐα και 3 θέσεις για ελικόπτερα
  • Ένα τερματικό κτίριο Αεροσταθμού (Terminal Building) 7 επιπέδων συνολικής επιφάνειας 94.000 τ.μ.
  • Πύργο Ελέγχου 780 τετραγωνικών μέτρων και ύψους 44 μέτρων και κτίριο μετεωρολογικού σταθμού 3.100 τετραγωνικών μέτρων.
  • Δέκα κτίρια – εγκαταστάσεις απαιτήσεων λειτουργίας αεροδρομίου: Πυροσβεστική, Αστυνομία, Συντήρησης Αεροδρομίου, Εγκατάστασης εταιρειών επίγειας εξυπηρέτησης, Κέντρο Ενέργειας, Υποσταθμός 150kV, Δεξαμενές Νερού, Εγκατάσταση Βιολογικού Καθαρισμού, Εγκατάσταση αποθήκευσης καυσίμων και ανεφοδιασμού αεροσκαφών μέσω υπόγειου συστήματος Hydrant, Εγκατάσταση συλλογής απορριμμάτων αεροδρομίου.
  • Χώρους στάθμευσης και εξυπηρέτησης οχημάτων: 400 θέσεις μακράς και 200 μικρής διάρκειας για ΙΧ, 168 για Ταξί, 500 για ενοικιαζόμενα, 600 για υπαλλήλους και 110 θέσεις για λεωφορεία) .
  • Εσωτερικό δίκτυο οδοποιίας συνολικού μήκους 23 χιλιομέτρων.
  • Χώρο εμπορικών χρήσεων επιφάνειας 400 στρεμμάτων.

Οδικό δίκτυο

Τώρα όσον αφορά το οδικό δίκτυο που θα συνδέει το αεροδρόμιο αυτό περιλαμβάνει:

  • Οδό σύνδεσης αεροδρομίου με τον ΒΟΑΚ στο ύψος του οικισμού Χερσονήσου μήκους
    περίπου 18 χιλιομέτρων, δύο κλάδων με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και
    παράπλευρο δίκτυο σε όλο το μήκος.
  • Οδό σύνδεσης αεροδρομίου με την Οδό Αρκαλοχωρίου – Βιάννος μήκους περίπου 6
    χιλιομέτρων, με μία λωρίδα κυκλοφορίας και διευρυμένη ΛΕΑ ανά κατεύθυνση και
    παράπλευρο δίκτυο σε όλο το μήκος.
  • Περιμετρική οδός Καστελίου μήκους 1,5 χιλιομέτρου.
  • Εξωτερικό περιμετρικό δίκτυο αεροδρομίου με την αναβάθμιση των χαρακτηριστικών των
    υφιστάμενων οδών που επηρεάζονται εκτιμώμενου συνολικού μήκους 20 χιλιομέτρων
Κατασκευαστικές εργασίες στο νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου © ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Κατασκευαστικές εργασίες στο νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου © ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

ΙΛΥΔΑ
2.89%
1.78
AKTR
1.36%
4.86
ΔΕΗ
0.92%
13.12
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.26%
3.86
ΕΛΠΕ
-0.07%
7.40
ΠΕΤΡΟ
1.95%
8.38
ΟΛΠ
-1.08%
36.65
TITC
3.15%
39.30
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
1.78%
18.32
ΕΥΑΠΣ
0.94%
3.21
ΛΟΥΛΗ
2.99%
3.10
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΠΡΕΜΙΑ
-0.50%
1.20
NOVAL
1.74%
2.34
ΙΝΤΚΑ
2.84%
2.90
ΧΑΙΔΕ
-3.36%
0.72
ΔΡΟΜΕ
3.20%
0.29
ACAG
0.86%
5.85
ΑΣΚΟ
0.00%
3.36
ΚΥΡΙΟ
5.43%
0.85
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΛΕΒΚ
0.00%
0.00
ΝΑΚΑΣ
-4.61%
2.90
BOCHGR
3.40%
5.48
ΚΕΚΡ
4.17%
1.13
ΠΛΑΘ
0.91%
3.87
ΡΕΒΟΙΛ
1.61%
1.58
ΕΛΛ
1.06%
14.35
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ΙΚΤΙΝ
0.31%
0.32
ΟΠΑΠ
0.22%
18.45
ΜΥΤΙΛ
5.81%
41.16
ΔΟΜΙΚ
1.32%
2.30
ΦΡΛΚ
0.50%
4.02
ΜΕΡΚΟ
0.00%
0.00
ΣΑΡ
-0.32%
12.56
ΟΤΟΕΛ
-0.18%
11.00
ΚΡΙ
-0.53%
14.98
ΙΑΤΡ
1.70%
1.79
ΠΑΙΡ
2.58%
0.72
ΜΟΤΟ
1.95%
2.61
ΣΠΕΙΣ
0.71%
5.70
ΚΟΡΔΕ
2.58%
0.40
ΠΡΟΦ
1.77%
5.17
ΒΟΣΥΣ
0.00%
0.00
ΕΛΙΝ
0.76%
2.00
OPTIMA
0.71%
14.10
ΑΚΡΙΤ
0.75%
0.81
ΤΕΝΕΡΓ
0.00%
0.00
ΚΕΠΕΝ
0.00%
1.88
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΠΡΔ
0.00%
0.23
ΑΑΑΚ
0.00%
0.00
ΑΤΡΑΣΤ
0.46%
8.72
ΒΙΟΚΑ
0.65%
1.56
ΠΑΠ
1.20%
2.54
ΙΝΤΕΤ
3.11%
1.16
ΠΕΙΡ
3.23%
4.67
ΜΙΝ
0.00%
0.00
ΕΤΕ
2.94%
8.75
ΒΙΟΤ
6.67%
0.21
ΑΛΜΥ
2.04%
5.00
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0.00%
1.61
ΜΕΝΤΙ
0.00%
1.98
ΜΟΗ
1.29%
20.46
ΟΛΘ
0.00%
28.20
ΣΕΝΤΡ
1.86%
0.33
ΕΕΕ
1.17%
41.48
ΚΟΥΕΣ
2.50%
6.15
ΕΥΔΑΠ
0.52%
5.80
ΜΙΓ
0.00%
2.33
ΦΛΕΞΟ
0.00%
0.00
ΦΡΙΓΟ
7.44%
0.26
ΔΑΙΟΣ
0.00%
0.00
ΦΑΙΣ
4.16%
3.53
ΛΑΝΑΚ
0.00%
0.85
CENER
3.38%
8.27
ΝΑΥΠ
9.14%
0.74
ΙΝΤΕΚ
1.70%
5.97
ΜΑΘΙΟ
4.76%
0.66
ΚΑΡΕΛ
0.00%
308.00
ΑΤΤ
2.33%
0.75
ΑΤΤΙΚΑ
0.93%
2.18
ΕΣΥΜΒ
2.32%
1.06
ΕΥΡΩΒ
4.30%
2.31
ΚΤΗΛΑ
0.00%
0.00
ΕΛΣΤΡ
-0.47%
2.13
ΑΔΜΗΕ
1.28%
2.78
DIMAND
1.21%
8.34
ΒΙΟΣΚ
4.53%
1.39
ΑΒΑΞ
3.78%
1.98
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
1.92%
1.38
ΠΛΑΚΡ
0.00%
0.00
ΛΑΒΙ
1.50%
0.74
EVR
0.99%
1.54
ΓΕΒΚΑ
0.00%
1.30
ΑΛΦΑ
3.89%
2.06
ΟΤΕ
-0.07%
15.38
ΜΕΒΑ
3.09%
4.00
ΑΣΤΑΚ
0.00%
6.26
ΞΥΛΠ
1.15%
0.35
ΙΝΛΟΤ
2.17%
1.04
CNLCAP
0.00%
0.00
ΑΤΕΚ
0.00%
1.14
ΛΑΜΨΑ
0.00%
0.00
ΕΚΤΕΡ
-0.34%
1.75
ΔΑΑ
0.27%
9.25
ΑΝΔΡΟ
1.23%
6.60
ΞΥΛΚ
0.40%
0.25
ΠΡΟΝΤΕΑ
0.00%
0.00
ΜΠΕΛΑ
0.08%
24.82
ΚΟΥΑΛ
1.87%
1.09
ΕΛΒΕ
0.00%
0.00
ΤΖΚΑ
-1.54%
1.28
ΕΛΧΑ
2.15%
1.90
ΑΡΑΙΓ
2.63%
11.70
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΜΟΝΤΑ
2.60%
3.95
ΜΟΥΖΚ
8.33%
0.52
ΙΝΛΙΦ
4.63%
4.75
ΟΛΥΜΠ
1.36%
2.24
ΑΒΕ
2.36%
0.43
ΛΟΓΟΣ
1.92%
1.59
ΠΕΡΦ
3.14%
5.25
ΤΡΑΣΤΟΡ
0.86%
1.17
ΕΛΤΟΝ
-2.76%
1.59
ΣΠΥΡ
0.00%
0.00
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΛΑΜΔΑ
1.11%
6.35
AEM
2.46%
4.17
ΒΙΟ
2.20%
5.11
ΜΠΤΚ
0.00%
0.00
ΕΧΑΕ
2.93%
5.27
ΟΡΙΛΙΝΑ
0.78%
0.77
ΣΙΔΜΑ
1.65%
1.23
ΣΠΙ
9.60%
0.55
ΕΒΡΟΦ
2.02%
1.77
ΜΠΡΙΚ
0.00%
2.58