Mε οργάνωση καθαρά εστιασμένη στο retail, με επιμέρους τρεις πυλώνες σε αυτό το πεδίο, θα κινηθεί το προσεχές χρονικό διάστημα ο όμιλος Φουρλή. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρθηκαν στο πλαίσιο ενημέρωσης της Ένωσης Θεσμικών Επενδυτών, η ΙΚΕΑ εισέρχεται σε φάση ανάπτυξης, έχοντας εγκαινιάσει νέο κατάστημα τον περασμένο Οκτώβριο στην Πάτρα, από 14 Απριλίου θα ξεκινήσει να λειτουργεί και το νέο κατάστημα στο εμπορικό πάρκο της Top Parks στο Ηράκλειο, ενώ πρόκειται να δημιουργήσει και νέο concept μικρότερων καταστημάτων κοντά στα κέντρα των πόλεων ανά την Επικράτεια, με επιφάνεια περί τα 2.500 έως 3.000 τετραγωνικά μέτρα.
Τα νέα «μικρά» ΙΚΕΑ
Προσεχώς τίθεται σε εφαρμογή η δημιουργία νέων, μικρότερων καταστημάτων IKEA στην Ελλάδα. Η στρατηγική του ομίλου στοχεύει προσεχώς στην ενίσχυση του δικτύου της εταιρείας ειδών σπιτιού και επίπλων και την προσθήκη καταστημάτων με επιφάνεια 2.500 έως 3.000 τετραγωνικά μέτρα. Το πλάνο θα ξεκινήσει να υλοποιείται φέτος, με τον μετασχηματισμό του υφιστάμενου καταστήματος στη Ρόδο, το οποίο από τα 500 τετραγωνικά μέτρα θα μετατραπεί σε κατάστημα 2.500 τετραγωνικών μέτρων. Ο προγραμματισμός για τα νέα καταστήματα θα υλοποιηθεί κατά τα έτη 2026-2027-2028, με το άνοιγμα συνολικά 10 σημείων ανά την Επικράτεια.
Σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη της ΙΚΕΑ, ο όμιλος άνοιξε τον Οκτώβριο το ΙΚΕΑ Πάτρας με επιφάνεια 7.200 τ.μ. Παράλληλα, εντός του 2024 αναδιαμορφώθηκε ο χώρος στο πάρκο Αεροδρομίου και περιορίστηκε, με αποτέλεσμα να δοθεί ο χώρος σε άλλος ενοικιαστές και συγκεκριμένα στο Πλαίσιο, την Intersport και τη Holland & Barrett. Στη Βουλγαρία λειτούργησε πρόσφατα κέντρο σχεδιασμού και παραγγελιών, στο Πέρνικ. Στις 14 Απριλίου αναμένεται να λειτουργήσει το κατάστημα 9.000 τ.μ. στο εμπορικό πάρκο της Trade Estates στο Ηράκλειο και το επόμενο μεγάλο ΙΚΕΑ θα είναι στο Ελληνικό το 2028, με επιφάνεια 12.000 τ.μ.
Πλάνο ανάπτυξης της Foot Locker στα αθλητικά είδη
Δεύτερο πυλώνα αποτελεί ο τομέας αθλητικών ειδών, όπου ο όμιλος έχει συμφωνήσει για την ανάληψη του σήματος και τη διαχείριση των καταστημάτων Foot Locker. Μία κίνηση που σκοπό έχει να καλύψει τις απαιτήσεις όσων αναζητούν προϊόντα αθλητικής μόδας, αλλά και τον εισερχόμενο τουρισμό. Η συγκεκριμένη αλυσίδα, λόγω του μείγματος των εμπορευμάτων της, απευθύνεται σε διαφορετικό κοινό σε σχέση με την Intersport, ενώ ο όμιλος μεταφέρει όλη την οργάνωση της Footlocker και τo μάνατζμεντ από το εξωτερικό, καθώς επικεφαλής της ανέλαβε ο Θεόδωρος Φουτζόπουλος, με πρότερη θητεία στη Foot Locker Ιταλίας.
Ανάπτυξη για τον κλάδο αθλητικών με όχημα τη Foot Locker
Η Footlocker, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου, Δημήτρη Βαλαχή, θα συνεχίσει να επενδύει στην Ελλάδα, αλλά και στις υπόλοιπες χώρες όπου ο όμιλος έχει αποκτήσει τα δικαιώματα του σήματος, καθ’ ότι δεν επένδυε τα τελευταία χρόνια στα Βαλκάνια και δεδομένου ότι η Foot Locker παρουσιάζει ευοίωνες προοπτικές τα επόμενα χρόνια.
Στα αθλητικά είδη, ο όμιλος δημιουργεί έναν ισχυρό εμπορικό πόλο μετά τη συνεργασία με τη Footlocker -σε συνδυασμό με την Intersport-, η οποία ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2024 και δίνει τη δυνατότητα ανάπτυξης σε 8 χώρες, ήτοι σε Ελλάδα Ρουμανία, Βουλγαρία και Κύπρο, όπου ήδη έχει ξεκινήσει να υλοποιείται το πλάνο, ενώ υπάρχει δικαίωμα χρήσης του σήματος και για Κροατία, Σλοβενία, Μαθυροβούνιο και Βοσνία. Θυμίζουμε ότι στο τέλος του 2024 λειτούργησαν 3 σημεία στη Βουλγαρία και ο όμιλος Φουρλή δρομολογεί εντός του Απριλίου την εξαγορά 3 και 3 καταστημάτων στην Ελλάδα και τη Ρουμανία αντίστοιχα.
Ως προς την Intersport, άνοιξε 8 νέα καταστήματα το 2024 και συνεχίζει την επέκταση, έχοντας λειτουργήσει τον Μάρτιο του 2025 το πρώτο Intersport Football Club στον κόσμο.
Ο τομέας αθλητικών ειδών του ομίλου παρουσίασε άνοδο σε πωλήσεις 4,1% από 174 εκατ. στα 181,1 εκατ. ευρώ το 2024 και μεικτό περιθώριο κέρδους που αυξήθηκε από 45,4% σε 47%.
Η πορεία και το πλάνο για τη Holland & Barrett – Επέκταση και στη χονδρική
Τρίτος πυλώνας στον τομέα της λιανικής είναι αυτός των προϊόντων ευεξίας και συμπληρωμάτων διατροφής, που εκπροσωπείται στην Ελλάδα μέσω των καταστημάτων και προϊόντων που φέρνει η Holland & Barrett. Εκτός από τα σημεία λιανικής πώλησης, ο όμιλος Φουρλή επεκτείνεται και στη χονδρική, με παρουσία τόσο στα καταστήματα Intersport, όσο και σε συγκεκριμένα σημεία των καταστημάτων ΑΒ Βασιλόπουλος, με χαρακτηριστική σήμανση που θα φέρει το λογότυπο της Holland & Barrett. Σημειώνεται ότι ήδη υφίσταται συνεργασία της Holland & Barrett με την ΑΒ Βασιλόπουλος στο πεδίο της δημιουργίας μικρών καταστημάτων μέσα στα καταστήματα της αλυσίδας (shop in shop), ωστόσο πλέον θα δημιουργηθούν και αυτόνομα σημεία στα ράφια με το λογότυπο της μάρκας. Εντός Απριλίου θα ξεκινήσει η συγκεκριμένη επέκταση, με σκοπό την παρουσία σε 30 σημεία της ΑΒ Βασιλόπουλος.
Η Holland & Barrett το 2024 είχε τζίρο 2,3 εκατ. ευρώ από 0,8 εκατομμύρια ευρώ το 2023 και αρνητικό ΕΒΙΤ στα -2,4 εκατομμύρια από 2 εκατομμύρια ευρώ.
Trade Logistics: Στόχος να γίνει πάροχος 3PL στη Νοτιοανατολική Ευρώπη
Θυμίζουμε ότι στον όμιλο υπάγεται και η Trade Logistics, εταιρεία παροχής υπηρεσιών logistics στα δύο κέντρα αποθήκευσης του ομίλου σε Σχηματάρι και Οινόφυτα, ενώ θα διαχειρίζεται και το logistics center, η κατασκευή του οποίου ολοκληρώνεται στο τέλος της χρονιάς και θα μισθώνεται στον όμιλο Inter ΙΚΕΑ, λειτουργώντας ως διαμετακομιστικό κέντρο για την περιοχή της Μεσογείου. Το συγκεκριμένο logistics center υπενθυμίζουμε ότι ως ιδιοκτησία ανήκει στην Trade Estates, στην οποία πλέον διατηρεί μειοψηφική συμμετοχή ο όμιλος, μετά και την αυτόνομη εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο Αθηνών και την απόσχιση από τον όμιλο που ακολούθησε. Στόχος του ομίλου Φουρλή για την Trade Logistics είναι να καταστεί υπολογίσιμος πάροχος υπηρεσιών third – party logistics (3PL) στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, για λογαριασμό τρίτων.
Στα 20 εκατομμύρια ευρώ η επίπτωση από την κυβερνοεπίθεση
Στη λιανική είχε αύξηση σε επίπεδο αξίας, το 2024 ο όμιλος παρουσίασε ανάπτυξη κατά 1,6% στα 529,7 εκατομμύρια ευρώ και σε όγκο κατά 4%, έχοντας μειώσει τιμές σε πάνω από το 30% των κωδικών της ΙΚΕΑ. Ωστόσο, η κυβερνοεπίθεση που δέχθηκε τον Νοέμβριο του 2024, στο κατώφλι της Black Friday και των Χριστουγέννων, είχε επίπτωση στα αποτελέσματα του ομίλου, που ανήλθαν στα 15 εκατομμύρια ευρώ για πέρυσι και επιπλέον 5 εκατομμύρια ευρώ για το 2025. «Το συγκεκριμένο γεγονός δεν μας έδωσε τη δυνατότητα να έχουμε μία θετική έκπληξη στα αποτελέσματα, καθώς στοίχισε 15 εκατομμύρια στις πωλήσεις για το 2024 και επιπλέον 5 εκατομμύρια ευρώ στις αρχές του 2025. Κάνουμε προσπάθεια να αντιστρέψουμε το κλίμα, προσφέροντας πράγματα και όντας όσο το δυνατόν πιο συνεπείς, με σκοπό να εξομαλύνουμε τις αρνητικές εντυπώσεις», επισήμανε σχετικά με το συγκεκριμένο ζήτημα ο πρόεδρος του ομίλου, Βασίλης Φουρλής.
Σημειώνεται τέλος ότι ο όμιλος εισέπραξε 30 εκατομμύρια από την πώληση ποσοστού πλειοψηφίας της Trade Estates και από αυτά θα χρηματοδοτήσει τις επενδύσεις, θα δώσει μεγαλύτερο μέρισμα και στο τέλος του 2025 θα έχει μικρότερο χρέος από το 2024.