Καθοριστική για την περαιτέρω επέκταση και την είσοδό τους σε κλειστές αγορές, όπως είναι οι αυτοκινητόδρομοι και τα αεροδρόμια της χώρας, είναι η συνεργασία που διατηρεί με την Autogrill η αλυσίδα καταστημάτων ταχείας εστίασης «Κουλουράδες», όπου το πλειοψηφικό μερίδιο ανήκει στον όμιλο Switz Group του Ινδού επιχειρηματία Taizon Khorakiwala και το μειοψηφικό στον ιδρυτή της επιχείρησης, Δημήτρη Γρίβα.
H συνεργασία των Κουλουράδων με την Autogrill ξεκίνησε από το κατάστημα που διατηρεί η αλυσίδα στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» και πρόσφατα λειτούργησε κατάστημα στον Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) στα σύνορα του Έβρου, καθώς και στον ΣΕΑ Σπαθοβουνίου, ενώ επίκειται η επέκταση σε άλλους δύο ΣΕΑ μέσω της συνεργασίας με την Autogrill, σύμφωνα με πληροφορίες του powergame.gr.
Επιπλέον, η εξαγορά της Autogrill, που ανήκε στην οικογένεια Benetton, από την ελβετική Dufry, η οποία διαχειρίζεται τα Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών στην Ελλάδα, το 2022, έχει ανοίξει ουσιαστικά τον δρόμο και για περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας των Κουλουράδων σε λιμάνια ή αεροδρόμια της χώρας τα επόμενα χρόνια. Με αυτόν τον τρόπο η γνωστή αλυσίδα αρτοποιημάτων έχει την ευκαιρία να εισέλθει σε έναν νέο χώρο, όπου έως τώρα δεν είχε παρουσία, καθ’ ότι έως τώρα δραστηριοποιείται κυρίως με καταστήματα που λειτουργούν σε ανοιχτές αγορές και γειτονιές ανά την Ελλάδα.
Με 158 καταστήματα στην Ελλάδα, 4 στην Κύπρο και 3 σε ΗΠΑ, Αυστραλία, Ισπανία – Τα 8 εταιρικά
To δίκτυο των Κουλουράδων περιλαμβάνει 158 καταστήματα στην Ελλάδα με παρουσία στις περισσότερες από τις μεγάλες πόλεις της χώρας. Ταυτόχρονα, διαθέτουν παρουσία εκτός συνόρων με τέσσερα καταστήματα στην Κύπρο, όπου στοχεύουν να επεκταθούν περαιτέρω το προσεχές χρονικό διάστημα, καθώς η Μεγαλόνησος αποτελεί αγορά-στόχο για την επιχειρηματική ανάπτυξη της αλυσίδας. Ταυτόχρονα, οι Κουλουράδες διαθέτουν και πιλοτικά καταστήματα, που λειτουργούν μέσω συνεργατών στις ΗΠΑ, την Αυστραλία και την Ισπανία.
Ο κύκλος εργασιών που πραγματοποιεί η αλυσίδα προέρχεται σχεδόν αποκλειστικά από τον τομέα της χονδρικής, με την πώληση εμπορευμάτων προς τους franchisees με τους οποίους συνεργάζεται το δίκτυο των Κουλουράδων. Το 2024 ανήλθε στο επίπεδο των 18,84 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι από το σύνολο των 158 καταστημάτων στην Ελλάδα, μόλις τα 8 είναι εταιρικά.
Από πλευράς της, η Autogrill στον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό της για το 2023 είχε κύκλο εργασιών 18,84 εκατομμύρια ευρώ, με ζημίες 347,64 χιλιάδες ευρώ, από κύκλο εργασιών 15,5 εκατομμύρια ευρώ και ζημίες 564,07 χιλιάδες ευρώ το 2022.
Από τον Πειραιά σε ολόκληρη την Ελλάδα
To πρώτο κατάστημα των Κουλουράδων ξεκίνησε να λειτουργεί το 2016 στην οδό Ναυαρίνου στον Πειραιά, προσελκύοντας το ενδιαφέρον των καταναλωτών, για να ξεκινήσει σταδιακά η επέκταση σε κάθε γωνιά της χώρας. Η επέκταση σηματοδοτήθηκε από το 2019 και ύστερα, καθώς άρχισαν να εισρέουν διαδοχικές αιτήσεις στα γραφεία της επιχείρησης για συνεργασίες μέσω franchise. Το 2021 ο όμιλος Switz Group απέκτησε το 70% των Κουλουράδων.
Ο ιδρυτής της εταιρείας, Δημήτρης Γρίβας, ξεκίνησε επαγγελματικά από τον όμιλο Βενέτη, όπου εργαζόταν, και στη συνέχεια δημιούργησε την πρώτη επιχείρηση καταστημάτων boulangerie, Frank Ze Paul, η οποία λίγο αργότερα πουλήθηκε στον όμιλο του Κύπριου επιχειρηματία Λουκά Έλληνα και στη συνέχεια τα καταστήματά της οδηγήθηκαν σταδιακά σε διακοπή της λειτουργίας τους. Υπενθυμίζεται ότι ο Λουκάς Έλληνας στη διάρκεια της δεκαετίας του 2000 είχε έντονη παρουσία στον χώρο του ελληνικού real estate, αποκτώντας υψηλής αξίας ακίνητα, μεταξύ των οποίων το κτίριο των Ελληνικών Πετρελαίων, το οποίο ο ίδιος είχε αποκτήσει το 2011 από την πτωχευμένη Ektasis Development του Π. Ευθυμίου και το 2022 κατόπιν νέου πλειστηριασμού αυτήν τη φορά εις βάρος της Aspen του Λουκά Έλληνα, περιήλθε στην ιδιοκτησία της Prodea Investments.
To Switz Group
Σε ό,τι αφορά το Switz Group, από το 2017 και ύστερα επένδυσε διαδοχικές σε ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις, με αντικείμενο δραστηριότητάς τους την αρτοποιία και τη ζαχαροπλαστική. Εκτός από τους Κουλουράδες, το Switz Group έχει αποκτήσει ποσοστά πλειοψηφίας στην Ιωνική Σφολιάτα, την Olympic Foods, την Artizan Hellas (πρώην SCM Hellas) και άλλοτε μέλος της πολυεθνικής CSM Bakery Solutions, την Κρητών Άρτος, την εταιρεία συσκευασμένων ειδών ζαχαροπλαστικής Σαμούρη και την Τroufa, ενώ διατηρεί συμμετοχή και στην Optima Bank. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει ο όμιλος Switz στην επίσημη ιστοσελίδα του, ο κύκλος εργασιών του από τις δραστηριότητες που διατηρεί σε 11 χώρες ξεπερνάει τα 600 εκατομμύρια ευρώ και απασχολεί περισσότερα από 5.000 άτομα προσωπικό.