Έτος – ορόσημο θεωρείται το 2025 για την ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία επί της ουσίας ολοκληρώνει το πλάνο αναδιάρθρωσης του δικτύου των καταστημάτων της, έχοντας στρέψει τα τελευταία τρία χρόνια την προσοχή της στην ανάπτυξη του franchise. Αυτή τη στιγμή το δίκτυο καταστημάτων franchise αποτελείται από 334 σημεία και έως το τέλος του έτους αναμένεται ότι θα προστεθούν ακόμα 80, τα 40 εκ των οποίων θα προέλθουν από τη μετατροπή εταιρικών καταστημάτων και τα 40 από τη λειτουργία νέων σημείων υπό το συγκεκριμένο μοντέλο. Με αυτόν τον τρόπο ολοκληρώνεται το ευρύτατο στρατηγικό πλάνο, που έτρεξε τα τελευταία χρόνια και αφορούσε στη στροφή σε σημεία franchise από πλευράς της ΑΒ Βασιλόπουλος, όπως επισημαίνει σχετικά ο Νίκος Λαβίδας, διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας σούπερ μάρκετ. Με αυτόν τον τρόπο η εταιρεία προχώρησε στην αναδιάρθρωση της λειτουργίας της, προχωρώντας σε ένα συνολικό «νοικοκύρεμα».
410 καταστήματα franchise στο τέλος του 2025
Στο τέλος του έτους, ο αριθμός των καταστημάτων franchise αναμένεται σύμφωνα με τον ίδιο ότι θα υπερβεί τα 410 σημεία, ενώ 240 θα είναι τα εταιρικά. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το δίκτυο της ΑΒ Βασιλόπουλος κατά την ολοκλήρωση του 2025 θα αριθμεί 650 καταστήματα. Να σημειωθεί ότι το 2023, το 2024 και το 2025 ο όμιλος προγραμμάτισε τη μετατροπή συνολικά 80 καταστημάτων.
Οι κυριότεροι λόγοι αυτής της επιλογής ήταν κυρίως λειτουργικοί σύμφωνα με τον κύριο Λαβίδα, διότι η ΑΒ Βασιλόπουλος ενέταξε στο δίκτυό της μικρότερα καταστήματα σε γειτονιές, τα οποία ταυτόχρονα μπορούν να λειτουργήσουν από οικογενειακά σχήματα που επενδύουν στον τομέα. Ταυτόχρονα, η λειτουργία τους βασίζεται και σε διευρυμένο ωράριο λόγω της φύσης τους, εξυπηρετώντας ανάγκες των καταναλωτών και Σαββατοκύριακα.
Ως προς τη λειτουργία νέων εταιρικών καταστημάτων, λειτουργούν 2-3 νέα σημεία κατ’ έτος. Τα πιο πρόσφατα που λειτούργησαν είναι αυτά των Αγίων Αναργύρων και της Πάρου το 2024, ενώ φέτος θα λειτουργήσει και ένα ακόμα στη Ρόδο.
Hub για fast delivery το κατάστημα στη λεωφόρο Κηφισίας στο Μαρούσι
Αυτή τη στιγμή επίκειται και μία ακόμα αλλαγή που αφορά στη δημιουργία κέντρου τροφοδοσίας για το ηλεκτρονικό εμπόριο στο κατάστημα που υφίσταται στον κυκλικό κόμβο της λεωφόρου Κηφισίας, όπως αναφέρει ο κύριος Λαβίδας, με σκοπό την εξυπηρέτηση των online πωλήσεων με ταχεία παράδοση την ίδια ημέρα (fast delivery). Αυτή την περίοδο υλοποιούνται αλλαγές σε αυτό το σημείο, προκειμένου να εξυπηρετηθούν τα βόρεια προάστια της Αθήνας. Συνολικά η ΑΒ Βασιλόπουλος διατηρεί 40 τέτοια hubs, σε όλη την Ελλάδα. Να σημειωθεί ότι η αλυσίδα εξυπηρετεί τις ηλεκτρονικές παραγγελίες μέσω του home shop center που διατηρεί στην περιοχή του Ρέντη με παραδόσεις την επόμενη μέρα, ενώ η παράδοση την ίδια μέρα αλλά και η ταχεία παράδοση, γίνεται μέσω των hubs που έχουν δημιουργηθεί.
Έμφαση στο own brand – Στο 30% του τζίρου η ιδιωτική ετικέτα
Να σημειωθεί ότι η ανάπτυξη του franchise αποτέλεσε τον κύριο εκφραστή της στρατηγικής της ΑΒ Βασιλόπουλος τα τελευταία χρόνια. Ένας ακόμα βραχίονας είναι αυτός των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία αποτελούν αυτή τη στιγμή το 30% του συνολικού κύκλου εργασιών της επιχείρησης. Στόχευση είναι να δημιουργεί δικά της προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας με τη μορφή του own brand, τα οποία δηλαδή προμηθεύεται από τους συνεργάτες της αποκλειστικά για λογαριασμό της. Τέτοια περίπτωση αποτελεί για παράδειγμα το brand «Ο Κήπος της Ξάνθης», το οποίο παράγουν για λογαριασμό της τα Θερμοκήπια Θράκης, του ομίλου Πλαστικά Θράκης και πρόκειται για συσκευασμένη ντομάτα, αγγουράκι και μελιτζάνα. Η αλυσίδα συνεχίζει να επενδύει προς αυτή την κατεύθυνση σύμφωνα με τον κύριο Λαβίδα.
Η ΑΒ Βασιλόπουλος το 2024 είχε οριακή μείωση του κύκλου εργασιών κατά περίπου 2% με τζίρο κοντά στα 1,94 δισεκατομμύρια ευρώ από 1,97 δισεκατομμύρια ευρώ το 2023, ενώ είναι αρκετά πιθανό φέτος να είναι κερδοφόρα, έναντι ζημιών που παρουσίασε το 2023. Ωστόσο αυτό είναι κάτι που θα φανεί πλέον με την οριστικοποίηση των οικονομικών καταστάσεων τον προσεχή Ιούνιο.