Με διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης (+15%) τρέχουν οι πωλήσεις για «το Μάννα» Τσατσαρωνάκη το 2025, με ώθηση από την κατηγορία σνακ, στην οποία η κρητική εταιρεία -που αποτελεί ηγέτη στο παξιμάδι- σχεδιάζει να επεκταθεί, εν όψει και της λειτουργίας του νέου εργοστασίου της στην Αθήνα.
Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία αναπτύσσει νέα μονάδα παραγωγής στο πρώην εργοστάσιο της Κατσέλης, που απέκτησε το 2021 σε πλειστηριασμό έναντι 6,2 εκατ. ευρώ. Σήμερα είναι σε εξέλιξη εντατικές εργασίες στον χώρο των 23.000 τ.μ. του ακινήτου στις Αχαρνές, το οποίο αναμένεται να συνεισφέρει στην παραγωγική δυναμικότητα της Τσατσαρωνάκης. Η επένδυση για την ανακατασκευή του εργοστασίου υπολογίζεται σε 3,2 εκατ. ευρώ, αλλά μένει να οριστικοποιηθεί η δαπάνη όταν ολοκληρωθεί το έργο.
Όπως ανέφερε σε συνάντηση με δημοσιογράφους χθες η Ελένη Τσατσαρωνάκη, διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας, μέχρι το τέλος Μαΐου προβλέπεται να ολοκληρωθεί η μετεγκατάσταση των logistics, ώστε να υπάρχει καλύτερη οργάνωση του τομέα που συνδέεται με τα υποκαταστήματα της εταιρείας σε Κρήτη, Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Μέχρι το φθινόπωρο αναμένεται να ολοκληρωθούν οι εργασίες για τη λειτουργία και της παραγωγικής μονάδας στο εργοστάσιο, για την οποία καλλιεργούνται μεγάλες προσδοκίες, αφού θα δώσει την ευκαιρία στην οικογένεια Τσατσαρωνάκη να αυξήσει τον όγκο παραγωγής, ανταποκρινόμενη στην αυξανόμενη ζήτηση τόσο από την εσωτερική αγορά, όσο και από το εξωτερικό, απ’ όπου σήμερα αντλεί περίπου 7% του τζίρου της.
Εξάλλου, το επιτελείο της εταιρείας «το Μάννα» Τσατσαρωνάκη αυτήν την περίοδο προτεραιοποιεί αγορές, στο πλαίσιο της στρατηγικής εξωστρέφειας που προωθεί. Εκτιμάται ότι σε ορατό ορίζοντα οι νέες παραγωγικές δυνατότητες θα οδηγήσουν σε διπλασιασμό του τζίρου της.
Ώθηση από το «Δαγκωτό» και την κατηγορία σνακ – Τα μερίδια
Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας, το 2024 έκλεισε με αύξηση όγκου πωλήσεων περίπου 3,5% και τζίρου κατά 3% στα 12,5 εκατ. ευρώ, με κέρδη EBITDA 2,5 εκατ. ευρώ από 3,5 εκατ. ευρώ το 2023, χωρίς να κάνει ανατιμήσεις τα τελευταία 3 χρόνια, απορροφώντας τα αυξημένα κόστη, όπως τόνισε η Ελένη Τσατσαρωνάκη. Αυτή η πολιτική αναμένεται να συνεχιστεί το 2025.
Ο τζίρος της εταιρείας προέρχεται κατά βάση από το οργανωμένο λιανεμπόριο, με μερίδιο 80% και 50 κωδικούς στο ράφι των σούπερ μάρκετ. Από 10% φέρνουν οι πωλήσεις προϊόντων για τη ho.re.ca. και τη μικρή λιανική αντίστοιχα.
Το μερίδιο του Τσατσαρωνάκη με το brand «το Μάννα» στο παξιμάδι ανέρχεται σε 30% συμπεριλαμβανομένης της συνεργασίας με την αλυσίδα Lidl. Το private label ελέγχει ένα μερίδιο 28%, ενώ στο 10% είναι το μερίδιο του brand Krispis της Παπαδοπούλου και με μερίδιο 9% με 10% ακολουθεί το Παξαμάς του Καραμολέγκου. Ακολουθούν παίκτες με μικρότερα μερίδια.
Υπενθυμίζεται ότι «το Μάννα» Τσατσαρωνάκη έκανε άνοιγμα με παξιμάδι στην κατηγορία των σνακ, τοποθετώντας το σήμα «Δαγκωτό» στο ράφι τον Απρίλιο του 2023 και σήμερα οι πωλήσεις της σειράς έχουν φτάσει ήδη στο 11% του τζίρου της εταιρείας. Στόχος είναι να αναπτυχθεί περαιτέρω η κατηγορία, που φέρνει τζίρο και κερδοφορία, ειδικά στο κανάλι της μικρής λιανικής.
Τον Μάιο σχεδιάζει να διαθέσει στην αγορά νέους κωδικούς στην κατηγορία μίνι, σειρά με μικρό μέγεθος προϊόντος, που απευθύνεται σε καταναλωτές, ειδικά της νέας γενιάς, που επιθυμούν να καταναλώνουν μικρά γεύματα μέσα στην ημέρα. Η εταιρεία έχει δημιουργήσει τη συγκεκριμένη κατηγορία με παξιμάδια κριθαρένια και λαδιού και σχεδιάζει να λανσάρει προϊόντα με λιναρόσπορο, καλαμπόκι και βρώμη.
Η ηγετική θέση και οι 4 πυλώνες στρατηγικής της κρητικής εταιρείας
Η Ελένη Τσατσαρωνάκη, διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας «το Μάννα» Τσατσαρωνάκη, σημείωσε χθες ότι η νέα χρονιά βρίσκει «το Μάννα» στην κορυφαία θέση της κατάταξης, κάτι που επιβεβαίωσε και καταναλωτική έρευνα που διεξήγαγε η εταιρεία. Επανέλαβε ότι στον πυρήνα της δραστηριότητας παραμένει η οικογένεια, αναδεικνύοντας τους 4 πυλώνες της επιτυχημένης στρατηγικής της: οι αρχές και οι αξίες που έχει χαράξει διαχρονικά, η σταθερή ποιότητα των προϊόντων με προσήλωση στην παράδοση και έμφαση στην καινοτομία, η επένδυση στους ανθρώπους και ο σεβασμός στον καταναλωτή.
Η Χρύσα Σαπουντζή, Head of Marketing της εταιρείας, πρόσθεσε ότι το παξιμάδι και ειδικά η μάρκα «το Μάννα» αυξάνει σταθερά τη διείσδυσή του στην αγορά την τελευταία πενταετία, με σημαντικές προοπτικές για το μέλλον.
Εν πολλοίς τα ποιοτικά χαρακτηριστικά και την αναγνωρισιμότητα των προϊόντων επιβεβαίωσε ποιοτική και ποσοτική έρευνα σε 1.000 καταναλωτές που έτρεξε τον Ιανουάριο. Έδειξε ότι «το Μάννα» Τσατσαρωνάκη είναι σήμερα η ισχυρότερη μάρκα στην αγορά του παξιμαδιού και συνδέεται με την κρητική παράδοση και τα ποιοτικά υλικά. Σημειώνεται ότι η εταιρεία, την οποία τρέχει η τρίτη γενιά της οικογένειας Τσατσαρωνάκη, έχει ρίζες στα Χανιά της Κρήτης και ιστορία από το 1948. Ήταν η πρώτη που τοποθέτησε (το 1968) στα ράφια των σούπερ μάρκετ συσκευασμένο παξιμάδι, ενώ από τη δεκαετία του ’90 επεκτείνεται σταθερά τόσο στην ελληνική αγορά, όσο και στο εξωτερικό.