Άλμα 29% στα καθαρά κέρδη στη Χρήση 2024 παρουσίασε η Παπουτσάνης. Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα, τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν στα 5,3 εκατ. ευρώ. Επίσης, καταγράφηκε αύξηση 15% των EBITDA στα 10,6 εκατ. ευρώ. Σημαντική βελτίωση επίσης στο μεικτό κέρδος (+16%), στα 24,7 εκατ. ευρώ. Ο κύκλος εργασιών το 2024 διαμορφώθηκε στα 66,2 εκατ. ευρώ, με τις εξαγωγές να αντιπροσωπεύουν το 55%. Η Παπουτσάνης ανακοίνωσε επίσης ενίσχυση των επώνυμων προϊόντων κατά 17%. Η διοίκηση προτίθεται να προτείνει στην Τακτική Γενική Συνέλευση των μετόχων τη διανομή μερίσματος μεικτού ποσού €0,03 ανά μετοχή.
Τα οικονομικά αποτελέσματα της Παπουτσάνης το 2024
Κατά το έτος 2024 ο κύκλος εργασιών της «Παπουτσάνης» ανήλθε σε 66,2 εκατ. ευρώ (έναντι 62,3 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2023), σημειώνοντας αύξηση κατά 6,3%, με την αξία των εξαγωγών να αντιπροσωπεύει το 55% του συνολικού κύκλου εργασιών. Όσον αφορά τη συνεισφορά των τεσσάρων τομέων δραστηριότητας στον κύκλο εργασιών του 2024, επισημαίνεται ότι το 30% των συνολικών εσόδων προέρχεται από πωλήσεις επωνύμων προϊόντων της Παπουτσάνης στην Ελλάδα και το εξωτερικό, το 17% από πωλήσεις στην ξενοδοχειακή αγορά, το 36% από παραγωγές τρίτων και το 17% από βιομηχανικές πωλήσεις ειδικών σαπωνομαζών.
Κατά τη χρήση 2024 σημειώθηκε βελτίωση σε όλους τους δείκτες κερδοφορίας της Παπουτσάνης. Συγκεκριμένα, το μεικτό περιθώριο κέρδους ανήλθε σε 24,7 εκατ. ευρώ έναντι 21,2 εκατ., βελτιωμένο κατά 16% χάρη στη μεγαλύτερη συνεισφορά των επωνύμων προϊόντων της λιανικής και ξενοδοχειακής αγοράς στο σύνολο του τζίρου, καθώς και την ολοκλήρωση του ισχυρού επενδυτικού πλάνου των προηγούμενων ετών. Ως αποτέλεσμα, έχει επιτευχθεί σημαντική μείωση του κόστους βιομηχανοποίησης και παράλληλα ώθηση στις προοπτικές ανάπτυξης του κύκλου εργασιών μέσω νέων συμφωνιών, καθώς υπάρχει η δυνατότητα για προσφορά ποιοτικά ανώτερων προϊόντων σε ανταγωνιστικές τιμές. H ολοκλήρωση του ισχυρού επενδυτικού πλάνου των τελευταίων ετών έχει δημιουργήσει την απαραίτητη ελεύθερη δυναμικότητα (περίπου 50% κατά μέσο όρο), θέτοντας τις κατάλληλες προϋποθέσεις για νέες συνεργασίες. Η Παπουτσάνης έχει ήδη συμφωνήσει με υφιστάμενους, αλλά και νέους πελάτες, νέα έργα (projects), τα οποία θα υλοποιηθούν εντός του 2025 και θα ενισχύσουν περαιτέρω τον κύκλο εργασιών και την κερδοφορία της.
Το μεικτό κέρδος κατά τη χρήση 2024 ανήλθε σε 24,7 εκατ. ευρώ έναντι 21,2 εκατ. ευρώ το 2023, βελτιωμένο κατά 16%, χάρη στη μεγαλύτερη συνεισφορά των επωνύμων προϊόντων της λιανικής και ξενοδοχειακής αγοράς στο σύνολο του κύκλου εργασιών, καθώς και στη μείωση του παραγωγικού κόστους, απόρροια του επενδυτικού πλάνου των προηγούμενων ετών. Το περιθώριο μεικτού κέρδους ανήλθε σε 37% έναντι 34% το 2023.
Τα έξοδα διάθεσης, διοίκησης, έρευνας και ανάπτυξης της Παπουτσάνης ανήλθαν κατά τη χρήση 2024 σε 17,3 εκατ. ευρώ έναντι 14,6 εκατ. ευρώ το 2023, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 19%, κυρίως λόγω του ενισχυμένου πλάνου προβολής και προώθησης των επωνύμων προϊόντων λιανικής της Παπουτσάνης για την υποστήριξη της ισχυρής ανάπτυξης του συγκεκριμένου στρατηγικού πυλώνα και της εισόδου της Παπουτσάνης σε νέες, μεγάλες κατηγορίες, όπως αυτές της οικιακής φροντίδας.
Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων ανήλθαν σε 10,6 εκατ. ευρώ έναντι 9,2 εκατ. ευρώ το 2023, αυξημένα κατά 15%. Όπου EBITDA είναι το άθροισμα του κέρδους προ φόρων, του καθαρού χρηματοοικονομικού κόστους, των αποσβέσεων και των αποσβέσεων επιχορηγήσεων.
Τα κέρδη προ φόρων της Παπουτσάνης ανήλθαν σε 6,1 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 5,0 εκατ. ευρώ το 2023, βελτιωμένα κατά 20%. Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 5,3 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 4,1 εκατ. ευρώ το 2023, βελτιωμένα κατά 29%.
Επισκόπηση ανά Τομέα Δραστηριότητας της Παπουτσάνης
- Επώνυμα Προϊόντα: Η κατηγορία παρουσιάζει ισχυρή ανάπτυξη κατά 17% σε σύγκριση με το 2023, οδηγούμενη κυρίως από το brand ΑΡΚΑΔΙ (+69% σε σχέση με το 2023), και τις εξαγωγές (+22% σε σχέση με το 2023). Εξαιρώντας τις προαναφερθείσες περιοχές, οι πωλήσεις των επώνυμων προϊόντων ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ εμφανίζουν ανάπτυξη 6% σε σχέση με το 2023, υπερκαλύπτοντας την πτώση της κατηγορίας του αντισηπτικού (-14% σε σχέση με το 2023), χάρη στον εμπλουτισμό του προϊοντικού χαρτοφυλακίου με καινοτόμα προϊόντα, την είσοδο σε σημαντικές νέες κατηγορίες, τη δυναμική διαφημιστική υποστήριξη και την ενίσχυση της διανομής και της εικόνας των προϊόντων στα καταστήματα.
- Ξενοδοχειακά Προϊόντα: Οι πωλήσεις της κατηγορίας αυξήθηκαν κατά 3,5% το 2024, οδηγούμενες από την ανάπτυξη των πωλήσεων των επώνυμων ξενοδοχειακών προϊόντων ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ. Ταυτόχρονα, οι πωλήσεις ξενοδοχειακών προϊόντων τρίτων στο εξωτερικό κινήθηκαν πολύ ικανοποιητικά, διατηρώντας τα επίπεδα του 2023 και καλύπτοντας την υστέρηση του πρώτου εξαμήνου, η οποία οφειλόταν στην υψηλή βάση της προηγούμενης χρονιάς. Ειδικότερα, οι πωλήσεις των επώνυμων ξενοδοχειακών προϊόντων ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ παρουσίασαν αύξηση κατά 9%, οδηγούμενες από τις εξαγωγές, οι οποίες αναπτύχθηκαν με ισχυρό διψήφιο πρόσημο το 2024 (+53%) σε σχέση με το 2023, δημιουργώντας ισχυρές βάσεις για το μέλλον και ενισχύοντας την παρουσία των brands της Παπουτσάνης στο εξωτερικό. Οι εγχώριες πωλήσεις επώνυμων ξενοδοχειακών προϊόντων ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ κινήθηκαν στα επίπεδα του 2023, ελαφρά ενισχυμένες (+1% σε σχέση με την περσινή χρονιά).
- Προϊόντα τρίτων (βιομηχανικές πωλήσεις, ιδιωτική ετικέτα): Οι πωλήσεις της κατηγορίας κινήθηκαν σε ικανοποιητικά επίπεδα και έκλεισαν το 2024 μειωμένες κατά 2,8% σε σχέση με το 2023, έχοντας καλύψει το μεγαλύτερο μέρος της υστέρησης του α’ εξαμήνου (-10% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο), καθώς οι σημαντικές νέες συνεργασίες άρχισαν να αποδίδουν. Συγκεκριμένα, η κατηγορία ενισχύθηκε κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2024, έπειτα από την έναρξη συνεργασίας με μεγάλη πολυεθνική, με νέο κωδικολόγιο που αναπτύχθηκε σταδιακά εντός του έτους, δημιουργώντας παράλληλα ισχυρή βάση για το 2025, χρονιά κατά την οποία η συνεργασία θα βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.
- Βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών: Οι πωλήσεις της κατηγορίας των σαπωνομαζών αυξήθηκαν κατά 14% σε σχέση με το 2023, αποτέλεσμα ανάπτυξης συνεργασιών και κωδικολογίου. Στόχος της Παπουτσάνης παραμένει η συνεχής διεύρυνση του πελατολογίου και η περαιτέρω ανάπτυξη των συνθετικών σαπωνομαζών.
Το guidance της Παπουτσάνης: Στόχοι και προοπτικές
Οι εξωγενείς παράγοντες που επηρεάζουν το περιβάλλον στο οποίο δραστηριοποιείται η Παπουτσάνης παραμένουν ευμετάβλητοι. Στο πλαίσιο αυτό, η Παπουτσάνης έχει αναπτύξει στρατηγικές και τακτικές για την περαιτέρω βελτίωση της κερδοφορίας, αλλά και του κύκλου εργασιών, όπως:
- Αύξηση της ανταγωνιστικότητας και ευελιξίας της μονάδας μας στη Ριτσώνα, ως αποτέλεσμα της ολοκλήρωσης του τριετούς επενδυτικού μας πλάνου, που εξασφαλίζει:
α) σημαντική υπερβάλλουσα παραγωγική δυναμικότητα (50% κατά μέσο όρο), δίνοντας τη δυνατότητα για νέες συνεργασίες και περιορισμό των επενδύσεων για τα επόμενα 2-3 χρόνια,
β) μείωση του παραγωγικού κόστους χάρη στον τεχνολογικά μοντέρνο εξοπλισμό π,ου επιτρέπει ανταγωνιστικές τιμές προς τους πελάτες μας και βελτίωση της κερδοφορίας. - Προτεραιότητα στην ανάπτυξη με γνώμονα την αειφορία με την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών, τα οποία λειτουργούν από το Δεκέμβριο του 2024, συνεισφέροντας στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και ταυτόχρονα συμβάλλοντας στην περαιτέρω βελτίωση του παραγωγικού κόστους.
- Διεύρυνση της συμμετοχής των επωνύμων προϊόντων Παπουτσάνης -καταναλωτικών και ξενοδοχειακών- στο σύνολο του κύκλου εργασιών της Παπουτσάνης με:
α) δυναμική ανάπτυξη σε μεγάλες νέες αγορές (οικιακή φροντίδα) με στόχο την αύξηση της διείσδυσης και του μεριδίου αγοράς των επώνυμων καταναλωτικών προϊόντων,
β) εστίαση στην καινοτομία και τη βιωσιμότητα με νέες προτάσεις και λύσεις που δίνουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στις επώνυμες σειρές σε Ελλάδα και εξωτερικό. - Ένταξη νέων σημαντικών πελατών στην κατηγορία παραγωγών για τρίτους με παράλληλη διεύρυνση της πελατειακής βάσης.
- Ενίσχυση και ενδυνάμωση των ανθρώπων της Παπουτσάνης: α) συνεχής εκπαίδευση και ανάπτυξη των δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού, β) επίπεδη και αποτελεσματική οργανωτική δομή, που επιτρέπει ταχύτητα και ευελιξία, γ) προσέλκυση και διακράτηση ταλέντων σε στρατηγικές θέσεις της Παπουτσάνης.
- Διασφάλιση οικονομικής ευρωστίας και αειφόρου ανάπτυξης σε ισχυρές βάσεις και δημιουργία αξίας για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη: α) αναδιάρθρωση και εξορθολογισμό δαπανών, β) περιορισμό δανεισμού μέσω βελτιστοποίησης των παραμέτρων που τον επηρεάζουν (αποθέματα, εμπορικές απαιτήσεις, υποχρεώσεις και έλεγχο επενδύσεων).
Για το έτος 2025 η Παπουτσάνης στοχεύει στην ανάπτυξη της δραστηριότητας και τη βελτίωση της κερδοφορίας. Ειδικότερα, η Παπουτσάνης προβλέπει διψήφια ανάπτυξη του κύκλου εργασιών, ως αποτέλεσμα της επέκτασης των υφιστάμενων και της έναρξης σημαντικών νέων συνεργασιών στους πυλώνες των παραγωγών για τρίτους και ειδικών σαπωνομαζών. Επιπλέον, αναμένεται σημαντική περαιτέρω ενίσχυση της κατηγορίας επωνύμων προϊόντων, καθώς ήδη από το 2024 η Παπουτσάνης, πέραν των προϊόντων προσωπικής φροντίδας, στα οποία παραδοσιακά δραστηριοποιείται επί δεκαετίες, έχει επεκταθεί και στην κατηγορία οικιακής φροντίδας.
Η πρόταση για μέρισμα 0,03 ευρώ ανά μετοχή
Όπως σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση, σε συνέχεια του Σχολιασμού των Οικονομικών Αποτελεσμάτων 2024, διευκρινίζεται ότι η Διοίκηση προτίθεται να προτείνει στην Τακτική Γενική Συνέλευση των Μετόχων τη διανομή μερίσματος μεικτού ποσού 0,06 ευρώ ανά μετοχή για την χρήση 2024, το οποίο συμπεριλαμβάνει το προμέρισμα μεικτού ποσού 0,03 ευρώ/μετοχή που καταβλήθηκε στους μετόχους στις 15.11.2024.
Η προτεινόμενη διανομή τελεί υπό την έγκριση της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης των Μετόχων.
Όλα τα οικονομικά αποτελέσματα 2024 της Παπουτσάνης ΕΔΩ