THEPOWERGAME
Με την εστίαση να πρωταγωνιστεί οι αλυσίδες που αναπτύσσονται μέσω franchising κατάφεραν να αυξήσουν έστω και οριακά τις δυνάμεις τους στην ελληνική αγορά.
Το franchising συνεχίζει να αποτελεί έναν αξιόπιστο πυλώνα για την ελληνική οικονομία, μιας και έχοντας διανύσει μια υπερτριακονταετή πορεία, έχει αποδειχθεί μια εξαιρετική μέθοδος συγκροτημένης ανάπτυξης για επιχειρήσεις από όλους σχεδόν τους κλάδους. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ετήσιας έρευνας του FRANCHISE SUCCESS MEDIA GROUP, στην ελληνική αγορά αναπτύσσονται 535 αλυσίδες franchise και ο αριθμός των καταστημάτων franchise ανέρχεται στα 11.600.
Αναφορικά με τον συνολικό αριθμό των καταστημάτων franchise, σημειώθηκε αύξηση της τάξης του 1,1%, σε σχέση με το 2019, παρά τις δυσμενείς συνθήκες που βιώσαμε λόγω πανδημίας. Επιπλέον, ο συνολικός αριθμός των καταστημάτων που εντάσσονται σε δίκτυα franchise (εταιρικά, franchise, shop in shop, corners), υπολογίζεται σε 20.616 σημεία πώλησης.
Όσον αφορά την κατανομή του συνολικού αριθμού των σημείων franchise ανά κατηγορία, τη σκυτάλη κρατά η Εστίαση με 22% και αιχμή τον χώρο του καφέ και του σνακ. Το lockdown και η παραμονή στο σπίτι ώθησαν σε αύξηση το e-commerce, το οποίο και συνέβαλε στην διατήρηση της δυναμικής του κλάδου. Ακολουθεί η κατηγορία Τρόφιμα – Ποτά με 21%,οι Υπηρεσίες με 19%, η Λιανική με 17%, η Εκπαίδευση με 9%, η Ένδυση με 6%, η Προσωπική Φροντίδα με 3% και ο Οικιακός Εξοπλισμός με 3%.
Αποχωρήσεις και λουκέτα
Στο σύνολο των κατηγοριών εκτός του κλάδου των Υπηρεσιών, φαίνεται πως 13 αλυσίδες σταμάτησαν την ανάπτυξη τους μέσω franchising. Εκτός αγοράς βγήκαν 4 δίκτυα προερχόμενα από τις κατηγορίες Ένδυση, Λιανική και Τρόφιμα – Ποτά, ενώ 3 διεθνείς αλυσίδες εγκατέλειψαν την ελληνική αγορά.
Ταυτόχρονα, σημαντικός αριθμός συστημάτων franchise προχώρησε σε μετασχηματισμό του concept, έτσι ώστε να απαντά αποτελεσματικότερα στις προκλήσεις της εποχής. Εξαιρετικά ενδιαφέρον ήταν ότι στα υγιή συστήματα franchise, σε αυτά που αναδεικνύονται ηγέτες της επόμενης ημέρας, η σταδιακή αυτή προσαρμογή συνοδεύτηκε και από προγράμματα υποβοήθησης – ενίσχυσης των franchisees και σε πάρα πολλές περιπτώσεις, υπήρξε ενεργή συμμετοχή τους όχι μόνο στην υλοποίηση αλλά και στον σχεδιασμό, δείγμα υγιούς αντιμετώπισης της κρίσης.