Γ.Δ.
1405.92 +0,31%
ACAG
0,00%
5.35
BOCHGR
0,00%
4.36
CENER
0,00%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
0,00%
8.2
NOVAL
0,00%
2.31
OPTIMA
0,00%
12.72
TITC
0,00%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.396
ΑΒΕ
0,00%
0.46
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
0,00%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.38
ΑΡΑΙΓ
0,00%
9.58
ΑΣΚΟ
0,00%
2.53
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.74
ΑΤΤ
0,00%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
0,00%
5.19
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.755
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.9
ΔΑΑ
0,00%
7.99
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
0,00%
11.65
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.29
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.41
ΕΕΕ
0,00%
33.74
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
0,00%
1.98
ΕΛΛ
0,00%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.632
ΕΛΠΕ
0,00%
6.675
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.05
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
0,00%
6.924
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.036
ΕΧΑΕ
0,00%
4.3
ΙΑΤΡ
0,00%
1.54
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.74
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.75
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.28
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.89
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.974
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.45
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.41
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.02
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.52
ΚΡΙ
0,00%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.924
ΛΑΒΙ
0,00%
0.719
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
0,00%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
19.2
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.75
ΜΟΤΟ
0,00%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.7
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
0,00%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
0,00%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
20.9
ΟΛΠ
0,00%
29.85
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.25
ΟΠΑΠ
0,00%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.79
ΟΤΕ
0,00%
15.21
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.1
ΠΑΙΡ
0,00%
0.952
ΠΑΠ
0,00%
2.38
ΠΕΙΡ
0,00%
3.589
ΠΕΡΦ
0,00%
5.38
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.86
ΠΛΑΘ
0,00%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.595
ΣΑΡ
0,00%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.327
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.525
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
0,00%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.8
ΤΖΚΑ
0,00%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.212
ΦΡΛΚ
0,00%
3.55
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

Franchising: Άντεξε στην Ελλάδα παρά την πανδημία

Με την εστίαση να πρωταγωνιστεί οι αλυσίδες που αναπτύσσονται μέσω franchising κατάφεραν να αυξήσουν έστω και οριακά τις δυνάμεις τους στην ελληνική αγορά.

Το franchising συνεχίζει να αποτελεί έναν αξιόπιστο πυλώνα για την ελληνική οικονομία, μιας και έχοντας διανύσει μια υπερτριακονταετή πορεία, έχει αποδειχθεί μια εξαιρετική μέθοδος συγκροτημένης ανάπτυξης για επιχειρήσεις από όλους σχεδόν τους κλάδους. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ετήσιας έρευνας του FRANCHISE SUCCESS MEDIA GROUP, στην ελληνική αγορά αναπτύσσονται 535 αλυσίδες franchise και ο αριθμός των καταστημάτων franchise ανέρχεται στα 11.600.

Αναφορικά με τον συνολικό αριθμό των καταστημάτων franchise, σημειώθηκε αύξηση της τάξης του 1,1%, σε σχέση με το 2019, παρά τις δυσμενείς συνθήκες που βιώσαμε λόγω πανδημίας. Επιπλέον, ο συνολικός αριθμός των καταστημάτων που εντάσσονται σε δίκτυα franchise (εταιρικά, franchise, shop in shop, corners), υπολογίζεται σε 20.616 σημεία πώλησης.

Όσον αφορά την κατανομή του συνολικού αριθμού των σημείων franchise ανά κατηγορία, τη σκυτάλη κρατά η Εστίαση με 22% και αιχμή τον χώρο του καφέ και του σνακ. Το lockdown και η παραμονή στο σπίτι ώθησαν σε αύξηση το e-commerce, το οποίο και συνέβαλε στην διατήρηση της δυναμικής του κλάδου. Ακολουθεί η κατηγορία Τρόφιμα – Ποτά με 21%,οι Υπηρεσίες με 19%, η Λιανική με 17%, η Εκπαίδευση με 9%, η Ένδυση με 6%, η Προσωπική Φροντίδα με 3% και ο Οικιακός Εξοπλισμός με 3%.

Αποχωρήσεις και λουκέτα

Στο σύνολο των κατηγοριών εκτός του κλάδου των Υπηρεσιών, φαίνεται πως 13 αλυσίδες σταμάτησαν την ανάπτυξη τους μέσω franchising. Εκτός αγοράς βγήκαν 4 δίκτυα προερχόμενα από τις κατηγορίες Ένδυση, Λιανική και Τρόφιμα – Ποτά, ενώ 3 διεθνείς αλυσίδες εγκατέλειψαν την ελληνική αγορά.

Ταυτόχρονα, σημαντικός αριθμός συστημάτων franchise προχώρησε σε μετασχηματισμό του concept, έτσι ώστε να απαντά αποτελεσματικότερα στις προκλήσεις της εποχής. Εξαιρετικά ενδιαφέρον ήταν ότι στα υγιή συστήματα franchise, σε αυτά που αναδεικνύονται ηγέτες της επόμενης ημέρας, η σταδιακή αυτή προσαρμογή συνοδεύτηκε και από προγράμματα υποβοήθησης – ενίσχυσης των franchisees και σε πάρα πολλές περιπτώσεις, υπήρξε ενεργή συμμετοχή τους όχι μόνο στην υλοποίηση αλλά και στον σχεδιασμό, δείγμα υγιούς αντιμετώπισης της κρίσης.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!