Με ναυαρχίδα το Dixan, που εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά το 1962, η Henkel Hellas χτίζει κοινωνικό αποτύπωμα στην Ελλάδα, όπου διατηρεί την παραγωγή του γνωστού απορρυπαντικού μέσω της ελληνικής βιομηχανίας Rolco.
Υπενθυμίζεται ότι η Henkel διατηρούσε εργοστάσιο στην Αταλάντη της Φθιώτιδας μέχρι τις αρχές του 2000, οπότε και αποφασίστηκε από τη γερμανική μητρική να το κλείσει και να μεταφέρει την παραγωγή στην Ιταλία. Λίγα χρόνια αργότερα, το 2013, η τότε διοίκηση της ελληνικής θυγατρικής (Κώστας Φαλτσέτας, πρόεδρος ΔΣ) κατάφερε να πείσει την πολυεθνική να επαναφέρει στην Ελλάδα την παραγωγή απορρυπαντικών και καθαριστικών προϊόντων, στο πλαίσιο συμφωνίας συνεργασίας που έκλεισε με τη Rolco Βιανίλ. Αυτή η συμφωνία ενισχύθηκε τα επόμενα χρόνια και διατηρείται μέχρι σήμερα, που η Rolco είναι ένας διεθνής και όχι απλά τοπικός προμηθευτής της Henkel.
Σημειώνεται ότι στην κατηγορία των απορρυπαντικών το Dixan ήταν πάντα στο Top3 της αγοράς από την πρώτη μέρα της εμφάνισής του στο ράφι. Ο ανταγωνισμός με τα σήματα των άλλων δύο ισχυρών παικτών της κατηγορίας, της P&G και της Unilever, παραμένει μέχρι σήμερα, που το Dixan είναι Νο3 στην κατάταξη.
Υπενθυμίζεται ότι το 2000 η Henkel έγινε η εταιρεία που έφερε το πρώτο υγρό απορρυπαντικό στην Ελλάδα. Έκτοτε διαθέτει στην αγορά υγρά απορρυπαντικά και σκόνες σε όλο το κανάλι του λιανεμπορίου.
H εταιρεία σχεδιάζει να εισάγει νέα προϊόντα στην Ελλάδα το 2026. Η εστίαση θα είναι στην καινοτομία σε ό,τι αφορά τα απορρυπαντικά ρούχων με μια νέα αναβαθμισμένη φόρμουλα. Στα σχέδια της εταιρείας είναι επίσης η ανάπτυξη στην κατηγορία refill για επαναγέμισμα συσκευασιών.
Το οικονομικό αποτύπωμα
Σημειώνεται ότι τα τελευταία χρόνια ο όμιλος έχει προχωρήσει σε συγχώνευση των επιχειρηματικών μονάδων Laundry & Home Care και Beauty Care σε μία νέα επιχειρηματική μονάδα, Henkel Consumer Brands.
Σε ό,τι αφορά το οικονομικό αποτύπωμα, στην Ελλάδα ο κύκλος εργασιών της Henkel Hellas έχει ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ, με βάση εκτιμήσεις. Σύμφωνα με τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό του 2023, ανήλθε σε 97,9 εκατ. ευρώ με αύξηση 4,3%. Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 1,8 εκατ. ευρώ από 3,2 εκατ. ευρώ αντίστοιχα, ενώ το απασχολούμενο προσωπικό ξεπερνά τα 170 άτομα.
Πρόσφατα η μητρική εταιρεία ανακοίνωσε πωλήσεις 21,6 δισ. ευρώ, ισχυρή οργανική ανάπτυξη 2,6% και λειτουργικά κέρδη (EBIT) 3,1 δισ. ευρώ με αύξηση 20,9%, ενώ πρότεινε αυξημένο σε διψήφιο ποσοστό μέρισμα, ήτοι 2,04 ευρώ ανά προνομιούχο μετοχή (+10,3%). Πέραν των οικονομικών αποτελεσμάτων, ανακοινώθηκαν επίσης φιλόδοξοι στόχοι για την προστασία του κλίματος και καθορίστηκε ο χάρτης για μηδενικές εκπομπές (net-zero roadmap).
Το κοινωνικό αποτύπωμα
Όσον αφορά το κοινωνικό αποτύπωμα του ομίλου, όπως αναφέρθηκε σε παρουσίαση που διοργάνωσε η Henkel Hellas χθες, η εταιρεία το 2025 δίνει έμφαση στα προγράμματα βιώσιμης ανάπτυξης και εταιρικής υπευθυνότητας, που εν πολλοίς τρέχουν πίσω από τη μάρκα Dixan. Είναι άλλωστε το εμπορικό σήμα της πολυεθνικής που το 2011 λάνσαρε το πρώτο καταναλωτικό αγαθό -μη τρόφιμο- που εφάρμοζε πάνω στις συσκευασίες των κουτιών της σκόνης και στις ετικέτες των κανονικών υγρών τους τη γραφή Braille, για την διευκόλυνση ανθρώπων με προβλήματα όρασης.
Σήμερα, που η Henkel συμπληρώνει 63 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα, δίνεται έμφαση σε δράσεις που προάγουν τη στρατηγική της μητρικής εταιρείας, με στόχο το 2045 να έχει πετύχει μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα.
Όπως τόνισε η Στρατηγούλα Βάμβαλη, Head of Marketing & Trade Marketing της Henkel Consumer Brands για Ελλάδα και Κύπρο, η Henkel έχει δεσμευτεί για τους στόχους της Συμφωνίας του Παρισιού και έχει επενδύσει σε πιστοποιήσεις που επιβεβαιώνουν ότι οι δραστηριότητες του ομίλου συμμορφώνονται με υψηλά πρότυπα ESG. Στο πλαίσιο αυτό, η Henkel Hellas εμπνεύστηκε από τη στρατηγική της μητρικής εταιρείας και εφαρμόζει μια σειρά από προγράμματα με επίκεντρο την κοινωνία, το περιβάλλον και την εταιρική διακυβέρνηση.
Τα προγράμματα με επίκεντρο ανακύκλωση και ευ αγωνίζεσθαι
Σύμφωνα με τον Θάνο Καλουδιώτη, Laundry & Home Care Sustainability Head της Henkel Consumer Brands για Ελλάδα και Κύπρο, 3 είναι τα προγράμματα που τρέχει η εταιρεία, με ναυαρχίδα το Dixan.
Καθάρισε σε βάθος, καθάρισε στην πηγή: Το πρόγραμμα υλοποιείται 5 χρόνια και στο διάστημα αυτό έχουν πραγματοποιηθεί 54 καθαρισμοί σε διάφορες περιοχές. Με τη βοήθεια 2.500 εθελοντών, εργαζομένων της Henkel και ΜΚΟ, οι δράσεις της εταιρείας είχαν αποτέλεσμα τη συλλογή 64 τόνων απορριμμάτων και 8 τόνων πλαστικών που υπό άλλες συνθήκες θα είχαν καταλήξει στη θάλασσα.
Εκπαιδεύουμε για ένα πιο καθαρό μέλλον: Το πρόγραμμα έχει στόχο να καταστήσει τα παιδιά πρεσβευτές της ανακύκλωσης στην οικογένεια. Υλοποιείται 2 χρόνια σε 170 σχολεία. Έχουν εκπαιδευτεί 7.952 μαθητές, ενώ στις δράσεις συμμετείχαν και 509 εκπαιδευτικοί.
Παίξε καθαρά: Το πρόγραμμα που υλοποιείται 2 χρόνια έχει στόχο την εξάλειψη κάθε μορφής βίας και εκφοβισμού εντός και εκτός γηπέδων. H ομάδα της Henkel Consumer Brands επισκέπτεται ακαδημίες ποδοσφαίρου και αθλητικές οργανώσεις, προκειμένου από κοινού να προωθήσουν στα παιδιά αξίες όπως το ευ αγωνίζεσθαι, η αφοσίωση και η ομαδικότητα. Η εταιρεία έχει υλοποιήσει 12 δράσεις με τη συμμετοχή 1.800 παιδιών, 250 προπονητών και πάνω από 5.600 γονιών.