Ο κινεζικός γίγαντας Tencent ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι το τέταρτο τρίμηνο σημείωσε κέρδη υψηλότερα κατά 90%, χάρη στην αύξηση των εσόδων από παιχνίδια και διαφημίσεις.
Η εταιρεία σημείωσε επίσης αύξηση των κεφαλαιουχικών δαπανών, οι οποίες υπερτριπλασιάστηκαν το 2024, καθώς προχωρά στην ενίσχυση της εστίασής της στην τεχνητή νοημοσύνη εν μέσω έντονου ανταγωνισμού από κινεζικούς αντιπάλους όπως η Alibaba. Η Tencent διαφήμισε την αύξηση των εσόδων που σχετίζονται με την τεχνητή νοημοσύνη σε τομείς όπως το cloud computing και η διαφήμιση.
Οι επιδόσεις της Tencent το δ’ τρίμηνο και οι εκτιμήσεις της Refinitiv
- Έσοδα: 1,5 εκατ: (23,9 δισ. δολάρια), έναντι 168,9 δισ. γιουάν που αναμενόταν.
- Κέρδη που αναλογούν στους μετόχους της εταιρείας: 51,3 δισ. γουάν, έναντι 46,03 δισ. γουάν που αναμενόταν.
- Τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 11% σε ετήσια βάση, ενώ τα κέρδη αυξήθηκαν κατά 90% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2023.
Η Tencent είναι γνωστή ως μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες τυχερών παιχνιδιών στον κόσμο. Τα έσοδα από τα εγχώρια παιχνίδια στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 23% σε ετήσια βάση στα 33,2 δισ. γουάν το τέταρτο τρίμηνο. Η Tencent δήλωσε ότι η αύξηση αυτή οφείλεται σε μια χαμηλή βάση κατά την περσινή περίοδο, καθώς και στην ανάπτυξη σε ορισμένα από τα επιτυχημένα παιχνίδια της, συμπεριλαμβανομένων των Honour of Kings και Peacekeeper Elite.
Ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης των εγχώριων παιχνιδιών επιταχύνθηκε το τρίμηνο του Δεκεμβρίου, σε σύγκριση με την προηγούμενη τρίμηνη περίοδο.
Τα έσοδα από τα διεθνή παιχνίδια σημείωσαν άλμα 15% σε ετήσια βάση και ανήλθαν σε 16 δισεκατομμύρια. Τα τελευταία χρόνια, η Tencent έχει εντείνει τις προσπάθειές της στο εξωτερικό με παιχνίδια όπως το PUBG Mobile, καθώς η εγχώρια αγορά παιχνιδιών επιβραδύνθηκε εν μέσω μακροοικονομικών και ρυθμιστικών αντιξοοτήτων.
Οι υπηρεσίες μάρκετινγκ της Tencent – ή η διαφημιστική της επιχείρηση – αυξήθηκαν κατά 17% σε ετήσια βάση στα 35 δισεκατομμύρια γουάν το τέταρτο τρίμηνο. Η Tencent διαχειρίζεται το WeChat, τη μεγαλύτερη εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων της Κίνας με περισσότερους από 1,38 δισεκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες. Η εταιρεία εργάζεται για την κερδοφορία αυτών των χρηστών μέσω διαφόρων διαφημιστικών προϊόντων, όπως βίντεο και αναζήτηση.
Ενίσχυση της τεχνητής νοημοσύνης
Ενώ η Tencent είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες τυχερών παιχνιδιών στον κόσμο, ο τεχνολογικός γίγαντας έχει επίσης δώσει μεγάλη έμφαση στο να γίνει βασικός παίκτης τεχνητής νοημοσύνης στην Κίνα τα τελευταία δύο χρόνια, βγάζοντας διάφορα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης.
Την Τρίτη, η εταιρεία παρουσίασε το μοντέλο Hunyuan3D-2.0, το οποίο μπορεί να μετατρέψει κείμενο ή εικόνες σε τρισδιάστατα γραφικά. Τον Φεβρουάριο, η Tencent είχε παρουσιάσει το Turbo S, ένα μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης που έχει σχεδιαστεί για να απαντά σε ερωτήματα χρηστών όσο το δυνατόν πιο γρήγορα.
Η Tencent δήλωσε ότι η AI οδηγεί τις βελτιώσεις σε διάφορα προϊόντα μέσα στην εταιρεία.
Η Tencent δήλωσε ότι η ανάπτυξη της επιχείρησης υπηρεσιών μάρκετινγκ οφείλεται στην «ισχυρή» ζήτηση των διαφημιζόμενων καθώς και στη «συνεχή βελτίωση της διαφημιστικής υποδομής μας που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη». Τα μοντέλα AI της Tencent της επιτρέπουν να εξυπηρετεί τις χρήσεις με «πιο σχετικές διαφημιστικές συστάσεις», δήλωσε η εταιρεία.
Διπλασιάστηκαν τα έσοδα της Tencent από το AI cloud
Εν τω μεταξύ, τα έσοδα από το AI cloud περίπου διπλασιάστηκαν σε ετήσια βάση το 2024, δήλωσε η Tencent, αν και αρνήθηκε να δώσει συγκεκριμένο αριθμό πωλήσεων.
Η επιχείρηση cloud της Tencent στεγάζεται στο τμήμα fintech και επιχειρηματικών υπηρεσιών της, το οποίο σημείωσε αύξηση 3% σε ετήσια βάση το τέταρτο τρίμηνο στα 56,1 δισ. γιουάν.
Ωστόσο, η Tencent δήλωσε ότι η αυξανόμενη χρήση των μονάδων επεξεργασίας γραφικών για εσωτερικές χρήσεις «περιόρισε» την ποσότητα των τσιπ που είναι διαθέσιμα για εξωτερικούς πελάτες και ως εκ τούτου συγκράτησε και την αύξηση των εσόδων από τις υπηρεσίες cloud.
Οι GPU είναι βασικοί ημιαγωγοί που απαιτούνται για την εκπαίδευση και τη χρήση εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης.
Η Tencent δήλωσε ότι, αρχής γενομένης από το τέταρτο τρίμηνο, έχει «εντείνει» τις αγορές GPUs και αναμένει «επιταχυνόμενα έσοδα» για τις υπηρεσίες cloud ως αποτέλεσμα.
Αύξηση των δαπανών
Η εστίαση της Tencent στην τεχνητή νοημοσύνη συνοδεύεται από αυξημένες δαπάνες, με τις κεφαλαιουχικές δαπάνες της εταιρείας για το 2024 να ανέρχονται σε 76,8 δισεκατομμύρια γιουάν – υπερτριπλασιάζοντας τις δαπάνες από 23,89 δισεκατομμύρια το 2023. Η Tencent δήλωσε ότι μέρος αυτών των δαπανών κατευθύνθηκε προς τους διακομιστές και τις μονάδες επεξεργασίας γραφικών.
Η Tencent δήλωσε ότι έχει αναδιοργανώσει τις ομάδες και ότι οι αυξημένες επενδύσεις θα ενισχύσουν την ανάπτυξη.
«Ξεκινώντας πριν από λίγους μήνες, αναδιοργανώσαμε τις ομάδες μας για την τεχνητή νοημοσύνη για να εστιάσουμε την προσοχή μας τόσο στην ταχεία καινοτομία προϊόντων όσο και στη βαθιά έρευνα μοντέλων, αυξήσαμε τις κεφαλαιουχικές δαπάνες μας που σχετίζονται με την τεχνητή νοημοσύνη και αυξήσαμε τις προσπάθειες Ε&Α και μάρκετινγκ για τα προϊόντα μας που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη», ανέφερε η Tencent στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της.
«Πιστεύουμε ότι αυτές οι ενισχυμένες επενδύσεις θα δημιουργήσουν συνεχείς αποδόσεις μέσω της ανύψωσης της παραγωγικότητας στη διαφημιστική μας δραστηριότητα και της μακροζωίας των παιχνιδιών μας, καθώς και μακροπρόθεσμη αξία από την επιταχυνόμενη χρήση των εφαρμογών AI από τους καταναλωτές και την υιοθέτηση των υπηρεσιών AI από τις επιχειρήσεις», προσθέτει.
Οι επενδυτές εξακολουθούν να παρακολουθούν τον τρόπο με τον οποίο η Tencent σχεδιάζει να αξιοποιήσει τις επενδύσεις της σε AI, ιδιαίτερα στα προϊόντα της που απευθύνονται στους καταναλωτές, όπως το WeChat.
Σε αυτό το μέτωπο η Tencent εργάζεται με τα δικά της μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης, καθώς και με εκείνα των ανταγωνιστών της. Η εταιρεία διαθέτει το δικό της εσωτερικό AI chatbot που ονομάζεται Yuanbao, το οποίο βασίζεται στο δικό της θεμελιώδες μοντέλο Hunyuan καθώς και στο R1 της DeepSeek. Η Tencent έχει επίσης επιδιώξει να ενσωματώσει την τεχνολογία της DeepSeek σε ορισμένα από τα άλλα προϊόντα της, συμπεριλαμβανομένης της αναζήτησης του WeChat.