Axia: Ιστορικό ρεκόρ εσόδων για την Aegean το 2024

Η Aegean Airlines ανακοίνωσε ισχυρά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024, ξεπερνώντας τις προσδοκίες της αγοράς, αναφέρει η Axia

Ευτύχιος Βασιλάκης © ΕΥ

Η Aegean Airlines δημοσίευσε ισχυρά αποτελέσματα τέταρτου τριμήνου 2024, τα οποία διαμορφώθηκαν στο υψηλότερο σημείο των προσδοκιών της αγοράς, αναφέρει σε ανάλυσή της η Axia.

Η αεροπορική εταιρεία κατέγραψε έσοδα 397,4 εκατ. ευρώ το 4ο τρίμηνο του 24 (+10% σε ετήσια βάση), EBITDA 75,4 εκατ. ευρώ (+129% σε ετήσια βάση) και καθαρές ζημίες 2,1 εκατ. ευρώ έναντι καθαρών ζημιών 1,6 εκατ. ευρώ το 4ο τρίμηνο του 23. Ο συντελεστής πληρότητας (RPK/ASK) αυξήθηκε σε 83,1% από 82,7% το 4ο τρίμηνο του 2023.

Όσον αφορά τις επιδόσεις της χρήσης 2024, τα έσοδα αυξήθηκαν σε νέο ιστορικό υψηλό στα 1,777 δισ. ευρώ (+5% σε ετήσια βάση) και τα EBITDA διαμορφώθηκαν σε 405,3 εκατ. ευρώ (+1% σε ετήσια βάση). Τα καθαρά κέρδη της Aegean διαμορφώθηκαν στα 129,9 εκατ. ευρώ, έναντι του επιπέδου ρεκόρ των 168,7 εκατ. ευρώ του 2023, καθιστώντας τη φετινή χρονιά τη δεύτερη καλύτερη στην ιστορία της Aegean από πλευράς κερδοφορίας, αναφέρει η Axia.

Στο τέλος Δεκεμβρίου 2024, τα ταμειακά διαθέσιμα ανήλθαν σε 769,1 εκατ. ευρώ έναντι 706,3 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2023, λόγω των ισχυρών λειτουργικών ταμειακών ροών (407,5 εκατ. ευρώ έναντι 436,2 εκατ. ευρώ το 2023). Ο καθαρός δανεισμός (συμπεριλαμβανομένων των μισθώσεων) στο τέλος Δεκεμβρίου 2024 ανήλθε σε 662,2 εκατ. ευρώ έναντι 485,3 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2023, λόγω των αυξημένων υποχρεώσεων από μισθώσεις. Το Διοικητικό Συμβούλιο θα προτείνει στη Γενική Συνέλευση των μετόχων τη διανομή μερίσματος ύψους 0,80 ευρώ ανά μετοχή για το 2024.

Σε νέο υψηλό επίπεδο η επιβατική κίνηση της Aegean το 2024

Το τέταρτο τρίμηνο, η εταιρεία μετέφερε περισσότερους από 3,7 εκατομμύρια επιβάτες, πάνω από τα περσινά επίπεδα κατά 7% σε ετήσια βάση, και προσέφερε περισσότερες από 4,5 εκατομμύρια θέσεις (+6% σε ετήσια βάση). Οι επιβάτες εσωτερικού σημείωσαν αύξηση 8% σε ετήσια βάση, ενώ οι επιβάτες εξωτερικού αυξήθηκαν κατά 6% σε ετήσια βάση. Ο συντελεστής πληρότητας διαμορφώθηκε στο 83,1% σε σύγκριση με 82,7% το 4ο τρίμηνο του 23.

Συνολικά, το 2024, η επιβατική κίνηση έφτασε σε νέο υψηλό επίπεδο, ξεπερνώντας τα 16,3 εκατομμύρια επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση 6% σε ετήσια βάση. Η Aegean προσέφερε συνολικά περίπου 19,8 εκατομμύρια θέσεις, αυξημένες κατά 6% σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο. Οι προσφερόμενες ASK αυξήθηκαν κατά 5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ο συντελεστής πληρότητας διαμορφώθηκε σε 82,5% έναντι 83,5% το 2023. Σημειώνεται ότι το γ’ και το δ’ τρίμηνο, η γεωπολιτική κρίση στη Μέση Ανατολή και η συνακόλουθη ακύρωση των δρομολογίων προς Τελ Αβίβ, Βηρυτό και Αμάν επέφεραν αξιοσημείωτη μείωση της διεθνούς κίνησης.

Οι συνολικές λειτουργικές δαπάνες (opex), το 4ο τρίμηνο του 24 ανήλθε σε 327,9 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας μείωση 2% σε ετήσια βάση. Οι παροχές προς τους εργαζομένους μειώθηκαν κατά 17% σε ετήσια βάση και διαμορφώθηκαν σε 43,8 εκατ. ευρώ. Τα έξοδα καυσίμων ανήλθαν σε 82,1 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 10% σε ετήσια βάση και τα έξοδα συντήρησης αεροσκαφών αυξήθηκαν κατά 13,2% σε ετήσια βάση σε 46,4 εκατ. ευρώ. Οι δαπάνες χρηματοδοτικής μίσθωσης αυξήθηκαν σε 3 εκατ. ευρώ από 0,9 εκατ. ευρώ το 4ο τρίμηνο του 23.

Για το οικονομικό έτος 2024, τα συνολικά λειτουργικά έξοδα ανήλθαν σε 1,375 δισ. ευρώ (+4% σε ετήσια βάση), ενώ εξαιρουμένων των δαπανών καυσίμων, τα λειτουργικά έξοδα ανήλθαν σε 1,003 δισ. ευρώ (+7% σε ετήσια βάση).

Η εταιρεία σημείωσε ότι στο 2ο εξάμηνο του 24, 8-10 αεροσκάφη A320/321neo καθηλώθηκαν στο έδαφος λόγω υποχρεωτικής επιθεώρησης των κινητήρων που οδήγησε επίσης σε αύξηση του κόστους μίσθωσης, ενώ η αποζημίωση που έλαβε από τους κατασκευαστές είναι σημαντική αλλά δεν επαρκεί για να αντισταθμίσει όλες τις επιπτώσεις από τις καθηλώσεις.

Στο ιστορικό υψηλό το EBIT στο 4ο τρίμηνο

Το 4ο τρίμηνο, το EBIT ανήλθε σε νέο ιστορικό υψηλό στα 27,6 εκατ. ευρώ έναντι αρνητικού EBIT 6,9 εκατ. ευρώ το 4ο τρίμηνο του 23, αλλά η πλήρης επίδραση της βελτιωμένης λειτουργικής κερδοφορίας δεν ήταν εμφανής στα καθαρά κέρδη λόγω των ζημιών αποτίμησης από τις υποχρεώσεις χρηματοδοτικής μίσθωσης μελλοντικών ετών λόγω της υποτίμησης του ευρώ έναντι του δολαρίου ΗΠΑ. Τα καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα ανήλθαν σε 34 εκατ. ευρώ έναντι καθαρών χρηματοοικονομικών εσόδων 4,7 εκατ. ευρώ το 4ο τρίμηνο του 23, αποτυπώνοντας τα αυξημένα έξοδα τόκων και την αρνητική επίδραση των συναλλαγματικών ισοτιμιών. Το 2024, τα καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα ανήλθαν σε 62,1 εκατ. ευρώ έναντι 31,7 εκατ. ευρώ το 2023. Τέλος, οι αποσβέσεις ανήλθαν σε 47,8 εκατ. ευρώ το 4ο τρίμηνο του 24 (+20% σε ετήσια βάση), δεδομένων των νέων παραδόσεων αεροσκαφών και 178,2 εκατ. ευρώ το 2024 (+16% σε ετήσια βάση).

Στο τέλος Δεκεμβρίου 2024, το χρέος ανήλθε σε 1,43 δισ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του 1,δισ. ευρώ σε χρηματοδοτικές μισθώσεις) έναντι 1,12 δισ. ευρώ στο τέλος του 2023. Τα ταμειακά διαθέσιμα ανήλθαν σε 769,1 εκατ. ευρώ έναντι 706,3 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2023, λόγω των ισχυρών λειτουργικών ταμειακών ροών. Ως αποτέλεσμα, ο καθαρός δανεισμός ανήλθε σε 662,2 εκατ. ευρώ έναντι 415,3 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2023.

Συνολικά, ένα ικανοποιητικό σύνολο αποτελεσμάτων του 4ου τριμήνου και του 24ου οικονομικού έτους, σε λειτουργικό επίπεδο, καθώς παρά τον αυξημένο ανταγωνισμό και το αυξημένο κόστος, η Aegean επωφελήθηκε από την επιβατική κίνηση και τη στοχευμένη στρατηγική της που επέτρεψε την αύξηση των εσόδων. Παρόλα αυτά, όπως αναμενόταν, οι υψηλότερες αποσβέσεις και τα καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα πίεσαν την κερδοφορία. Το Διοικητικό Συμβούλιο θα προτείνει στη Γενική Συνέλευση τη διανομή μερίσματος ύψους 0,80 ευρώ ανά μετοχή για το 2024.

Για το 2025, η διοίκηση σημείωσε ότι η αεροπορική εταιρεία θα προσφέρει περίπου 21,5 εκατομμύρια θέσεις, 1,8 εκατομμύρια θέσεις περισσότερες από το 2024. Ειδικότερα, 13 εκατομμύρια θέσεις θα διατεθούν στο διεθνές δίκτυο, 1,4 εκατομμύρια περισσότερες από το 2024, ενώ 8,5 εκατομμύρια θέσεις θα είναι διαθέσιμες στο εγχώριο δίκτυο, 6% περισσότερες σε σχέση με το 2024. Επιπλέον, η διοίκηση σημείωσε ότι οι προκλήσεις από τους περιορισμούς στη Μέση Ανατολή και οι επιπτώσεις από τις επιθεωρήσεις των κινητήρων GTF θα συνεχίσουν να επηρεάζουν σημαντικά το κόστος της εταιρείας για κάποιο χρονικό διάστημα, αλλά παραμένει αισιόδοξη λόγω της ανταγωνιστικότητας και της σταθερής θέσης της εταιρείας στην αγορά, η οποία αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω από την ανανέωση του στόλου και την αναβάθμιση των υπηρεσιών, ενώ επισημαίνει την παραγγελία 8 επιπλέον αεροσκαφών A321neo και την προστιθέμενη αξία από τη νέα εγκατάσταση MRO.

DIMAND
-0.23%
8.55
ΕΛΣΤΡ
3.08%
2.34
ΚΥΡΙΟ
-1.50%
0.92
ΟΛΠ
1.06%
33.30
CENER
0.43%
9.42
ΙΝΤΕΤ
3.21%
1.13
ΕΕΕ
1.22%
41.40
ΟΛΥΜΠ
-0.40%
2.47
ΙΚΤΙΝ
7.87%
0.37
ΣΠΥΡ
0.00%
0.00
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΜΥΤΙΛ
0.78%
38.58
ΟΤΟΕΛ
0.17%
12.04
ΕΒΡΟΦ
-1.33%
1.86
ΡΕΒΟΙΛ
0.89%
1.70
ΜΟΝΤΑ
1.08%
3.73
ΠΑΙΡ
1.27%
0.95
ΚΟΥΕΣ
-0.48%
6.26
ΑΡΑΙΓ
-0.42%
11.82
ΜΙΝ
6.93%
0.54
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.00%
3.85
ΤΕΝΕΡΓ
0.40%
20.20
ΑΣΤΑΚ
-3.01%
7.08
ΙΝΛΙΦ
-0.83%
4.79
ΔΡΟΜΕ
1.82%
0.34
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0.76%
1.30
ΠΕΙΡ
1.70%
5.27
ΠΡΔ
-2.86%
0.27
ΦΡΛΚ
-0.98%
4.06
AKTR
0.37%
5.45
ΛΑΜΔΑ
-0.75%
6.59
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
2.12%
1.64
ΚΑΡΕΛ
0.64%
316.00
ΙΝΤΚΑ
0.48%
3.12
ΚΤΗΛΑ
-0.96%
2.06
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΜΟΥΖΚ
1.74%
0.59
ΒΙΟΚΑ
3.21%
1.77
ΟΛΘ
-0.35%
28.10
ΚΟΥΑΛ
-0.47%
1.27
ΝΑΚΑΣ
-3.23%
3.00
ΙΝΤΕΚ
0.48%
6.23
ΝΑΥΠ
0.77%
0.78
ΜΕΒΑ
0.74%
4.06
ΠΕΤΡΟ
0.50%
8.02
ΚΕΚΡ
4.00%
1.30
ΠΡΟΦ
-0.58%
5.15
BOCHGR
3.21%
5.78
ΕΥΔΑΠ
-0.83%
5.96
ΜΟΤΟ
-1.07%
2.79
ΦΡΙΓΟ
2.73%
0.23
ΜΠΡΙΚ
1.23%
2.46
ΠΡΟΝΤΕΑ
0.83%
6.05
ΔΟΜΙΚ
-0.39%
2.57
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΚΟΡΔΕ
2.14%
0.43
ΜΕΝΤΙ
1.33%
2.28
ΜΕΡΚΟ
-2.12%
37.00
ΑΑΑΚ
0.00%
0.00
ΛΟΥΛΗ
1.20%
3.37
ΕΥΑΠΣ
-1.73%
3.41
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1.00%
0.79
ΟΤΕ
0.20%
15.32
ΔΕΗ
0.07%
13.76
ΕΛΙΝ
0.00%
2.13
ΛΟΓΟΣ
0.00%
0.00
ΜΠΤΚ
0.00%
0.00
AEM
-1.64%
4.57
ΑΣΚΟ
0.62%
3.25
ΙΝΛΟΤ
2.51%
1.06
ΛΑΒΙ
9.16%
0.87
ΕΣΥΜΒ
1.34%
1.14
ΛΑΜΨΑ
-2.15%
36.40
ΑΤΡΑΣΤ
0.23%
8.78
ΑΝΔΡΟ
0.31%
6.54
ΔΑΑ
2.38%
9.05
ΒΟΣΥΣ
0.00%
2.36
EVR
0.31%
1.61
ΚΡΙ
1.53%
16.55
ΚΕΠΕΝ
0.00%
0.00
ΠΕΡΦ
-0.58%
5.10
ΠΛΑΘ
3.23%
4.16
ΙΛΥΔΑ
0.29%
1.75
ΕΚΤΕΡ
0.00%
2.04
ΒΙΟ
2.37%
6.04
ΛΑΝΑΚ
0.00%
0.95
TITC
-0.12%
41.00
ΜΟΗ
-1.52%
22.00
ΣΙΔΜΑ
3.32%
1.56
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΞΥΛΠ
-8.33%
0.33
ΑΔΜΗΕ
1.48%
2.75
ΒΙΟΣΚ
0.00%
1.46
ΙΑΤΡ
-0.26%
1.95
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΣΠΙ
4.61%
0.59
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ACAG
1.68%
6.07
ΕΧΑΕ
-0.37%
5.35
ΠΑΠ
0.00%
2.61
ΟΠΑΠ
0.17%
17.50
ΑΒΑΞ
1.15%
2.20
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0.22%
2.31
ΜΠΕΛΑ
-0.52%
26.90
ΣΑΡ
-4.15%
12.92
ΔΑΙΟΣ
0.00%
0.00
ΕΛΠΕ
-0.97%
7.70
ΕΥΡΩΒ
-1.32%
2.61
ΜΑΘΙΟ
0.00%
0.00
ΑΛΜΥ
4.56%
4.71
NOVAL
1.62%
2.51
ΑΤΤ
6.68%
0.80
ΧΑΙΔΕ
3.47%
0.75
ΑΤΤΙΚΑ
0.43%
2.35
ΕΛΒΕ
5.88%
5.40
ΕΛΧΑ
2.07%
2.22
ΒΙΟΤ
-7.56%
0.22
OPTIMA
2.92%
15.50
ΓΕΒΚΑ
0.35%
1.45
ΦΛΕΞΟ
3.42%
7.55
ΑΤΕΚ
-2.17%
0.90
ΠΡΕΜΙΑ
0.16%
1.28
ΣΠΕΙΣ
12.42%
6.70
ΕΛΛ
0.35%
14.50
CNLCAP
0.00%
7.00
ΑΚΡΙΤ
0.65%
0.77
ΜΙΓ
0.89%
2.82
ΑΛΦΑ
1.89%
2.32
ΤΖΚΑ
2.92%
1.41
ΕΛΤΟΝ
1.35%
1.80
ΣΕΝΤΡ
-1.17%
0.34
ΛΕΒΚ
-6.96%
0.21
ΑΒΕ
-0.47%
0.42
ΞΥΛΚ
0.00%
0.26
ΕΤΕ
-1.57%
10.04
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0.64%
18.64
ΠΛΑΚΡ
-2.76%
14.10