Η BMW αναμένει ότι οι εμπορικοί δασμοί θα κοστίσουν στην αυτοκινητοβιομηχανία 1 δισ. ευρώ (1,09 δισ. δολάρια) φέτος, δήλωσε την Παρασκευή ο διευθύνων σύμβουλός της, συνυπολογίζοντας τους δασμούς της ΕΕ για το EV που κατασκευάζει στην Κίνα και τους πρόσφατα επιβληθέντες δασμούς των ΗΠΑ που ανατρέπουν το παγκόσμιο εμπόριο.
Η premium αυτοκινητοβιομηχανία αναμένει ότι το περιθώριο κέρδους της για τα αυτοκίνητα θα είναι 5%-7% το 2025, κάτω από την εκτίμηση συναίνεσης της LSEG για 7,3%, παρασυρόμενη κατά μία ποσοστιαία μονάδα από τον αντίκτυπο των δασμών που έχουν ήδη επιβληθεί από τις 12 Μαρτίου.
Ο διευθύνων σύμβουλος Oliver Zipse δήλωσε ότι η πρόβλεψη ύψους 1 δισ. ευρώ στα κέρδη του ομίλου ήταν «συντηρητική», με πιθανούς περαιτέρω δασμούς που θα έρθουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση και τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Παρόλα αυτά, τα στελέχη δεν περίμεναν ότι όλοι οι δασμοί που ισχύουν μέχρι στιγμής, οι οποίοι περιλαμβάνουν δασμούς 25% στον χάλυβα και το αλουμίνιο και στις εισαγωγές οχημάτων της BMW στις ΗΠΑ από το Μεξικό, θα παραμείνουν σε ισχύ για ολόκληρο το έτος, δήλωσε ο Zipse.
«Εάν η κατάσταση αλλάξει, το ίδιο ισχύει και για τις προοπτικές μας», πρόσθεσε ο οικονομικός διευθυντής Walter Mertl.
Οι μετοχές της BMW σημείωναν πτώση 2,3% νωρίτερα, με τους επενδυτές να απογοητεύονται από το χαμηλότερο του αναμενόμενου περιθώριο κέρδους για τον τομέα των αυτοκινήτων του ομίλου.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται άμεσα στη γραμμή πυρός ενός κλιμακούμενου εμπορικού πολέμου μεταξύ των ΗΠΑ και της ΕΕ, με τον Αμερικανό πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ να απειλεί με αυξημένους δασμούς στις εισαγωγές αυτοκινήτων της Ευρώπης από τις 2 Απριλίου και την Ευρώπη να υπόσχεται αντίποινα, ζητώντας παράλληλα διάλογο.
Περίπου το 56% των οχημάτων που κατασκευάζει η BMW στη Γερμανία εξάγεται εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το αμερικανικό της εργοστάσιο στη Νότια Καρολίνα εξάγει αυτοκίνητα αξίας άνω των 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων, καθιστώντας την εταιρεία τον μεγαλύτερο εξαγωγέα αυτοκινήτων στις ΗΠΑ βάσει αξίας, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο Ζίπσε.
Τα καθαρά κέρδη της BMW μειώθηκαν κατά 36,9% στα 7,68 δισ.
Τα καθαρά κέρδη της BMW υποχώρησαν πάνω από το ένα τρίτο το 2024 στα 7,68 δισ. ευρώ (8,32 δισ. δολάρια), σύμφωνα με τις προσδοκίες της αγοράς, αφού οι αδύναμες πωλήσεις στην Κίνα και τη Γερμανία, καθώς και οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις, λόγω προβλημάτων με ένα φρένο, έπληξαν τις επιδόσεις.
Τα κέρδη του τέταρτου τριμήνου μειώθηκαν κατά 41%, σύμφωνα με τις προειδοποιήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας τον Ιανουάριο ότι το υψηλότερο σταθερό κόστος από την εκκαθάριση των αποθεμάτων θα έπληττε τα κέρδη της τους τρεις τελευταίους μήνες του 2024.
Ο όμιλος πρότεινε αυξημένο δείκτη πληρωμών 36,7%, από τους υψηλότερους στην ιστορία του, που αποτελείται από μέρισμα 4,32 ευρώ ανά προνομιούχο μετοχή για το 2024, ακόμα χαμηλότερα από τα 6,02 ευρώ που καταβλήθηκαν για το προηγούμενο έτος.
Η BMW μείωσε τις προβλέψεις για το περιθώριο κέρδους της για το 2024 στο 6-7% από 8-10% τον Σεπτέμβριο, λόγω της πτώσης των πωλήσεων στην Κίνα και των προβλημάτων με ένα φρένο που προμηθεύεται η Continental που επηρεάζει 1,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα.