Mε επενδύσεις 40 εκατ. ευρώ το 2025 ο όμιλος Σαράντη (Sarantis Group) σχεδιάζει να υποστηρίξει τη διεθνή του ανάπτυξη δίνοντας έμφαση σε αντηλιακά και προϊόντα ομορφιάς, με τα δικά του σήματα -Bioten, Carroten και Clinea-, απ’ όπου απολαμβάνει υψηλότερα περιθώρια κέρδους.
Μετά το ρεκόρ τζίρου το 2024 έχει ανεβάσει τον πήχη για τις πωλήσεις του 2025 στα 628 εκατ. ευρώ, με αύξηση 4,7% και προβλέπει οργανική αύξηση EBIT στα 70 εκατ. ευρώ, με αύξηση 14,8%, σχεδόν 3,6% πάνω από την πρόβλεψη του πενταετούς επενδυτικού πλάνου, με περιθώριο κέρδους EBIT 11,1% για το 2025, αυξημένο κατά 90 μονάδες βάσης σε σύγκριση με το 2024 και 30 μονάδες βάσης πάνω από πενταετές πλάνο.
Όπως ανέφεραν στο πλαίσιο conference call χθες για την ενημέρωση των αναλυτών ο Γιάννης Μπούρας, Deputy CEO και ο Χρήστος Βάρσος, CFO του ομίλου, η αύξηση του EBIT margin το 2025 έρχεται αφενός από τη διαχείριση των λειτουργικών εξόδων και αφετέρου από το προϊοντικό μίγμα, με τις κατηγορίες προϊόντων ομορφιάς, συμπεριλαμβανομένων των αντηλιακών, να αποδίδουν περισσότερο από άλλες κατηγορίες, τάση που αποτυπώθηκε και στις επιδόσεις του ομίλου το 2024. Επιπλέον, η αύξηση των ελεύθερων ταμειακών ροών, στα 68 εκατ. ευρώ το 2025 (2,4 εκατ. ευρώ πάνω από το πενταετές πλάνο), ευνοείται από τις συνέργειες με την πολωνική Stella Pack, η εξαγορά της οποίας ολοκληρώθηκε πέρυσι.
Ο όμιλος προωθεί επενδύσεις 40 εκατ. ευρώ φέτος, budget αυξημένο κατά 127% συγκριτικά με το 2024 και 21% πάνω από το πενταετές πλάνο. Από αυτά τα 40 εκατ. ευρώ, περίπου 15 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθούν στην αναδιάταξη των δραστηριοτήτων της Stella Pack.
Επιπλέον, ο όμιλος Σαράντη έχει προγραμματίσει επενδύσεις περί τα 4 εκατ. ευρώ στον ψηφιακό του μετασχηματισμό ενώ πέραν των πάγιων επενδύσεων στις δραστηριότητές του (γύρω στα 14 εκατ. ευρώ ετησίως) σχεδιάζει να επενδύσει και 7 εκατ. ευρώ στις εγκαταστάσεις του στα Οινόφυτα. Στόχος είναι η ενίσχυση του κέντρου διανομής αλλά και η αύξηση της δυναμικότητας του εργοστασίου, όπου συγκεντρώνεται η παραγωγική δραστηριότητα προϊόντων ομορφιάς, προκειμένου να είναι σε θέση να υποστηρίξει την ανάπτυξη των πωλήσεων στην κατηγορία των προϊόντων περιποίησης δέρματος και ειδικά των αντηλιακών.
Διείσδυση του Carroten σε ΗΠΑ και διεθνείς αγορές
Έχοντας κατακτήσει την πρώτη θέση στα προϊόντα οικιακής χρήσης στις αγορές της κεντρικής και ανατολικής ευρώπης όπου δραστηριοποιείται, ο όμιλος Sarantis υλοποιεί στρατηγική επέκτασης της κατηγορίας ομορφιάς με οδηγό το ελληνικό brand Carroten, το οποίο μετά την εδραίωσή του στις αγορές των Βαλκανίων επεκτείνει την παρουσία του σε νέες χώρες. Έχει ήδη τοποθετηθεί στις ΗΠΑ, σε πρώτη φάση στο ηλεκτρονικό κανάλι, μέσω της πλατφόρμας Amazon ενώ πρόσφατα έκανε ντεμπούτο στη λιανική μέσω της αλυσίδας Target, που διαθέτει 1.800 καταστήματα.
Το Clinea μπαίνει στην Πολωνία
Εν τω μεταξύ, ετοιμάζεται λανσάρισμα τον Ιούνιο του 2025 στην Πολωνία της σειράς Clinea, που αναπτύσσει τα τελευταία χρόνια ο όμιλος Σαράντη στις εγκαταστάσεις του στα Οινόφυτα. Είχε προηγηθεί η διείσδυση του brand στις ασιατικές αγορές με αφετηρία τις Φιλιππίνες, αγορά εφαλτήριο για περαιτέρω ανάπτυξη της σειράς στις ασιατικές αγορές. Ειδικά στην Ελλάδα, όπου η τοποθέτηση συνδέθηκε με το ντεμπούτο του ομίλου στο κανάλι του φαρμακείου, το Clinea ανταγωνίζεται εδραιωμένα σήματα περιποίησης προσώπου όπως Apivita, Korres και μάρκες της L’Oreal όπως η Vichy διεκδικώντας μερίδιο σε μια αγορά της οποίας η αξία ξεπερνά τα 80 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι ειδικά στην πολωνική αγορά ο όμιλος Σαράντη είναι leader στα προϊόντα οικιακής χρήσης διευρύνοντας το αποτύπωμά του μετά και την εξαγορά του Νο2 παίκτη, της Stella Pack. Πλέον δίνει έμφαση και στην ανάπτυξη των brand ομορφιάς του χαρτοφυλακίου του.
Οι εξαγωγές προϊόντων ομορφιάς και η Ουκρανία
Στόχος της διοίκησης του ομίλου Σαράντη είναι η περαιτέρω ανάπτυξη των εξαγωγών που εισέφεραν το 2024 καθαρές πωλήσεις 19,3 εκατ. ευρώ, με αύξηση 11,9% και κέρδη EBIT 5 εκατ. ευρώ με αύξηση 41,5% με περιθώριο κέρδους EBIT 26,1%
Όπως ανέφεραν στο conference call τα στελέχη του ομίλου Σαράντη η διεθνής επέκταση σχεδιάζεται με προϊόντα ομορφιάς και αντηλιακά όπου τα περιθώρια κέρδους είναι πολύ μεγαλύτερα από άλλες κατηγορίες.
Αναφορά έγινε επίσης στην αγορά της Ουκρανίας, όπου η βασική δραστηριότητα του ελληνικού ομίλου αφορά στην Ergopack. Ο όμιλος διαθέτει στην τοπική αγορά παραγωγή και διανομή επωνυμιών οικιακής φροντίδας και προσωπικής φροντίδας. Όπως ανέφεραν τα στελέχη του ομίλου έχει τοποθετηθεί και με ιδιοπαραγώμενα προϊόντα όπως το STR8, από την κατηγορία αρωματικών και επεκτείνεται, διαβλέποντας «παράθυρο ευκαιρίας» για ενίσχυση του αποτυπώματός του σε μια αγορά με πάνω από 30 εκατ. πληθυσμό.
Στο μέτωπο των εξαγορών αν και υπάρχουν εταιρείες και brands με ενδιαφέρον για την Σαράντης στις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης που δραστηριοποιείται μέσω θυγατρικών, αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν ανοιχτές διαπραγματεύσεις.
Οι οικονομικές επιδόσεις της Σαράντης
Υπενθυμίζεται ότι το 2024 ο όμιλος Σαράντη έκλεισε με ρεκόρ πωλήσεων πάνω από τα 600 εκατ. ευρώ, με αύξηση 24,4%, κεφαλαιοποιώντας οφέλη από τον ισχυρό μηχανισμό οργανικής ανάπτυξης που έχει οικοδομήσει, σε συνδυασμό με τη συνεισφορά της Stella Pack. Τα κέρδη ανά μετοχή (EPS) αυξήθηκαν το 2024 κατά 20,8% στα 0,7125 ευρώ έναντι 0,5898 ευρώ το 2023. Ως αποτέλεσμα, το Διοικητικό Συμβούλιο θα προτείνει στην γενική συνέλευση των μετόχων μέρισμα 20 εκατ. ευρώ για το 2024 (+33,3% σε σύγκριση με τα 15 εκατ. ευρώ του 2023), δηλαδή 43,5% των καθαρών κερδών. Το μέρισμα ανά μετοχή, μεικτό, διαμορφώνεται σε 0,299174 ευρώ ενώ 0,224381 ευρώ πληρώθηκε ήδη τον Μάιο του 2024.
Ο όμιλος διαθέτει υγιή χρηματοοικονομική θέση με καθαρό δανεισμό στα 8,5 εκατ. ευρώ. Εξαγόρασε την Stella Pack με τα διαθέσιμά τους αποπληρώνοντας δάνεια 8,5 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται επίσης ότι πρόσφατα, τον Ιανουάριο του 2025, εισπράχθηκε η πρώτη δόση των 20,6 εκατ. ευρώ από την πώληση του μεριδίου της Γρ. Σαράντης στην Estee Lauder το 2022 (η τελευταία δόση έχει προγραμματιστεί για τον Ιανουάριο του 2028). Επιπλέον, ο όμιλος διατηρεί εγκεκριμένα δάνεια για τη χρηματοδότηση δυνητικών εξαγορών.