Με ναυαρχίδα τα νέα προϊόντα χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη, η ιστορική μάρκα ΜΑΚΒΕΛ της Eurimac ανεβάζει τον πήχη στη στρατηγική της βιομηχανίας ζυμαρικών από το Κιλκίς, διευρύνοντας ταυτόχρονα τις προοπτικές των εξαγωγών της.
Αν και προς το παρόν το αποτύπωμα της νέας κατηγορίας είναι μικρό στα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας, αποτελεί σημαντική καινοτομία και χτίζει στο προφίλ βιώσιμης βιομηχανίας που προωθεί η Eurimac, η οποία προσβλέπει σε υπεραξία και μελλοντικές πωλήσεις. Ταυτόχρονα, είναι προσηλωμένη στη νέα γραμμή, την 7η που αναπτύσσει, με σκοπό να αυξήσει τη δυναμικότητά της και να μπορεί να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη ζήτηση. Έχει ολοκληρώσει επενδυτικό πρόγραμμα 11 εκατ. ευρώ και τρέχει νέο, ύψους 12 εκατ. ευρώ, ενώ εντός του έτους αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία η νέα αυτόματη γραμμή παραγωγής ζυμαρικών, με συσκευαστικές μηχανές και ρομποτικό σύστημα παλετοποίησης.
Με τις νέες δυνατότητες η Eurimac θα μπορεί να παράγει πάνω από 85.000 τόνους ετησίως. Εξάλλου, είναι η μεγαλύτερη παραγωγός στην Ελλάδα, βάσει όγκου, έχοντας θέσει στόχο τους 80.000 τόνους φέτος, από περίπου 76.000 πέρυσι. Το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής εξάγεται και καθώς οι τιμές της Eurimac παραμένουν ανταγωνιστικές σε σχέση με τα ζυμαρικά ιταλικής παραγωγής, καταφέρνει να κερδίζει νέες αγορές και πελάτες.
Οι προσδοκίες από τη νέα κατηγορία ζυμαρικών της ΜΑΚΒΕΛ
Όσον αφορά τη νέα κατηγορία που έχει αναπτύξει, υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία διέγνωσε μια ανάγκη της αγοράς και παρουσίασε μέσω του brand ΜΑΚΒΕΛ πέρυσι τη νέα πιστοποιημένη πρόταση ζυμαρικών με 60% λιγότερα σάκχαρα, αλλά ίδια γεύση με τα κλασικά ζυμαρικά. Αυτή η σειρά προϊόντων, με 4 κωδικούς και με προοπτική να αυξηθούν, αποτελεί μια νέα κατηγορία στο ράφι του σούπερ μάρκετ και απευθύνεται σε καταναλωτές που πρέπει να ελέγχουν τον γλυκαιμικό δείκτη των τροφών, όπως π.χ. άτομα με Σακχαρώδη Διαβήτη Τύπου 1 και 2, αλλά και όσους είναι προσηλωμένοι στην ισορροπημένη διατροφή.
Όπως ανέφεραν στο powergame.gr στελέχη της εταιρείας, στο πλαίσιο της Food Expo, η κατηγορία αποτελεί καινοτομία και σε διεθνή κλίμακα και είναι αποτέλεσμα επένδυσης από τη Eurimac σε χρόνο και παραγωγικές διαδικασίες. Όπως μας εξήγησε ο Οδυσσέας Παπαδόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της Eurimac, τα προϊόντα διαθέτουν πιστοποίηση από το Ερευνητικό Κέντρο Oxford Brookes της Μεγάλης Βρετανίας, που είναι ο μόνος διαπιστευμένος φορέας στην Ευρώπη για τη μέτρηση του Γλυκαιμικού Δείκτη κατά ISO 26642:2010. Παγκοσμίως υπάρχουν λίγα ακόμη κέντρα πιστοποίησης, όπως σε Καναδά, Σίδνεϊ, Ιαπωνία και Ινδία.
Οι προοπτικές εξαγωγών της ΜΑΚΒΕΛ και οι βλέψεις για μερίδια
Σήμερα τα ζυμαρικά ΜΑΚΒΕΛ χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη είναι διαθέσιμα στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα και υπάρχει πλάνο να τοποθετηθούν και στα ράφια διεθνών αλυσίδων. Ας σημειωθεί επίσης ότι η Eurimac διαθέτει χαρτοφυλάκιο μαρκών (πέραν της ΜΑΚΒΕΛ διαθέτει La Mediterranea, Famiglia, La Grande Pasta, Terra di Grano κ.ά.), με τις οποίες έχει παρουσία στο λιανεμπόριο, αλλά και στη ho.re.ca., ενώ είναι ένας ισχυρός παίκτης στην κατηγορία ζυμαρικών ιδιωτικής ετικέτας, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Οπότε προβάλλουν ποικίλες ευκαιρίες για συνεργασίες και μεταφορά τεχνογνωσίας σε νέες αγορές. Ειδικά στην Ελλάδα τα μερίδια της ΜΑΚΒΕΛ αναπτύσσονται σταθερά και κατατάσσεται 4η μάρκα μετά τη Melissa, τη Misco και τη Barilla.
Αύξηση όγκου και κερδοφορίας της ΜΑΚΒΕΛ το 2024
Όσον αφορά τις επιδόσεις της εταιρείας, σημειώνεται ότι πέρυσι φέρεται να έκλεισε με αύξηση κερδοφορίας και όγκου πωλήσεων, αν και λόγω των τιμών ο τζίρος επιβραδύνθηκε. Υπενθυμίζεται ότι το 2023 η Eurimac, με βάση τον όγκο παραγωγής, διατήρησε την πρωτοκαθεδρία ως ο μεγαλύτερος παίκτης στην ελληνική αγορά. Εμφάνισε κύκλο εργασιών 73,9 εκατ. ευρώ με αύξηση 3,18%, αύξηση του περιθωρίου κέρδους EBITDA σε 10% από 4,42% στην προηγούμενη χρήση, με ισχυρή αύξηση καθαρής κεδροφορίας κατά 124% στα 7 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται επίσης ότι μειώθηκε ο συνολικός δανεισμός από 7,6 εκατ. ευρώ σε 242.571 ευρώ.
Εν κατακλείδι, όπως σημειώνει ο κ. Παδόπουλος, το τρίπτυχο της στρατηγικής της Eurimac περιλαμβάνει εξωστρέφεια, καινοτομία και βιωσιμότητα. Σημειώνει δε ενδεικτικά ότι η εταιρεία επενδύει στους ανθρώπους της, αγοράζει ελληνικές πρώτες ύλες, προμηθεύεται ηλεκτρική ενέργεια από ΑΠΕ, χρησιμοποιεί υλικά συσκευασίας 100% ανακυκλώσιμα, συνεργάζεται με τους παραγωγούς για βελτιστοποίηση της απόδοσης κι έχει να επιδείξει υψηλές επιδόσεις στους δείκτες για την αντιμετώπιση της σπατάλης νερού και απορριμάτων, ενώ παρακολουθεί το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα σε μεταφορές και δίκτυο διανομής.