THEPOWERGAME
Η συμφωνία συγχώνευσης με την «ΓΑΙΑ Άνεμος», που διαθέτει υπό ανάπτυξη χαρτοφυλάκιο έργων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (ΑΠΕ) 1,1 GW σε διάφορα στάδια ωρίμανσης, είναι το πρώτο βήμα της νέας στρατηγικής της Intrakat. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Πέτρος Σουρέτης παρουσίασε χθες τη νέα στρατηγική του ομίλου η οποία, όπως είπε θα υλοποιηθεί μέσω συγχωνεύσεων, στρατηγικών συνεργασιών και στροφή προς έργα με υψηλά περιθώρια κέρδους και ταμειακές ροές.
Εκτός από τα παραδοσιακά δημόσια έργα στα οποία η διοίκηση της Intrakat προβλέπει πως θα διατεθούν περίπου 43,4 δισ. ευρώ κατά την περίοδο 2020 – 2030, στο επίκεντρο βρίσκονται τρία άλλα πεδία: Οι παραχωρήσεις και τα έργα με συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) όπου προβλέπεται πως μόνο στα ΣΔΙΤ θα προχωρήσουν έργα ύψους 7 δισ. μέχρι το 2026, οι ΑΠΕ όπου προβλέπεται πως θα διατεθούν κεφάλαια περί τα 8 δισ. κυρίως από το Ταμείο Ανάκαμψης και η ανάπτυξη τουριστικών ακινήτων όπου η εταιρεία διαθέτει ήδη στρατηγικές συνεργασίες με διεθνείς ομίλου (όπως η βρετανική London + Regional με την οποία συνεργάζεται σε ξενοδοχειακό συγκρότημα στη Μύκονο).
Οι επενδύσεις της επόμενης τριετίας για την ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου ΑΠΕ θα φτάσουν τα 300 εκατ. τόνισε η διοίκηση της εισηγμένης και πρόσθεσε πως η χρηματοδότηση θα προέλθει «από ίδια κεφάλαια, τραπεζικό δανεισμό και στρατηγικές συνεργασίες που θα ανακοινώσουμε το επόμενο διάστημα». Το συνολικό πλάνο στην οκταετία θα φτάσει το 1 δισ. ευρώ. Τα υπό κατασκευή αιολικά πάρκα, συνολικής ισχύος 93 MW, θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2023. Επιπλέον 207 MW αιολικών και 208 MW φωτοβολταϊκών πάρκων θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2024.
Σουρέτης: Η νέα στρατηγική της Intrakat
Στόχος της νέας στρατηγικής είπε ο κ. Σουρέτης είναι «η μεγιστοποίηση της αξίας των μετόχων, με στρατηγικές συνεργασίας σε παραχωρήσεις, ενέργεια και ανάπτυξη ακινήτων με στόχο τα επαναλαμβανόμενα και σταθερά έσοδα και κέρδη, σταθερές χρηματοοικονομικές ροές και διευρυμένο πλαίσιο δραστηριοτήτων».
Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο της Intrakat μαζί με τις προς υπογραφή συμβάσεις (225,6 εκατ. ευρώ) φτάνει τα 600 εκατ. ευρώ. Την Δευτέρα η διοίκηση χαρακτήρισε συγκυριακό το αρνητικό αποτέλεσμα του 2020 (ζημιές κοντά στα 11 εκατ. ευρώ) υποστηρίζοντας πως οφείλεται στην πανδημία και στις καθυστερήσεις στην υπογραφή και προώθηση νέων έργων.
Ο κ. Σουρέτης ρωτήθηκε και για την πιθανότητα συνέχισης της συνεργασίας με την Fraport μετά την ολοκλήρωση του μεγάλου έργου αναβάθμισης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Όπως είπε, μέσα στα σχέδια της Fraport Greece υπήρχε και ένα ακόμα επενδυτικό πλάνο το 2026, με βάση την επιβατική κίνηση προ κορονοϊού. Το συγκεκριμένο επενδυτικό πλάνο θα αξιολογηθεί εκ νέου την προσεχή διετία. Πάντως ήδη εξετάζεται επένδυση κοντά στα 150 εκατ. ευρώ για τους χώρους κυκλοφορίας των αεροπλάνων στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Intrakat να δηλώνει πως «θέλουμε να πιστεύουμε πως θα είμαστε οι κατασκευαστές αυτής της νέας φάσης».