THEPOWERGAME
Την πρώτη μεγάλη αναφορά για τους λόγους που οδήγησαν στην εξαγορά της Chipita έκαναν στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας η διοικητική ομάδα της Mondelez κατά την τακτική ενημέρωση των αναλυτών της μετοχής της αμερικανικής πολυεθνικής. Ως βασικότερος παρουσιάστηκε η είσοδος σε μία αγορά 65 δισ. δολ. που εκτιμάται ότι η αγορά των κέικ και των αρτοσκευασμάτων. Όπως σημειώθηκε στην ενημέρωση που πραγματοποίηση ο CEO της Mondelez, Dirk Van De Put και ο CFO Luca Zaramella, η εταιρεία ήδη είχε πραγματοποιήσει κινήσεις προς αυτή την κατεύθυνση με τις εξαγορές των Suffle Bakery και Give & Go και τώρα με αυτή της Chipita.
Σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή οι εξαγορές που έχουν πραγματοποιηθεί από το 2018 και έπειτα ήταν στρατηγικής σημασίας και πρόσφεραν πολύ περισσότερο από ένα νέο προϊόν στο χαρτοφυλάκιο. Σε ότι αφορά την ελληνική πολυεθνική ανέφερε ότι σε σύγκριση με άλλες πλατφόρμες που εξαγοράστηκαν θα υπάρξουν μεγαλύτερα οφέλη από τον πρώτο χρόνο τόσο σε επίπεδο διανομής όσο και σε συνεργιών περιορισμού κόστους.
O CEO της Mondelez επικεντρώθηκε στις τρεις προτεραιότητες του ομίλου μετά από την εξαγορά την Chipita, o πρώτος έχει να κάνει με την κάλυψη των «κενών» που υπήρχαν είτε γεωγραφικά είτε σε επίπεδο καναλιών διανομής, ο δεύτερος με την ενοποίηση και την ενσωμάτωση και ο τρίτος με την απόκτηση τεχνολογιών ή επιχειρηματικών μοντέλων που επί του παρόντος δεν υπάρχουν σήμερα στην Mondelez. Σύμφωνα με τον κ. Dirk Van De Put η Chipita δραστηριοποιείται σε μια αγορά 65 δισεκατομμυρίων δολαρίων και είναι ένας παίκτης 600 εκατομμυρίων δολαρίων, αυξάνοντας τις πωλήσεις του με υψηλά μονοψήφια ποσοστά τα τελευταία χρόνια. «Μαζί με το Give & Go και μερικές από τις άλλες εκκινήσεις που κάναμε οργανικά, είμαστε τώρα ο τρίτος παγκόσμιος παίκτης σε αυτόν τον χώρο Είναι μια πολύ κατακερματισμένη αγορά, την οποία πιστεύουμε ότι είναι μια τεράστια ευκαιρία για εμάς» σημείωσε ο ισχυρός άνδρας της Mondelez.
Η δύναμη του 7Days και των άλλων κατηγοριών της Chipita
Ειδική αναφορά έγινε τόσο στα σήματα της Chipita και στις συνέργειες που θα προκύψουν. «Οι συνέργειες εσόδων θα προέλθουν από την επέκταση της διανομής ή επειδή έχουμε τώρα πιο κρίσιμη μάζα στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Τα προϊόντα μας θα ωφεληθούν, θα μπορούσαμε προφανώς να βελτιώσουμε τη διανομή τους, αλλά και στη συνέχεια να φέρουμε τα προϊόντα τους στο στον υπόλοιπο κόσμο με την επωνυμία μας. Φανταστείτε λοιπόν μια σειρά από κέικ και αρτοσκευάσματα με την επωνυμία LU στη Γαλλία ή στην υπόλοιπη Ευρώπη ή κρουασάν σοκολάτας στην Ανατολική – Κεντρική Ευρώπη με τη μάρκα Milka» επισήμανε ο Dirk Van De Put για να προσθέσει παράλληλα «πιστεύουμε ότι έχουν επίσης μια πολύ ενδιαφέρουσα μάρκα, η οποία ονομάζεται 7Days, η οποία είναι η κύρια μάρκα τους την οποία πιστεύουμε ότι μπορούμε να αναπτύξουμε. Ακριβώς όπως μπορούμε να φέρουμε τα προϊόντα τους υπό τις επωνυμίες μας, μπορούμε να φέρουμε τα προϊόντα μας υπό τις επωνυμίες τους εάν αυτό θα είχε νόημα».
Ειδική αναφορά έγινε και στις μικρότερες κατηγορίες. Όπως σημειώθηκε το 75% των πωλήσεων της Chipita μπορεί να προέρχεται από κρουασάν και παρεμφερή προϊόντα (στρούντελ, τσουρέκια) και το υπόλοιπο 25% είναι σε bake roll και άλλα κράκερς. Τα τελευταία προϊόντα όπως σημειώθηκε μπορεί να «γειτνιάζουν» με την κατηγορία που έχει αναπτύξει η Mondelez όμως και εδώ θα μπορούσαν να υπάρχουν συνέργειες. Τέλος το τρίτο μεγαλύτερο τμήμα που έχει η Chipita είναι τα spreads στα οποία η Mondelez μόλις ξεκίνησε μια σειρά από spread Milka στην Ευρώπη.