THEPOWERGAME
Η ολοκλήρωση της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου μέσα στον Ιούλιο, η λειτουργική αναδιάρθρωση του ομίλου, η ελαχιστοποίηση των ζημιών του κλάδου κατασκευής για το 2021 και η μείωση κατά 1% του κόστους κεφαλαίου το προσεχές δωδεκάμηνο είναι οι άμεσοι στόχοι της διοίκησης της Ελλάκτωρ. Ο νέος διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Θύμιος Μπουλούτας υποστήριξε χθες πως «η έγκριση της αύξησης κεφαλαίου των 120,5 εκατ. ευρώ και της ενδιάμεσης χρηματοδότησης των 50 εκατ. αποτέλεσαν κομβικά επιχειρησιακά ορόσημα για την επαναφορά της ΕΛΛΑΚΤΩΡ σε τροχιά ανάπτυξης και ανάκτησης της επιχειρηματικής ανταγωνιστικότητας».
Με την ολοκλήρωση της αύξησης κεφαλαίου, τα 100 εκατ. ευρώ από την οποία θα οδεύσουν για αντίστοιχη αύξηση κεφαλαίου της ΑΚΤΩΡ, κατά τον κ. Μπουλούτα, θα έχουν ολοκληρωθεί οι κινήσεις εξυγίανσης του ισολογισμού, η επανεκκίνηση των κατασκευών και ο όμιλος θα μπορεί να αναζητήσει νέες επενδυτικές ευκαιρίες. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο διευθύνων σύμβουλος της Ελλάκτωρ είπε πως «κλείσαμε το κεφαλαίων των ζημιών» και «δεν περιμένουμε δυσάρεστες εκπλήξεις» από τον κλάδο κατασκευών.
Για τη μείωση του χρηματοοικονομικού κόστους κατά 1% μέσα στο προσεχές δωδεκάμηνο, ο κ. Μπουλούτας εξήγησε πως η ολοκλήρωση της αύξησης βελτιώνει το πιστωτικό προφίλ της Ελλάκτωρ. Έτσι «οι ελληνικές τράπεζες με τις οποίες έχουμε ξεκινήσει συναντήσεις πιστεύω πως θα μας δώσουν καλύτερα επιτόκια». Για το ομόλογο των 600 εκατ. ευρώ που έχει αλμυρό επιτόκιο 6,375% είπε πως «πρώτα πρέπει να σταθεροποιηθεί ο όμιλος σε καλύτερη κερδοφορία και μετά θα ακολουθήσουν προσπάθειες για βελτίωση των όρων».
Ελλάκτωρ: Επιδίωξη για κερδοφόρα έργα
Η νέα διοίκηση έχει στόχο να περιοριστεί η παρουσία του ομίλου στην Ελλάδα, στην Ρουμανία και στην Βαλκανική είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Ελλάκτωρ. Τόνισε πως μεγάλο τμήμα του κόστους του ομίλου συνδέονταν με το γεγονός πως είχε παρουσία σε πολλές χώρες του κόσμου με μικρή δραστηριότητα που δεν δικαιολογούσε τις μεγάλες ομάδες. Αυτή την περίοδο βρίσκεται σε εξέλιξη «μελέτη των επιχειρησιακών σχεδίων για τις διάφορες χώρες που επιχειρούσαμε στο παρελθόν».
«Θεωρούμε πως αν επιτευχθούν οι στόχοι εξισορρόπησης της κατασκευής στη διάρκεια του 2021 και η επιστροφή σε, μικρή έστω, λειτουργική κερδοφορία την επόμενη χρονιά θα έχουμε εξαντλήσει τις κεφαλαιακές ανάγκες» είπε ο κ. Μπουλούτας. «Έχουμε λειτουργικές ταμειακές ροές που είναι πάνω από 150 εκατ. ευρώ από τις άλλες δραστηριότητες. Τώρα η κατασκευή μπορεί να κινηθεί αναπτυξιακά και ελπίζουμε να μη χρειάζεται στήριξη». Ο ίδιος τόνισε πως η διοίκηση θα επιδιώξει να αναλάβει «έργα με προστιθέμενη αξία και κερδοφόρα. Θέλουμε να έχουμε υγιές ανεκτέλεστο».
Μεταξύ των έργων που θα διεκδικήσει ο όμιλος είναι ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) όπου ήδη συμμετέχει στους δύο διαγωνισμούς (ο ένας με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα και ο άλλος με σύμβαση παραχώρησης) για αντίστοιχα τμήματα. Στο πρώτο τρίμηνο η ΑΚΤΩΡ υπέγραψε συμβάσεις έργων 165 εκατ. ευρώ. Τα 113 εκατ. αφορούν συμβάσεις συντήρησης την Εγνατία Οδό, τα 32 εκατ. για τη διαχείριση του Κέντρου Επεξεργασίας Λυμάτων της Ψυττάλειας (για έναν ακόμα χρόνο και μέχρι να ολοκληρωθεί ο εν εξελίξει διαγωνισμός της ΕΥΔΑΠ) και 17 εκατ. για δίκτυα φυσικού αερίου στην Ξάνθη.
Για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), ο Θ. Μπουλούτας είπε πως στόχος είναι η διεύρυνση του χαρτοφυλακίου με όρους αγοράς. «Θα εξετάσουμε τα έργα με προσοχή και με βάση την επενδυτική τους απόδοση». Για τη συνεργασία με την πορτογαλική EDPR και το αιολικό πάρκο στην Εύβοια εξήγησε πως «είμαστε στη φάση της αδειοδότησης που θα πάρει περίπου 24 μήνες» και πως η έναρξη της κατασκευής δεν θα γίνει νωρίτερα από 2022 ή τα μέσα του 2023».
Η συμμετοχή των Μπάκου – Καϋμενάκη
Όσο για την συμμετοχή των εφοπλιστών Δημ. Μπάκου και Γ. Καϋμενάκη στην επικείμενη αύξηση κεφαλαίου ο Θ. Μπουλούτας είπε πως «δεν έχουμε έγγραφη δέσμευση από την Greenhill. Η μόνη έγγραφη δέσμευση προς το διοικητικό συμβούλιο είναι αυτή της Reggeborgh για δεσμευτική συμμετοχή μέχρι του ποσού των 50 εκατ. εφόσον κάποιοι μέτοχοι δεν αναλάβουν το δικό τους ποσοστό». Τέλος, στην τακτική γενική συνέλευση στις 22 Ιουνίου θα υπάρξει διεύρυνση του διοικητικού συμβουλίου χωρίς να είναι γνωστό αν θα συμμετέχει και εκπρόσωπος των δύο εφοπλιστών.