Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

To Concorde επιστρέφει με τα χρώματα της United

Είναι επίσημο: Οι υπερηχητικές πτήσεις επιστρέφουν στην πολιτική αεροπορία, μετά την ιστορική τελευταία προσγείωση του γαλλοβρετανικού Concorde, το 2003.
Η αμερικανική UNITED Airlines ανακοίνωσε ότι κατέβαλε προκαταβολή έναντι συνολικής παραγγελίας 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην – επίσης αμερικανική – Boom Technology, η οποία εξελίσει το «παιδί του Concorde», το Overture.
Το σχέδιο είναι να αρχίσει να μεταφέρει επιβάτες το 2029 με δοκιμαστικές πτήσεις τρία χρόνια νωρίτερα.
Με μήκος 52 μέτρα το νέο αεροσκάφος είναι 10 μέτρα μικρότερο από το γαλλογερμανικό Concorde (θα μεταφέρει ως 88 επιβάτες). Το λειτουργικό του κόστος θα είναι μικρότερο από το μισό σε σχέση με τον “λαίμαργο” πρόγονό του, ενώ θα καταναλώνει “διατηρήσιμα” αεροπορικά καύσιμα.
Θα χρειάζεται μόλις τρεις ώρες να πετάξει από τη Νέα Υόρκη στο Λονδίνο, ή μόλις έξι για να διασχίσει τον Ειρηνικό – από τον Σαν Φρανσίσκο στο Τόκιο.
Το Ouverture θα πετάει μιαμισι φορά ψηλότερα από τα συμβατικά αεροσκάφη – υψόμετρο επαρκές για να βλέπουν οι επιβάτες το σκοτάδι του διαστήματος ακόμα και τη μέρα, αλλά και να διακρίνουν την καμπυλότητα της γης στον ορίζοντα.
Η ταχύτητα του, στο 1,7 mach, θα είναι διπλάσια των σημερινών υπερατλαντικών πτήσεων. Όμως θα πιάνει «τελική» μόνον πάνω από τον ωκεανό για να μην υπάρχει η όχληση πάνω από  κατοικημένες περιοχές από τον εκρηκτικό θόρυβο όταν θα σπάει το φράγμα του ήχου. Για τους κινητήρες η Boom συνεργάζεται από πέρισι με τη Rolls-Royce.
Το Overture θα απευθύνεται σε όσους θα είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν ακριβά το χρόνο που θα γλιτώνουν σε σχέση με τις συμβατικές πτήσεις.
H διοίκηση του αμερικανικού αερομεταφορέα δε διευκρίνησε το ύψος της προκαταβολής: η παραγγελία αφορά ωστόσο σε 15 αεροσκάφη – άρα 200 εκατ. δολάρια έκαστο. Ενδεικτικά το παλιό Concorde κόστιζε το 1977… 23 εκατ. στερλίνες!

Το ενδιαφέρον για προπαραγγελίες

Η United (UAL) είναι η πρώτη εταιρεία που βάζει ζεστό χρήμα στην αναβίωση των υπερηχητικών πτήσεων. Η Virgin και η Japan Airlines έχουν επίσης εκφράσει έντονο ενδιαφέρον με προπαραγγελίες, λέει η Boom, αλλά δεν έχουν καταβάλει μετρητά σύμφωνα με το Bloomberg.
H UAL ουσιαστικά κάνει το νέο Concorde αμερικανική υπόθεση: Με την προκαταβολή θα χρηματοδοτήσει την πρώτη δοκιμαστική πτήση του Overture, η οποία απαιτεί δαπάνη 8 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Φέτος θα γίνουν δοκιμαστικές πτήσεις σε μια μικρότερη έκδοση του αεροσκάφους.
Η ελπίδα της εταιρείας είναι να επαληθευτεί η πρόβλεψη της UBS η οποία εκτιμά πως ως το 2040 η αγορά υπερηχητικών αεροσκαφών για την πολιτική αεροπορία θα είναι της τάξης των $160 δισεκ.
Αρκεί να πετύχει το υπερηχητικό στοίχημα, αυτή τη φορά. Η εκτίμηση της  UBS με βάση τις τρέχουσες εκτιμήσεις κόστους ανα αεροσκάφος προβλέπει πως το 2040 θα υπάρχουν (στον αέρα και σε γραμμές παραγωγής) εκατοντάδες υπερηχητικά αεροσκάφη.
Το πρόγραμμα παραγωγής των Concorde, ολοκληρώθηκε με μόλις 20 αεροσκάφη. Το αποτύπωμά του στη συλλογική μνήμη ωστόσο ήταν δυσανάλογα μεγαλύτερο.
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!