Γ.Δ.
1366.72 -1,85%
ACAG
-2,36%
5.38
BOCHGR
-2,00%
4.4
CENER
-2,28%
8.15
CNLCAP
+2,10%
7.3
DIMAND
-2,19%
8.5
NOVAL
-2,99%
2.27
OPTIMA
-1,57%
12.56
TITC
-2,16%
34.05
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-4,29%
1.34
ΑΒΕ
-4,26%
0.449
ΑΔΜΗΕ
-0,64%
2.33
ΑΚΡΙΤ
+2,21%
0.695
ΑΛΜΥ
-3,49%
3.59
ΑΛΦΑ
-1,73%
1.537
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
-3,20%
9.225
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.54
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,68%
8.7
ΑΤΤ
-29,70%
1.065
ΑΤΤΙΚΑ
-3,77%
2.04
ΒΙΟ
-2,84%
4.955
ΒΙΟΚΑ
-1,73%
1.7
ΒΙΟΣΚ
-6,19%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-2,86%
2.04
ΓΕΒΚΑ
-3,85%
1.25
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,50%
17.08
ΔΑΑ
-1,70%
7.726
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
-4,97%
11.47
ΔΟΜΙΚ
-7,53%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-4,33%
0.287
ΕΒΡΟΦ
-3,87%
1.365
ΕΕΕ
-0,73%
32.74
ΕΚΤΕΡ
-6,08%
1.39
ΕΛΒΕ
0,00%
4.7
ΕΛΙΝ
-2,96%
1.97
ΕΛΛ
-1,50%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,27%
1.638
ΕΛΠΕ
-2,14%
6.62
ΕΛΣΤΡ
-1,94%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-0,53%
1.88
ΕΛΧΑ
-3,06%
1.648
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-4,35%
1.1
ΕΤΕ
-0,12%
6.88
ΕΥΑΠΣ
-1,90%
3.1
ΕΥΔΑΠ
-0,69%
5.74
ΕΥΡΩΒ
-1,45%
1.977
ΕΧΑΕ
-3,18%
4.115
ΙΑΤΡ
-3,49%
1.52
ΙΚΤΙΝ
+0,33%
0.302
ΙΛΥΔΑ
-4,31%
1.665
ΙΝΚΑΤ
-2,08%
4.7
ΙΝΛΙΦ
+0,23%
4.29
ΙΝΛΟΤ
-2,13%
0.874
ΙΝΤΕΚ
-3,41%
5.39
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.02
ΙΝΤΚΑ
-4,49%
2.55
ΚΑΡΕΛ
+0,59%
340
ΚΕΚΡ
-8,33%
1.1
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
-2,39%
0.408
ΚΟΥΑΛ
-5,84%
1
ΚΟΥΕΣ
-3,23%
5.4
ΚΡΙ
-4,98%
13.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-5,12%
0.89
ΛΑΒΙ
-6,49%
0.72
ΛΑΜΔΑ
-3,60%
6.96
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
+0,79%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
-2,38%
1.23
ΛΟΥΛΗ
-1,47%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
-3,14%
3.7
ΜΕΝΤΙ
-3,33%
2.03
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-4,88%
3.02
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,54%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-2,75%
3.53
ΜΟΤΟ
-2,78%
2.445
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
-2,03%
24.1
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,50%
2.01
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-4,89%
30.74
ΝΑΚΑΣ
-1,92%
3.06
ΝΑΥΠ
-0,90%
0.878
ΞΥΛΚ
+0,40%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-2,39%
20.4
ΟΛΠ
+2,59%
29.7
ΟΛΥΜΠ
-0,86%
2.31
ΟΠΑΠ
-0,87%
14.85
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,25%
0.796
ΟΤΕ
-2,60%
14.6
ΟΤΟΕΛ
-2,91%
10.02
ΠΑΙΡ
-7,02%
0.9
ΠΑΠ
+0,85%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,72%
3.535
ΠΕΡΦ
-8,59%
5
ΠΕΤΡΟ
-2,53%
7.72
ΠΛΑΘ
-1,38%
3.945
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
-8,57%
0.256
ΠΡΕΜΙΑ
-0,99%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-3,50%
4.96
ΡΕΒΟΙΛ
-6,15%
1.525
ΣΑΡ
+1,76%
10.38
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-2,65%
0.33
ΣΙΔΜΑ
-2,85%
1.535
ΣΠΕΙΣ
-1,06%
5.62
ΣΠΙ
-3,40%
0.512
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.76
ΤΖΚΑ
-3,86%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,23%
1.6
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-0,87%
0.228
ΦΡΛΚ
-3,63%
3.45
ΧΑΙΔΕ
-2,59%
0.565

To Concorde επιστρέφει με τα χρώματα της United

Είναι επίσημο: Οι υπερηχητικές πτήσεις επιστρέφουν στην πολιτική αεροπορία, μετά την ιστορική τελευταία προσγείωση του γαλλοβρετανικού Concorde, το 2003.
Η αμερικανική UNITED Airlines ανακοίνωσε ότι κατέβαλε προκαταβολή έναντι συνολικής παραγγελίας 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην – επίσης αμερικανική – Boom Technology, η οποία εξελίσει το «παιδί του Concorde», το Overture.
Το σχέδιο είναι να αρχίσει να μεταφέρει επιβάτες το 2029 με δοκιμαστικές πτήσεις τρία χρόνια νωρίτερα.
Με μήκος 52 μέτρα το νέο αεροσκάφος είναι 10 μέτρα μικρότερο από το γαλλογερμανικό Concorde (θα μεταφέρει ως 88 επιβάτες). Το λειτουργικό του κόστος θα είναι μικρότερο από το μισό σε σχέση με τον “λαίμαργο” πρόγονό του, ενώ θα καταναλώνει “διατηρήσιμα” αεροπορικά καύσιμα.
Θα χρειάζεται μόλις τρεις ώρες να πετάξει από τη Νέα Υόρκη στο Λονδίνο, ή μόλις έξι για να διασχίσει τον Ειρηνικό – από τον Σαν Φρανσίσκο στο Τόκιο.
Το Ouverture θα πετάει μιαμισι φορά ψηλότερα από τα συμβατικά αεροσκάφη – υψόμετρο επαρκές για να βλέπουν οι επιβάτες το σκοτάδι του διαστήματος ακόμα και τη μέρα, αλλά και να διακρίνουν την καμπυλότητα της γης στον ορίζοντα.
Η ταχύτητα του, στο 1,7 mach, θα είναι διπλάσια των σημερινών υπερατλαντικών πτήσεων. Όμως θα πιάνει «τελική» μόνον πάνω από τον ωκεανό για να μην υπάρχει η όχληση πάνω από  κατοικημένες περιοχές από τον εκρηκτικό θόρυβο όταν θα σπάει το φράγμα του ήχου. Για τους κινητήρες η Boom συνεργάζεται από πέρισι με τη Rolls-Royce.
Το Overture θα απευθύνεται σε όσους θα είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν ακριβά το χρόνο που θα γλιτώνουν σε σχέση με τις συμβατικές πτήσεις.
H διοίκηση του αμερικανικού αερομεταφορέα δε διευκρίνησε το ύψος της προκαταβολής: η παραγγελία αφορά ωστόσο σε 15 αεροσκάφη – άρα 200 εκατ. δολάρια έκαστο. Ενδεικτικά το παλιό Concorde κόστιζε το 1977… 23 εκατ. στερλίνες!

Το ενδιαφέρον για προπαραγγελίες

Η United (UAL) είναι η πρώτη εταιρεία που βάζει ζεστό χρήμα στην αναβίωση των υπερηχητικών πτήσεων. Η Virgin και η Japan Airlines έχουν επίσης εκφράσει έντονο ενδιαφέρον με προπαραγγελίες, λέει η Boom, αλλά δεν έχουν καταβάλει μετρητά σύμφωνα με το Bloomberg.
H UAL ουσιαστικά κάνει το νέο Concorde αμερικανική υπόθεση: Με την προκαταβολή θα χρηματοδοτήσει την πρώτη δοκιμαστική πτήση του Overture, η οποία απαιτεί δαπάνη 8 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Φέτος θα γίνουν δοκιμαστικές πτήσεις σε μια μικρότερη έκδοση του αεροσκάφους.
Η ελπίδα της εταιρείας είναι να επαληθευτεί η πρόβλεψη της UBS η οποία εκτιμά πως ως το 2040 η αγορά υπερηχητικών αεροσκαφών για την πολιτική αεροπορία θα είναι της τάξης των $160 δισεκ.
Αρκεί να πετύχει το υπερηχητικό στοίχημα, αυτή τη φορά. Η εκτίμηση της  UBS με βάση τις τρέχουσες εκτιμήσεις κόστους ανα αεροσκάφος προβλέπει πως το 2040 θα υπάρχουν (στον αέρα και σε γραμμές παραγωγής) εκατοντάδες υπερηχητικά αεροσκάφη.
Το πρόγραμμα παραγωγής των Concorde, ολοκληρώθηκε με μόλις 20 αεροσκάφη. Το αποτύπωμά του στη συλλογική μνήμη ωστόσο ήταν δυσανάλογα μεγαλύτερο.
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!