Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

To Concorde επιστρέφει με τα χρώματα της United

Είναι επίσημο: Οι υπερηχητικές πτήσεις επιστρέφουν στην πολιτική αεροπορία, μετά την ιστορική τελευταία προσγείωση του γαλλοβρετανικού Concorde, το 2003.
Η αμερικανική UNITED Airlines ανακοίνωσε ότι κατέβαλε προκαταβολή έναντι συνολικής παραγγελίας 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην – επίσης αμερικανική – Boom Technology, η οποία εξελίσει το «παιδί του Concorde», το Overture.
Το σχέδιο είναι να αρχίσει να μεταφέρει επιβάτες το 2029 με δοκιμαστικές πτήσεις τρία χρόνια νωρίτερα.
Με μήκος 52 μέτρα το νέο αεροσκάφος είναι 10 μέτρα μικρότερο από το γαλλογερμανικό Concorde (θα μεταφέρει ως 88 επιβάτες). Το λειτουργικό του κόστος θα είναι μικρότερο από το μισό σε σχέση με τον “λαίμαργο” πρόγονό του, ενώ θα καταναλώνει “διατηρήσιμα” αεροπορικά καύσιμα.
Θα χρειάζεται μόλις τρεις ώρες να πετάξει από τη Νέα Υόρκη στο Λονδίνο, ή μόλις έξι για να διασχίσει τον Ειρηνικό – από τον Σαν Φρανσίσκο στο Τόκιο.
Το Ouverture θα πετάει μιαμισι φορά ψηλότερα από τα συμβατικά αεροσκάφη – υψόμετρο επαρκές για να βλέπουν οι επιβάτες το σκοτάδι του διαστήματος ακόμα και τη μέρα, αλλά και να διακρίνουν την καμπυλότητα της γης στον ορίζοντα.
Η ταχύτητα του, στο 1,7 mach, θα είναι διπλάσια των σημερινών υπερατλαντικών πτήσεων. Όμως θα πιάνει «τελική» μόνον πάνω από τον ωκεανό για να μην υπάρχει η όχληση πάνω από  κατοικημένες περιοχές από τον εκρηκτικό θόρυβο όταν θα σπάει το φράγμα του ήχου. Για τους κινητήρες η Boom συνεργάζεται από πέρισι με τη Rolls-Royce.
Το Overture θα απευθύνεται σε όσους θα είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν ακριβά το χρόνο που θα γλιτώνουν σε σχέση με τις συμβατικές πτήσεις.
H διοίκηση του αμερικανικού αερομεταφορέα δε διευκρίνησε το ύψος της προκαταβολής: η παραγγελία αφορά ωστόσο σε 15 αεροσκάφη – άρα 200 εκατ. δολάρια έκαστο. Ενδεικτικά το παλιό Concorde κόστιζε το 1977… 23 εκατ. στερλίνες!

Το ενδιαφέρον για προπαραγγελίες

Η United (UAL) είναι η πρώτη εταιρεία που βάζει ζεστό χρήμα στην αναβίωση των υπερηχητικών πτήσεων. Η Virgin και η Japan Airlines έχουν επίσης εκφράσει έντονο ενδιαφέρον με προπαραγγελίες, λέει η Boom, αλλά δεν έχουν καταβάλει μετρητά σύμφωνα με το Bloomberg.
H UAL ουσιαστικά κάνει το νέο Concorde αμερικανική υπόθεση: Με την προκαταβολή θα χρηματοδοτήσει την πρώτη δοκιμαστική πτήση του Overture, η οποία απαιτεί δαπάνη 8 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Φέτος θα γίνουν δοκιμαστικές πτήσεις σε μια μικρότερη έκδοση του αεροσκάφους.
Η ελπίδα της εταιρείας είναι να επαληθευτεί η πρόβλεψη της UBS η οποία εκτιμά πως ως το 2040 η αγορά υπερηχητικών αεροσκαφών για την πολιτική αεροπορία θα είναι της τάξης των $160 δισεκ.
Αρκεί να πετύχει το υπερηχητικό στοίχημα, αυτή τη φορά. Η εκτίμηση της  UBS με βάση τις τρέχουσες εκτιμήσεις κόστους ανα αεροσκάφος προβλέπει πως το 2040 θα υπάρχουν (στον αέρα και σε γραμμές παραγωγής) εκατοντάδες υπερηχητικά αεροσκάφη.
Το πρόγραμμα παραγωγής των Concorde, ολοκληρώθηκε με μόλις 20 αεροσκάφη. Το αποτύπωμά του στη συλλογική μνήμη ωστόσο ήταν δυσανάλογα μεγαλύτερο.
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!