THEPOWERGAME
Ο γίγαντας καταναλωτικών αγαθών Unilever ανακοίνωσε την Πέμπτη ελαφρώς ασθενέστερη από την αναμενόμενη αύξηση των πωλήσεων και επισήμανε ότι το ξεκίνημα του 2025 θα είναι υποτονικό, αν και αναμένει ότι αυτό θα αντιστραφεί στο δεύτερο εξάμηνο του έτους.
Η εταιρεία παρείχε επίσης μια ενημέρωση σχετικά με την απόσχιση της επιχείρησης παγωτού της, η οποία στεγάζει εμπορικά σήματα όπως τα Ben and Jerry’s και Magnum, λέγοντας ότι θα αποσχιστεί μέσω τριπλής εισαγωγής στο χρηματιστήριο.
Ειδικότερα, η Unilever σημείωσε αύξηση 4% στις βασικές πωλήσεις του δ’ τριμήνου, χάνοντας ελαφρώς την αύξηση 4,1% που προβλεπόταν σε εκτίμηση που συνέταξε η εταιρεία.
Οι υποκείμενες πωλήσεις για το σύνολο του έτους αυξήθηκαν κατά 4,2% έναντι συγκλίνουσας συναίνεσης των αναλυτών της εταιρείας για 4,3%. Αυτό οφείλεται στην αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 2,9%. Τα υποκείμενα λειτουργικά περιθώρια διαμορφώθηκαν σε 18,4% έναντι 18,3% που εκτιμήθηκε. Και τα δύο στοιχεία ήταν σύμφωνα με τις προβλέψεις της εταιρείας για το σύνολο του έτους.
Ο διευθύνων σύμβουλος, Χάιν Σουμάχερ, δήλωσε στο CNBC ότι η ανάπτυξη καθοδηγήθηκε από τα 30 λεγόμενα power brands της εταιρείας – τα οποία περιλαμβάνουν τα Dove, Comfort, Vaseline και Liquid I.V. – και ορίστηκαν ως βασική εστίαση του σχεδίου δράσης ανάπτυξης της εταιρείας που ανακοινώθηκε τον Νοέμβριο.
«Τα 30 εμπορικά σήματα ισχύος αναπτύχθηκαν και πάλι πάνω από το μέσο όρο της εταιρείας το τέταρτο τρίμηνο, 5,3%», δήλωσε ο Σουμάχερ.
Αναφερόμενη στις προοπτικές της για το 2025, η βρετανική εταιρεία δήλωσε ότι αναμένει αύξηση των πωλήσεων για το σύνολο του έτους σύμφωνα με το πολυετές εύρος του 3% έως 5%. Είπε επίσης ότι αναμένει μια «μέτρια βελτίωση» στο υποκείμενο λειτουργικό περιθώριο κέρδους, η οποία θα πραγματοποιηθεί στο δεύτερο εξάμηνο του έτους.
«Βλέπουμε τις αγορές να επιβραδύνονται. Βλέπουμε ότι αυτό θα συνεχιστεί το πρώτο τρίμηνο. Παρά τις αγορές … στόχος μας είναι να αναπτυχθούμε μπροστά από τον ανταγωνισμό. Θεωρώ ότι αυτό έγινε το 2024 και θέλουμε να το ξανακάνουμε αυτό το πρώτο τρίμηνο, αλλά βλέπουμε συνολικά πιο δύσκολες συνθήκες», δήλωσε ο Σουμάχερ.
Οι εταιρείες καταναλωτικών αγαθών δέχονται πιέσεις τα τελευταία τρίμηνα, καθώς το αυξανόμενο κόστος εισροών έχει ωθήσει τις τιμές σε υψηλότερα επίπεδα και έχει οδηγήσει τους καταναλωτές να στραφούν σε εναλλακτικές λύσεις χαμηλότερου κόστους, ιδιωτικής ετικέτας.
Μιλώντας στο CNBC, ωστόσο, ο Τζον Κοξ, επικεφαλής των ευρωπαϊκών καταναλωτικών μετοχών στην Kepler Cheuvreux, δήλωσε ότι τώρα φαίνεται ότι οι προοπτικές του κλάδου μπορεί να βελτιωθούν.
«Ίσως η γωνία έχει γυρίσει μετά από ένα αρκετά δραματικό διάστημα δύο ετών στον καταναλωτικό χώρο», δήλωσε ο Κοξ.
«Εισερχόμενοι στο τρέχον έτος, θα πρέπει να δούμε ένα πιο ομαλοποιημένο περιβάλλον τιμολόγησης, αλλά επιπλέον, πολλοί από αυτούς τους τύπους επενδύουν τώρα περισσότερο στην ανάπτυξη νέων προϊόντων, σε μεγαλύτερες τολμηρές καινοτομίες και ταυτόχρονα σε πιο εκτεταμένο μάρκετινγκ από ό,τι μέχρι τώρα».
Ο Κοξ πρόσθεσε ότι οι εξελίξεις αυτές θα μπορούσαν να αντιστρέψουν ορισμένες από τις απώλειες μεριδίων έναντι των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και να επιταχύνουν περαιτέρω την αύξηση του όγκου.
Η Nestle, η μεγαλύτερη εταιρεία συσκευασμένων τροφίμων στον κόσμο, ανακοίνωσε την Πέμπτη αύξηση των πωλήσεων για το σύνολο του έτους, η οποία ήταν σύμφωνη με τις προσδοκίες, ενώ ωστόσο ήταν χαμηλότερη σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η ελβετική εταιρεία επεσήμανε επίσης την άνοδο των πωλήσεων του 2025, εκτός αν υπάρξουν σημαντικές μακροοικονομικές προκλήσεις.
Ο Σουμάχερ της Unilever αναγνώρισε μια «διχοτόμηση» της καταναλωτικής αγοράς, αλλά δήλωσε ότι η εταιρεία είναι αισιόδοξη για την ανάκτηση περαιτέρω μεριδίου τσέπης, ιδιαίτερα στη σειρά premium προϊόντων της.
«Οι καταναλωτές, ναι, αγοράζουν αξία, αλλά τείνουν επίσης να αγοράζουν πιο premium προϊόντα», είπε.
Unilever: Η απόσχιση της Ben & Jerry’s
Η Unilever, η οποία διαθέτει περίπου 400 εμπορικά σήματα, επιδιώκει να πωλήσει αρκετές σειρές τροφίμων με συνδυασμένες πωλήσεις περίπου 1 δισ. ευρώ, δήλωσε ο Σουμάχερ στην ολλανδική οικονομική εφημερίδα FD τον Δεκέμβριο.
Ο Σουμάχερ δεν κατονόμασε τα συγκεκριμένα εμπορικά σήματα, αλλά ακολουθεί μια ανακοίνωση τον Μάρτιο ότι η Unilever αποσχίζει τη μονάδα παγωτού της.
Σε μια ενημέρωση την Πέμπτη, η εταιρεία δήλωσε ότι η μονάδα θα διαχωριστεί μέσω απόσχισης, με εισαγωγές στο Άμστερνταμ, το Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη – τα ίδια τρία χρηματιστήρια στα οποία διαπραγματεύονται σήμερα οι μετοχές της Unilever – και ότι ήταν σε καλό δρόμο για να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2025.
«Η απόσχιση βρίσκεται σε καλό δρόμο», δήλωσε ο Σουμάχερ, προσθέτοντας ότι το Άμστερνταμ θα είναι η κύρια εισαγωγή της επιχείρησης.
Ερωτηθείς εάν η Unilever εξακολουθεί να εξετάζει το ενδεχόμενο πώλησης της μονάδας παγωτού της, ο Σουμάχερ δήλωσε ότι η εταιρεία είναι «απόλυτα επικεντρωμένη στο να γίνει η απόσχιση με επιτυχία. Αυτό είναι το αντικείμενο όλων των ενεργειών μας».
Διαβάστε επίσης
Ο Xi Jinping βγάζει το σπαθί του οικονομικού πολέμου απ’ το θηκάρι
Super Bowl: Χρυσός τελικός 800 εκατ. διαφημιστικών εσόδων για τη Fox
Ζημιές άνω των 11 δισ. στην Ελλάδα από τις κλιματικές καταστροφές