Γ.Δ.
1548.93 0,00%
ACAG
0,00%
5.99
AEM
0,00%
4.3695
AKTR
0,00%
5.05
BOCHGR
0,00%
5
CENER
0,00%
9.26
CNLCAP
0,00%
7.2
DIMAND
0,00%
8.38
EVR
0,00%
1.5
NOVAL
0,00%
2.53
OPTIMA
0,00%
13.2
TITC
0,00%
43.15
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
0,00%
1.96
ΑΒΕ
0,00%
0.459
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.795
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.77
ΑΛΜΥ
0,00%
4.1
ΑΛΦΑ
0,00%
1.7635
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.46
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.4
ΑΣΚΟ
0,00%
3.14
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.3
ΑΤΕΚ
0,00%
1.37
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.71
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.51
ΒΙΟ
0,00%
5.7
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.73
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.495
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.43
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.7
ΔΑΑ
0,00%
8.32
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.46
ΔΕΗ
0,00%
13.59
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.78
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.349
ΕΒΡΟΦ
0,00%
2.08
ΕΕΕ
0,00%
35.64
ΕΚΤΕΡ
0,00%
2.2
ΕΛΒΕ
0,00%
5.2
ΕΛΙΝ
0,00%
2.2
ΕΛΛ
0,00%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.25
ΕΛΠΕ
0,00%
7.84
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.19
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.792
ΕΛΧΑ
0,00%
1.998
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.14
ΕΤΕ
0,00%
8.18
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.33
ΕΥΔΑΠ
0,00%
6.02
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.367
ΕΧΑΕ
0,00%
4.79
ΙΑΤΡ
0,00%
2
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.365
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.815
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.76
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.078
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.93
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.135
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.045
ΚΑΡΕΛ
0,00%
322
ΚΕΚΡ
0,00%
1.26
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.83
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.446
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.3
ΚΟΥΕΣ
0,00%
6.5
ΚΡΙ
0,00%
16.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.966
ΛΑΒΙ
0,00%
0.82
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.9
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.975
ΛΕΒΚ
0,00%
0.276
ΛΕΒΠ
0,00%
0.244
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.74
ΛΟΥΛΗ
0,00%
3.18
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.64
ΜΕΒΑ
0,00%
3.83
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.27
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.85
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΟΗ
0,00%
21.48
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.79
ΜΟΤΟ
0,00%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.645
ΜΠΕΛΑ
0,00%
26.5
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.79
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.32
ΜΠΤΚ
0,00%
0.72
ΜΥΤΙΛ
0,00%
34.88
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.14
ΝΑΥΠ
0,00%
0.7
ΞΥΛΚ
0,00%
0.262
ΞΥΛΠ
0,00%
0.328
ΟΛΘ
0,00%
29
ΟΛΠ
0,00%
32.2
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.54
ΟΠΑΠ
0,00%
16.77
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
0,00%
14.22
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.64
ΠΑΙΡ
0,00%
1.015
ΠΑΠ
0,00%
2.44
ΠΕΙΡ
0,00%
4.386
ΠΕΡΦ
0,00%
5.25
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.96
ΠΛΑΘ
0,00%
3.925
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.284
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.284
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.1
ΠΡΟΦ
0,00%
5.3
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.7
ΣΑΡ
0,00%
11.4
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.349
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.53
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.66
ΣΠΙ
0,00%
0.576
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.425
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.26
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.646
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.204
ΦΡΛΚ
0,00%
4.29
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.645

Miele: Cluster 8 χωρών με εφαλτήριο την Ελλάδα, οι φιλόδοξοι στόχοι

Πιο κοντά στον στόχο να υπερτριπλιάσει το μέγεθός της σε μια επταετία -ξεπερνώντας τα 100 εκατ. ευρώ τζίρου μέχρι το 2030- βρίσκεται η Miele Hellas, που ανακοίνωσε την απόφαση της γερμανικής πολυεθνικής να καταστήσει την Ελλάδα εφαλτήριο για την ανάπτυξη του μοντέλου direct-to-consumer σ’ ένα cluster 8 χωρών με 26 εκατομμύρια δυνητικούς καταναλωτές.

Η Miele Hellas, που μέχρι σήμερα είχε στην ευθύνη της πέντε αγορές (Ελλάδα, Κύπρο, Αλβανία, Κόσοβο και Βόρεια Μακεδονία) ενισχύει τη θέση της στη Δυτική Ευρώπη και επεκτείνεται σε cluster 8 χωρών, το Miele Cluster Adria Aegean, όπου συμμετέχουν επίσης Κροατία, Σλοβενία και Βοσνία. Αυτή η εξέλιξη φέρνει την ελληνική εταιρεία πιο κοντά στους οικονομικούς της στόχους, σύμφωνα με τον Θάνο Κυριαζή, managing director της Miele Hellas και επικεφαλής του νέου cluster.

Σημειώνεται ότι δύο χρόνια μετά τις ανακοινώσεις των φιλόδοξων στόχων από τον Dr Markus Miele, Executive Director & Co-Proprietor, και τον Dr Reinhard Zinkann, Executive Director & Co-Proprietor, στελέχη της οικογένειας των ιδρυτών της Miele, που βρέθηκαν στην Αθήνα γι’ αυτόν τον σκοπό, τα μεγέθη της ελληνικής θυγατρικής είναι ευθυγραμμισμένα με τη στρατηγική του ομίλου.

Το turn around business story της Miele στην Ελλάδα

Η Miele Hellas, με 54 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα, με 103 εργαζόμενους και 2 γραφεία σε Αθήνα και Λευκωσία, έκλεισε το 2024 με κύκλο εργασιών 40 εκατ. ευρώ αυξημένο κατά 10% σε αξία και 13% σε τεμάχια, καθώς δεν έκανε αυξήσεις τιμών. Τα EBITDA υπολογίζονται γύρω στα 1,6 εκατ. ευρώ και τα κέρδη EBIT σε περίπου 1,2 εκατ. ευρώ. Πρόσθεσε επίσης 10 νέες θέσεις εργασίας και 2 νέα καταστήματα πέρυσι, διαθέτοντας πλέον δίκτυο 5 καταστημάτων, με στόχο την προσθήκη 1-2 σημείων κάθε χρόνο. Η εταιρεία, που δραστηριοποιείται σε λευκές οικιακές συσκευές και μικροσυσκευές, είτε για οικιακή, είτε για επαγγελματική χρήση, προσφέροντας επιπλέον υπηρεσίες service μέσω του δικού της δικτύου συνεργατών, ελέγχει ένα μερίδιο στην αγορά 4,5% σε αξία, το οποίο αύξησε κατά 22% πέρυσι.

Στις επιδόσεις αυτές ηγήθηκε η ελληνική αγορά, με ανάπτυξη 12% το 2024 και αύξηση εξαγωγικής δραστηριότητας 44%. Πρακτικά, το μέγεθος της ελληνικής αγοράς έχει αυξηθεί κατά 50% τα τελευταία 4 χρόνια για τη Miele, ενθαρρύνοντας την πεποίθηση του Θάνου Κυριαζή ότι πρόκειται για ένα εντυπωσιακό turn around business story στην Ελλάδα.

Για το 2025 προσβλέπει σε περαιτέρω διψήφια ανάπτυξη, χωρίς σημαντικές διακυμάνσεις ανά κατηγορία, μετά την πτώση της αγοράς μεγάλων συσκευών πέρυσι (-17,5%), λόγω της σύγκρισης με μια πολύ καλή χρονιά, όπως αποδείχθηκε το 2023, με χαρακτηριστική την πολύ καλή επίδοση της κατηγορίας ψύξης, που ευνοήθηκε από το πρόγραμμα «Αλλάζω Συσκευή». Ο κ. Κυριαζής εμφανίστηκε επίσης πρόθυμος για επανεξέταση συνεργασιών όπως αυτή με την Κωτσόβολος, που έχει διακοπεί από το 2023.

Η αλλαγή «πίστας» για τη Miele και η έμφαση στην κουζίνα

Εν τω μεταξύ, το Miele Cluster Adria Aegean είναι πλέον ένας οργανισμός 153 ανθρώπων, με τζίρο 64 εκατ. ευρώ, δίκτυο 8 καταστημάτων και μερίδιο αγοράς 4%. Αν και το μέγεθος θεωρείται μικρό, η διοίκηση του ομίλου εκτιμά ότι έχει εξαιρετικά μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης, ειδικά στις νέες αγορές.

Για το 2025 στόχος είναι ο τζίρος του cluster να ξεπεράσει τα 70 εκατ. ευρώ, με αύξηση 10%. Επιταχυντής αναμένεται να είναι η Ελλάδα, με προσδοκώμενη ανάπτυξη 12%, υπεραπόδοση του καναλιού direct-to-consumer 28% και με ανάπτυξη της κατηγορίας κουζίνας 20%. Σημειώνεται ότι η Miele δίνει στρατηγικά έμφαση στην κατηγορία κουζίνας, ενώ παλαιότερα είχε και δικά της έπιπλα κουζίνας, business unit, που πούλησε πριν από 15 χρόνια περίπου. Πλέον προχωρεί σε συμπράξεις με στρατηγικούς συνεργάτες, όπως με την Gruppo Cucine.

Πώς η Miele χτίζει μερίδια με το μοντέλο direct-to-consumer

Η εταιρεία δεν έχει τόσο ενδιαφέρον για την ευρεία διανομή, όσο για την εμπορική στρατηγική επιλεκτικής διανομής direct-to-consumer των τελευταίων ετών, με το ιδιόκτητο δίκτυο καταστημάτων που αναπτύσσει, επιλεγμένους στρατηγικούς συνεργάτες, καθώς και το online κανάλι. Στο τελευταίο οι πωλήσεις αυξήθηκαν πέρυσι κατά 57% και αποτελεί ακόμη μικρό κομμάτι του τζίρου (περίπου 3% σε Ελλάδα και Κύπρο), ενώ συνολικά σε monobrand καταστήματα και online η ανάπτυξη ανήλθε σε 24%. Σημειώνεται ότι η οργανική ανάπτυξη στα καταστήματα που λειτουργούσαν το 2024 και το 2023 είναι 12%, ενώ προωθείται νέο concept καταστημάτων, μετά την επιτυχημένη λειτουργία των δύο νέων σημείων σε Βούλα και Αγία Παρασκευή σε στρατηγική συνεργασία με την Gruppo Cucine, που εξυπηρετεί τον στόχο εστίασης στην κουζίνα. Στο προσεχές τρίμηνο αναμένεται να ανοίξει ένα ακόμη κατάστημα.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι οι συνεργασίες που έχει αναπτύξει η Miele με συνεργάτες είναι περίπου το 75% με 80% της δραστηριότητας και διαφοροποιείται ανάλογα με την αγορά, π.χ. στην Ελλάδα είναι 80% και στην Κροατία 90%. Στην Ελλάδα το 20% είναι το μερίδιο των monobrand καταστημάτων και του e-shop, το οποίο εκτιμάται ότι θα αυξηθεί σε 25% φέτος.

Τέλος, σημειώνεται ότι το πιο σημαντικό asset για τη Miele, μετά τους ανθρώπους της, ως μια οικογενειακή γερμανική επιχείρηση 126 ετών, είναι το ίδιο της το brand, το οποίο, σύμφωνα με τον κ. Κυριαζή, είναι συνδεδεμένο με αξιοπιστία, ποιότητα, εμπιστοσύνη, βιωσιμότητα και καινοτομία. Έτσι, καταφέρνει να αυξάνει μερίδια και τζίρο, αν και έχουν μειωθεί τα σημεία διανομής (260 σημεία το 2024 από 365 το 2023). Ωστόσο, ο ισχυρός ανταγωνισμός επιβάλλει εξωστρέφεια και σύνδεση με τη νέα γενιά. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία σχεδιάζει boutique εμπειρίες και αναπτύσσει δράσεις σε τοπικό επίπεδο, όπως π.χ. η συμμετοχή της στο Navarino Challenge 2024, τα private dinners και οι συναυλίες σε χώρους του δικτύου.

Διαβάστε επίσης

Κληρώνει για αναδρομικά έως 4.100 ευρώ

UBS: Πώς μπορεί να απαντήσει η ΕΕ στους δασμούς made in USA

Πώς βλέπουν οι τράπεζες το νέο τοπίο στην αγορά των ΑΠΕ

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!