THEPOWERGAME
Η Mattel θα μπορούσε σύντομα να αυξήσει τις τιμές δημοφιλών παιχνιδιών της, όπως οι Barbie και τα Hot Wheels, ως απάντηση στους νέους δασμούς που επέβαλε ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ.
Όπως γράφει το CNBC, ο γίγαντας παιχνιδιών, ο οποίος κατασκευάζει περίπου το 40% των παιχνιδιών του στην Κίνα και λίγο λιγότερο από το 10% στο Μεξικό, είπε στους αναλυτές ότι θα κοιτάξει να στραφεί στην αλυσίδα εφοδιασμού του για να μετριάσει τον αντίκτυπο των δασμών, αλλά εξετάζει επίσης και αυξήσεις τιμών.
«Σίγουρα έχουμε μια σειρά από μέτρα για να αντιμετωπίσουμε τους δασμούς», δήλωσε ο επικεφαλής οικονομικών Anthony DiSilvestro. Είπε ότι αυτές οι ενέργειες περιλαμβάνουν μόχλευση των αλυσίδων εφοδιασμού της Mattel και «δυνητικές αυξήσεις τιμών».
«Συνεργαζόμαστε στενά με τους συνεργάτες μας για να επιτύχουμε τη σωστή ισορροπία και να έχουμε πάντα υπόψη τους καταναλωτές όταν εξετάζουμε τις ενέργειες τιμολόγησης», πρόσθεσε.
Τα σχόλια έρχονται αφότου ο Τραμπ επέβαλε δασμούς 10% σε κινεζικά προϊόντα αυτή την εβδομάδα, ενώ διέκοψε τους προγραμματισμένους δασμούς 25% στις εισαγωγές από το Μεξικό και τον Καναδά για 30 ημέρες.
Οι οικονομολόγοι συμφώνησαν ότι οι εισφορές πιθανότατα θα οδηγήσουν σε αυξήσεις τιμών για τους καταναλωτές, σημειώνει το CNBC. Δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι ο Τραμπ θα επιβάλει δασμούς στο Μεξικό και στον Καναδά, καθώς έχει χρησιμοποιήσει συχνά την απειλή των δασμών ως διαπραγματευτική τακτική για να επιβάλει στις ξένες κυβερνήσεις τη θέλησή του.
Λίγο αφότου ο Τραμπ ανακοίνωσε τον δασμό 25% σε αγαθά από τον Καναδά και το Μεξικό, και οι δύο χώρες ανακοίνωσαν ότι θα ενισχύσουν την ασφάλεια στα αντίστοιχα σύνορά τους, με αποτέλεσμα ο Τραμπ να αναστείλει τους δασμούς. Τα δύο έθνη είχαν ήδη ενισχύσει την ασφάλεια των συνόρων πριν από την απειλή του Τραμπ.
Ο αντίκτυπος των δασμών στη βιομηχανία παιχνιδιών
Η Κίνα και οι ΗΠΑ δεν έχουν ακόμη καταλήξει σε παρόμοια συμφωνία για να αποφύγουν τους δασμούς. Εάν ο δασμός του 10% παραμείνει σε ισχύ, θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στη βιομηχανία παιχνιδιών, η οποία προμηθεύεται περίπου το 80% των προϊόντων της από την περιοχή.
Ενώ εταιρείες όπως η Mattel έχουν δηλώσει δημόσια ότι σκοπεύουν να αξιοποιήσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού τους και να συνεργαστούν με προμηθευτές για να μετριάσουν τις επιπτώσεις των τιμολογίων, στελέχη έχουν παραδεχτεί ιδιωτικά ότι απεχθάνονται να αναλάβουν οι ίδιοι το κόστος και να μειώσουν τα κέρδη. Εάν δεν είναι σε θέση να μετακυλίσουν ολόκληρο το κόστος των τιμολογίων στους προμηθευτές, ορισμένοι σχεδιάζουν να υποχρεώσουν τους καταναλωτές να πληρώσουν το υπόλοιπο μέσω αυξήσεων τιμών.
Ορισμένες εταιρείες με διαφοροποιημένες αλυσίδες εφοδιασμού, όπως η Mattel, η οποία λειτουργεί δικά της εργοστάσια και εργοστάσια τρίτων σε επτά διαφορετικές χώρες, έχουν μεγαλύτερη ευελιξία να μετακινήσουν την παραγωγή και να βασιστούν σε προμηθευτές για να μειώσουν το πλήγμα στα κέρδη. Επίσης, εκτελεί περίπου το 40% των δραστηριοτήτων της εκτός της Βόρειας Αμερικής, όπου οι δασμοί δεν επιβάλλονται με τον ίδιο τρόπο που επιβάλλονται στις ΗΠΑ
Μέχρι το 2027, η Mattel αναμένει ότι οι προμήθειες από το Μεξικό και την Κίνα θα αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 25% της συνολικής παγκόσμιας παραγωγής, από περίπου 50% τώρα.
Διαβάστε επίσης
Kim Jung soo: Η γυναίκα πίσω από την επιτυχία των Buldak
La Paisible: Η ελβετική βίλα της Όντρι Χέπμπορν πωλείται για 21 εκατ.
Κομισιόν: Πώς θα στηρίξει τους κλάδους ενέργειας, πρώτων υλών και EV της ΕΕ