Γ.Δ.
1607.79 +0,62%
ACAG
+1,17%
6.07
AEM
-1,02%
4.519
AKTR
-2,42%
5.25
BOCHGR
-1,12%
5.32
CENER
-0,33%
8.97
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
+0,24%
8.34
EVR
-0,29%
1.715
NOVAL
+2,00%
2.55
OPTIMA
+1,27%
14.34
TITC
-1,23%
40.1
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+1,10%
2.3
ΑΒΕ
+0,47%
0.424
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.82
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.74
ΑΛΜΥ
+0,12%
4.27
ΑΛΦΑ
+5,84%
1.9475
ΑΝΔΡΟ
+1,25%
6.48
ΑΡΑΙΓ
-0,46%
10.77
ΑΣΚΟ
0,00%
3.1
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.18
ΑΤΕΚ
0,00%
1.37
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+2,00%
0.714
ΑΤΤΙΚΑ
-1,29%
2.3
ΒΙΟ
+1,79%
5.68
ΒΙΟΚΑ
-0,29%
1.73
ΒΙΟΣΚ
+0,68%
1.49
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
-0,33%
1.5
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,86%
18.34
ΔΑΑ
-1,73%
8.74
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
+2,24%
13.22
ΔΟΜΙΚ
+0,74%
2.71
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,78%
0.356
ΕΒΡΟΦ
-0,53%
1.86
ΕΕΕ
-0,34%
40.96
ΕΚΤΕΡ
+1,24%
2.045
ΕΛΒΕ
0,00%
5.1
ΕΛΙΝ
0,00%
2.15
ΕΛΛ
0,00%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,44%
2.25
ΕΛΠΕ
+0,65%
7.8
ΕΛΣΤΡ
+0,87%
2.32
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.786
ΕΛΧΑ
+0,47%
2.15
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,91%
1.095
ΕΤΕ
+3,53%
8.924
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.4
ΕΥΔΑΠ
-0,69%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+0,12%
2.503
ΕΧΑΕ
-0,31%
4.835
ΙΑΤΡ
-1,52%
1.94
ΙΚΤΙΝ
+0,98%
0.359
ΙΛΥΔΑ
-0,30%
1.67
ΙΝΛΙΦ
+4,47%
4.91
ΙΝΛΟΤ
-1,73%
1.022
ΙΝΤΕΚ
+2,23%
5.97
ΙΝΤΕΤ
+5,46%
1.255
ΙΝΤΚΑ
+0,33%
3.06
ΚΑΡΕΛ
+1,25%
324
ΚΕΚΡ
+3,61%
1.29
ΚΕΠΕΝ
+0,52%
1.95
ΚΟΡΔΕ
-0,23%
0.438
ΚΟΥΑΛ
+0,31%
1.282
ΚΟΥΕΣ
-0,65%
6.12
ΚΡΙ
+1,84%
16.6
ΚΤΗΛΑ
-1,55%
1.9
ΚΥΡΙΟ
+1,50%
0.948
ΛΑΒΙ
+1,66%
0.797
ΛΑΜΔΑ
-0,15%
6.51
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
0,00%
0.236
ΛΟΓΟΣ
-1,14%
1.73
ΛΟΥΛΗ
+0,90%
3.38
ΜΑΘΙΟ
-4,52%
0.718
ΜΕΒΑ
+0,52%
3.9
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.24
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
0,00%
2.81
ΜΙΝ
+1,00%
0.505
ΜΟΗ
-0,37%
21.7
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.74
ΜΟΤΟ
-0,90%
2.745
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.62
ΜΠΕΛΑ
+1,22%
26.54
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,26%
3.83
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.39
ΜΠΤΚ
-9,76%
0.555
ΜΥΤΙΛ
-1,77%
35.5
ΝΑΚΑΣ
+2,68%
3.06
ΝΑΥΠ
-1,90%
0.824
ΞΥΛΚ
-0,38%
0.26
ΞΥΛΠ
0,00%
0.37
ΟΛΘ
-0,70%
28.2
ΟΛΠ
-1,37%
32.3
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.56
ΟΠΑΠ
+0,12%
17.1
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
+1,90%
15.02
ΟΤΟΕΛ
-1,12%
10.62
ΠΑΙΡ
+1,02%
0.99
ΠΑΠ
-0,38%
2.6
ΠΕΙΡ
-0,59%
4.533
ΠΕΡΦ
-0,39%
5.14
ΠΕΤΡΟ
-0,50%
7.94
ΠΛΑΘ
-0,77%
3.865
ΠΛΑΚΡ
+0,66%
15.3
ΠΡΔ
0,00%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
+1,89%
1.294
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.15
ΠΡΟΦ
-0,20%
5.08
ΡΕΒΟΙΛ
+0,89%
1.7
ΣΑΡ
-1,86%
12.68
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,77%
0.345
ΣΙΔΜΑ
-1,92%
1.535
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.56
ΣΠΙ
-3,01%
0.58
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
-1,73%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.29
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.638
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
-0,83%
0.238
ΦΡΛΚ
-0,24%
4.1
ΧΑΙΔΕ
-13,41%
0.71

Αυτοκίνητο: Οι ευρωπαϊκές βιομηχανίες ζητούν δράση από την ΕΕ

Στρατηγικό διάλογο με αντικείμενο το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας και κύρια θέματα τις εκπομπές ρύπων, ζητούν οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων με επιστολή τους στην Κομισιόν. Επισημαίνουν πως οι ευρωπαϊκές εταιρείες έχουν μεγάλο χάσμα κόστους στην ενέργεια και την εργασία σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές τους και ζητούν από την ΕΕ να προστατεύσει την εγχώρια αγορά και την οικονομία της.

Η επιστολή, την οποία απέστειλε πριν λίγες μέρες στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο Όλα Καλένιους, πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, αναφέρει ότι σημαντικό ρόλο στις μελλοντικές πωλήσεις αυτοκινήτου θα παίξουν τόσο οι αυτοκινητοβιομηχανίας, όσο και οι εισαγωγικές εταιρείες και οι εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης. Ο διάλογος που απαιτείται θα πρέπει να περιστραφεί γύρω από την προσπάθεια των κατασκευαστών να βγάλουν στην παραγωγή ελκυστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα είναι προσιτά και αξιόπιστα, προκειμένου να πιάσουν τους στόχους των ρύπων που έχουν τεθεί από την Κομισιόν.

Ο Καλένιους τονίζει ότι χρειάζεται να χαραχθεί μια ρεαλιστική πορεία για την απαλλαγή από τον άνθρακα και ότι το αποτέλεσμα αυτό θα πρέπει να βασίζεται αποκλειστικά στην αγορά και όχι στις κυρώσεις και τα πρόστιμα. Άλλωστε τα επικείμενα πρόστιμα δεν επιτρέπουν στις αυτοκινητοβιομηχανίες, εφόσον μπορούν, να μειώσουν τις τιμές των μοντέλων τους. Η στρατηγική της απαλλαγής από τις εκπομπές ρύπων στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας πρέπει να δημιουργήσει οικονομική ανάπτυξη και ανταγωνιστικότητα και σε καμία περίπτωση να μην την περιορίσει, καλεί στην επιστολή του.

Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία απασχολεί σήμερα 13 εκατομμύρια εργαζόμενους σε όλους τους τομείς του αυτοκινήτου στην Ευρωπαϊκή Ένωση και συνεισφέρει στο 7% του ΑΕΠ της. Ωστόσο, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία κινδυνεύει να μείνει πίσω σε σχέση με τους διεθνείς ανταγωνιστές, τόσο στην τεχνολογία όσο και στο κόστος παραγωγής. Οι Κινέζοι κατασκευαστές όχι μόνο έχουν σημαντικό πλεονέκτημα κόστους, αλλά αναλαμβάνουν και το προβάδισμα σε βασικούς τομείς, όπως οι μπαταρίες επόμενης γενιάς, το λογισμικό και η αυτόνομη οδήγηση.

Οι ευρωπαϊκές εταιρείες έχουν μεγάλο χάσμα κόστους στους τομείς της ενέργειας και της εργασίας σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές τους. Μετά τα τελευταία δεδομένα στο μέτωπο των δασμών, η ΕΕ πρέπει να προστατεύσει την εγχώρια αγορά και την οικονομία της. «Η εμπειρία έχει δείξει ότι οι πιθανοί εμπορικοί πόλεμοι δεν έχουν νικητές. Τα προστατευτικά μέτρα δεν είναι απαραίτητα η καλύτερη λύση» καταλήγει ο Καλένιους.

Διαβάστε επίσης

Οι 7 ανατροπές στα ακίνητα το 2025

Η χρηματοδότηση καθυστερεί τις επεκτάσεις του Μετρό

Ο Τραμπ, ο Σολτς και οι νέες ενεργειακές προκλήσεις μετά τις κάλπες της 23ης Φεβρουαρίου

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!