Γ.Δ.
1550.19 +0,27%
ACAG
-0,50%
5.99
AEM
-1,71%
4.518
BOCHGR
-0,40%
5.04
CENER
+2,34%
9.61
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
0,00%
8.08
EVR
+0,68%
1.49
NOVAL
-0,81%
2.455
OPTIMA
+3,24%
13.4
TITC
+0,34%
43.8
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-1,41%
1.962
ΑΒΕ
-0,22%
0.459
ΑΔΜΗΕ
-0,19%
2.655
ΑΚΡΙΤ
+0,66%
0.765
ΑΛΜΥ
-0,48%
4.18
ΑΛΦΑ
-0,30%
1.8045
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+0,19%
10.8
ΑΣΚΟ
0,00%
3.27
ΑΣΤΑΚ
+1,37%
7.4
ΑΤΕΚ
+9,71%
1.13
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-1,32%
0.75
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.43
ΒΙΟ
+0,33%
6.08
ΒΙΟΚΑ
-1,34%
1.84
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.515
ΒΙΟΤ
0,00%
0.226
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,60%
2.3
ΓΕΒΚΑ
+1,74%
1.465
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,22%
18.5
ΔΑΑ
+0,82%
8.57
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
+0,23%
13.21
ΔΟΜΙΚ
-4,01%
2.63
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,52%
0.335
ΕΒΡΟΦ
+2,90%
1.95
ΕΕΕ
+0,90%
33.64
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.778
ΕΛΒΕ
+3,92%
5.3
ΕΛΙΝ
-0,45%
2.2
ΕΛΛ
+1,38%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,22%
2.255
ΕΛΠΕ
+0,07%
7.435
ΕΛΣΤΡ
-0,44%
2.26
ΕΛΤΟΝ
-0,11%
1.784
ΕΛΧΑ
-0,24%
2.095
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
-0,05%
8.386
ΕΥΑΠΣ
-1,18%
3.35
ΕΥΔΑΠ
-0,67%
5.9
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.43
ΕΧΑΕ
-0,10%
4.965
ΙΑΤΡ
-2,11%
1.86
ΙΚΤΙΝ
-0,57%
0.348
ΙΛΥΔΑ
-1,43%
1.725
ΙΝΚΑΤ
-0,39%
5.17
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
+0,44%
4.59
ΙΝΛΟΤ
-0,38%
1.06
ΙΝΤΕΚ
+0,33%
6.04
ΙΝΤΕΤ
+0,45%
1.115
ΙΝΤΚΑ
+0,16%
3.145
ΚΑΡΕΛ
+1,83%
334
ΚΕΚΡ
0,00%
1.38
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
-0,22%
0.45
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.4
ΚΟΥΕΣ
0,00%
6.19
ΚΡΙ
+1,29%
15.75
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.75
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1
ΛΑΒΙ
-1,04%
0.86
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
+2,00%
1.02
ΛΕΒΚ
0,00%
0.276
ΛΕΒΠ
-2,96%
0.262
ΛΟΓΟΣ
+1,25%
1.62
ΛΟΥΛΗ
+4,84%
3.25
ΜΑΘΙΟ
-5,41%
0.63
ΜΕΒΑ
0,00%
3.85
ΜΕΝΤΙ
+1,75%
2.32
ΜΕΡΚΟ
0,00%
38.6
ΜΙΓ
+0,52%
2.895
ΜΙΝ
+2,00%
0.51
ΜΟΗ
+0,94%
21.54
ΜΟΝΤΑ
-3,45%
3.64
ΜΟΤΟ
+2,33%
2.855
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+0,16%
25.74
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
+3,59%
2.31
ΜΠΤΚ
+9,30%
0.705
ΜΥΤΙΛ
-0,35%
34.48
ΝΑΚΑΣ
+1,94%
3.16
ΝΑΥΠ
+1,80%
0.79
ΞΥΛΚ
+0,36%
0.28
ΞΥΛΠ
-0,63%
0.314
ΟΛΘ
+0,37%
27.3
ΟΛΠ
-2,59%
30.1
ΟΛΥΜΠ
-0,39%
2.56
ΟΠΑΠ
-1,49%
16.55
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,88%
0.804
ΟΤΕ
-0,13%
14.84
ΟΤΟΕΛ
-0,72%
11.1
ΠΑΙΡ
+2,96%
1.045
ΠΑΠ
+0,39%
2.55
ΠΕΙΡ
-0,22%
4.44
ΠΕΡΦ
+0,56%
5.42
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.2
ΠΛΑΘ
-0,25%
4
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
+3,93%
0.37
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.26
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.23
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.675
ΣΑΡ
+0,70%
11.48
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,83%
0.357
ΣΙΔΜΑ
-0,32%
1.56
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.7
ΣΠΙ
-1,32%
0.6
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
-0,66%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,96%
1.69
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
+1,30%
7.8
ΦΡΙΓΟ
-5,71%
0.198
ΦΡΛΚ
+0,25%
4.09
ΧΑΙΔΕ
+19,66%
0.7

Καφές: Ο ανταγωνισμός στην αγορά της κάψουλας και ο νέος παίκτης

Ντεμπούτο στο κανάλι του σούπερ μάρκετ κάνει η αλυσίδα καφέ Coffee Lab, τοποθετώντας κάψουλες καφέ espresso σε μια αναπτυσσόμενη κατηγορία στο ράφι, με παρουσία ξένων και ελληνικών σημάτων.

Με περίπου 170 καταστήματα σε λιγότερα από 15 χρόνια παρουσίας στην αγορά, η Coffee Lab, εταιρεία του Στέλιου Ρουμελιώτη, κάνει το επόμενο βήμα ανάπτυξης, έχοντας χτίσει μεθοδικά θέση στην αγορά καφέ. Με αφετηρία τη Χαλκίδα και ένα concept που εκφράζει το τρίτο κύμα καφέ, αναπτύσσει το δίκτυό της με το μοντέλο franchise, έχοντας προσελκύσει συνεργάτες σε όλη την Ελλάδα και στο εξωτερικό, όπου λειτουργεί δέκα καταστήματα. Η εταιρεία επενδύει στις εγκαταστάσεις της και δεσμεύεται να προσφέρει αποκλειστικά single origin ποικιλίες καφέ από Βραζιλία, Γουατεµάλα, Κένυα και Αιθιοπία. Αυτή είναι και η πρώτη ύλη στις κάψουλες καφέ εσπρέσσο που αναπτύσσει για μηχανές Nespresso.

Η εταιρεία έχει συνάψει συνεργασία με την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης, όπου εδώ και λίγες ημέρες έχουν τοποθετηθεί οι κάψουλες Coffee Lab με καφέ ποικιλίας Arabica από τη Βραζιλία, τη Γουατεµάλα και την Κένυα.

Tα brands στην κατηγορία καψουλών espresso

Τα νέα προϊόντα είναι τοποθετημένα σε μια κατηγορία που πρωταγωνιστούν εδραιωμένα σήματα, από τη Starbucks και τη L’Or της Jacobs Douwe Egberts, που ηγούνται της αγοράς, με απόσταση από γνωστά brands, όπως Lavazza, Illy, Jacobs, Dimello, Nescafe, μέχρι την Costa Coffee της Coca-Cola Τρία Έψιλον, αλλά και την Coffeeway της Cafetex, την Coffee Island, που εστιάζει κυρίως στο δικό της δίκτυο, καθώς και τις κάψουλες καφέ ιδιωτικής ετικέτας.

Σημειώνεται ότι η κάψουλα έχει ένα μερίδιο σχεδόν 50% στη συνολική κατανάλωση του εσπρέσο, με όρους όγκου, ενώ με όρους αξίας ξεπερνά το 70%. Πρόκειται για μια ανερχόμενη κατηγορία στην αγορά του σούπερ μάρκετ, όπου ο καφές αντιπροσωπεύει αξία πάνω από 340 εκατ. ευρώ. Ο τζίρος από τις πωλήσεις κάψουλας καφέ στα σούπερ μάρκετ υπολογίζεται σε περίπου 60 εκατ. ευρώ ετησίως (σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της Ελληνικής Ένωσης Καφέ από το οργανωμένο λιανεμπόριο, συμπεριλαμβανομένης της Lidl Ελλάς).

Οι τάσεις στην ελληνική αγορά καφέ και οι προκλήσεις

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι παρά τις ανατιμήσεις, η ζήτηση στην αγορά του καφέ παραμένει ανθεκτική, με περίπου 40.000 τόνους καφέ να καταναλώνονται σε ετήσια βάση στην Ελλάδα.
Εν τω μεταξύ, μια νέα διαταραχή στη διεθνή αγορά καφέ ακολούθησε τις δηλώσεις του νέου Αμερικανού προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, για επιβολή δασμών στην Κολομβία, έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς καφέ στον κόσμο, όταν η τοπική κυβέρνηση αρνήθηκε πτήσεις επαναπατρισμού Κολομβιανών μεταναστών από τις ΗΠΑ. Εν τέλει, ο πρόεδρος της Κολομβίας, Γκουστάβο Πέτρο, συμφώνησε με όλους τους όρους του Ντόναλντ Τραμπ για τον επαναπατρισμό μεταναστών, με αποτέλεσμα να αποσυρθεί η απειλή δασμών.

Στην Ελλάδα οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στην αγορά του καφέ έχουν έναν λόγο παραπάνω να ανησυχούν για τις αλυσιδωτές επιπτώσεις των αυξήσεων στις διεθνείς τιμές, καθώς επωμίζονται το βάρος του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, που επιβαρύνει την τιμή του πράσινου ανεπεξέργαστου καφέ των ποικιλιών Arabica και Robusta, οι οποίες έφτασαν να διαπραγματεύονται στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων 50 ετών στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης και του Λονδίνου αντίστοιχα.

Ωστόσο, η κατανάλωση καλά κρατεί. Ειδικότερα οι κάψουλες καφέ γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλείς τα τελευταία χρόνια, λόγω της ευκολίας στη χρήσης τους και της διαθεσιμότητάς τους σε ένα ευρύ φάσμα εμπορικών σημάτων και καναλιών διανομής, από τις αλυσίδες καφεκοπτείων και καφέ μέχρι τα σούπερ μάρκετ.

Πώς επιμερίζεται η αγορά του σούπερ μάρκετ

Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της Ελληνικής Ένωσης Καφέ, η αναλογία κατανάλωσης καφέ εντός και εκτός σπιτιού κυμαίνεται σε 60% και 40% αντίστοιχα. Σε ό,τι αφορά τον επιμερισμό της κατανάλωσης στα σούπερ μάρκετ, πρώτος σε πωλήσεις, με βάση τον όγκο, είναι ο ελληνικός καφές, με ποσοστό περίπου 50%, ενώ σε αξία καταλαμβάνει μερίδιο περίπου 30%. Ακολουθεί ο στιγμιαίος καφές με ποσοστό 18% σε όγκο και 30% σε αξία, o εσπρέσο με 15% σε όγκο και 25% σε αξία, ο καφές φίλτρου με μερίδιο περίπου 17% σε όγκο και 13% σε αξία.

Διαβάστε επίσης

Attica Bank: Από το “Σπίτι μου 2” στον 5ο τραπεζικό πόλο

Τα IPOs στο ΧΑ μετά την Alter Ego, το ανακάτεμα της τράπουλας στις τηλεπικοινωνίες, το ποσοστό του Υπερταμείου στην ΕΥΑΘ, η βουλγαρική θυγατρική της ΙΟΝ και η ερμηνεία του fintech deal της Alpha

ΔΕΗ: Αυξήθηκε κατά 2,61% το μερίδιό της στην αγορά ρεύματος τον Δεκέμβριο

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!