THEPOWERGAME
Η μεγαλύτερη εταιρεία πολυτελείας στον κόσμο, η LVMH, ανακοίνωσε την Τρίτη καλύτερες από τις αναμενόμενες πωλήσεις για το σύνολο του έτους, το ισχυρότερο σημάδι μέχρι στιγμής μιας πιθανής ανάκαμψης στον τομέα της υψηλής ποιότητας.
Ο ιδιοκτήτης εμπορικών σημάτων όπως η Louis Vuitton, η Moët & Chandon και η Hennessy ανακοίνωσε έσοδα 84,68 δισ. ευρώ για το 2024, έναντι των 84,38 δισ. ευρώ που προέβλεπαν οι αναλυτές της LSEG.
Το σύνολο του έτους ισοδυναμεί με οργανική ανάπτυξη 1% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ανέφερε η εταιρεία.
Οι πωλήσεις αυξήθηκαν επίσης περισσότερο από ό,τι αναμενόταν στο τέταρτο τρίμηνο έως τον Δεκέμβριο, μετά την πτώση που σημειώθηκε για πρώτη φορά μετά την πανδημία κατά τους τρεις προηγούμενους μήνες. Η αύξηση προήλθε από τους καταναλωτές στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ και την Ιαπωνία, ενώ ο όμιλος επικαλέστηκε συνεχιζόμενη αδυναμία στην ευρύτερη περιοχή της Ασίας.
«Το 2024, εν μέσω ενός αβέβαιου περιβάλλοντος, η LVMH επέδειξε ισχυρή ανθεκτικότητα. Αυτή η ικανότητα να αντέχει την καταιγίδα σε εξαιρετικά ταραγμένους καιρούς – που έχει ήδη αποδειχθεί πολλές φορές στην ιστορία του ομίλου μας – είναι μια ακόμη απόδειξη της δύναμης και της συνάφειας της στρατηγικής μας», ανέφερε σε ανακοίνωσή του ο Μπερνάρ Αρνό, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της LVMH.
Τα αποτελέσματα οδηγήθηκαν από τις ιδιαίτερα σταθερές επιδόσεις της μονάδας επιλεκτικής λιανικής πώλησης, η οποία περιλαμβάνει τη Sephora, καθώς και τα αρώματα και τα καλλυντικά. Ωστόσο, οι κρίσιμοι τομείς μόδας και δερμάτινων ειδών του ομίλου, καθώς και οινοποιίας και οινοπνευματωδών ποτών συνέχισαν να υστερούν.
Μιλώντας κατά τη διάρκεια μιας παρουσίασης λίγο μετά την ανακοίνωση, ο Αρνό σημείωσε σημαντική πτώση στις πωλήσεις κονιάκ και αλκοολούχων ποτών της εταιρείας, αλλά δήλωσε ότι αναμένει ανάκαμψη εντός δύο ετών καθώς αναλαμβάνει μια νέα ομάδα.
Πρόσθεσε ότι, παρά τις συνεχιζόμενες γεωπολιτικές και μακροοικονομικές αβεβαιότητες, οι προοπτικές του ομίλου για το 2025 «ξεκινούν καλά», σύμφωνα με μετάφραση.
Ο γαλλικός γίγαντας ειδών πολυτελείας θεωρείται καμπανάκι για την ευρύτερη βιομηχανία πολυτελείας, η οποία έχει αντιμετωπίσει σημαντικές πιέσεις τα τελευταία χρόνια εν μέσω της μείωσης των πωλήσεων στην Κίνα και των ευρύτερων μακροοικονομικών αντιξοοτήτων.
Οι μετοχές πολυτελείας ενισχύθηκαν νωρίτερα αυτό το μήνα, όταν η ιδιοκτήτρια της Cartier, η Richemont ανακοίνωσε τον «υψηλότερο» τριμηνιαίο αριθμό πωλήσεων που είχε ποτέ, καθώς οι καταναλωτές επέστρεψαν στα καταστήματα κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου αγορών. Ο βρετανικός οίκος μόδας Burberry ανακοίνωσε επίσης την Παρασκευή μια μικρότερη από την αναμενόμενη πτώση στις πωλήσεις του τρίτου τριμήνου του οικονομικού έτους εν μέσω μιας συνεχιζόμενης στρατηγικής αναθεώρησης.
Ωστόσο, οι αναλυτές της Jefferies ανέφεραν σε σημείωμά τους τη Δευτέρα ότι τα αποτελέσματα της LVMH θα αποτελέσουν έναν «καλύτερο δείκτη των ευρύτερων τάσεων της πολυτέλειας», δεδομένου ότι ο όμιλος έχει εμβέλεια σε ένα ευρύ φάσμα κατηγοριών, συμπεριλαμβανομένων των κρασιών και των αλκοολούχων ποτών, της μόδας και των δερμάτινων ειδών, των ρολογιών και των κοσμημάτων, καθώς και των καλλυντικών και των αρωμάτων.
Οι μετοχές της LVMH σημειώνουν σήμερα άνοδο κατά περίπου 18% από την αρχή του έτους, έχοντας υποχωρήσει περισσότερο από 13% το 2024. Νωρίτερα αυτό το μήνα, ο όμιλος ξεπέρασε τον δανέζικο φαρμακευτικό γίγαντα Novo Nordisk για να ανακτήσει τον τίτλο της πολυτιμότερης εταιρείας της Ευρώπης.
Διαβάστε επίσης
Οι πρώτες ημέρες της διακυβέρνησης Trump, μέσα από τα μάτια της Κίνας
Συγγνώμη αξίας 12 εκατομμυρίων για τον πρίγκιπα Χάρι
Θεσσαλία: ΑΕΠΟ για mega φωτοβολταϊκό 300 MW της γερμανικής Starwert Energy