THEPOWERGAME
Όταν πρόκειται για απώλειες χρημάτων, η Boeing είναι μια εταιρεία που ξεπερνάει τις προσδοκίες — σε ιστορικό επίπεδο, σχολιάζει το Forbes. Την Τρίτη, η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών ανακοίνωσε καθαρή ζημιά 3,9 δισ. δολαρίων για το δ’ τρίμηνο του 2024. Αυτό μεταφράζεται σε συνολική ζημιά 11,8 δισ. δολαρίων για το έτος, τη δεύτερη μεγαλύτερη στην ιστορία της Boeing.
Οι αρνητικές επιδόσεις της εταιρείας, οφείλονται εν μέρει στη διακοπή της παραγωγής για επτά εβδομάδες, λόγω απεργίας των μηχανικών της Boeing, η οποία σταμάτησε την παραγωγή του πιο δημοφιλούς αεροσκάφους της εταιρείας, του 737 Max. Είναι επίσης αποτέλεσμα των χρόνιων καθυστερήσεων και υπερβάσεων κόστους σε βασικά προγράμματα της αμυντικής της μονάδας. Και φυσικά, υπάρχουν και οι φαινομενικά ατελείωτες δυσκολίες της εταιρείας να επιλύσει τα προβλήματα παραγωγής του 737 Max και του 787.
Η σειρά οικονομικών ζημιών της Boeing τώρα εκτείνεται σε έξι χρόνια, ξεκινώντας με την αναστολή πτήσεων του 737 Max το 2019, μετά από δύο θανατηφόρα αεροπορικά ατυχήματα. Οι συνολικές της ζημίες από τότε ανέρχονται στο αστρονομικό ποσό των 35,7 δισ. δολαρίων.
Η περίοδος των οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ’ τρίμηνο δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη, αλλά τα απογοητευτικά αποτελέσματα της Boeing για το 2024 σχεδόν σίγουρα θα ενισχύσουν τη θέση της, ως η μεγαλύτερη ζημιογόνος εταιρεία στον δείκτη S&P 500 από το 2019, σύμφωνα με τα δεδομένα της FactSet.
Η Uber, η οποία βρισκόταν κοντά στη δεύτερη θέση πίσω από τη Boeing το 2023, αναμένεται να ανακοινώσει κέρδη για το 2024, ενώ η Carnival στην τρίτη θέση ανακοίνωσε καθαρά κέρδη 1,9 δισ. δολαρίων για το 2024, μειώνοντας τις συνολικές της ζημίες τα τελευταία έξι χρόνια σε 21 δισ. δολάρια.
Ανατρέχοντας στα τελευταία 25 χρόνια, η Boeing κατατάσσεται στην έκτη θέση μεταξύ των «γιγάντων» στις ζημίες στον δείκτη S&P 500.
Η πιο αρνητική πρώτη θέση: η American International Group (AIG). Προσαρμόζοντας για τον πληθωρισμό το 2024 για να γίνει σωστή σύγκριση, η ασφαλιστική εταιρεία έχασε ένα απίστευτο ποσό 162 δισ. δολαρίων το 2008 και το 2009, καθώς το ισολογιστικό της κατέρρευσε εξαιτίας της υπερβολικής έκθεσης στην κατάρρευση της αγοράς ακινήτων κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Ύφεσης. Αυτό είναι πάνω από τέσσερις φορές τις συνολικές ζημίες της Boeing, προσαρμοσμένες στον πληθωρισμό, που ανέρχονται σε 39,4 δισ. δολάρια.
Στη δεύτερη θέση είναι η General Motors, η οποία έχασε το επίσης τεράστιο ποσό των 130 δισ. δολαρίων από το 2005 έως το 2008, σύμφωνα με τα δεδομένα του 2024. Η GM υπέβαλε αίτηση πτώχευσης την επόμενη χρονιά και αναδιοργανώθηκε με 33 δισ. δολάρια χρηματοδότησης από τις κυβερνήσεις των ΗΠΑ και του Καναδά.
Η Boeing κατατάσσεται στην πρώτη θέση εκεί όπου «πονάει» περισσότερο: Είναι η εταιρεία που έχει χάσει τα περισσότερα χρήματα από την επιλεγμένη ομάδα των 27 μελών του S&P 500, που έχουν συνεχείς ζημιές για τουλάχιστον έξι χρόνια από το 1999 και μετά. Στη μακρινή δεύτερη θέση βρίσκεται η πρώην μητρική εταιρεία του προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας του Τέξας, TXU, η οποία έχασε 28,8 δισ. δολάρια, προσαρμοσμένα για τον πληθωρισμό, από το 2010 έως το 2015, οδηγώντας την σε πτώχευση.
Αλλά η Boeing βρίσκεται πολύ χαμηλά στη λίστα των μεγαλύτερων συνεχόμενων ζημιών στον δείκτη S&P 500. Η εταιρεία βιομηχανικών εξαρτημάτων και επισκευών DEX είχε ζημιές για 18 συνεχόμενα χρόνια πριν καταφέρει να γίνει κερδοφόρα το 2019. Η SBA Communications και η LiveNation βρίσκονται στη δεύτερη θέση, με 17 χρόνια συνεχών ζημιών, οι οποίες πλέον ανήκουν στο παρελθόν.
Παρά την απογοητευτική πορεία της Boeing, οι θεσμικοί επενδυτές έχουν δείξει διάθεση να ενισχύσουν τα οικονομικά της, χάρη στο γεμάτο βιβλίο παραγγελιών της, με 5.595 αεροπλάνα, τα οποία θα μπορούσαν να αποφέρουν δισεκατομμύρια σε έσοδα, εφόσον ο νέος CEO, Kelly Ortberg, καταφέρει να βάλει ξανά σε λειτουργία τις γραμμές παραγωγής της με ομαλό τρόπο. Η εταιρεία άντλησε 24 δισεκατομμύρια δολάρια στα τέλη του περασμένου έτους μέσω πώλησης μετοχών και μετατρέψιμου χρέους.
Ωστόσο το Forbes προειδοποιεί: Μην στοιχηματίσετε ότι η σειρά ζημιών της Boeing θα τελειώσει το 2025. Ο CFO, Brian West, είπε σε αναλυτές κατά την τηλεδιάσκεψη της εταιρείας για το γ’ τρίμηνο ότι αναμένει η εταιρεία να καταγράψει αρνητική ταμειακή ροή για ολόκληρο το έτος.
Διαβάστε επίσης
Οι πρώτες ημέρες της διακυβέρνησης Trump, μέσα από τα μάτια της Κίνας
Συγγνώμη αξίας 12 εκατομμυρίων για τον πρίγκιπα Χάρι
Θεσσαλία: ΑΕΠΟ για mega φωτοβολταϊκό 300 MW της γερμανικής Starwert Energy